|
Právě je 596 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: ivanp rosmano Mikim
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116822871 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Povzbuzení: Sebeklam protestantismu
Vloženo Pátek, 18. srpen 2006 @ 22:30:19 CEST Vložil: Bolek |
poslal Gregorios777
V poslední době mi Pán ukazuje, v jakém
sebeklamu žijí protestanté, když spoléhají
pouze na tzv. víru a skutky by nejraději
z Bible vymazali.
Ukázkový příklad toho je M. Luther, který
by nejraději z kánonu Písem vyřadil
např. Jakubovu epištolu.
A tento syndrom v protestantismu přetrvává
dodnes.
O dobrých skutcích se tam už nekáže vůbec.
Vyjdu z učení Zjevení v dopisech 7 církvím.
Věřím, že Tiatira zde představuje římsko-
katolickou církev a Sardy představují protestantské církve.
A Sardám Pán říká, že jsou MRTVÉ, i když mají
jméno, že jsou živé.
Mluví o tomto sboru jako o UMÍRAJÍCÍM,
protože jeho SKUTKY nebyly nalezeny PLNÉ
před Bohem.
Znamená to, že nebyla v pořádku ani jejich
víra, protože skutky jsou pouze praktickým
vyjádřením víry.
Pán mluví, my slyšíme, věříme tomu Slovu
a KONÁME toto Slovo.
Heslo protestantismu je však: "Víra bez skutků" nebo "Toliko věř".
A vůbec se nebere v potaz, že víra a skutky
se nedají oddělit jako duše od těla.
Pokud se duše od těla oddělí, je tělo mrtvé.
A pokud se skutky oddělí od víry, je víra
mrtvá.
Problém je v tom, že učení protestantismu
vůbec nerozeznává mezi SKUTKY ZÁKONA
a SKUTKY VÍRY ( Božími ).
Celá epištola Galatským mluví o tom,
že galatští chtějí být ospravedlněni
na základě SKUTKŮ ZÁKONA.
To znamená, že chtějí PLNIT zákon bez
Ducha svatého a Jeho vedení, čili bez VÍRY
a MILOSTI,
to jest bez slyšení aktuálního Božího Slova.
( v jeho mnoha různých formách ).
Všimněte si, že použitá slova o skutcích
vždy pojednávají o "SKUTCÍCH ZÁKONA".
To samé je to v epištole Římanům.
Kdekoli se mluví o ZÁKLADNÍ SPÁSE, tedy
o počátečním UVĚŘENÍ v Krista je použito
pouze slovo SKUTKY samostatně, aby bylo zřejmé, že Bůh nás nevyvolil na základě našich předchozích spravedlivých skutků.
Ale kdekoli se mluví o následném spravedlivém
životě ( spravedlivý bude ŽÍT z víry ),
je použit výraz SKUTKY ZÁKONA.
My tedy nejsme počteni za spravedlivé tehdy,
když se budeme z vlastní síly snažit
plnit třeba i Novozákonní učení ( zákon ),
bez moci Ducha svatého.
Jako NZ věřící máme ŽÍT z víry.
Být tedy nejen posluchači Božího Slova,
ale také jeho ČINITELI.
Z toho vyplývá, že i když žijeme z víry,
jsou tady také SKUTKY VÍRY, ke kterým nás
víra skrze aktuální Slovo Boží vede.
Jsou to Boží skutky.
Zdá se však, že protestantismus zavrhl
jakékoliv skutky.
Proto považuje např. Jakubovu epištolu
za svého nepřítele, protože Jakubova
epištola tne do živého masa protestantismu.
Zde vykresluje jeho obraz:"Co prospěje
bratří moji, PRAVÍ-li se kdo víru MÍTI
a nemá-li skutků. Zdaliž jej ta víra může
SPASITI?
Proto také poraženým ( ne vítězům ) v protestantských
Sardách hrozí VYMAZÁNÍ z Knihy života
a proto jsou nazvány MRTVÝMI.
