|
Právě je 579 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: rosmano oko
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116819609 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: Jaké je teologické pozadí KAMu?
Vloženo Pondělí, 03. červenec 2006 @ 19:51:53 CEST Vložil: Bolek |
poslal Benjamin na Notabene zveřejnil Krytyk další článek o KAMu:Jaké je teologické pozadí KAMu?
Podle vyjádření místopředsedy KAMu Viktora Hojky má ŠVM svou linii, která vznikla bez sponzorů - v hlavách křesťanů - členů českých sborů za pomocí Krista,- první skupina byla vyučována "v garáži, kde se scházela mládež". Postupně vedoucí tohoto programu objevili "bezpodmínečné" dárce a to umožnilo rozvoj ŠVM do dnešní podoby.
Toto tvrzení se nezakládá na pravdě, protože na stránkách Josiah Venture, jehož je KAM členskou organizací, se uvádí, že v červnu 1993 vstoupil Josiah Venture do strategického partnerství se Sonlife Ministries. Sonlife minstries dalo Josiah Venture svolení k používání jejich tréninkových materiálů a k adaptaci pro východní Evropu.
In June, 1993, they entered into strategic partnerships with Sonlife Ministries and International Teams. Sonlife Ministries gave permission to adapt their training materials to the needs of Eastern Europeans, and International Teams provided the organizational infrastructure needed to support the work.
In order to tap the experience and insights gained from 20 years of training youth pastors in North America, a training partnership was formed with Sonlife ministries. Sonlife allows Josiah Venture to use and adapt their materials for an Eastern European context, and provides ongoing accountability and feedback for the training process.Podobnou informaci má i KAM na svých stránkách:
Abychom mohli těžit ze zkušeností a vhledů nashromážděných během dvacetileté služby vyzbrojování pastorů mládeže v Severní Americe, bylo partnerství uzavřeno také se Sonlife ministries. Sonlife umožňuje Josiah Venture využívat a přizpůsobovat své materiály pro prostředí Střední a Východní Evropy a poskytuje dlouhodobý dohled a zpětnou vazbu našemu vzdělávacímu procesu.
Sonlife Ministries
526 N. Main, Elburn, IL 60119, USA
www.sonlife.com
Dvě věci tedy nejsou ve výroku Viktora Hojky pravda, stránky jejich vlastní organizace je usvědčují, že
- materiály jsou od sponzorů (povolení i obsah materiálů je vyčíslitelná hodnota)
- nevznikly v hlavách členů českých sborů, maximálně byly jen adaptovány pro české podmínky.
Dále podle vyjádření místopředsedy KAMu Viktora Hojky jeden z filolozoficko-služebních předpokladů v KAMu je princip učednictví a multiplikace (jako KAM - i mnozí lektoři včetně mně - věříme v důraz "multiplikace).
Společnost Sonlife Ministries založil a řídí jakýsi Dr. Dann Spader.
Z jeho životopisu můžeme zjistit, že má kořeny v organizaci Campus Crusade. Dr. Spader založil hnutí, které propaguje učednictví a multiplikaci (Dann's efforts to create a movement to multiply disciples) a napsal dvanáct tréninkových manuálů pro vedoucí a natočil šest tréninkových videonahrávek (kromě dalších článků a publikací, např. Growing a Healthy Church).
Dann has written over twelve leadership-training manuals, contributed several chapters in books, written numerous articles, and produced six training videos. He has co-written a book entitled Growing a Healthy Church published by Moody Press. His most recent book is The Everyday Commission was co-written with Gary Mayes and published by Harold Shaw Publishers. Dann serves as a consultant to over twenty denominations developing youth and church leadership.
Campus Crusade for Christ byl založený jistým Billem a Vonette Bright v r.1951.
Campus Crusade for Christ není malá organizace. V roce 2003 měla 2 900 plnočasových zaměstnanců:
In 2003, the campus ministry of Campus Crusade for Christ currently has active movements on more than 1,000 campuses with 44,000 students involved. There are 2,900 full-time campus ministry staff members serving in the U.S. and internationally.
Campus Crusade for Christ je v České republice reprezentován organizací Nový život, o.p.s., která vydala brožurku o učednictví, kterou jsem původně považoval za materiál KAMu. Tento Bill Bright je podepsaný v předmluvě k této brožurce i uvnitř brožurky.
