|
Právě je 574 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: Mikim rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116815355 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 13. září 2022 @ 14:14:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Gregu, s předcházejícím tvým komentářem naprosto souhlasím.
Křesťanské dokonalosti člověk nedosáhne hned, ale až dlouým životem s Bohem.
Nejsem ale zvyklý na tvoji rétoriku: ."Protože ve skutečnosti to zlé v nás neděláme primárně my, ale právě ten hřích.".
Dělá to naše hříšná přirozenost zděděná po Afdamovi. Naše náklonnost ke zlému. Ta je v každém z nás a s tou třeba neustále bojovat. S Boží milostí zvítězíme.
Život s Bohem je kvalitativně na nesrovnatelně vyšší úrovni; je plný, smysluplný, plný lásky a tvůrčích aktivit.
Nežijeme s Bohem jen kvůli věčnosti, ale i pro kvalitu života současného, pozemského.
|
| Nadřazený |
|
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 14. září 2022 @ 06:46:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ |
A proč je třeba vysvobození z otroctví hříchu? Protože ve skutečnosti to zlé v nás neděláme primárně my, ale právě ten hřích.
Naprosto přesně. Ze hříchu se člověk sám nevysvobodí. Proto je přeci spasení v Ježíši - a vysvobození ze hříchu je jeho nejdůležitější, esenciální součást.
'když by byl modlář, závislý na modlách, táhlo by ho to na posvátná návrší, na kterých jsou mocné modly, podporoval by se s ostatními modláři, nosil by různé amulety z plechu po kapsách, na krku by taky měl amulet a na prstu znamení, v knihách by měl posvátné obrazy jako záložky a na kazetách by si pouštěl obsah, který by ho i nadále udržoval v jeho stavu ... Jak dlouho by sis asi tak představoval, že by mělo normálně trvat vysvobození takového člověka?'
Neodpověděl jsi, ale napsal jsi, že k žádnému vysvobození nedošlo. A to jsi napsal správně.
Pokud je takový modlář žije takový život, k žádnému vysvobození nedošlo - je to hříšník, co žije starý život.
Potřebuje spasení v Ježíši.
To jsme byli my.
A v tom spasení potřebuje vysvobození z otroctví hříchu první den nového života. Okamžitě na začátku. Ne až za týden, měsíc, léta nebo dokonce desítky let! Takové "spasení" s vysvobozením ze hříchu po dvaceti letech by bylo hodně prázdné spasení.
|
| NadřazenýRe: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Středa, 14. září 2022 @ 09:37:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku píšeš:
/// A v tom spasení potřebuje vysvobození z otroctví hříchu první den nového života. Okamžitě na začátku. Ne až za týden, měsíc, léta nebo dokonce desítky let! Takové "spasení" s vysvobozením ze hříchu po dvaceti letech by bylo hodně prázdné spasení.///
Souhlas, že od prvního dne víry máme vysvobození z otroctví hříchu. To je ale Kristovo dílo a spočívá v Nebi před Bohem. To je naše poziční postavení. Tak tomu také musíme od počátku věřit a skutečně to máme. Avšak projeví se to až za Bohem určený čas. "Věřte, že je vám to dáno a budete to mít."
A já nemohu ignorovat Písmo, které říká, že nový věřící musí zůstávat určitý čas v Ježíšově Slově a až pak ho Syn Pravdou vysvobodí z otroctví hříchu (Jan 8,31-32.36). Kromě toho to potvrzuje i 1Jan 2,12-14, který mluví o postupném duchovním vývoji věřícího - mimino, malé dítě, dospělý a silný, vítězný (vysvobozený) mládenec a nakonec otec.
Prostě každý nový věřící je nejdříve tělesný (a pije mléko)a až nejdříve po 3 nebo 4 letech je duchovní (přijímá tuhý pokrm). Teprve tehdy je syn Boží vedený Duchem svatým, teprve tehdy je vysvobozený z hříchů, teprve tehdy se mu Pán Ježíš dal poznat a Otec i Syn si v něm učinil trvalý příbytek (Jan 14). Potvrzují to jak sami Kristovi učedníci, kteří s Ním chodili 3.5 roku, tak dopisy Korintským a Pavlův 3-letý pobyt v Efezu.
A navíc, potvrzuje to praxe má i praxe všech věřících, které znám. Mnozí úpí pod tlakem hříchu a jsou to nešťastní lidé jako ten z kapitoly Římanům 7. Jsou napůl u Boha a napůl ve světě, což je opravdu hrozná existence. |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 14. září 2022 @ 11:49:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Teď jsi popsal existenci každého křesťana.
Žijeme sice ve světě, ale nejsme z tohoto světa. Staráme se zde o své tělesné potřeby a potřeby svých bližních, svým duchem přitom ale míříme k výšinám....
Zjevujeme tak viditelbnému světu neviditelného Boha.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Středa, 14. září 2022 @ 19:15:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko píšeš:
///Teď jsi popsal existenci každého křesťana.///
Tak to je hodně smutná existence - horší, než být nevěřící. Toho alespoň nic neobviňuje.
Ostatně i váš Kodet hovoří o tomtéž, že je hrozné být napůl mezi Bohem a světem.
A prorok Eliáš říká Izraeli: "Dokud budete kulhat na obě strany? Je-li Hospodin Bohem následujte ho. A je-li jím Bál, následujte ho."
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 15. září 2022 @ 09:04:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Každý zde hovoříme o čemsi úplně jiném - a tak se míjíme.
Je hrozné být chvíli svatým a chvíli zase otrokem hříchu. A je to ze života - lidé mívají taková svá "období".
Třeba mít hořící srdce a být ve svých vztazích věrným a vytrvalým.
Sama existence člověka ale stojí na pomezí dvou světů - světa hmotného a světa duchovního. Jen člověk, jako jediný z tvorů byl Bohem takto stvořen.
Proto žijeme sice ve světě, ale naše touhy směřují i mimo tento svět.
Nejdůležitější v životě člověka jsou věci tak nehmotné, jako je štěstí, radost, láska a krása.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 15. září 2022 @ 07:49:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Když si tedy vezmu konkrétní situaci člověka:
modlář, závislý na modlách, táhlo by ho to na posvátná návrší, na kterých jsou mocné modly, podporoval by se s ostatními modláři, nosil by různé amulety z plechu po kapsách, na krku by taky měl amulet a na prstu znamení, v knihách by měl posvátné obrazy jako záložky a na kazetách by si pouštěl obsah, který by ho i nadále udržoval v jeho stavu ...
Tak kolik tak času by mělo být potřeba času na vysvobození od toho, co uvěří?
Toník
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Čtvrtek, 15. září 2022 @ 10:21:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | to Toník
standardně, jako u každého jiného. Minimálně 3,5 roku a možná déle, než to z něj všechno vyprchá.
Za ideálních podmínek, kdy by ho vyučoval již vysvobozený věřící, který by mu svými slovy dával Život Kristův skrze Ducha svatého.
Méně ideální by bylo, kdyby takový vysvobozený učitel k dispozici nebyl. Kdyby však ten bývalý okultista znal alespoň to učení, které mu umožní vysvobození, bylo by to stále ještě zvládnutelné v rozumném čase.
Pokud však nikoho nemá a nic neví, může to být 30-40 let nebo vůbec. Mojžíš byl sám na poušti a trvalo to 40 let.
V dnešní době apostaze nemá vysvobození, mám za to 99% věřících. |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 15. září 2022 @ 16:27:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Díky za odpověď, Gregu.
Takže když potkáš někoho, kdo má dům vyzdobený soškami, stále ho to táhne k modlám, pádí za náboženskou turistikou na posvátná návrší s růžencem v ruce, tak je pro tebe tělesný věřící, který jen pár desítek let čeká na vysvobození? Rozumím ti dobře?
Toník |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Čtvrtek, 15. září 2022 @ 21:25:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku,
ne nerozumíš mi dobře. Uvedl jsi, že ten člověk uvěřil. Což znamená, že všechny modly a okultní věci vyhodil z domu, nejlépe spálil, jako věřící ve Skutcích. |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 16. září 2022 @ 07:24:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | ne nerozumíš mi dobře. Uvedl jsi, že ten člověk uvěřil. Což znamená, že všechny modly a okultní věci vyhodil z domu, nejlépe spálil, jako věřící ve Skutcích.
Díky za vysvětlení, Gregu. Ne, nepsal jsem, že uvěřil. Psal jsem obecně o situaci modlářů, ve které jsme mnozí žili a z toho vyplývajících následků.
Na to, aby modlář vyházel či spálil svoje modly, potřebuje nutně vysvobození od toho otroctví hříchu modlářství. A to vysvobození potřebuje na začátku svého života. Ne po tři a půl letech, ne po desítkách let.
A také jsme to vysvobození ze hříchu zažili. A nejen z modlářství, ale i dalších hříchů.
Modlářství je totiž jen důsledek situace hříšníka, mnohem horšího hříchu, než modlářství - když člověk neslyší Boha. Když člověk neslyší Boha, ale přeci jen by chtěl Boha slyšet, hledá nějaké prostředníky, kteří mu Boha zprostředkují. A ti se hned nabídnou, poptávka vytvoří nabídku. A proto různé amulety, prostředníci a prostřednice, zjevení a Učitelé, ...
A z toho hříchu jsme byli taky vysvobozeni první den našeho života. Nebylo, na co čekat. Natož tři roky.
A o tom píšu.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 16. září 2022 @ 09:00:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ve skutečnosti, kydž Bůh hřích odpustí, mohou přetrvávat následky hříchu dál - pokřivenost mysli dlouhodobým působením onoho hříchu.
Následky hříchu nemizí ihned s odpuštěním, ale až pod vlivem dlouhodobého života s Bohem se člověk uzdraví i ve svém myšlení.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 17. září 2022 @ 09:09:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Psal jsi, Stando "toto ale nepředvádíš opravdovou diskusi (ta musí být kvůli srozumitelnosti pouze nad jedním tématem.)" Když jsi to psal, proč se toho nedržíš?
Téma je "Pán Ježíš tě přišel vysvobodit". Píšu k tématu.
Greg napsal:
ne nerozumíš mi dobře. Uvedl jsi, že ten člověk uvěřil. Což znamená, že všechny modly a okultní věci vyhodil z domu, nejlépe spálil, jako věřící ve Skutcích.
Tak mu odpovídám: Díky za vysvětlení, Gregu. Ne, nepsal jsem, že uvěřil. Psal jsem obecně o situaci modlářů, ve které jsme mnozí žili a z toho vyplývajících následků.
Na to, aby modlář vyházel či spálil svoje modly, potřebuje nutně vysvobození od toho otroctví hříchu modlářství. A to vysvobození potřebuje na začátku svého života. Ne po tři a půl letech, ne po desítkách let.
A také jsme to vysvobození ze hříchu zažili. A nejen z modlářství, ale i dalších hříchů.
Modlářství je totiž jen důsledek situace hříšníka, mnohem horšího hříchu, než modlářství - když člověk neslyší Boha. Když člověk neslyší Boha, ale přeci jen by chtěl Boha slyšet, hledá nějaké prostředníky, kteří mu Boha zprostředkují. A ti se hned nabídnou, poptávka vytvoří nabídku. A proto různé amulety, prostředníci a prostřednice, zjevení a Učitelé, ...
A z toho hříchu jsme byli taky vysvobozeni první den našeho života. Nebylo, na co čekat. Natož tři roky.
A o tom píšu.
Celý můj příspěvek byl k tématu, tedy vysvobození ze hříchu. Nebyl ani o odpuštění, ani o následcích
Toník |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 18. září 2022 @ 11:13:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Určitě tu nikdo nezpochybňuje, že jsi něco zažil.
Ale nebylo to žádné vysvobození ze hříchů, ale spíš úpadek, zabřednutí do bludů, do virtuální reality, ve které se dodnes bezmocně plácáš.
Navzdory přirozené inteligenci neschopen dosud v určitých oblastech používat zdravý rozum.
To skutečné yvsvobození od hříchů je nedílně spojeno právě s odpuštění hříchů Bohem, ve změně smýšlení, v pokání a obrácení a v následném růstu ve víře za podpory Božích milostí postupně ke křesťanské dokoanlosti.
Vysvobození od hříchů je přímo podmíněno nejdříve odpuštěním hříchů - bez tohoto odpuštění je vysvobození nemožné.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 18. září 2022 @ 12:28:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Ale nebylo to žádné vysvobození ze hříchů, ale spíš úpadek, zabřednutí do bludů, do virtuální reality, ve které se dodnes bezmocně plácáš.
Navzdory přirozené inteligenci neschopen dosud v určitých oblastech používat zdravý rozum.
Já vím, Stando - ta tvoje "svoboda" hřešit, svoboda lhát a pomlouvat, co ti dává ten tvůj "bůh", který ti hřešit dovoluje, schvaluje, umožňuje. A ten tvůj "bůh" určitě musí souhlasit s tím, když takto lžeš a pomlouváš lidi v diskuzi.