Abych ukázal, v čem je problém, dám do protikladu některé pojmy z Bible:
ZÁKON x VÍRA
ZÁKON x MILOST
ZÁKON x UKŘIŽOVANÝ STARÝ ČLOVĚK
ZÁKON x NOVÉ STVOŘENÍ
ZÁKON x KŘÍŽ
ZÁKON + ŽÁDOST a SKUTKY TĚLA x VEDENÍ DUCHA
ZÁKON + SVĚT x KŘÍŽ
SVĚT x KŘÍŽ
SKUTKY ZÁKONA x SKUTKY VÍRY
SKUTKY ZÁKONA x SKUTKY BOŽÍ
SKUTKY ZÁKONA x VÍRA
SKUTKY ZÁKONA x VEDENÍ DUCHA
SKUTKY ZÁKONA x BOŽÍ VŮLE
SKUTKY ZÁKONA x NESENÍ KŘÍŽE
TĚLO x DUCH
SLUŽBA MDLÝM A BÍDNÝM ŽIVLŮM x SLUŽBA PÁNU
SMRT x ŽIVOT
Pojmy v levém sloupci jsou spolu synonyma
právě tak jako pojmy v pravém sloupci.
A všechny tyto pojmy nalezneme v NZ v těchto
protikladech.
Mnozí mě obviňují ze zákonictví, aniž by vůbec věděli o čem to mluví.
Takže se podíváme na Ř7.
Verš 1: "ZÁKON PANUJE nad člověkem, dokud ŽIV
jest."
Tento verš nám ukazuje, že zákon a potažmo hřích panuje nad člověkem, dokud je živ.
Tedy dokud je živ jeho starý člověk.
Jedinou cestou, jak se zbavit panství zákona a hříchu je tedy vzít svůj kříž, ztratit
svou duši, zapřít sám sebe a následovat
Pána Ježíše Krista v Jeho Duchu a Slovu.
Proti takovým NENÍ ZÁKON, jak říká
Gal 5,23-25.
Pavel zde uvádí LÉK na zákonictví:
Nebo kteříž jsou Kristovi, ti své tělo
UKŘIŽOVALI s jeho vášněmi a žádostmi.
( = vzali kříž )
Jsme-li Duchem živi, Duchem i choďme.
A ve verši 7-8 Pán říká ( také mrtvému protestantismu ):"Nemylte se, Bůh NEBUDE
OKLAMÁN ( pouhou vírou ) nebo cokoli rozsíval
( skutky ) by člověk, to bude i žíti.
Nebo kdož rozsívá tělu svému, z těla žíti
bude porušení, ale kdož rozsívá Duchu ( skutky Boží víry ), žíti bude život věčný.
Když tedy protestantismus KLAME SÁM SEBE
a ukolébává se v myšlence, že mu stačí
pouhá VÍRA ( bez Božích skutků ),
anebo víra s vlastními skutky zákona, tak Bůh zde říká, že Jeho tím nikdo neoklame.
A dále v Ga 6,12-16 Pavel staví jako
PROTIKLAD Zákona KŘÍŽ, když říká, že se
bude chlubit jedině v KŘÍŽI Pána našeho
Ježíše Krista, ( nikoli obřízkou ) skrze něhož je mu svět ukřižován a on světu.
Neboť v Kristu Ježíši prospívá pouze NOVÉ
STVOŘENÍ získané právě SKRZE KŘÍŽ.
Kdo tedy následuje tototo pravidla
KŘÍŽE a z něho vyplývajícího NOVÉHO STVOŘENÍ,
přijde na něj POKOJ a MILOSRDENSTVÍ.
To jest ODPOČINUTÍ od svých skutků.