Z těchto údajů vyplývá, že důrazy KAMu na učednictví a multiplikaci a brožurka o.p.s. Nový život mají nejen stejný teologický základ, ale i stejný zdroj, neboť tvůrcem tohoto hnutí o učednictví a multiplikaci je Dr. Dann Spader.
Propojení a vazby mezi jednotlivými organizacemi nám ukazuje jednoduchý graf:
Věřím, že tyto závažné skutečnosti budou brány v úvahu při diskusích v našich sborech a při případném rozhodování o vyslání mládežnických vedoucích na školení KAMu, o finanční podpoře těchto aktivit nebo nákupu související literatury.
|
Re: Jaké je teologické pozadí KAMu? (Skóre: 1) Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 03. červenec 2006 @ 21:29:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Dobře,
objevili jste jakési spojení. Ale pokud byste ten graf rovzedli, tak to spojení by vedlo až k Ježíši Kristu...
Píše se v článku:
Dvě věci tedy nejsou ve výroku Viktora Hojky pravda, stránky jejich vlastní organizace je usvědčují, že
- materiály jsou od sponzorů (povolení i obsah materiálů je vyčíslitelná hodnota)
- nevznikly v hlavách členů českých sborů, maximálně byly jen adaptovány pro české podmínky.
Na to musí odpovědět bratr Hojka, zda je to pravdivé obvinění, nebo ne.
Ale otázku, kterou vznáším, díky vašemu článku:
Co je tak špatného na multiplikaci a na učednictví? Není proncip učednictví náhodou principem, který nám přikazuje Ježíš? Multiplikace - podle slovníku cizích slov:
• násobení
• rozmnožení
Co je na tom ďábelského?
Karels |
|
|
Re: Jaké je teologické pozadí KAMu? (Skóre: 1) Vložil: berkin v Pondělí, 03. červenec 2006 @ 23:56:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Myslel jsem, že to máš načtený. O multiplikaci a učednictví se dozvíš třeba tady:
Skupinkový megasbor
SKUPINKOVÝ SBOR - 1. Historické typy uspořádání církve
SKUPINKOVÝ SBOR - 2. Postkonfesijní model - historická část
SKUPINKOVÝ SBOR - 3. Postkonfesjiní model – současný přehled
SKUPINKOVÝ SBOR - 4. Teologické vymezení postkonfesijních sborů
SKUPINKOVÝ SBOR - 5. Reflexe z letniční perspektivy
CIZÍ OHEŇ - 5. Derek Prince, učitel národů?
CIZÍ OHEŇ - 9. John Wimber a hnutí Vinice
CIZÍ OHEŇ - 11. Promise Keepers, muži všech denominací, spojte se!
Já jsem zase zvědav, jak se popereš se svým veřejným udavačským dopisem, hlavně s tímhle:
Tuto svobodu si však uživatel webu notabene Krytyk spletl nejspíše s anarchií. Neoprávněně obvinil Křesťanskou akademii mladých (KAM) podsunutím lživých, vymyšlených materiálů, materiálů, které měly poškodit celý projekt práce s mladými křesťany.
I přes opakované výzvy se Krytyk - tento "bratr" neobtěžuje ke stávající situaci postavit čelem. Ano, Pán Ježíš nám vydobyl svobodu, ale tato svoboda není pobídkou k vytváření vlastních výmyslů, fantasmagorií a lží.
U křesťana bych čekal pokání a omluvu, ale asi jsem tě přecenil.
|
Re: Jaké je teologické pozadí KAMu? (Skóre: 1) Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Úterý, 04. červenec 2006 @ 01:09:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Berkine,
To, že jsem napsal dopis - to nebyl veřejný udavačský dopis.
A nepřiznal to nakonec Krytyk, že ty materiály nejsou materiály KAMu? Byly a nebo to nebyly materiály KAMu Berkine, co?
Bohužel Krytyk se rozhoupal k nějaké aktivitě dost pozdě. Kdyby zveřejnil zdroj toho článku dřív než já svůj dopis, tak ani žádný dopis neposílám.
Protože si nemůžeme dělat, co chceme a máme poslouchat Pána Ježíše omlouvám se uživateli Krytykovi.