Je to dané tím, že jsi hříšník - nemusel ses učit žít jako hříšník. Když takto lžeš a pomlouváš, mluvíš ze svého vlastního.
Zpět k tématu.
To skutečné yvsvobození od hříchů je nedílně spojeno právě s odpuštění hříchů Bohem, ve změně smýšlení, v pokání a obrácení a v následném růstu ve víře za podpory Božích milostí postupně ke křesťanské dokoanlosti.
Určitě je vysvobození ze hříchů svázané s odpuštěním, které je v Pánu Ježíši Kristu a které jsme přijali.
Vysvobození ze hříchu je ale něco jiného, než odpuštění hříchů. A já píšu k tématu "Pán Ježíš tě přišel vysvobodit"
Psal jsi, Stando " toto ale nepředvádíš opravdovou diskusi (ta musí být kvůli srozumitelnosti pouze nad jedním tématem.)" Když jsi to psal, proč se toho nedržíš?
Greg napsal:
ne nerozumíš mi dobře. Uvedl jsi, že ten člověk uvěřil. Což znamená, že všechny modly a okultní věci vyhodil z domu, nejlépe spálil, jako věřící ve Skutcích.
Tak mu odpovídám: Díky za vysvětlení, Gregu. Ne, nepsal jsem, že uvěřil. Psal jsem obecně o situaci modlářů, ve které jsme mnozí žili a z toho vyplývajících následků.
Na to, aby modlář vyházel či spálil svoje modly, potřebuje nutně vysvobození od toho otroctví hříchu modlářství. A to vysvobození potřebuje na začátku svého života. Ne po tři a půl letech, ne po desítkách let.
A také jsme to vysvobození ze hříchu zažili. A nejen z modlářství, ale i dalších hříchů.
Modlářství je totiž jen důsledek situace hříšníka, mnohem horšího hříchu, než modlářství - když člověk neslyší Boha. Když člověk neslyší Boha, ale přeci jen by chtěl Boha slyšet, hledá nějaké prostředníky, kteří mu Boha zprostředkují. A ti se hned nabídnou, poptávka vytvoří nabídku. A proto různé amulety, prostředníci a prostřednice, zjevení a Učitelé, ...
A z toho hříchu jsme byli taky vysvobozeni první den našeho života. Nebylo, na co čekat. Natož tři roky.
A o tom píšu.
Celý můj příspěvek byl k tématu, tedy vysvobození ze hříchu. Nebyl ani o odpuštění, ani o následcích
Toník
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 21. září 2022 @ 08:57:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Říkám tím, že osvobození ze hříchů je přímo podmíněno předcházejícím odpuštěním hříchů. Bez odpuštění hříchů není možno žádného vysvobození ze hříchů.
Čemu z tohoto se nedá porozumět? |
]
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 25. září 2022 @ 17:39:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pokud jste se vy bavili o vysvobození ze hříchů bez pokání a následného odpuštění hříchů - coby prvotní podmínky pro následné vysvobození ze hříchů, ze závislostí - pak hovoříte o věcech, kterým prostě jen vůbec nerozumíte.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 26. září 2022 @ 19:34:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ne, Stando. O tvých výmyslech a tvém fiktivním světě jsme se nebavili - alespoň ne já.
Já psal k tématu článku, to je " Pán Ježíš tě přišel vysvobodit". Psal jsem konkrétně o situaci modláře:
modlář, závislý na modlách, táhlo by ho to na posvátná návrší, na kterých jsou mocné modly, podporoval by se s ostatními modláři, nosil by různé amulety z plechu po kapsách, na krku by taky měl amulet a na prstu znamení, v knihách by měl posvátné obrazy jako záložky a na kazetách by si pouštěl obsah, který by ho i nadále udržoval v jeho stavu ...
A ptal jsem se Grega:
Tak kolik tak času by mělo být potřeba času na vysvobození od toho, co uvěří?
A pak jsem mu psal svou osobní zkušenost:
Na to, aby modlář vyházel či spálil svoje modly, potřebuje nutně vysvobození od toho otroctví hříchu modlářství. A to vysvobození potřebuje na začátku svého života. Ne po tři a půl letech, ne po desítkách let.
A také jsme to vysvobození ze hříchu zažili. A nejen z modlářství, ale i dalších hříchů.
Modlářství je totiž jen důsledek situace hříšníka, mnohem horšího hříchu, než modlářství - když člověk neslyší Boha. Když člověk neslyší Boha, ale přeci jen by chtěl Boha slyšet, hledá nějaké prostředníky, kteří mu Boha zprostředkují. A ti se hned nabídnou, poptávka vytvoří nabídku. A proto různé amulety, prostředníci a prostřednice, zjevení a Učitelé, ...
A z toho hříchu jsme byli taky vysvobozeni první den našeho života. Nebylo, na co čekat. Natož tři roky.
A o tom píšu.
Celý můj příspěvek byl k tématu, tedy vysvobození ze hříchu a pokání.
Nebyl o tvých nápadech "o vysvobození ze hříchů bez pokání a následného odpuštění hříchů".
Toník |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Středa, 14. září 2022 @ 19:23:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku,
podle tebe je duchovní život asi takovýto. Viděno očima člověka, který se vydá do posilovny a ihned tam vleže v tlaku uzvedne 100 kg.
Podle tebe to tak je i v duchovním životě. Ale my víme, že to tak není ani ve fyzickém, ani v duchovním životě. Svalový a silový rozvoj jak v těle tak v duchu je postupný proces a nikdo nezvedá hned první den 100 kg. Je potřeba jak cvičení s činkou, tak cvičení se ve zbožnosti.
To si vyžádá alespoň rok práce. |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 15. září 2022 @ 09:07:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Svalový a silový rozvoj jak v těle tak v duchu je postupný proces a nikdo nezvedá hned první den 100 kg. Je potřeba jak cvičení s činkou, tak cvičení se ve zbožnosti. "...
Přesně toto jsem Toníkovi vysvětloval už dávno, A také marně.
Jsem potěšen, Gregu, že v tomto u tebe nalézám zdravý rozum.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 15. září 2022 @ 16:31:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | podle tebe je duchovní život asi takovýto. Viděno očima člověka, který se vydá do posilovny a ihned tam vleže v tlaku uzvedne 100 kg.
Gregu, ne, to není podle mne.
Nepodsouvej mi tu, prosím, nesmyslné postoje. Lhal bys tu o mě. Ale oko měl mnohokrát takové divné nápady, jako ty - možná sis ho spletl se mnou?
Podle mne je to tak, že duchovní život starého člověka je mrtvola. Nevnímá Boha, neslyší jeho hlas. Protože je mrtvý v hříchu. Nepotřebuje umírat, když už je mrtvý. I když se bude snažit pozdvíhat všechny činky na celém světě, pořád bude mrtvola.
Potřebuje se znovu narodit, aby nebyl mrtvola.
A když se znovu narodí, potřebuje z mnoha věcí vysvobození hned. Okamžitě. A to vysvobození ze základních hříchů, které žil bez Boha - z modlářství a bezbožnosti, z duchovní hluchoty a slepoty, z beznaděje a temnoty, z náklonnosti ke hříchu, z nenávisti a vraždy, z neodpuštění a schraňování cizích hříchů, ze závisti a touhy po majetku, z neřádu a lenosti, z neúcty k rodičům či vlastní rodině, z cizoložství a smilstva, z obyčejné zlodějny či ze lži a klamu, ...
Právě proto, že je duchovní miminko, slabé, zranitelné, potřebuje to vysvobození z takových hříchů hned.
A také jsme vysvobození z takových hříchů zažili hned. V prvních hodinách a dnech nového života. Velmi brzy po tom, co jsme přijali Pána Ježíše. A i potom, v prvních měsících a letech. Z něčeho okamžitě, jen přechodem z království temnoty do nových zákonů a zákonitostí, z něčeho výchovou - a to velmi striktní a jednoznačnou.
Nemusel jsem čekat tři roky na to aby mne Bůh zbavil modlářství - modly jsem vyházel první týden života. Nemusel jsem čekat dlouhá léta, aby mne Bůh zbavil sektářství - trvalo to, ale určitě ne roky...
Proto, že je nově narozený člověk duchovní miminko, nemůže se vysvobodit samo svými svaly. Právě proto, že vysvobození ze hříchu dělá Bůh, který je dost silný, a ne člověk svou silou a svaly, je vysvobození ze hříchu možné kdykoliv.
A pro duchovní miminko je v mnoha věcech nutné.
Toník |
]
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 16. září 2022 @ 07:34:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Gregu - v čem je bezbožnost, modlářství, beznaděj či deprese (které jsme žili my) méně zotročující hřích, než například smilstvo?
V čem je lež, závist, nenávist či neúcta k rodičům méně zotročující, než smilstvo?
Gregu, jestli modlář a bezbožník potřebuje vysvobození z bezbožnosti a modlářství docela na začátku svého života, potřebuje ho docela stejně smilník, cizoložník, závistník, vrah či buřič.
U závažných hříchů, které ničí život, které vedou ke smrti, není s vysvobozením důvod čekat léta nebo dokonce desítky let.
Pavel píše:
Neboť i my jsme kdysi byli nerozumní, neposlušní, bloudící, byli jsme otroky žádostí a všelijakých rozkoší, trávili jsme život v špatnosti a závisti, byli jsme odporní a navzájem jsme se nenáviděli. Když se však zjevila dobrota a lidumilnost Boha, našeho Zachránce, zachránil nás ne na základě skutků, které jsme my učinili ve spravedlnosti, nýbrž podle svého milosrdenství skrze koupel znovuzrození a obnovou Ducha Svatého.
A to píše dobře. V tom je záchrana, vysvobození. I od hříchu a následků.
Ne ve svalech, které si člověk vybuduje v tělocvičně.
Nevím, jakou máš Gregu zkušenost se Hříchem, s tím Smrtícím - moje zkušenost je taková, že všechny moje "svaly" vybudované v tělocvičně jsou na Hřích docela krátké, ať už je jakýkoliv. Kdybych měl se záchranou čekat na vybudované svaly, budu čekat nekonečně.
Toník |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 16. září 2022 @ 08:54:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Každé skutečné odpuštění hříchů Bohem je záchranou před smrtí.
Jako když resistujeme člověka, který už nedýchá. Ale i když znovu začne dýchat - do plné síly zdravého člověka to má pořád hodně daleko.
Buďme realisté a dívejme se na věci, jakk skutečně jsou:
Právě takto funguje odpuštění hříchů.
To skutečné odpuštění hříchů na základě projeveného pokání a zkroušenosti srdce, z touhy po lepším životě bez hříchu - odpuštění hříchů, které jsme Bohu vyznali... Jako ten syn z podobenství: "Otče, zhřešil jsem, nejsem už hoden nazývat se tvým synem ...."
Každé odpuštění hříchů souvisí neoddělitelně s Boží milostí, kterou Bůh uděluje zároveň s odpuštěním: milost posvěcující a milost pomáhající.
Jen proto má hříšník šanci své hříchy v budoucnu neopakovat.
Neznamená to ale, že to pro něho už bude lehké, že si v boji proti pokušení nesáhne až na dno svých sil! Neznamená to ani, že i tak nemůže selhat a znovu zhřešit - a znovu se pak v pokání k Bohu vrátit a začít s novou šancí - až se to povede.
Pokud totiž žil dlouho v závažném hříchu, jeho myšlení je tímto hříchem pokřiveno a hřích se mu jeví pořád jako lákavý.
Proto je pro takového člověka obtížné pokušením odolat - nevidí věci pravdivě (Božíma očima) jako je vidí křesťan, žijící už léta s Bohem.
Moje zkušenost je taková, že Bůh hřích odpustí v jediném okamžiku, kdy jsem z něj učinil pokání a vyznal ho Bohu i církvi.
Však návrat sil do plného zdraví trvá vždycky určitý čas následně po odpuštění hříchu. Protože následky hříchu (i odpuštěného) mohou dále v člověku přetrvávat a je třeba delšího působení Boží milosti, než pokřivenost myšlení oním hříchem se narovná a uzdraví.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 17. září 2022 @ 09:12:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Psal jsi, Stando " toto ale nepředvádíš opravdovou diskusi (ta musí být kvůli srozumitelnosti pouze nad jedním tématem.)" Když jsi to psal, proč se toho nedržíš?
Můj příspěvek nebyl o odpuštění. Píšu k tématu. Tím je vysvobození ze hříchu.
Greg psal:
Ale já nemluvím o takovýchto hříších, ale o zotročujících, nutkavých hříších. Např. o smilstvu. Které se jeví jako nejvíce poskvrňující hřích, protože poskvrňuje tělo - chrám Ducha.
Tak jsem mu odpovídal:
Gregu - v čem je bezbožnost, modlářství, beznaděj či deprese (které jsme žili my) méně zotročující hřích, než například smilstvo?
V čem je lež, závist, nenávist či neúcta k rodičům méně zotročující, než smilstvo?
Gregu, jestli modlář a bezbožník potřebuje vysvobození z bezbožnosti a modlářství docela na začátku svého života, potřebuje ho docela stejně smilník, cizoložník, závistník, vrah či buřič.