Jestliže jsme tedy pouze UVĚŘILI v Pána,
ale nestali jsme se Jeho učedníky
skrze nesení kříže a zůstávání v Jeho aktuálním Slově ( Jan 8,30-31// Lk 14,27+33 )
ZŮSTÁVÁME STÁLE POD ZÁKONEM!
Protože platí, jestliže jsme Duchem vedeni,
NEJSME POD ZÁKONEM. ( Ga 5,18 )
Božím životem žijeme pouze SKRZE KŘÍŽ.
Bez kříže nežijeme, pouze UMÍRÁME a jsme
pod zákonem.
Proto Pán říká, že Sardy mají jméno, že jsou
ŽIVÉ
( protože tvrdí, že VĚŘÍ, že žijí z víry ), ale Pán říká, že jsou MRTVÉ a UMÍRAJÍCÍ, protože
jejich tzv. víra, plodí jen málo SKUTKŮ VÍRY.
Proto zde Pán vůbec nemluví o víře, ale zdůrazňuje SKUTKY před Bohem.
Sardy mají skutky, ale pouze (dobré )skutky Zákona,
to jest své vlastní skutky, jimiž se snaží
vystavit svou vlastní spravedlnost.( sloužit Bohu )
A mají také ( zlé ) skutky těla, od kterých nemohou být bez kříže osvobozeni.
( viz.Galatským )
Protestanté mají za to, že jejich spása
je už hotovou věcí, protože mají víru.
Pojďme se však podívat na málo oblíbené
verše o spáse, kterým se raději vyhýbáme,
protože nám nejdou moc pod nos nebo nám
NESEDÍ do našeho "učení".
1Pt 4,17-18:"Nebo je čas, aby se začal soud
od domu Božího. A poněvadž nejprv od nás,
jaký bude konec těch, kteří nejsou povolni
evangelium Božímu?
A poněvadž spravedlivý SOTVA! ke spasení
přichází, bezbožný a hříšník, kde se ukáže?
A 2Pt 3,11:"Poněvadž tedy to všecko má se
rozplynouti ( v ohni ), JACÍ pak vy býti
máte v svatých obcováních a v pobožnostech.
Tato místa hovoří o tom, že jako věřící,
kteří očekáváme takové věci, se máme SNAŽIT,
abychom BEZ POSKVRNY a BEZ ÚHONY před Ním
NALEZENI BYLI v pokoji.( Lze naplnit pouze skrze nesení kříže )
( 2Pt 3,14 )
Protože i jako spravedliví, SOTVA přicházíme
ke spasení.
Začínám mít tedy vážné pochybnosti, zda
věřící, který nejde dál k učednictví
a k nesení kříže, vůbec může být spasen.
Protože má "víru", která ho NEMŮŽE spasit!
Příkladem je nám vdova z 1Tim 5,8:
Jestliže pak, kdo o své, a zvláště pak o domácí péče nemá (= skutky víry ), ZAPŘEL
víry a je HORŠÍ než nevěřící.
To samé platí i o vdově, která žije v nelegálních rozkoších, ŽIVA jsuci, již UMŘELA. Jsouc hodna odsouzení, protože
první víru zrušila. ( v.6+12 )
Tato pasáž nám jasně ukazuje souvislost
mezi vírou, Božími skutky a spásou.
|
Re: Sebeklam protestantismu (Skóre: 1) Vložil: jdu v Sobota, 19. srpen 2006 @ 08:13:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Rozumím Ti Gregoriosi, o čem mluvíš. Jako lidé hříšní a chybující však potřebujeme také i Boží milost a naději, kteréžto obojí má moc spasit člověka. A také ne všichni protestanté jsou naprosto mrtvi a také ne všichni katolíci jsou naprosto mrtví. jdu |
Re: Sebeklam protestantismu (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Sobota, 19. srpen 2006 @ 10:04:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj jdu,
to souhlasím, že ne všichni protestanti jsou mrtví.
Sni v umírajících Sardách nebyli všichni mrtvý.