Omluvit se můžu, dokonce musím, že jsem připsal Krytykovi jiné, než skutečné důvody - Neoprávněně obvinil Křesťanskou akademii mladých (KAM) podsunutím lživých, vymyšlených materiálů, materiálů, které měly poškodit - musím mu věřit, že to neučinil úmyslně. Ano omlouvám se mu za to.
I za tuto větu se mu omlouvám - I přes opakované výzvy se Krytyk - tento "bratr" neobtěžuje ke stávající situaci postavit čelem. - vidím, že se k celému problému Krytyk postavil čelem (i když se zpožděním) a proto se mu i za tuto větu omlouvám.
Taky za tuto větu - svoboda není pobídkou k vytváření vlastních výmyslů, fantasmagorií a lží - ano věřím, že to Krytyk neudělal úmyslně a proto i za tutu větu se mu omlouvám - nejspíš bych měl víc vážit slova.
Proto z toho všeho činím pokání, pro mne je to uzavřená věc. Dělejte dál jak myslíte. Osobně nemám ani ten nejmenší zájem zasahovat do vnitrocírkevního života BJB.
přáním pokoje všem přeje Karels
p.s. pokud jsem snad tím dopisem zkomplikoval život i redakci GS moje omluva směřuje také tam
p.p.s. za blbce jsem tady já |
]
Re: Jaké je teologické pozadí KAMu? (Skóre: 1) Vložil: berkin v Úterý, 04. červenec 2006 @ 08:08:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Karle,
klobouk dolů - smekám, mile jsi mě překvapil!
Bůh ti žehnej!
P.S. Aby bylo pokání úplné, je potřeba to i napravit, pokud to jde. Tvůj komentář by měl bejt i u článku, kde je tvůj dopis. A taky by to měli vědět ty lidi, kam jsi ten dopis poslal. |
]
|
|
Re: Jaké je teologické pozadí KAMu? (Skóre: 1) Vložil: Olin v Úterý, 04. červenec 2006 @ 15:38:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Návštěvník nezaujatý a neznalý českých církevních poměrů by mohl usoudit, že krytyk a berkin jsou normální sektáři, znepokojení ze stavu, v němž se nachází jejich sekta: mládež je ochotna vystrčít hlavu ze stanu a učit se někde jinde. Proto bijí na poplach.
Chci tímto upozornit, že si to přestávám myslet.
Soudě podle úpornosti, s níž tito anonymové bijí na všechny strany, se domnívám, že jsme se s Karlem zapletli do nějakého boje o moc uvnitř BJB. Protože nemám tušení, jaké tam mají "politické strany" a o co komu a proti komu jde, a hlavně protože mě tyto jejich půtky vůbec nezajímají, myslím, že bychom se měli držet zpátky.
Tito pisatelé se již dostatečně zdiskreditovali, ale může jim to být jedno, protože a) stejně nevíme, co jsou zač, b) my jsme pro ně jen případné objekty manipulace.
Nechme je jejich válkám. Pokud zase někde někoho nespravedlivě napadnou, ať je někdo pro pořádek okřikne, ale nemá cenu se s nimi bavit.
Olin |
|
|
Re: Jaké je teologické pozadí KAMu? (Skóre: 1) Vložil: JakubV v Úterý, 04. červenec 2006 @ 18:41:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Je příznačné, že se emeritní předseda KMS nedokáže vymanit z ideových schémat této smutně proslulé paracírkve, kdy usilovali o získávání vlivu v necharismatických církvích s jasným vědomím, že vedou církevně-politický boj o moc a kdy rozdělení církví na "politické strany" bylo samozřejmým záměrem vůdců invaze. Nic jiného (třeba čistý motiv poznat pravdu), než skryté politické záměry a boje si po letech vyvolávání válek již ani představit nedovede.
Expředseda KMS s urputností sobě vlastní také nepomine příležitost, aby nezkusil zdiskreditovat jakýkoli průkazný pokus vnést trochu světla do tmavých charismatických koutů a rozplést klubka multiplikovaných vztahů mezi neprůhlednými charismatickými paraorganizacemi, používajícími hitech stealth technologie, aby byly co nejméně čitelné jejich propojení a penězovody na mateřská centra.