U závažných hříchů, které ničí život, které vedou ke smrti, není s vysvobozením důvod čekat léta nebo dokonce desítky let.
Pavel píše:
Neboť i my jsme kdysi byli nerozumní, neposlušní, bloudící, byli jsme otroky žádostí a všelijakých rozkoší, trávili jsme život v špatnosti a závisti, byli jsme odporní a navzájem jsme se nenáviděli. Když se však zjevila dobrota a lidumilnost Boha, našeho Zachránce, zachránil nás ne na základě skutků, které jsme my učinili ve spravedlnosti, nýbrž podle svého milosrdenství skrze koupel znovuzrození a obnovou Ducha Svatého.
A to píše dobře. V tom je záchrana, vysvobození. I od hříchu a následků.
Ne ve svalech, které si člověk vybuduje v tělocvičně.
Nevím, jakou máš Gregu zkušenost se Hříchem, s tím Smrtícím - moje zkušenost je taková, že všechny moje "svaly" vybudované v tělocvičně jsou na Hřích docela krátké, ať už je jakýkoliv. Kdybych měl se záchranou čekat na vybudované svaly, budu čekat nekonečně.
Něco k tématu "vysvobození ze hříchu" tedy máš, Stando? Toník
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 17. září 2022 @ 09:35:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Jestliže ani nechápeš, že vysvobození ze hříchu nutně souvisí s odpuštěním a s pokáním - tak jaká ještě další řeč s tebou?
Toto vysvětluje apoštol Pavel: (1 Kor 6,15) Nevíte, že vaše těla jsou údy Kristovými? Vezmu tedy údy Kristovy a učiním je údy nevěstky? To ať se nestane! Nebo nevíte, že kdo se připojuje k nevěstce, je s ní jedno tělo?
Neboť Písmo praví: ‚Stanou se ti dva jedním tělem.‘
Kdo se však připojuje k Pánu, je s ním jeden duch.
Utíkejte před smilstvem! Každé prohřešení, kterého by se člověk dopustil, se netýká těla. Kdo však smilní, hřeší proti vlastnímu tělu.
Nebo nevíte, že vaše tělo je svatyní svatého Ducha, který je ve vás a kterého máte od Boha? Nevíte, že nejste sami svoji? Byli jste přece koupeni za velikou cenu; oslavte tedy svým tělem Boha.
|
]
]
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 17. září 2022 @ 13:44:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Gregu, opět mimo téma. Opět mi vnucuješ nějaké nesmysly a nereaguješ k tomu, co jsem psal.
Proč? Nemáš zájem diskutovat k tématu, že mi nutíš nesmysly?
Podle mne není věřící hned otec s velkou silou a mocí.
Já tady píši o duchovních svalech a ty se také budují postupně - mimino, malé dítě, mládenec, otec.
Já tady nepíšu o duchovních svalech. Píšu k tématu článku, tedy otroctví hříchu a vysvobození, které je v Ježíši Kristu. O tom jsou moje příspěvky. S obojím mám praktickou zkušenost, s otroctvím negativní, s vysvobozením v Pánu Ježíši pozitivní.
A nepíšu moc o "věřících".
Píšu o křesťanech. O lidech, kteří přijali Pána Ježíše, žijí nový život. Rozloučili se se starým životem, dali se pokřtít. O nich platí: Všechno staré pominulo a je učiněno nové. O nich platí, že znají to vzácné jméno, které nám bylo dané k záchraně. "Znají" ve smyslu praktické zkušenosti. A znají to jméno od prvního dne věčného života. A často i před tím.
A píšu o nekřesťanech. O lidech, kteří nepřijali Pána Ježíše a nevydali mu život. Ale jsou třeba i nějak věřící. Třeba věří, že Bůh existuje. A i se občas modlí. A žijí v otroctví hříchu - třeba modlářství - a svoje otroctví si všelijak omlouvají, relativizují, nebo se naopak snaží z otroctví hříchu dostat, trénují "duchovní" svaly, ale jejich snaha je marná, na hřích nestačí.
Oboje jsem zažil.
Záchrana člověka, vysvobození ze hříchu, nespočívá v "duchovních svalech", které si člověk vyrábí tréninkem. Ze hříchu nezachraňuje člověk sám sebe tím, že si vybuduje svaly.
Ze hříchu člověka zachraňuje Bůh, svou mocí.
Záchranu z mnoha hříchů pak člověk potřebuje na začátku věčného života, už ve chvíli, kdy je duchovní miminko, kdy se narodí znovu. A v té chvíli potřebuje tu nejdůležitější záchranu. Ne proto, že je silný a má "svaly", ale právě proto, že je slabý. A Bůh taky nově narozená miminka zachraňuje, vysvobozuje ze hříchu. Zažil jsme to sám osobně, slyšel jsem desítky a desítky svědectví lidí na dané téma. Navíc tohle téma je určitě jedna z největších a nejsilnějších zkušeností mého života. A nejen mého. Vím, o čem píšu, o čem svědčím.
Toník |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 18. září 2022 @ 09:11:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tonku píšeš:
Podle mne není věřící hned otec s velkou silou a mocí.
Ale ano, asi je, protože podle Písma, které v tomto tématu vysvobození vytrvale ignoruješ je vysvobozený až ten věřící (nepoužívám zprofanované slovo "křesťan" a myslím tím pravého znovuzrozeného věřícího), který postupným procesem vyrostl od mimina, po děcko až k silnému, vítěznému mládenci (1Jan 2,12-14), a to tedy logicky nějaký vývoj v duchovní síle vyžaduje. Starý člověk postupně slábne a nový člověk sílí. To není hned první den.
Jasně od prvního dne se lze zbavit mnoha hříchů, u kterých to hned jde. Vyhození okultních, modlářských, satanských předmětů a knih, změna v chování vůči lidem (to částečně také jde) apod.
Ale prostě nutkavých hříchů tě to nezbaví. Neznám moc bratrů, kteří ode dne znovuzrození hned přestali třeba kouřit a pod. Jsou tedy hříchy, ze kterých existuje vysvobození hned a jsou těžko překonatelné hříchy, u kterých dojde k vysvobození až později.
Dále píšeš:
Ze hříchu nezachraňuje člověk sám sebe tím, že si vybuduje svaly.
To s tebou souhlasím. Je to tak, že ze hříchu zachraňuje Pán Ježíš tím, že On sám nám buduje duchovní svaly a sílu až k věku silného mládence, ve kterém trvale přebývá Slovo Boží (= Otec a Syn si podle Jan 14 učinil ve věřícím synu trvalý příbytek).
Píšeš:
Vím, o čem píšu, o čem svědčím.
Já také.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 18. září 2022 @ 13:28:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Nevím, o žádném místu písma, které by říkalo, že "věřící je hned otec s velkou silou a mocí", jak to napadlo tebe. Pokud takové místo máš, Gregu, sem s ním.
Vím o mnoha místech písma, která říkají, že křesťan žije v moci nového stvoření od prvního dne života a má moc nového života. Vím o místu písma, které jasně říká, že je-li kdo v Kristu, je nové stvoření. Staré věci pominuly, hle, je tu všechno nové. Vím o místech písma, která říkají, že má moc Ducha svatého od chvíle, kdy Ducha svatého přijme, kdy je pokřtěn Duchem. A to jsem slyšel mnohokrát i v dnešní době.
Nevím o žádném místu písma, které by říkalo, že věřící je hned otec a ne miminko.
Nepoužívám slovo "věřící", protože je ještě mnohem více zprofanované, než slovo "křesťan" - může znamenat všechno od věřícího na bohy, které si člověk vymyslel ke své škodě po člověka, který už věří Bohu, ale ještě mu nevydal svůj život, není křesťanem, nezná Boha, nezná moc nového stvoření, nezná to svaté jméno.
Neignoruji žádná místa písma. Pokud mi chceš cpát tvoje nápady a postoje, místo diskuze k tématu, chápu, že je diskuze s tebou je u konce. Jako když jsi tlačil vedle v diskuzi ty tvoje problémy NARy.
Určitě je v písmu i v realitě mnoho příkladů, kdy byli lidé z nějakého hříchu vysvobozeni hned a mnoho příkladů, kdy byli vysvobozeni po nějaké době. V písmu ale nikde není, že k vysvobození z nějakého hříchu (a zvláště závažného hříchu!) je nutně potřeba dlouhá doba, dokonce léta, či desítky let.
Pokud jsou někde učitelé, kteří učí takové věci (nutnost dlouhé doby k vysvobození ze hříchu), tak to jsou falešní učitelé.
Pokud člověk minul vysvobození ze hříchu v Ježíši (což je nezákladovější základ křesťanství) a žil léta či desítky let v otroctví hříchu, může si stěžovat akorát na sebe a ne přehazovat svoje hodně podstatné minutí na druhé lidi. To je zbytečné.
Tak. Vyházení model není to vysvobození. Vyhození model je důsledek vysvobození.
Když mne Bůh osvobodil od model a jejich nutkání (okamžitě na začátku nového života) vyházel jsem modly.
Vyházení model člověka modlářství skutečně nezbaví. Naopak to totiž nefunguje - pokud člověk vyhází modly (třeba že by chtěl žít jako křesťané) ale vysvobozený z model není, dál ho hřích táhne, vábí, nutká, svazuje a je jen otázka času, kdy se k modlám vrátí.
Kdybych vyházel modly a nebyl vysvobozen - třeba proto, že to tak udělal jiný modlář a já bych si z něj vzal příklad - bylo by takové počínání marné.
Gregu, určitě jsou hříchy, ze kterých je člověk vysvobozen hned na začátku nového života, když se narodí znovu. Jsou hříchy, ze kterých je vysvobozen později. To rozlišení ale není v nutkavosti/nenutkavosti, ale v závažnosti.
Jsou závažné hříchy, ze kterých člověk potřebuje vysvobodit hned.
Pokud má člověk depresi ve smrtelném stadiu, potřebuje hned vysvobození, než až po letech. Pokud by byl vysvobozen až po letech, mohlo by se snadno stát, že by mu takové "vysvobození" bylo platné jak mrtvému zimník.
Toník |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 18. září 2022 @ 11:30:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
To ani já netvrdil. Každý hřích podle své závažnosti odděluje člověka od Boha - brání účinkům působení Bopžích milostí.
Smilstvo má ale ještě zvláštní místo mezi jinými hříchy svým působením - tím, že neznesvěcuje jenom lidského ducha, jako jiné hříchy, ale že ještě navíc znesvěcuje i tělo křesťana, které má přece být Božím příbytkem.
..."Pokání je vysvobození ze hříchu - právě pokání je Boží dar, který je vysvobozením ze hříchu."...
Pokání je Božím darem s následným rozhodnutím hříšníka pokání činit. Je to tedy také proces očištění od hříchů, jehož nedílnou součástí je rozpoznání svých hříchů a jejich vyznání a ovocem pokání je pak odpuštění hříchů Bohem .
Bez tohoto hříchů odpuštění Bohem nemůže být ani žádného vysvobození ze hříchů!
"Duchovní vybudované svaly" - to jsou křesťanské ctnosti. Jsou to návyky konat dobro a jsou nedílnou osučástí života křesťana. Křesťan se v nich životem s Bohem postupně zdokonaluje. Základní křesťanské ctnostu jsou: moudrost, spravedlnost, mírnost, statečnost. (Opakem jsou pak zlozvyky, kdy člověk koná špatně).
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 18. září 2022 @ 13:34:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
To ani já netvrdil.
Aha. Takže jsi psal zase k něčemu jinému, než k otroctví hříchu a k vysvobození z něj?
Ptal jsem se:
"V čem je lež, závist, nenávist či neúcta k rodičům méně zotročující, než smilstvo?"
A uvedl jsi místo, kde apoštol Pavel nic takového nevysvětluje.
Pokud tedy rozumíš, že lež, závist, či neúcta k rodičům jsou podobně svazující a nutkavé, jako smilstvo a jako i jiné hříchy, tak dobře.
Smilstvo má ale ještě zvláštní místo mezi jinými hříchy svým působením - tím, že neznesvěcuje jenom lidského ducha, jako jiné hříchy, ale že ještě navíc znesvěcuje i tělo křesťana, které má přece být Božím příbytkem.
Právě proto by ale měl být člověk z takového hříchu vysvobozen co nejdřív. Logicky. A až pak z méně závažných hříchů.
Toník |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 19. září 2022 @ 09:05:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Apoštol Pavel na onom místě vysvětluje rozdíl mezi smilstvem a ostatními hříchy v dopadu na osobnost člověka v jeho vztahu k Bohu.
Mechanismus svazování člověka jeho hříchy je v principu pořád stejný, dopad hříchů se ale liší podle jejich charakteru. Každý hřích bez výjimky však staví zeď mezi člověkem a Bohem. Zeď, kterou třeba bourat neutále znovu pokáním a vyznáním hříchů, protože ji pořád znovu stavíme. V tom lepším případě života křesťana s Bohem však bývá tato zeď rozdělení stále menší a menší....