Ale to je věcí JEDNOTLIVCŮ.
Jako celek byly Sardy Pánem nazvány MRTVÉ
a UMÍRAJÍCÍ.
Zvláště v dnešních posledních dnech, kdy Pán Ježíš předpověděl velké ODPADNUTÍ, které MUSÍ přijít před příchodem Antikrista, je otázkou, zda Pán Ježíš při svém návratu najde vůbec na zemi nějakou víru.(Jak sám řekl).
Ano. Najde ji samozřejmě. Vždy si udržuje svůj svatý ostatek, svých obrazně řečeno 7000, kteří
nesklánějí svých kolen před Bálem.
Drtivá většina v dnešní poslední době se však účastní velkého odpadnutí. Denominace jsou toho reprezentanty.
Mnozí duchovní idealisté hlavně z řad charismatiků a letničních očekávají velké PROBUZENÍ, a Bůh jim ho skutečně dá.
Ale bude to falešné probuzení pod vedením Antikrista, ( dovršení velkého ODPADNUTÍ ) který postupně ovládá a také s konečnou platností ovládne celou zemi.
Přítrž tomu učiní až Pán Ježíš Kristus svým druhým příchodem, který tohoto bezbožníka zkazí dechem svých úst.
Pokud jde o katolickou denominaci, tak tam je
již takové množství cizího učení a praktik,
že si kladu otázku, zda to již není úplně cizí náboženství, podobně jako islám.
Víra ani praxe první Církve to ROZHODNĚ NENÍ!
Nepochybuji však o tom, že i tam má Bůh nějaký malý ostatek, který nepoznal a hlavně nepřijal hlubokosti satanovy, jako někteří věřící v modlářské Tiatiře. Svojí přítomností tam však mají na těchto hříšich účast a Boží vůlí pro ně
je vyjít z tohoto modlářského Babylona, aby nepřijali z jeho ran, až dojde k jeho odsouzení
Bohem. |
]
Re: Sebeklam protestantismu (Skóre: 1) Vložil: jdu v Neděle, 20. srpen 2006 @ 19:57:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Gregori, rozumím ti, některé věci však přece jen nejsou sem, na diskusi, co se týče probuzení, myslím si, že přijde. Zdravím tě. jdu |
]
Re: Sebeklam protestantismu (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Neděle, 20. srpen 2006 @ 21:49:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já taky myslím že probuzení přijde milý jdu,
ale povede ho Antikrist a zasáhne kompletně celou zemi. Celá země se mu bude klanět a považovat ho za Krista. Včetně denominací.
A on to přitom bude asi lord Maitreia nebo kýho čerta...
|
]
Re: Sebeklam protestantismu a sebeklam (Skóre: 1) Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pondělí, 21. srpen 2006 @ 01:06:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | píšeš: ´...probuzení přijde , ale povede ho Antikrist ...´,
tak to už vede ke schizofrenii,
protože probuzení je žádoucí, kdo by o ně nestál?
ale jestli by ho vedl nepřítel Boží, nejde o probuzení. Podle tebe se všichni musíme bát všeho, nic není na zemi jisté, šílené představy - kazatel ďábel, komu věřit a ty se budeš modlit v skrytu,. protože to tak Pán chce, aby jeho věrní byli uzavření, a nemusíš se modlit v shromáždění, ale v civilní budově, aby jsi byla věrným kroužkem a nebyla ve světě.
Necháš podle tvého přesvědčení svět na pospas falešnému kazateli, protože ty jako věrná nikam nepůjdeš, vždyť synové a dcery pravdy (lásky, víry, Slova Božího) se budou ukrývat a bude jich málo. Jsi ostatek věrných, svět bude zničen, zaplaven slovem nepravého kazatele a lidé nebudou vědět, že probuzení není Boží.
Vůbec, dá se vědět, jak ty myslíš, co je ´probuzení´?
