poslal Gregorios777 3. JAK ZACHÁZET S PÍSMEM
Samo Písmo nám zjevuje jak s ním zacházet zacházet , aby pro nás bylo požehnáním.
Joz 1,8 : „Neodejde kniha zákona tohoto od úst tvých, ale přemyšlovati budeš o něm dnem i nocí, abys ostříhal a činil všecko podle toho, což napsáno jest v něm, nebo tehdáž šťastný budeš na cestách tvých a tehdáž opatrný budeš.“
5M 4,2 : „Nepřidávejte nic k Slovu, kteréž Já přikazují vám, aniž co ujmete od něho, abyste tak přikázání Hospodina Boha svého zachovali.“
Jakékoli přidání k Božímu Slovu ( Tradice ) nebo ubrání z Písma ( nepraktikování nějakých jeho částí ), vede k NEZACHOVÁNÍ Slova Božího.
Vidíme, že to není pouze princip platný pro knihu Zjevení, ale pro celé Písmo.
Iz 66,2 : „I však na toho patřím, kdož jest chudý a skroušeného ducha, a třese se před Slovem mým.“
Mt 4,4 : „Psáno jest: Ne samým chlebem živ bude člověk, ale každým Slovem, vycházejícím skrze ústa Boží.“
Kaz 12,13 : „Summa všeho, co jsi slyšel: Boha se boj a přikázání Jeho ostříhej, nebo na tom všecko člověku záleží.“
Mt 28,20 : „Protož jděte, učte všechny národy, křtíce je ve jméno Otce i Syna i Ducha svatého. Učíce je ZACHOVÁVATI VŠECKO, což jsem koli PŘIKÁZAL VÁM.“
Lk 24,27 : „A počav od Mojžíše a všech proroků, vykládal jim všecka ta Písma, která o Něm byla.“
Podstatným prvkem Starozákonních Písem ( i NZ ) byla Osoba Mesiášova.
Lk 24,32 :“I řekli vespolek: „Zdali srdce naše v nás nehořelo, když mluvil nám na cestě, a když otvíral nám Písma?“
Pouze Písmo oživené Duchem může takto rozhořet plamen v srdci. Vidíme, že Písma byla nezbytným nástrojem v Pánových rukou.
Jan 14,15 : „Milujete-li mne, přikázání Mých ostříhejte.“
Láska k Pánu není jen nějaký sentimentální pocit. Ale projevuje se prakticky, respektem k jeho Slovu.
Jan 14,23 : „Miluje-li Mne kdo, Slova mého ostříhati ( = zachovávati ) bude, a Otec můj bude jej milovati, a k němu přijdeme, a příbytek u něho učiníme.“
Toto je zvláštní Boží milost vyhrazená pro Jeho učedníky, kteří jej milují skrze zachovávání Jeho Slova. Zde nejde jen o přebývání v duchu věřícího získané při znovuzrození, ale jedná se o kompletní naplnění celé bytosti, ducha i duše. Jinak řečeno – PLNOST DUCHA, která skýtá hluboké vnitřní poznání Pána Ježíše Krista.
Jan 14,24 : „Kdož nemiluje Mne, Slov mých neostříhá….“
Toto je Pánův vzkaz pro všechny liberály!
Sk 4,31 : „…a naplněni jsou všichni Duchem svatým a mluvili Slovo Boží svobodně a směle.“
Sk 17,11 : „A ti byli udatnější nežli Tesalonitští, kteříž přijali Slovo Boží se vší chtivostí, na každý den rozvažujíce Písma, tak-li by ty věci byly.“
Vidíme, že to první a poslední, k čemu se Berienští obrátili, aby ověřili věrohodnost Pavlových slov, byla Písma.
Sk 18,28 : „Nebo náramně přemáhal Židy, zjevně přede všemi toho dokazuje z Písem, že Ježíš jest Kristus.“
Čím přemáhal Židy? Lidskou vymyšlenou Tradicí? Ne. Pouze důkazy z Písem.
Sk 20,32 : „A již nyní bratří, poroučím vás Bohu a Slovu milosti jeho…“
1Kor 7,19 : „Obřízka nic není, též neobřízka nic není, ale zachovávání přikázání Božích.“
1Pt 2,2 : „Jakožto nyní zrozená nemluvňátka, mléka beze lsti, Božího Slova žádostivi buďte, abyste jím rostli.“
Čeho, že mají být žádostivi? Tradice? Čím mají růst? Tradicí?