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 21. září 2022 @ 18:52:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Apoštol Pavel na onom místě vysvětluje rozdíl mezi smilstvem a ostatními hříchy v dopadu na osobnost člověka v jeho vztahu k Bohu.
Tak.
Nevysvětluje tam, že lež, závist, nenávist či neúcta k rodičům méně zotročující, než smilstvo. To totiž není.
A o tom jsem psal Gregovi.
Greg psal:
Ale já nemluvím o takovýchto hříších, ale o zotročujících, nutkavých hříších. Např. o smilstvu. Které se jeví jako nejvíce poskvrňující hřích, protože poskvrňuje tělo - chrám Ducha.
Tak jsem mu odpovídal:
Gregu - v čem je bezbožnost, modlářství, beznaděj či deprese (které jsme žili my) méně zotročující hřích, než například smilstvo?
V čem je lež, závist, nenávist či neúcta k rodičům méně zotročující, než smilstvo?
Gregu, jestli modlář a bezbožník potřebuje vysvobození z bezbožnosti a modlářství docela na začátku svého života, potřebuje ho docela stejně smilník, cizoložník, závistník, vrah či buřič.
U závažných hříchů, které ničí život, které vedou ke smrti, není s vysvobozením důvod čekat léta nebo dokonce desítky let.
Pavel píše:
Neboť i my jsme kdysi byli nerozumní, neposlušní, bloudící, byli jsme otroky žádostí a všelijakých rozkoší, trávili jsme život v špatnosti a závisti, byli jsme odporní a navzájem jsme se nenáviděli. Když se však zjevila dobrota a lidumilnost Boha, našeho Zachránce, zachránil nás ne na základě skutků, které jsme my učinili ve spravedlnosti, nýbrž podle svého milosrdenství skrze koupel znovuzrození a obnovou Ducha Svatého.
A to píše dobře. V tom je záchrana, vysvobození. I od hříchu a následků.
Ne ve svalech, které si člověk vybuduje v tělocvičně.
Nevím, jakou máš Gregu zkušenost se Hříchem, s tím Smrtícím - moje zkušenost je taková, že všechny moje "svaly" vybudované v tělocvičně jsou na Hřích docela krátké, ať už je jakýkoliv. Kdybych měl se záchranou čekat na vybudované svaly, budu čekat nekonečně.
Toník |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 16. září 2022 @ 09:08:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku
my se stále stejně míjíme v pochopení. Mluvím o způsobu vysvobození, který spočívá na Pánových slovech v Janovi 14.
Tedy, kdy se stane, že Otec a Syn si učiní trvalý příbytek nejen v duchu věřícího (jako při znovuzrození), ale i v jeho Božím Slovem obnovené duši (mysl, vůle, emoce).
Čímž se věřící stane dospělým synem Božím, v němž se Bohu natolik zalíbilo, že do něj přišel naplno bydlet. Toto je to pravé vysvobození - a to už z jakéhokoliv hříchu.
Ne jako u maličkých v Kristu, kdy z jejich ducha do jejich duše přišel Kristus občas na návštěvu a pak byl zase vyhnán nějakým hříchem - zejména hříchem smilstva. Po nějaké době přišla zase návštěva a další vyhnání a takto se to točilo až do onoho konkrétního dne, kdy Otec a Syn už přišli trvale. Jako trvale zůstávající věčný život, Boží přirozenost, Pomazání, vítězství, Boží Moc a všechno, co souvisí s dospělostí.
Pak se samozřejmě pokračuje dál ke stupni vývoje zvané "otec".
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 17. září 2022 @ 13:51:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Ne jako u maličkých v Kristu, kdy z jejich ducha do jejich duše přišel Kristus občas na návštěvu a pak byl zase vyhnán nějakým hříchem - zejména hříchem smilstva.
To je tedy tvůj případ, Gregu, tohle jsi žil nebo žiješ? Kristus jen na návštěvě a pak vyhnání nějakým hříchem?
Co tedy máš v tomto jinak, než oko? Popisujete vaše životy asi tak podobně, žijete něco podobného?
Toník |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 18. září 2022 @ 09:47:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku píšeš:
To je tedy tvůj případ, Gregu, tohle jsi žil nebo žiješ? Kristus jen na návštěvě a pak vyhnání nějakým hříchem?
1 Petruv 2:11 Nejmilejší, prosímť vás, abyste jakožto příchozí a pohostinní zdržovali se od tělesných žádostí, kteréž rytěřují proti duši, Petruv 2:11 Milovaní, prosím vás jako cizince a přistěhovalce: zdržujte se tělesných žádostí, které vedou bojproti duši;
To je i tvůj případ. To je každého věřícího případ. Kristus se skrze Ducha svatého znovuzrozením usídlil v našem lidském duchu (intuice, svědomí, společenství). Cílem je jít dále a obnovit i naši duši (mysl, vůle city). A to je déletrvající proces (Ř 12,2) za pomoci Slova Božího. Kdy je světské smýšlení a způsoby nahrazováno duchovním smýšlením a způsoby.
Výše uvedené verše uvádějí, že hřích bojuje proti duši. Za hřích je smrt. Takže i docela malý hřích způsobí smrt v duši. V duši, kam se chce natrvalo dostat Kristus z našeho ducha. Rozšířit se tam. A do celého srdce (což je duše a jedna část ducha - svědomí - tedy mysl, vůle, city a svědomí). Mimochodem tyto pojmy (součásti duše a ducha a srdce) jsou zcela potvrzeny v Písmech, aby si někdo nemyslel, že je to nějaký výmysl.
Avšak tělesný věřící je zatím tak slabý, že tomu svými častými hříchy zabraňuje. V jednu chvíli žije v duchu, čte si Písmo, modlí se, odděluje se od světa, to mu vydrží třeba pár dní, ale pak zvlažní, zapne si třeba TV, tím je ve světě, přijdou pokušení a on zhřeší. V tom období, kdy žil v duchu, žil v jeho duši Kristus, ale protože za hřích je smrt, tak po jeho pádu Kristus z duše odešel a stáhnul se zpět do ducha věřícího. A v duši zůstala smrt. Věřící pak hřích vyzná Pánu, ten je mu ihned odpuštěn a začíná očistný proces, který opět může trvat podle závažnosti toho hříchu od několika hodin třeba po 3 dny (něco podobného jako praní špinavého prádla v pračce - "věrný je Bůh a spravedlivý, aby nám odpustil hříchy a očistil nás od všeliké nepravosti" - 1Jan 1,9) Po ukončení očištění opět přichází Kristus do duše věřícího a dává jí znovu Život. A takhle se to opakuje u všech věřících. I u tebe, když zhřešíš.
Když věřící Boha miluje, protože Bůh miluje jeho, a snaží se zachovávat Boží přikázání a chce činit Boží vůli, přijde jednou konkrétní den, kdy Duch svatý sestoupí (a ví přesně kdy a kde se to stalo) natrvalo do duše věřícího a učiní z něj mládence, dospělého, silného a vítězného syna. Čímž obdrží i své dědictví v Kristu a odpočinutí v Kristu.
Hřích už nemá sílu použít úspěšně na věřícího donucovací prostředky - už nad ním nepanuje a nezotročuje ho. Pokud v tomto stavu věřící zhřeší, učiní tak z vlastního popudu, bez donucení, protože chce, ne protože MUSÍ.
Kdyby chtěl, nemusí už hřích, který ho dříve donucoval hřešit vůbec udělat. A to je vysvobození.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 19. září 2022 @ 07:44:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Gregu, nevím, proč máš potřebu nutit mi váš stav, jako by byl můj. Dělá to tu i oko, martino, mnoho dalších lidí. Už tě tedy nezajímá diskuze nad tématem?
Tak tedy mojí zkušenost, Gregu. Stručně. Psal jsem to i oku, tak i tobě.
Byl jsem modlář, který se snažil dostat k Bohu svými "duchovními" svaly. A nepovedlo se mi to, seč jsem se snažil. Byl jsem "věřící", hodně jsem věřil, že Bůh existuje, modlil jsem se. Vlastně kromě školy a práce doma jsem skoro 100% svojí energie věnoval náboženství a snaze si vybudovat svaly.
Výsledkem ale bylo ještě větší rozčarování, díky vadnému náboženství navíc zasvěcení démonům a blížící se smrt.
A v tom mne Bůh našel - poslal za mnou lidi, kteří měli moc na vysvobození z temnoty, z beznaděje. Sice jen na chvíli, protože můj život patřil démonům, ale už to stačilo, abych měl naději, že temnota nemusí být napořád.
A něco se u mne změnilo - křesťané měli moc, která mi otevřela písmo. Už jsem nebyl hluchý, mohl jsem slyšet. Alespoň trošku. Ne úplně vše, ale už jsem věřil evangeliu. Věřil jsem Izaijáši, že On nesl naše nemoci a bolesti, trestání snášel pro náš pokoj... A věřil jsem, když jsem to ještě nežil, nepoznal.
A Bůh přišel. A přijal můj život. I když jsem byl tehdy slabý na smrt.
Nebylo to tak, že by přišel na návštěvu někam do cizího a pak zase odešel. Přišel a byl u mne doma. I když se mi povedlo udělat nějaký hřích, nevyhnal jsem tím Boha - jakoby utekl z návštěvy. Naopak - v takové chvíli jsem zažil ještě více, že se mi věnoval. A dostal mne z toho, co jsem udělal - a co více, dostal mne i z toho, co ke hříchu vedlo. I když jsem byl tehdy docela miminko.
I když pak přišla temnota s plnou silou a já chtěl udělat největší hřích, co by snad byl možný, porušit slovo, které jsem Bohu dal, Bůh mi to nedovolil. Udržel mne u sebe. Ani tehdy, v tom docela nejhorším, ani tehdy neutekl. Byl v tom se mnou a měl dost síly a moci na to přenést mne přes všechno to zlé. A jsem mu za to dodnes vděčný. Díky němu žiji a vím to. Proto vím, že On je zachránce. A vysvobodí svůj lid z jeho hříchů. Neuteče a nezalekne se hříchu.
Tak to je zase moje zkušenost.
Zkus si to představit jako s dítětem - že by dítě udělalo nějaký hřích, chybu, třeba se špatně učilo, dostalo pětku a jak by bylo rozmrzelé, přišlo by domu a něco smutkem a vzteky roztřískalo.
A reakce rodičů? Sebrali by se a na tři dny utekli z domova, protože by je dítě vyhnalo svým hříchem, a nechali dítě v tom ... Asi by brzo zasáhla sociálka proti takovým "rodičům".
Takto rodiče nejednají. Dobrý rodič je s dítětem i v tom, co ho trápí, co nezvládá. A vychovává ho. Neuteče. Tím spíše, pokud je slabé miminko, nebo malé dítě. Ale i tehdy, když dorůstá, je puberťák, mládenec - i v takové situaci je dobrý otec se svým dítětem.
Toník |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pondělí, 19. září 2022 @ 08:10:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku,
mám pocit, že jsi snad mimozemšťan...
Bůh je svatý. A vychovává nás, protože nás miluje. Dělá to prutem a holí. V praxi prostě přeruší s námi společenství. Když uděláme hřích, nepřehlíží ho. Nemá nic společného s démony, kteří vstoupí do naší duše jako smrt za hřích. Proto odchází z naší duše, když zhřešíme. proto se za nás Pán přimlouvá u Boha. Po vyznání hříchu nám ihned odpustí a za nějakou dobu i očistí.
Ty nejsi žádná výjimka. Platí to i pro tebe.
To, co popisuješ ty, je spíše nevýchova nějakého rozmazlence, kterého otec nemiluje, když nepoužívá svůj prut a nechá ho dělat si, co chce. A zahrnuje ho láskou i když učiní hřích. I v té konkrétní chvíli.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 21. září 2022 @ 19:01:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
mám pocit, že jsi snad mimozemšťan...
Je to tak, Gregu. To je dobrý pocit.
Proto mám taky nick Cizinec.
... Ty nejsi žádná výjimka. Platí to i pro tebe...
... To, co popisuješ ty, je spíše nevýchova nějakého rozmazlence, kterého otec nemiluje, když nepoužívá svůj prut a nechá ho dělat si, co chce....
... to současné Hnutí víry vám to dělá nějak moc jednoduché. Láska i za hřích...
Gregu, napsal jsem ti svědectví ze svého života. Když pak místo reakce k tomu, co píšu, takhle začnete přehazovat na druhé vaše zlé a převrácené nápady (jako když jsi začal přehazovat ten tvůj NAR), vím, že je diskuze u konce.
Deklaruješ se tu jako křesťan, dokonce vysvobozený ze hříchu. Napomínám tě tedy: Nedělej takové věci. Pokud máš zájem diskutovat, napíšu ti rád k tématu a rád si přečtu tvojí zkušenost. Pokud budeš takto přehazovat tvoje zlo na druhé lidi, nenechám se. Nejsem Ježíš abych bral vaše zlé a převrácené nápady na sebe.
Toník |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Středa, 21. září 2022 @ 22:08:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Toníku,
uznávám, že jsem asi nepoužil ta nejvhodnější slova. Promiň.