Dej si pozor, tvá horlivost zavání odvržením od většiny, která bude podle tebe na pospas. Je to sice hřejivá vize, patřit mezi kroužek pravých ctitelů Božích, o kterých se neví, protože jsou známi Bohu, ale nedopřála bys ostatním, aby dostali slovo, víru, pokání a pravdu...
Nakonec asi prohlásíš, že všichni kdo jsou k zachránění jsou předem známi Bohu a ostatní se nechají na pospas falešnému probuditeli.
Motáš slova – protože jaké probuzení může přijít od protivníka? Protože probudit se znamená poznat co je milost a co je hřích a kát se. To je probuzení. Toho pokání ďábel nedosáhne. A nemůže ani dokázat probuzení.
Opravdoví probuzení vede k bohu.
Miro |
]
Re: Sebeklam protestantismu (Skóre: 1) Vložil: jdu v Pondělí, 21. srpen 2006 @ 03:29:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Gregori, to by opravdu nebylo žádné probuzení, (mk Ti to píše dobře), Antikrist nemůže vést žádné skutečné probuzení. jdu |
]
Re: Sebeklam protestantismu (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 21. srpen 2006 @ 08:26:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý jdu,
to je jsané. Ale Antikrist povede domnělé probuzení,
pseudoprobuzení. Viz. kniha Zjevení. |
]
Re: Sebeklam protestantismu (Skóre: 1) Vložil: jdu v Pondělí, 21. srpen 2006 @ 09:26:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To zajisté může a také to dělá. I dnes je mnoho antikristů. |
]
|
|
Re: Sebeklam protestantismu (Skóre: 1) Vložil: Seraphim v Sobota, 19. srpen 2006 @ 08:20:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416 | Tvůj článek je teologicky v naprostém souladu s učením apoštolů a proroků, s původním učením Pána Ježíše Krista, Gregorii777.
|
|
|
Re: Sebeklam protestantismu (Skóre: 1) Vložil: arrow v Sobota, 19. srpen 2006 @ 09:20:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Sorry, ale ještě jsem neslyšel žádného protestanta říct, že na "skutcích nezáleží, hlavně když věříme". To mi tedy nějakého živého ukaž :-)).
Že spása je hotovou věcí - je dokonáno, oběť Pána Ježíše je dokonalá, my už k tomu nic moc nepřidáme, ať se budeme snažit jakkoli. To ovšem neznamená, že nás Pán nebude zkoumat a občas nějakýho toho kozlíka pošle do háje. |
Re: Sebeklam protestantismu (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Sobota, 19. srpen 2006 @ 09:50:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj arrow,
já znám dost protestantů, kteří si žijí jak chtějí
(např. nepokrytě kradou apod. ) a říkají, že se jim nemůže nic stát,
protože MAJÍ "VÍRU" a MILOST a to jim stačí a nepotřebují proto žádné skutky. |
]
Re: Sebeklam protestantismu (Skóre: 1) Vložil: rive v Sobota, 19. srpen 2006 @ 11:12:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Gregorius
a oni vám vydali svědectví,že obdrželi milost a že si mohou dělat co chtějí, anebo nebo si to jen myslíte, např. podle toho že je každou nedělí vidítě sedět na své židličce v té své protest. církvi
spíše optimisticky důvěřuji tomu, že jste chtěl nastavit zrcadlo obdobným komentátorům v řadách protestantů, že jste bojovník proti paušalizování,
rive |
]
Re: Sebeklam protestantismu (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Sobota, 19. srpen 2006 @ 11:35:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj rive,
s těmi protestynty je to např. tak, uvedu jeden konkrétní příklad:
Protestant, který podniká ( zdůrazňuji, že to je znovuzrozený věřící, který svého času nesl viditelné ovoce ), sem tam při svém podnikání něco "štípne",
před zraky svého bratra ( tedy veřejně) a bez náznaku jakéhokoli studu nebo obvinění svědomí.