Fil 2,16 : „Slovo života zachovávejte v poctivosti mé v Den Kristův….“
Kol 3,16 : „Slovo Kristovo přebývej ve vás bohatě se vší moudrostí…“
Zj 2,8+10 : „Vím skutky tvé. Aj, postavil jsem před tebou dveře otevřené, a žádný jich nemůže zavříti. Nebo máš ač nevelikou moc ( počet ), a ostříhal jsi Slova Mého, a nezapřels jména Mého….. A poněvadž jsi ostříhal Slova trpělivosti Mé, i já tebe ostříhati budu od hodiny pokušení, která má přijíti na všecken svět, aby byly zkušeni všichni obyvatelé země.“
Jak 1,21 : „Protož odvrhnouce všelikou nečistotu a ohyzdnost zlosti, s tichostí přijímejte vsáté Slovo, kteréž může spasiti duše vaše.“
2Jan 6 : „A toto jest láska, abychom chodili v přikázání Jeho…“
Tit 2,1 : „Ty pak mluv, co sluší na ZDRAVÉ UČENÍ.“
Žd 13,9 : „Učením rozličným a cizím nedejte se točiti…“
1Tim 1,3 : „…viziž, abys přikázal JINÉHO učení neučiti.“
1Tim 4,6 : „Toto předkládaje bratřím, budeš dobrý služebník Jezukristův, vykrmený Slovy víry a PRAVÉHO UČENÍ, kteréhož jsi NÁSLEDOVAL.“
2Tim 3,14 : „Ale ty ZŮSTÁVEJ v tom, čemu ses naučil, a což jest svěřeno, věda od kohos se naučil.“
2Tim 3,10 : „Ale ty jsi došel MÉHO UČENÍ, způsobu života mého…“
2Tes 2,15 : „A protož bratří stůjte, a DRŽTE se UČENÍ VYDANÉHO, jemuž jste se naučili buď skrze řeč, buď skrze list NÁŠ.“
2Tes 3,6 : „…abyste se oddělovali od každého bratra, kterýž by se choval neřádně, a ne podle NAUČENÍ VYDANÉHO, kteréž přijal od NÁS.“
V posledních pěti uvedených verších nás apoštol jasně vyzývá, abychom se drželi učení vydaného APOŠTOLY. Neříká, abychom se drželi nějaké Tradice, která má přijít až po několika dalších desítkách let skrze tzv. církevní otce. Ne. Ani omylem. Každý, kdo přijde PO apoštolech se musí DRŽET JEJICH učení a nesmí vytvářet nějaké jiné, které je s ním v rozporu. Církevní otcové však učení apoštolů ( asi nevědomě ) nezachovali. Tvrdili, že někteří z nich prý byli apoštolskými ŽÁKY a současníky. Ale co na tom? Je to nějaký důkaz pravosti a věrohodnosti? Ani v nejmenším. Vždyť apoštol Pavel, když si naposledy k sobě zavolal starší z Efezu do Milétu, se kterými osobně ztrávil v Efezu 2 a čtvrt roku, a kteří tedy byli jeho vlastními žáky, jim řekl: „Nebo já to vím, že po mém odjití vejdou mezi vás vlci hltaví, kteří nebudou odpouštěti stádu. A Z VÁS SAMÝCH povstanou muži, kteříž budou mluviti PŘEVRÁCENÉ VĚCI, aby obrátili učedníky po sobě.“ A tak se také stalo. S některými z těchto apoštolových žáků a také s církevními otci, kteří převrátili Evangelium milosti naruby. Nic na tom nemění jejich upřímnost se kterou šli mnozí z nich na popraviště. Upřímnost není nic platná v případě herezí. Kdo chce srovnat učení Písem NZ a učení apoštolských otců, má tak možnost si najít jejich spisy na adrese: http://www.fatym.com/
Po prozkoumání jejich učení zjistíte, že jde o něco úplně jiného, než jsou apoštolské spisy Nového Zákona. A to jak v duchu, tak v liteře.