Každopádně tvé pojetí vysvobození se nesrovnává s Písmy. Pokud ano, dokaž to. Ale ne verši vytrženými z kontextu. Ale synteticky, z více míst Písma.
Pokud jde o NAR, tak to vaše církevní skupina propaguje knihy učitelů NAR. Je mi líto.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 22. září 2022 @ 07:29:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Pokud jde o NAR, tak to vaše církevní skupina propaguje knihy učitelů NAR. Je mi líto.
Opět jsi Gregu nepoužil ta nejvhodnější slova a opět zcela mimo téma. Pokud je ti líto, že "diskutuješ" tímto způsobem, dobře. Pokud je ti líto něčeho jiného, tak celkem zbytečně.
Co je to NAR jsem se musel podívat do wikipedie - než jsi NAR přinesl do diskuze, neznal jsem ho.
Každopádně tvé pojetí vysvobození se nesrovnává s Písmy.
Napsal jsem ti konkrétně svědectví ze života. Bylo to svědectví o tom, že jsem byl vysvobozený ze hříchu Boží mocí a výchovou.
Pokud máš něco konkrétního z toho, co píšu, co se neshoduje s písmy, sem s tím.
Pokud ano, dokaž to. Ale ne verši vytrženými z kontextu. Ale synteticky, z více míst Písma.
Nebudu ti nic dokazovat, Gregu. Pokud pro tebe svědectví není důkaz, bylo by jiné dokazování zbytečné.
Toník |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Čtvrtek, 22. září 2022 @ 15:15:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku
svědectví není důkaz. Zvláště pokud není v souladu s Písmy. Důkazem jsou hlavně Písma. |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 25. září 2022 @ 10:28:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."svědectví není důkaz."...
Tak. Osobní svědectví může být důkazem o osobním úhlu pohledu toho člověka, který kdysi cosi jistým způsobem prožil.
Nemá to ale vůbec nic společného se skutečnou realitou - jen se subjektivním prožitkem. Není to důkazem pravdivosti ničeho.
Lidi, kteří o sobě např. tvrdí, že oni jsou Napoleon, zavíráme zpravidla do blázinců a léčíme je z toho.
Motivy vyléčení ze hříchu mohou být opravdu různé a mohou mít i přirozený původ (Bůh často používá přirozené motivy - zázaky z nich činí už jen tím, že je člověku "aplikuje" ve vhodnou chvíli..
Můj tchán byl po většinu svého života silným, naprosto závislým kuřákem.
Když mu řekli, že má rakovinu plic, přestal kouřit ze dne na den a už se k tomu nikdy nevrátil. Byl z tohoto svého hříchu, z této otorocké závislosti nadobro v jednu jedinou chvíli vyléčen. (A to se tehdy u tchána spletli, žádnou rakovinu neměl, jak se později ukázalo).
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 26. září 2022 @ 19:40:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Osobní svědectví může být důkazem o osobním úhlu pohledu toho člověka, který kdysi cosi jistým způsobem prožil.
Nemá to ale vůbec nic společného se skutečnou realitou - jen se subjektivním prožitkem.
To tedy píšeš zase něco hodně zvláštního z tvého života.
Takže jestli ti dobře rozumím - když ty píšeš nějaké osobní svědectví, tak to tvé osobní svědectví nemá ale vůbec nic společného se skutečnou realitou?
Můj tchán byl po většinu svého života silným, naprosto závislým kuřákem.
Když mu řekli, že má rakovinu plic, přestal kouřit ze dne na den a už se k tomu nikdy nevrátil. Byl z tohoto svého hříchu, z této otorocké závislosti nadobro v jednu jedinou chvíli vyléčen. (A to se tehdy u tchána spletli, žádnou rakovinu neměl, jak se později ukázalo).
A toto svědectví tedy nemá ale vůbec nic společného se skutečnou realitou, rozumím ti dobře?
O tom píšeš?
Toník |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 22. září 2022 @ 07:34:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Ahoj Gregu.
Díky za svědectví.
Jaký měla tahle výchova účinek ve tvém životě?
Vedla taková výchova k nějakým dobrým a praktickým výsledkům, k nějaké změně ve tvém životě?
Byla ti taková výchova užitečná? Pokud ano, k čemu konkrétně, jaké výsledky měla?
Toník |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Čtvrtek, 22. září 2022 @ 21:12:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku,
no to samozřejmě, že měla a pořád má a bude mít výsledky. Milující Bůh nás kárá a Jeho hněv se zjevuje proti každé lidské nepravosti (Ř 1,18).
Poísloví 13:24: Kdo zdržuje metlu svou, nenávidí syna svého; ale kdož ho miluje, za času jej tresce.
Efezským 5:6: Žádný vás nesvoď marnými řečmi; nebo pro takové věci přichází hněv Boží na syny nepoddané.
Žd 12,5: Synu můj, nepohrdej kázní Páně, aniž sobě stýskej, když od něho trestán býváš? 6 Nebo kohož miluje Pán, tohoť tresce, a švihá každého, kteréhož za syna přijímá. 7 Jestliže kázeň snášíte, Bůh se vám podává jakožto synům. Nebo který jest syn, jehož by netrestal otec? 8 Pakli jste bez kázně, kteréžto všickni synové účastni jsou, tedy jste cizoložňata, a ne synové.
Svatopisec zde používá ještě silnější slovo, než jsem použil já. Ti bez kázně nejsou synové, ale cizoložňata, tedy nemanželské děti, jinak řečeno bastardi.
Takže když zhřešíme, součástí kázně je dočasné přerušení společenství.
1 Januv 1:6: Díme-li, že s ním obecenství máme, a ve tmě chodíme, lžeme a nečiníme pravdy.
A to je velké utrpení poté, co jsme byli naplněni Boží láskou, radostí a pokojem. A Bůh takto opustil jak Adama a Evu v Ráji, tak svého Syna na kříži.
A co tento druh kázně způsobuje?
2 Korintským 7:8: A ačkoli zarmoutil jsem vás listem, nelituji toho, ač jsem byl litoval. Nebo vidím, že ten list, ačkoli na čas, zarmoutil vás. 9 Ale nyní raduji se, ne že jste zarmouceni byli, ale že jste se ku pokání zarmoutili. Zarmoutili jste se zajisté podle Boha, takže jste k žádné škodě nepřišli skrze nás. 10 Nebo zámutek, kterýž jest podle Boha, ten pokání k spasení působí takové, jehož nikdy líto nebude, ale zámutek světa způsobuje smrt. 11 Ano hle, to samo, že jste podlé Boha zarmouceni byli, kterakou v vás způsobilo snažnost, nýbrž jakou omluvu, nýbrž zažhnutí hněvu, nýbrž bázeň, nýbrž žádost vroucí, nýbrž horlivost, anobrž pomstu?
Tato kázeň vypůsobuje velkou horlivost proti hříchu a bázeň Boží a snahu neztratit více to nádherné společenství s Pánem. To mohu potvrdit.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pondělí, 19. září 2022 @ 08:24:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku,
to současné Hnutí víry vám to dělá nějak moc jednoduché. Láska i za hřích (nikoliv smrt - Ř 1,18), vysvobození z otroctví hned první den.... Ne tedy až po určité době zůstávání v Jeho Slově jako učedník (Jan 8,31-32).
Nic z toho ale neodpovídá Písmům.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pondělí, 19. září 2022 @ 08:29:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku
Bůh dokonce i vlastního Syna opustil, když na něho dopadly naše hříchy. Opustil Ho, protože za hřích je smrt. A tebe neopustí, nepotrestá, když zhřešíš?
|
]
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 17. září 2022 @ 14:56:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Gregu, myslíš, že Korintští by mi řekli, že je na vysvobození potřeba čekat mnoho let nebo desítky let?
A pokud by řekli takovou hloupost (jakože u Korintských by se fakt ničemu nedivil ;-), nebylo by lepší zeptat se na dané téma Pána Ježíše nebo apoštola Jana?
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 18. září 2022 @ 10:00:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku píšeš:
Gregu, myslíš, že Korintští by mi řekli, že je na vysvobození potřeba čekat mnoho let nebo desítky let?
Však ano, u Korintských to tak bylo. Apoštol Pavel založil sbor okolo roku 50. A v roce 53 jim psal list 1 Korintským. A říká, že již měli být duchovní, ale pořád jsou tělesní, maličcí v Kristu. Ani po 3 letech nebyli duchovní, přestože měli výhodu 18-ti měsíčního nepřetržitého vyučování apoštolem Pavlem.
Kolik let jim trvalo, než byli duchovní nevíme. Vzhledem k přítomnosti apoštola to už možná tak dlouho netrvalo. Možná 4 nebo 5 let celkově.
My tu ale žádné apoštoly nemáme, aby nám poskytli know-how na vysvobození a aby z nich jejich ničím nerušený Boží Život mohl proudit k nám a do nás v podobě DUCHA a SLOVA, jako tomu bylo u Pána Ježíše ("Má slova jsou Duch a Život").
Proto ti z nás, co jsou vysvobozeni k tomu přišli jako naprostí průkopníci, kteří nevěděli kudy a jak půjdou, co to bude obnášet a do poslední chvíle ani nevěděli, jdou-li správným směrem. To poznali teprve až když se to vysvobození stalo. Pak zjistili, že Bůh je vedl ve všem dobře a že je věrný.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 22. září 2022 @ 08:05:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Gregu, vím, že u Korintských to tak bylo, byli tělesní, ne duchovní (nejspíše někteří, ne všichni).
Pavel jim po třech letech neříká: Je to tak v pořádku, jak to máte. To je normální, že jste tělesní a nejste vysvobození ze hříchu, že se hádáte, nenávidíte, to je biblické, podle písma, tak to má být. Někdy to tak je tři roky, někdy víc.
Píše jim přesný opak: Už jste měli být! A nejste.
Tedy Korintští rozhodně nejsou vzor toho, jak věci mají v životě být, ale jsou vzor toho, jak věci v životě být nemají. A Pavel je napomíná za to, jak věci mají.
Brát si vzor z Korintských, z toho, jak to mají, je systematická chyba, principielní error (to se Myslivci líbilo, třeba si to vezme jako citát k dalšímu článku ;-)
Gregu, taky jsem žádné apoštoly neměl.
Na začátku mého života jsem měl jednu římskou katoličku, která přijala Pána Ježíše o rok dříve než já a jednoho komunistu, který na tom byl podobně, byl křesťanem tak o necelý rok déle. A všechno, co jsem měl, bylo jejich svědectví z toho, jak Bůh v jejich životě jedná. A k tomu Boží slovo, které ke mně mluvilo - a to ještě malé kousky "odkazuji vám pokoj", "nesl naše nemoci, byl trestán ...". A modlitby těch lidí.
A Boha, který není bezmocný, ale měl dost moci proniknout až ke mně, skrz clonu sektářského římskokatolického myšlení, skrze zasvěcení démonům "neposkvrněné" a jejich temnotu, skrze můj hřích a bezbožnost, beznaděj. A měl dost moci na vysvobození z toho stavu.
A to stačilo. Bůh byl dostatečný na to, aby mi poskytl know-how. Ale hlavně: Byl dostatečný na to, aby mi poskytl moc k vysvobození, kterou jsem potřeboval.
Když jsem přijal Pána Ježíše a on vzal můj život, vychovával mne Bůh. Pomatuju na ty chvíle, kdy jsem pracoval v lese a Bůh ke mně mluvil. Byl jsem křesťanské "miminko", jeden, dva měsíce staré - a Bůh ke mně mluvil o prokletí hříchu, o rodových prokletí, o životu pod Zákonem a milostí, o naději a beznaději, a ukazoval mi, z čeho mne vysvobodil... Byl jsem rád už jen z toho, že ke mne Bůh mluví a mohu ho slyšet.
A kolem mne bylo dost takových lidí, které Bůh takto vysvobodil. Mohl jsem tedy vidět svědectví více lidí, kteří žili s Bohem. I když jsme neměli "otce", generaci více, stačilo to nakonec.
Bylo by lepší mít příklad lidí, kteří by žili s Bohem dlouho. Určitě bych byl za něj vděčný. Ale i bez něj měl Bůh dost moci na to, aby mi dal život a ten život mne chránil.
Toník |
]
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 17. září 2022 @ 14:00:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Gregu, bavím se stále o otroctví hříchu a vysvobození.
Některé hříchy jsou určitě mnohem nebezpečnější, jiné méně. Ale určitě není smilstvo nebezpečnější, než modlářství.
Ze základních lidských potřeb vychází například i obezita - a lidé, kteří žijí tento hřích, jsou stejně bezradní ve stejném otroctví hříchu, jako lidé, kteří žijí smilstvo.
Toník |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 18. září 2022 @ 10:07:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | to Toník
smilstvo JE modlářství. Je jeho součástí. A podle Písma je to jediný hřích, o kterém je nám řečeno, že před ním máme přímo PRCHAT.