Když je pak napomenut, z toho, co činí a jestli jsou to skutky hodné věřícího, odpoví na to:
"Já mám víru, ne skutky."
Pokud jde o mé zařazení ( aby bylo jasno), nejsem katolík ani protestant.
Kristus také není. |
]
Re: Sebeklam protestantismu (Skóre: 1) Vložil: Gojim v Sobota, 19. srpen 2006 @ 12:23:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Gregorios 777 to je uplne smiesne co tvrdis, ak sa rozhodne veriaci clovek ze nieco ukradne, je to absolutne nezavisle na denominacii ktorej clenom je, je to jeho osobne rozhodnutie ktore je proti Pismu...
poznam velmi tazke svinstva ktore robia katolici ktori si nejake to svedomie v sebe riesia tym ze sa "potom vyspovedaju".... teda ze im to bude "mechanicky" odpustene ... teda ze to mozu robit akoby stale a je to v podstate jedno...
V ziadnej protestantskej denominacii som sa nestretol s tym, aby hriech bol tak zlahcovany ako je tomu v rkc kde je vstupenka do neba dana prislusnostou v nej...
Na druhej strane som sa este v ziadnej protestanskej denominacii nestretol z odovodnenim hriechu "vierou," to je novinka, mozes prosimta povedat kde to je konkretne?
Dalej sa mi zda ze mas vazne nedostatky co sa tyka Luterovho ucenia ale nechce sa mi to teraz rozoberat a ani taky nezmysel ako je zrovnavanie rkc z Tiatyrou...
Prehlasit nad tvojim clankom ze je od Boha vzbudzuje usmev, skus nabuduce napisat ze je to Tvoj nazor alebo namet na diskusiu, vyzneje to lepsie...
|
]
Re: Sebeklam protestantismu (Skóre: 1) Vložil: Miloslav v Sobota, 19. srpen 2006 @ 12:59:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://miloslav.pletanek@prolife.cz | Gojime, a co si přiznat, že máme máslo na hlavě všichni a přestat se napadat.
Diskuse ukazují, že se dá nalézt na každý argument nový protiargument viz. diskuse o tradici...
Nebylo by dobré spojit se proti ďáblu v tom co máme společné?
Mohl by někdo vyjmenovat to společné? společné?
Připomínky typu, že máme společného Krista neberu to přece ví i malé dítě a je to dobré. |
]
Re: Sebeklam katolicizmu (Skóre: 1) Vložil: Gojim v Sobota, 19. srpen 2006 @ 16:05:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zdravim Miloslav.
Tu sa nejedna o protiargumenty ani o slovne prestrelky, ale otazka je, ako bojovat proti "dablu" napriklad v mene marianskeho modlarstva ktore ma okultne, cize demonske zaklady a uvadza priamo do spiritizmu?
Lebo podla Mt. 12-26 to mozne nieje, teda je to neucinne, vacsinou je to iba divadlo...
Toho ze sa rkc nespoji z protestantmi sa nemusis bat, to urcite bude, myslim ze bratia zo slobodomurarskych lozi na tom usilovne pracuju uz po starocia, len otazka je, ci to bude Kristova cirkev... :-))) |
]
Re: Sebeklam protestantismu (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Sobota, 19. srpen 2006 @ 23:28:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Miloslave, myslíš to dobře,
ale bez JEDNOMYSLNOSTI, ke které nás vyzývá na více místech Nový Zákon to nebude možné.
A JEDNOMYSLNOST může vzniknout pouze na základě společného přijetí JEDNOTNÉHO apoštolského učení a praxe. |
]
Re: Sebeklam protestantismu (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Sobota, 19. srpen 2006 @ 13:51:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Gojime,
s tím zlehčováním hříchu v Řkc máš pravdu.
Můj uváděný příklad se týká bývalého člena Křesťanského společenství. Což jsem i já.
Podle mne je Sbor v Tiatiře ukázkový příklad poměrů v Řkc. Neříkám, že je to přímo Řkc, to bych Tiatiře hodně křivdil.
Tiatira byl sbor skutečných věřících, kde se vyskytovaly prvky modlářství, jiné než v Řkc,
ale bylo to také modlářství.
Proto se jedná o podobný prototyp církve.
Na tom se shodují i mnozí bibličtí vykladači.
Pokud jde o Luthera, četl jsem, že jeho učení o ospravedlnění vzniklo především proto, že nemohl zvítězit nad svými osobními hříchy
a proto vymyslel, co vymyslel. Položil přeakcentovaný důraz na víru.
Měl částečně pravdu, ale jakékoli části Písem, které příliš zdůrazňují SKUTKY by nejraději prohlásil za nekanonické. (Viz. Jakub, Zjevení,
2Petrova )
S pozdravem Gregorios |
]
Sebeklam katolicizmu (Skóre: 1) Vložil: Gojim v Neděle, 20. srpen 2006 @ 21:13:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | neviem ci nebol problem skor v tom, ze sa Luther opovazil dost razantne postavit proti predavaniu katolickych odpustkov... a to este v dost nevhodnom case...(16.stor.) kedy rkc takto zbierala peniaze na chram svateho Petra a ine "budovy" ...zaco si ziskal medzi katolickym duchovenstvom mnozstvo nepriatelov... aj ked takto prakticky dokazoval prave to, ze spasenie pochadza z viery...bolo asi uplne prirodzene a logicke ze mal potom v rkc mnozstvo nepriatelov... aj ked mal uplnu pravdu...Luther mal, myslim v mladosti, velmi silnu skusenost s vierou ked skoro zahynul pri potopeni lode v silnej vichrici ... a vierou prosil Boha o zachranu. Zato mu slubil ze sa mu vyda ... a Boh ho vypocul, Luter bol skutocne muzom viery...a myslim si ze si tieto ohovarky naozaj nezasluzi.
|
]
Re: Sebeklam katolicizmu (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Neděle, 20. srpen 2006 @ 21:46:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Milý Gojime,
Spasení, i to konečné, je skutečně skrze víru.
Jde ale o to, co si kdo pod vírou představuje.
Prostá víra v Krista a evangelium, která zaručuje vstup do spásy je jedna věc.
A činná víra, která je možná pouze po striktním oddělení od tohoto světa a světskosti, tedy praktické posvěcení skrze kříž, které teprve umožňuje činit Boží vůli a vítězit je věc DRUHÁ.
Luther toho asi o oddělení od světa příliš nevěděl, protože neopustil katolické duchovní smilstvo s králi země ( s pohanskou státní mocí)
|
]
Re: Sebeklam katolicizmu (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Neděle, 20. srpen 2006 @ 22:01:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Milý Gojime,
velmi se omlouvám a prosím za odpuštění
tebe i Pána Ježíše.
Nechci o Lutherovi mluvit neuctivě.
Pánu se to nelíbí.
Vyznávám to jako hřích.
Luther měl světlo, které měl....
Ahoj
|
]
|
|
Re: Sebeklam protestantismu (Skóre: 1) Vložil: vogel v Sobota, 19. srpen 2006 @ 19:48:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ukázkový příklad toho je M. Luther, který
by nejraději z kánonu Písem vyřadil
např. Jakubovu epištolu.
Ach jo, Gregu když už něco píšeš, tak si o Martinu Lutherovi aspoň něco pořádnýho přečti. A až si něco přečteš, tak ten odstave uprav, protože to je pravda jen z části. |
Re: Sebeklam protestantismu (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Sobota, 19. srpen 2006 @ 23:25:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | to Vogel:
zčásti je to pravda, to je pravda.
Ještě chtěl vyřadit Zjevení a 2Petrovu. |
]
|
|
|
|