1 Korintským 6:18 Utíkejte před smilstvem!
A je to také hřích, se kterým mají téměř všichni bratři problém. Bratry myslím i sestry, protože je v nich Kristus.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 21. září 2022 @ 06:09:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
A podle Písma je to jediný hřích, o kterém je nám řečeno, že před ním máme přímo PRCHAT.
Ne, Gregu. Není to jediný hřích, o kterém je to řečeno.
Hřích, o kterém je toto řečeno, je i modlářství. Stejně tak je to řečeno o lásce k penězům
1K 10:14 Moji milovaní, utíkejte před modlářstvím!
1Tm 6:11 Neboť kořenem všeho zlého je láska k penězům; a někteří, kdo se po nich pachtili, zbloudili od víry a způsobili si mnoho bolestí. Ale ty, Boží člověče, před tím utíkej!
A stejně tak to obecně platí o každém hříchu, ze kterého člověk není vysvobozen - pokud má ze hříchem problém, jeho jediná šance je před hříchem utéci. Což také rozumní lidé dělají, místo marného boje se hříchem.
Toník |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 18. září 2022 @ 11:25:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | to Toník:
dokonce i zbožný Josef, kterého chtěla svést Putifarova žena, musel prchnout před smilstvem, protože to pro něj bylo pokušení a zkouška, ve které ale uspěl.
I na tom vidíme závažnost hříchu smilstva, protože kdyby Josef podlehl, pravděpodobně by skončila jeho Boží služba a také Izrael by pravděpodobně zahynul. |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 21. září 2022 @ 06:13:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
dokonce i zbožný Josef, kterého chtěla svést Putifarova žena, musel prchnout před smilstvem, protože to pro něj bylo pokušení a zkouška, ve které ale uspěl.
A to jsi zjistil jak, Gregu - myslím to, že to pro Josefa bylo pokušení a proto musel prchnout?
Toník |
]
|
|
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 14. září 2022 @ 08:11:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | >>A proč je třeba vysvobození z otroctví hříchu? Protože ve skutečnosti to zlé v nás neděláme primárně my, ale právě ten hřích.<<
Jj, tohle už nebude jen tak nějakej ten error. Todle bude spíše výmluva jako: To já ne, to on. Ale to víš, to zlé - ten hřích - to právě, když ho děláš, uděláš, tak ho dêláš právě jen a jen Ty, Gregorios777, Ty a ne že se ten hřích dělá a udělá sám. A vytváříš, tvoříš si ho v sobě zase jen Ty sám a ne že se on v Tobě tvoří sám od sebe.
Křesťanství je nauka zkažených. |
| NadřazenýRe: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Středa, 14. září 2022 @ 10:08:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | to Vota:
Když je Ježíš něčí Pán, kdo primárně činí skutky: On anebo jeho učedník, který pouze vykonává jeho příkazy?
Podle mě to činí primárně ten Pán a učedník to činí až se*****árně.
A když nad někým vládne jako pán hřích?
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 14. září 2022 @ 10:45:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jak jsem psal, křesťanství je nauka zjevně zkažených a navíc hloupých, Gregorios777 Na tomto to jde poznat: >> Když je Ježíš něčí Pán, kdo primárně činí skutky: On anebo jeho učedník, který pouze vykonává jeho příkazy? Podle mě to činí primárně ten Pán a učedník to činí až se*****árně. << Tomu se říká naprostý zkrat myšlení. Pokud někdo cosi přikazuje někomu, kdo to vykonává, pak to koná ten, komu je to přikázáno a ne ten, kdo to přikazuje druhému učinit. Ten, kdo přikazuje, nekoná, co přikazuje druhému. >> A když nad někým vládne jako pán hřích? << Hřích je zlý, špatný skutek nebo zlá myšlenka, úvaha, která vede k jejímu vykonání, uskutečnění ji. Je to vina, provinění. Myšlenky jsou procesem v lidské volbě, rozvaze. Člověk si je tvoří sám tím, že nad něčím přemýšlí. Člověk tak tvoří a formuje tak sám svou osobnost, samého sebe a dostává se tak sám do zajetí své vlastní zkaženosti nebo se od ní osvobozuje dobrým jednáním. Neexistuje něco jako Hřích, který člověka svádí k hříchu. A máte to i v křesťanských písmech, že kdo hřeší je váben, sváděn, strháván SVOU VLASTNÍ žádostivostí. Chcete to, kým jste. Změnit svou osobnost má člověk ve své vlastní moci. |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Středa, 14. září 2022 @ 11:03:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | to Vota
/// Tomu se říká naprostý zkrat myšlení. Pokud někdo cosi přikazuje někomu, kdo to vykonává, pak to koná ten, komu je to přikázáno a ne ten, kdo to přikazuje druhému učinit. Ten, kdo přikazuje, nekoná, co přikazuje druhému.///
Hm, a proto v případě vraždy se hledá její zadavatel, jako hlavní odpovědná osoby, že?
To je sice pravda, ale vytržená z kontextu. V našich Písmech je jsou nejen hříchy jako jednotlivé produkty, ale také jejich továrna odkud vycházejí - tedy HŘÍCH v jednotném čísle, jakožto zdroj hříchů. |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 14. září 2022 @ 11:34:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>Hm, a proto v případě vraždy se hledá její zadavatel, jako hlavní odpovědná osoby, že?<<>>To je sice pravda, ale vytržená z kontextu. V našich Písmech je jsou nejen hříchy jako jednotlivé produkty, ale také jejich továrna odkud vycházejí - tedy HŘÍCH v jednotném čísle, jakožto zdroj hříchů.<<
Nic z kontextu nevytrhávám. Zdrojem hříchu je lidská žádostivost. Vražda není zdrojem vražd. Krádež není zdrojem krádeží. Cizoložství není zdrojem cizoložení. Zdrojem a vykonavatelem je člověk sám. A proto je také plně odpovědný za sebe a za své činy a také myšlenky. Nikdy se nevykroutíte ze zodpovědnosti provedení vraždy přehozením na někou nesmyslnou identitu Hřích, že Vy jste vraždit nechtěl, ale že ten Hřích, ta špatnost ve Vás Vás k tomu přinutila. |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: redifon v Středa, 14. září 2022 @ 11:53:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Gregory, já se opravdu divím, že s tímto odpadlíkem od Krista k judaismu vůbec komunikuješ, a to z toho důvodu, že křesťané se s judaisty ani nemohou sjednotit v otázce kardinální - totiž v otázce Mesiáše. Proč se tedy snižuješ k mimoběžné diskusi???? Není to pod tvoji úroveň???
Znovu opakuji:
PROČ VY KŘESŤANÉ, DISKUTUJETE S ODPADLÍKEM OD KRISTA K JUDAISMU, KDYŽ SE S NÍM NEMŮŽETE SHODNOUT ANI NA OTÁZCE KARDINÁLNÍ - TOTIŽ OTÁZCE MESIÁŠE???
I když zde zastáváte rozmanité názory, někdy i názory bludné, tak jedno máte (spolu se mnou) všichni společné:
MÁTE VŘELÝ POSTOJ KE SPASITELI - NA ROZDÍL OD TOHOTO JUDAISTY, KTERÝ SPASITELE NENÁVIDÍ!!!
Tak na čem se s ním tedy chcete vůbec shodnout???
Podívejme se na problém takto:
Odpadlík od Krista k judaismu, se na těchto stránkách dopustil např. tohoto výroku:
O hodnocení tohoto výroku níže.
***
Re: Vychází ze Staré smlouvy smlouva Nová - anebo rabínský judaismus? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 14. říjen 2021 @ 14:42:44 CEST
"Neposuzujeme člověka a jeho učení podle platonických řečí, ale podle toho, jak jeho učení formuluje druhé, takže křesťanský Ješu má za následek mnohé pogromy, útisk, ... vše co v křesťanské společnosti nakonec vykvetlo v hrůznou podobu - to vše je plodem křesťanské společnosti formulovanou Ješuovým učením, které formulovali jeho žáci. Takže prrr. Vím, co jsem napsal, vím co píšu."
Tak zde nemohu souhlasit - kdyby judaista věděl, nebo si uvědomil, co napsal, tak by se ZDĚSIL!
Náš Spasitel uzdravoval (Mt. 12,15), sytil zástupy (Mt. 14,20; Mt. 15,37) - a to ZADARMO!!!
Lukáš 6, 19 [biblenet.cz] [biblenet.cz] A každý ze zástupu se ho snažil dotknout, poněvadž z něho vycházela moc a uzdravovala všechny.
Izajáš 9, 5 [biblenet.cz] [biblenet.cz] Neboť se nám narodí dítě, bude nám dán syn, na jehož rameni spočine vláda a bude mu dáno jméno: „Divuplný rádce, Božský bohatýr, Otec věčnosti, Vládce pokoje.“
Přičítat Kristu, tedy Knížeti pokoje (Iz. 9,5) násilí, pogromy, útisk může jen člověk stižený patologickou nenávistí ke Kristu.
Ovšem následkem takového počínání je smrt:
Jan 15, 23 [biblenet.cz] [biblenet.cz] Kdo nenávidí mne, nenávidí i mého Otce.
Jan 15, 25 [biblenet.cz] [biblenet.cz] To proto, aby se naplnilo slovo napsané v jejich zákoně: ‚Nenáviděli mě bez příčiny.‘
***
Ale zkusme se podívat na problém i z jiného hlediska:
Matouš 12, 24 [biblenet.cz] [biblenet.cz] Když to slyšeli farizeové, řekli: „On nevyhání démony jinak než ve jménu Belzebula, knížete démonů.“
Matouš 12, 31 [biblenet.cz] [biblenet.cz] Proto vám pravím, že každý hřích i rouhání bude lidem odpuštěno, ale rouhání proti Duchu svatému nebude odpuštěno.
Matouš 12, 32 [biblenet.cz] [biblenet.cz] I tomu, kdo by řekl slovo proti Synu člověka, bude odpuštěno; ale kdo by řekl slovo proti Duchu svatému, tomu nebude odpuštěno v tomto věku ani v budoucím.
Už Spasitel pravil:
Jan 15, 25 [biblenet.cz] [biblenet.cz] To proto, aby se naplnilo slovo napsané v jejich zákoně: ‚Nenáviděli mě bez příčiny.‘
***
A přesně v tomto duchu působí i ten judaista. Já jsem na judaistovy výlevy už před časem reagoval takto:
Začnu polopaticky:
Předně tím, že PRÁVOPLATNÁ židovská bohoslužba je jen ta, která je uvedena ve Starém Zákoně. Tato bohoslužba nemá alternativu. Jakákoli bohoslužba člověkem vytvořená je projevem svévole, která popuzuje Hospodina. A dnešní židovská bohoslužba projevem svévole určitě je. Bůh rozhodně nestrpí, aby mu do jeho bohoslužby někdo "fušoval". Proto stíhá Židy svými tresty.
Znovu připomínám, že právoplatná židovská bohoslužba vzala za své zničením jeruzalémského chrámu v r. 70. A znovu, jako člověku snížené inteligence opakuji, že bohoslužebný systém reprezentovaný chrámem, veleknězem a obětí, vzal za své.
A jako myslící člověk si kladu otázku: Je to snad tím, že Bůh svůj lid nadobro zavrhl??? Anebo tím, že Bůh nabídl nejen Židům, ale i celému světu náboženství vyššího typu nežli stávající judaismus???
Uvažujte pane Vota, uvažujte jen trochu, opravdu jen trošičku, jste-li toho vůbec schopen.
Apoštol Pavel na tuto otázku odpovídá:
Ř. 11;1,2 "Chci tím říci, že Bůh zavrhl svůj lid? Naprosto ne! Vždyť i já jsem Izraelec z potomstva Abrahamova, z pokolení Benjamínova (2) Bůh nezavrhl svůj lid, který si předem vyhlédl. Nevíte z Písma, jak si Eliáš Bohu naříká na Izrael?"
Bůh zničením chrámu definitivně uzavřel starozákonní bohoslužbu a aby Židé nebyli bez spojení z Bohem, daroval jim (ale i celému světu) bohoslužbu vyššího typu; Oběti zvířecí byly jednou provždy ukončeny a byly nahrazeny jedinou obětí, Boha i člověka, Krista Ježíše (1Tm. 2,5).
A nastupující náboženství tentokrát univerzálního typu je postaveno na tom že Boží Syn, Pán Ježíš Kristus je chrámem, veleknězem i obětí, překopíruji:
Každý křesťan ví, že Ježíš Kristus je chrámem (J. 2,19-21), ve kterém přebývá plnost božství (Kol. 2,9). Dále to, že Pán Ježíš Kristus je veleknězem (Žd. 4;14,15) i obětí (Žd. 7,27; 1J. 2,2).
Takže křesťané disponují tím, co židovské náboženství postrádá - tedy veleknězem, chrámem i obětí.
Jenže Vy, vážený pane Voto, jste tento model odmítl. A protože židovská bohoslužba vzala za své v r. 70, nemůžete od té doby Bohu sloužit vůbec - jste tedy s ostatními Židy zavržen nejen proto, že Bohu už sloužit nemůžete, ale i proto, že hříchy Vám odpouštěny nejsou. To je logické a nesporné.
To je naprosto nezpochybnitelné, dnešní židovskou bohoslužbu Bůh neposvětil, a proto se k ní (protože je jakýmsi slepencem božského a lidského), nemůže nikdy přiznat. A v žádném případě nelze nic (tedy ani tuto bohoslužbu), Bohu vnutit!!!
A znovu opakuji že ten, kdo toto neuznává, nemá dostatečný respekt k Písmům Starého Zákona!!!
Jenže toto vy, ve své patologické nenávisti ke Kristu, která už debilizuje vaše myšlení, rozhodně nevidíte.
Problémem židovského národa i všech, kdo judaismus přijali:
Židé Pána Ježíše Krista zavrhli (Ž. 118,22; Mt. 21,41; Mk. 12,10; 1Pt. 2,7), následně si pak na soudu zvolili zločince Barabáše (J. 18,40), pak přivolali za tento odporný čin zlořečení na sebe i své děti (Mt. 27,25), a pak Spasitele zabili (Sk. 3,15; 5,30; 1Tes. 2,15).
V prvních dvou textech (Sk. 3,15 a Sk. 5,30) použili kraličtí význam "zamordovali", který je přesnější, protože Pán Ježíš byl odsouzen PROTI římskému právu, a tedy byl ZAVRAŽDĚN, protože na Kristově kříži měl podle římského práva viset Barabáš!!!
A zlořečení Židů za Spasitelovu smrt "Krev jeho na nás . . ." (Mt. 27,25) se s Židy potáhne až do druhého příchodu Pána Ježíše v moci a síle na tito zem, kdy Židy zachrání před úplným vyhlazením. Tehdy Židé uvidí, koho bodli (Zach. 12,10) a budou nad ním kvílit, jako nad prvorozeným. Což ovšem potvrzuje skutečnost, že se vina Židů, kterou na sebe přivolali (Mt. 27,25), přenáší z pokolení na pokolení. Je velice zvláštní, že Pána Ježíše bodl římský voják (J. 19,34), ale Písmo za tento čin přisuzuje Židům (Zach. 12,10).
Ačkoli je vina Židů nepochybná, tak nám nepřísluší soud, protože Židy bude soudit Ten, kterého bodli (Zach. 12,10; J. 5,22).
Vážený pane Voto, napsal jsem zde, že křesťanství je s judaismem neslučitelné. Ale následkem vašich rouhavých vyjádření, cituji:
"Křesťanský Ješu je na tom stejně jako jiní Ješu - Baalam, Haman, tehdejší egyptský Farao, Amalek, Hitler, a jim stejní. Je to JEŠU." - si musím svůj názor poopravit. Od této chvíle věřím tomu, že nás křesťany Židé NENÁVIDÍ, stejně tak, jako kdysi nenáviděli Spasitele. A jsem Vám vděčen za toto poznání. Vycházím totiž z faktu, že nám zde reprodukujete pouze to, co slyšíte v synagoze. Ale milerád svůj názor změním, budu-li přesvědčen o opaku.
Vy tady útočíte na samou podstatu náboženství křesťanského a já se bráním protiútokem na samu podstatu dnešního, opakuji dnešního, židovského náboženství.
Já nemám vůbec nic proti Starému zákonu, Prorokům, Spisům, vůbec nic!!! Ale tvrdím, že starozákonní bohoslužebné předpisy jsou dnes už neplatné, protože bohoslužba starozákonní byla roku 70 samým Bohem ukončena.
***
Já jsem před Pánem a Spasitelem Pánem Ježíšem Kristem bez viny, ohledně budoucího judaistova směřování. Jasně jsem mu ukázal, že judaismus ke spáse nevede.
To, že si judaisté dělají z jejich Starého Zákona trhací kalendář, je už jejich věcí. Když nemohou dodržet Hospodinovo věčné ustanovení pevně zakotvené v (3M. 16), resp. (3M. 16,34), tak ho prostě ignorují. Jenže to má ten následek, že od té doby už nejedou po Boží linii - ale po linii vlastní.
Namachrovaný judaistický vyvolenec vás, křesťané, mlátí svým Starým Zákonem po hlavě - ale nejen on, ale i všichni judaisté ani nemohou plnit ten svůj Starý Zákon!
Teď se vám judaista zase snaží podsunout blud, že náš Spasitel Bohem ani nebyl - čímž se dostává na pozice Svědků Jehovových.
O vztahu Otce a Syna:
Co je ale jasné - ale vám všem z principu uniká - že judaista Novému Zákonu z principu ani rozumět nemůže!!!
2. Korintským 3, 14 [biblenet.cz] [biblenet.cz] Avšak jejich myšlení na tom ustrnulo. Až do dnešního dne zůstává onen závoj při čtení staré smlouvy a zůstává skryto, že je zrušen v Kristu.
2. Korintským 3, 15 [biblenet.cz] [biblenet.cz] A tak až podnes, když se čte Mojžíš, leží na jejich srdci závoj.
2. Korintským 3, 16 [biblenet.cz] [biblenet.cz] Avšak ‚když se obrátí k Pánu, je závoj odstraněn‘.
Pokud o mne jde, tak pevně věřím, že komunikace s člověkem nenávidícího Krista je hříchem.
Vřelý pozdrav všem rdf |
]
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Středa, 14. září 2022 @ 21:05:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
to Redifon:
I když apoštol Pavel první komu kázal byli vždy judaisté. Kamkoliv přišel, jako první šel do synagogy.
Ale faktem je, že to, co si dovolil říci Vota o našem Pánu, je už za čarou jakékoliv další komunikace.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 15. září 2022 @ 07:22:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>Ale faktem je, že to, co si dovolil říci Vota o našem Pánu, je už za čarou jakékoliv další komunikace.<<
Gregorios777, je docela poučné vědět, jak smýšlíte, a co učí o JK Vás i vás křesťany křesťanská písma. Jak jste odepsal nicku oko:
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 15. září 2022 @ 09:12:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jedná se tu přece o zástupnou roli osoby Mesiáše za všechny ostatní lidi - hříšníky.
To bys ty měl, jako judaista snad chápat a nedělat zde "vlny" na nesprávném tématu.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pátek, 16. září 2022 @ 07:14:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A jéje :) oko. Tak nc takového jako zástupná role mašiacha za všechny lidi Tóra neučí. A už vůbec ne nic o zástupné roli hříchu mašiacha za všechny hříšníky. Dokonce ani to křesťanské písmo, kde se praví o tom, že se JK stal hříchem pro (za) křesťany, nic takového nezmiňuje. Vaše křesťanské výmysly laskavě nepodsouvejte judaismu, Židům. Jde je o vaše křesťanské nesmysly. A pak, to že nerozumíte ani vlastním písmům, jak Gregorios777, tak Vy oko, je jen taková třešnička na dortu pejska a kočičky :) |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 16. září 2022 @ 08:30:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nám je jasné, že takovému odborníkovi na Písmo (za jakého se považuješ ty) nesaháme ani po kotníky.
Nám ale stačí znát to minimum, které přislíbil Bůh v Gn 3,15 - "ženu", ve které vzbudí nepřátelství proti satanovi a její "semeno", které rozdrtí hlavu "hada".
Celý národ Izraelský i všichni křesťané vidí v tomto příslibu Boží příslib Mesiáše - zachránce lidstva vyhnaného z ráje. Ten je nadějí lidstva.
Nadějí všech národů, nejenom židů!
Protože Bůh přislíbil Abrahámovi, že skrze něho přijde požehnání všem národům světa ....
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Vota v Sobota, 17. září 2022 @ 23:03:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | V Gn 3,15 žádnou ženu B-h nezaslíl. V Gn 3,15 Židé rozhodně nevidí a nikdy neviděli to, co si vymysleli křesťané. Avrahamovo požehnání přešlo na syny Jisraele. Na Židy. V nich budou požehnány veškeré národy světa. To se také dělo a děje o Sukot, kdy bylo přinášeno 70 obětí za všechny národy a kdy se modlíme za požehnání všem národům světa. "Kdo žehná Jisra'eli, bude požehnán; kdo jej proklíná, bude prokletý". Jednání křesťanů s Židy neslo, nese a ponese pro Vás důsledky.
No, a pakli víte, že mi nesaháte v odbornosti na Tanach ani po kotníky, a to je pravda, pak se ani nesnažte tady lhát o Židech, co v čem vidí. Své nesmysly, své výmysly, neudàvejte za židovské. |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 18. září 2022 @ 11:05:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
(Gn 3,15) A položím nepřátelství mezi tebe a ženu a mezi símě tvé a símě její; ono tobě rozdrtí hlavu a ty jemu rozdrtíš patu.
Pokud chceš tvrdit, že Bůh zde hovoří o Evě (která zhřešila) - tak kde u ní vidíš nějaké výrazné nepřátelství proti satanovi?
Vždyť s ním docela kamarádsky diskutovala!
Jedná se zcela bez jakýchkoli pochyb o proroctví do budoucnosti - Bůh zde hovoří o docela jiné ženě v budoucnu (nepřátelství se satanem je od Boha jako milost, jako dar - jejím důsledkem je pak logicky bezhříšnost ženy) a o jejím "semeni" (Mesiáši).
Gn 3,15 je místem tzv. "PROTOEVANGELIA" - první zmínka o Božím záměru dát světu Mesiáše.
..."No, a pakli víte, že mi nesaháte v odbornosti na Tanach ani po kotníky, a to je pravda,..."...
Já si sem ale nechodím s nikým poměřovat pindíky!
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: redifon v Čtvrtek, 15. září 2022 @ 14:53:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Gregu,
"Ale faktem je, že to, co si dovolil říci Vota o našem Pánu, je už za čarou jakékoliv další komunikace."
Jistě, jeho výroky pramení jednak z PÝCHY, jednak z NENÁVISTI ke Spasiteli. Ale musím navíc konstatovat, že jeho výroky jsou navíc NELEGITIMNÍ.
Malá úvaha: JE-LI DNEŠNÍ ŽIDOVSKÉ NÁBOŽENSTVÍ KOMPLETNÍ - PAK PŮVODNÍ STAROZÁKONNÍ BOHOSLUŽBA BYLA NUTNĚ NADBYTEČNÁ.
Anebo jinak: JE-LI DNEŠNÍ ŽIDOVSKÉ NÁBOŽENSTVÍ SPRÁVNÉ - PAK PŮVODNÍ STAROZÁKONNÍ BOHOSLUŽBA BYLA NUTNĚ NESPRÁVNÁ.
A pak se na scéně objevují Židé, namachrovaní vyvolenci, kteří jsou světlem všech nás přebývajících ve tmě, kteří jsou povoláni (KÝM???) - aby uváděli na pravou míru, či napravovali omyly Hospodinovy???
Tak toto Gregu, tak toto Gregu - na hony silně zavání Peklem!!
To, že si judaisté dělají ze Starého Zákona trhací kalendář, nerespektujíce ustanovení Hospodinova věčná, zakotvená v 3M. 16, resp. 3M. 16,34 je jejich věcí. Jenže to má ten následek, že od té doby se nenacházejí na linii Boží - ale na linii lidské, na linii svévole!!!
Nenávist Židů ke Spasiteli až za hrob, přetrvává do dnešních časů
Pár příkladů za všechny
Židé se po Spasitelově ukřižování domáhali na římské moci změny nápisu na tabulce na kříži
Jan 19, 22 [new.biblenet.cz] Pilát odpověděl: „Co jsem napsal, napsal jsem.“
Dále se domáhali přidělení stráže ke Spasitelovu hrobu
Matouš 27, 65 [new.biblenet.cz] Pilát jim odpověděl: „Zde máte stráž, dejte hrob hlídat, jak uznáte za dobré.“
A Pilát, už otrávený židovskými nároky, jim ji dal.
Citát z Talmudu:
"Ježíš se topil v pekle ve vroucích výkalech."
Citoval jsem Paula Johnsona, kterého pokládám za autoritu, protože citovat z Talmudu bych se se styděl.
"Donin znal Talmud dobře, dokázal se ptát rabína na všechny ty pasáže z Talmudu, k nimž měli, nebo mohli mít křesťané námitky (představovaly jen mizivou část celku): šlo v nich o urážku Krista (Ježíš se topil v Pekle ve vroucích výkalech), či o rouhání se Bohu Otci (plakal, nebo byl poražen v debatě), popřípadě se v nich Židům zakazovalo stýkat se s křesťany."
Paul Johnson, autor knihy "Dějiny židovského národa" (Rozmluvy Řevnice ISBN 80-85336-31-6). Str. 212
Nenávist pana judaisty ke Spasiteli netřeba dále komentovat.
Na základě faktů zde, i v jiných článcích, či komentářích tvrdím, že judaismus je náboženstvím NENÁVISTI a SVÉVOLE.
Již jsem v předchozím komentáři napsal, že judaisté už z principu nemohou porozumět učení Nového Zákona (2Kor. 3; 15,16).
Mějme páně judaistův výrok:
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Vota v Neděle, 18. září 2022 @ 07:22:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A jéje :) Tady někdo ještě zřejmě neslyšel hlas šofaru. Nu a v měsíci elul až do 10.tišri rozléhá se hlas šofaru nejen v Izraeli, ale v mnohých městech i obcích po tom celým světě. A můj je slyšet až na druhý konec toho mého malýho městečka. A to ho mám jen 30-ti centimetrový. A také se lidičky divjej, co jsou to za zvuky. Ale mají přeci jenom hudebnější zvuk. :) |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Vota v Neděle, 18. září 2022 @ 08:07:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>Citát z Talmudu:
"Ježíš se topil v pekle ve vroucích výkalech."
Citoval jsem Paula Johnsona, kterého pokládám za autoritu, protože citovat z Talmudu bych se se styděl.
"Donin znal Talmud dobře, dokázal se ptát rabína na všechny ty pasáže z Talmudu, k nimž měli, nebo mohli mít křesťané námitky (představovaly jen mizivou část celku): šlo v nich o urážku Krista (Ježíš se topil v Pekle ve vroucích výkalech), či o rouhání se Bohu Otci (plakal, nebo byl poražen v debatě), popřípadě se v nich Židům zakazovalo stýkat se s křesťany."
Paul Johnson, autor knihy "Dějiny židovského národa" (Rozmluvy Řevnice ISBN 80-85336-31-6). Str. 212 <<
Ježíš se topil v Pekle ve vroucích výkalech - to rozhodně není citát z Talmudu, pane redifon alá BA, a ani to necitoval Paul Johnson z Talmudu, což by měl ihned každý normální člověk pochopit už z Vaší citace Paula Johnsona z jeho knihy, kterou jste zřejmě buď nečetl, nebo ji nerozumíte, nebo zamlčujete, jak moc v ní je P.Johnson na straně Židů a dost proti křesťanům. Ale zde píše jako komentátor historických podkladů a cituje od mnohých jiných.
Já zde klidně vloźím překlad citace z Talmudu :) Vy byste se snad styděl, protože možná víte, že ta věta není citací z Talmudu.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 16. září 2022 @ 07:39:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Ale faktem je, že to, co si dovolil říci Vota o našem Pánu, je už za čarou jakékoliv další komunikace.
Gregu, Ješu, kterého Vota přináší do diskuze, to je skutečně tvůj Pán?
Toník |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: redifon v Pátek, 16. září 2022 @ 11:33:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Do zádele!!! rdf |
]
|
|
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 14. září 2022 @ 08:39:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) |
Moc divně formulované. I Vota se nad tím právem pozastavuje.
Když Gregu zhřešíš, koho bude Bůh volat k odpovědnosti? Tebe, nebo jakýsi imaginární "hřích" v tobě?
Kdo si zaslouží trest za tento hřích?
Potrestá Bůh přímo tebe, nebo potrestá snad onen "hřích"?
Toto je, Gregu, laciná výmluva! Z nepochopení toho, co tímto apoštol vlastně vyjadřuje.
|
| NadřazenýRe: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Středa, 14. září 2022 @ 10:03:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko píšeš:
/// Toto je, Gregu, laciná výmluva! Z nepochopení toho, co tímto apoštol vlastně vyjadřuje.///
Toto jsou slova apoštola Pavla. A budeš-li pozorněji číst, uvedl jsem, že ten hřích za to může primárně. Se*****árně za to může ten, co hřeší a nijak ho to z hříchu nevyviňuje.
Ale protože je otrokem hříchu, nemůže jinak. Jeho pán, hřích ho k tomu nutí, donucuje a to velmi úspěšně. Věřící nemá šanci jako tělesný křesťan odolat. Starý člověk je v něm ještě velice silný. Takže primárně to činí ten hřích. Protože ten věřící to činit nechce a činí, to, co nechce. O tom je Ř 7.kap.
Nový člověk - dědic Kristův je ještě maličký a slabý. A platí pro něj slovo z Galatským: Ga 4,1-5:
Pravímť pak, že pokudž dědic maličký jest, nic není rozdílný od služebníka, jsa pánem všeho,2 Ale pod ochráncemi a správcemi jest až do času uloženého od otce.3 Tak i my, když jsme byli maličcí, pod živly světa byli jsme v službu podrobeni.4 Ale když přišla plnost času, poslal Bůh Syna svého učiněného z ženy, učiněného pod Zákonem,5 Aby ty, kteříž pod Zákonem byli, vykoupil, abychom právo synů přijali.6 A že jste synové, protož poslal Bůh Ducha Syna svého v srdce vaše, volajícího: Abba, totiž Otče.7 A tak již nejsi slouha, ale syn, a poněvadž syn, tedy i dědic Boží skrze Krista.Apoštol to sice aplikuje na Izrael a příchod Krista, ale přesně to platí i pro duchovní vývoj věřícího. Dokud je maličký, tělesný, tak i když je dědic, není rozdílný od otroka a je pod zákonem. Aby poznal, že jeho starý člověk je nenapravitelný. Žije životem popsaným v Ř7. Jako maličký je svěřen ochráncům a správcům - starají se o něho již vyučení a duchovní starší věřící. V Otcem určený čas však bude poslán Syn, který ho vysvobodí z otroctví hříchu, tím, že si v něm učiní trvalý příbytek. Pak už ten věřící není otrok, ale syn a skutečný dědic, který své dědictví již užívá. |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 14. září 2022 @ 11:28:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Nás to učili jinak:
Dokud žijeme v tomto těle, jsme pochopitelně také lidé tělesní - s tím nutno počítat jako s realitou. Jsme ale zároveň i lidé duchovní. Žijeme na pomezí dvou světů - světa viditelného stvořeného a světa duchovního. (Jednou nohou tady, druhou nohou tam).
Člověk je i tvorem tělesným i tvorem duchovním. Jen tak může být obrazem neviditelného Boha ve stvořeném světě.
Apoštol Pavel hovoří pak o naší přetrvávající lidské náklonnosti ke zlému, kterou jsme všichni zdědili po Adamovi. I člověk, který bytostně nechce činit zlo, přesto zlo někdy učiní. Kvůli naší hříšné přiorozenosti nedokážeme zcela nehřešit. Proto nutně potřebujeme žít v Boží milosti, která nám pomáhá proti našim špatným sklonům bojovat a nakonec i vítězit. I kydž občas v životě selžeme, klopýtneme na své životní cestě.
Tvůj "starý člověk" zemřel spolu s Kristem ve křtu (Ř 6,8), spolu s Kristem byl pohřben. Už ho tedy není. Narodil se znovu z vody a z Ducha člověk nový, dítě Boží.
To, co v nás přetrvává, jsou jen hříšné náklonnosti po onom "starém člověku" - jenom neblahé dědictví. Tyto zlé náklonnosti se ale dají dalším životem s Bohem postupně eliminovat.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 14. září 2022 @ 11:37:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ještě doplním:
Hříšná náklonnost sama o sobě nemusí nutně být hříšná - není hříchem (pokud tedy není záměrně pěstována a člověk si v ní libuje a vyhledává příležitosti k ní),
může ale podstatnou měrou přispět k tomu, že člověk nakonec zhřeší.
|
]
]
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 14. září 2022 @ 11:14:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
My toto dědictví po Adamovi nazýváme různě; náchylnost ke zlému, hříšná přirozenost, náchylnost ke hříchu. A ano, o tomto nás faráři učili.
Ale neodpověděl jsi na podstatnou otázku: Koho bude Bůh volat k odpovědnosti za spáchaný hřích?
Tebe osobně coby hříšníka, který hřích spáchal, nebo tu "zlou moc" v tobě?
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Středa, 14. září 2022 @ 12:40:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko píše:
///My toto dědictví po Adamovi nazýváme různě; náchylnost ke zlému, hříšná přirozenost, náchylnost ke hříchu. ///
Biblická terminologie je jasná. Používám biblickou terminologii. Hřích je zlá moc v člověku, produkující jednotlivé hříchy ve spolupráci s lidskou žádostivostí.
///Koho bude Bůh volat k odpovědnosti za spáchaný hřích?///
Samozřejmě, že bude volat k odpovědnosti hříšníka - viz. Korintští a reakce apoštola Pavla na jejich hříchy.
Ale je v tom velký rozdíl, jestli hřeší věřící před vysvobozením jako otrok hříchu anebo i po vysvobození, jako silný mládenec.
A když hřeší před vysvobozením - tak zda hřeší jako kající hříšník, který hřešit nechce anebo to bere jako normální věc.
V tom všem jsou různé stupně odpovědnosti za tyto hříchy.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 15. září 2022 @ 10:14:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | V Bibli se ale nikde neříká, že hřích je zlá moc v člověku. To ty si to takto interpretuješ.
Pokud je to zlá moc, musí mít někde svůj zdroj. Pokud je to jenom "něco" (schází tomu osobnost - "někdo")- není to odpovědné za nic. Nemyslí to.
Bůh bude volat k odpovědnosti za hřích hříšníka - protože jen to je spravedlivé. Hříšník je tím, kdo se rozhodl zhřešit!
Apoštol zde vyjadřuje vnitřní rozpolcenost člověka po pádu do hříchu, kdy naše hříšná přirozenost nás svádí na cestu zla.
Chtít dobro dokážeme, ale konat dobro sami (bez Boha) už nedokážeme. To vždycky nakonec sklouzneme do vlastního sobectví, nevšímavosti, lenosti, chtivosti, žádostivosti ... atd...
O tomto všem hovoří kapitola sedm a osm Římanům.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 14. září 2022 @ 11:44:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Třeba si uvědomit, že zhřešit může pouze osoba - nikdy ne žádná neosobní "moc", nemající identitu osoby. Nemající žádné vlastní Já.
Jen jakási "zlá síla" tedy zhřešit nemůže.
Za hříchem vždycky stojí hříšník - osoba, která hřích spáchala, či se na něm nějak podílela.
|
]
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 15. září 2022 @ 10:20:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Za hříchem stojí vždycky tvor - hříšník. Proto neříkej, že hřích je zlá síla v člověku.
Vytváří to nepravdivé představy, že nás ovládá někdo mimo nás.
A to není pravda. Ovládá nás naše vlastní náklonnost ke zlému, kterou jsme zdědili po Adamovi a se kterou nám třeba s Boží pomocí bojovat.
Milosti Boží je k tomuto boji však nevyhnutelně potřeba.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 16. září 2022 @ 08:44:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | to Oko
ty nerozeznáváš mezi HŘÍCHEM a HŔÍCHY. Písmo to ale rozeznává. Pán Ježíš na sebe vzal hříchy ale navíc se na kříži stal i hříchem, aby hřích zničil. Nestal se nějakým jedním, konkrétním hříchem, ale jde tady o hřích jako o zdroj všech ostatních hříchů. Ty nepociťuješ ten rozdíl?
Nebo jakým tedy hříchem se Pán Ježíš na kříži stal?
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 16. září 2022 @ 10:02:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Nebo jakým tedy hříchem se Pán Ježíš na kříži stal? "...
Ve smyslu: vzal na sebe všechny hříchy lidstva jako zástupná oběť Bohu za naše hříchy - vzal na sebe vinu všech lidí, aby mohl milostí ospravedlnit ty, kteří toho sami ze sebe schopni nebyli.
Proto je označován jako "beránek", (ten se obětoval ve Starém zákoně Hospodinu an usmíření za jříchy - byl to ale jenom předobraz toho skutečného usmíření Boha s lidmi skrze Krista.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 16. září 2022 @ 10:38:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To nikoliv,
Jan Křtitel řekl: Beránek Boží, který snímá hřích světa.
Tak, že se na kříži stal hříchem, který pak smrtí zahladil.
Odpuštění jednotlivých hříchů je pak věc druhá... |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 18. září 2022 @ 11:45:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Beránek Boží, který snímá hřích světa... "....
Je to narážka na Izaiáše 53,3-7
Opovržený a lidmi zavržený, muž bolestí, který znal nemoci; jako někdo, před nímž člověk skryje tvář — všemi opovržený, takže jsme si ho nevážili.
Jenže to byly naše nemoci, které snášel, a naše bolesti, které nesl; a my jsme si o něm mysleli, že je zasažen a ubit Bohem a zkrušen.
Ale on byl proboden za naše přestoupení, zdeptán za naše provinění, na něho dolehla kázeň pro náš pokoj a jeho šrámy jsme uzdraveni.
My všichni jsme zabloudili jako ovce, jeden každý jsme se obrátili na svou cestu, a Hospodin na něho nechal dopadnout vinu nás všech.
Byl zdrcen, ale pokořil se a neotevřel ústa: jako beránek vedený na porážku a jako ovce před střihači byl němý, ústa neotevřel.
Zde, pod obrazem beránka vedeného na zabití, je líčen trpící Mesiáš.
"Hřích" v původním znění je sice číslo jednotné, ale člen u slova má taky význam zevšeobecňující: "všechno hříšné".
Jak tomuto výrazu "hřích" správně orzumět - jsem ti zvýraznil v Izaiáši. Jsou to viny nás všech.
|
]
|
|
|
|