Když chybí argumenty, chápe se kamenů pomluv a spekulací o mravní a křesťanské integritě autorů. Přitom jako samozvaný naddenominační apoštol stačí ještě koučovat ostatní, aby nediskutovali věcně (neboť pak prozradí zbytečně moc informací), ale aby jen pořádně okřikovali opovážlivce, kteří na něco přišli.
Ve své pošetilosti si totiž neuvědomuje, že veškeré dílo Bůh postaví před soud, i vše, co je utajeno, ať dobré či zlé. (Kazatel 12:14) a vše, co jste řekli ve tmě, bude slyšet na světle, a co jste šeptem mluvili v tajných úkrytech, bude se hlásat ze střech. (Lukáš 12:3). |
Re: Jaké je teologické pozadí KAMu? (Skóre: 1) Vložil: Olin v Úterý, 04. červenec 2006 @ 20:43:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jakube, tentokrát jsi vynechal tu oslí hlavu a rituální vraždy.
O mně můžeš psát, co chceš. Útočím jen na lidi, kteří pomlouvají mé přátele nebo spolubratry.
Olin |
]
Re: Jaké je teologické pozadí KAMu? (Skóre: 1) Vložil: StoryKeeper v Středa, 05. červenec 2006 @ 00:33:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Útočím jen na lidi, kteří pomlouvají mé přátele nebo spolubratry.
Hladanie Bozej pravdy a vernost Boziemu slovu je pre mna dolezitejsia, ako pausalna obhajoba nazorov ludi, ktorych poznam. Inymi slovami, najdolezitejsi je pre mna vztah s Bohom, nie s ludmi (to az nasledne).
V poslednej dobe sa mi zda, ze casto je dolezitejsie udrzanie jednoty (spolocenstva, skupinky, zboru) pred hladanim pravdy - co je cesta do pekiel. Vid. podpis zmluvy o jednote zboru, ktory sa vyzaduje v zbore Saddleback California Church, kde je pastorom Rick Warren, ktory tento pristup propaguje aj knihe Zivot s jasnym cielom, ktoru povazujem za zavadzajucu a bludnu.
|
]
Re: Jaké je teologické pozadí KAMu? (Skóre: 1) Vložil: Olin v Středa, 05. červenec 2006 @ 00:47:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To je omyl, milý StoryKeeper. Neobhajuji ničí názory, maximálně tak svoje, a to ještě jedině před rozumnými lidmi.
Svým přátelům a spoluslužebníkům naopak často odporuji. V naší zemi mě zná kdekdo, takže toto nemusím ani vysvětlovat.
Mluvil jsem o těžkých a zákeřných pomluvách, které sem někteří diskutující vytrvale nosí, protože na granu je pro ně dobře prohnojené prostředí. Nechodí sem jen rozumní lidé, i když těch tady taky naštěstí není málo.
Olin |
]
Re: Jaké je teologické pozadí KAMu? (Skóre: 1) Vložil: berkin v Středa, 05. červenec 2006 @ 09:00:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nějak se nám to toho zaplétáš, Oline! Říkáš, že svým přátelům a spoluslužebníkům často svými názory odporuješ a je to tak podle tebe v pořádku. Když jiní odporují tobě, tak máš rudo před očima. V tomto článku autor shromáždil objektivní fakta, která si každej může ověřit kliknutím myši a ty mluvíš o těžkých a zákeřných pomluvách a autora pasuješ na člena poltické strany, která bojuje o moc u baptistů a manipuluje s tebou a s Karlem. Je evidentní, že rozumní lidé jsou pro tebe ti, kteří nehledají pravdu (a možná ji i znají), ale všemi prostředky se snaží zabránit tomu, aby fakta o charismatických aktivitách a učení byla diskutovaná, zamlžují je a ty, kdo se je odvážili zveřejnit, se snaží co nejvíce poplivat. A když už nevíš kudy kam, tak si kopneš do Grana. Stačí si projít tvoje komentáře. Myslím, že by to bylo na zajímavou e-knihu. Mohla by se jmenovat třeba Projevy a stati expředsedy KMS aneb Plivance a kopy venkovského kazatele. |
]
Re: Jaké je teologické pozadí KAMu? (Skóre: 1) Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Úterý, 18. červenec 2006 @ 12:00:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://mocneevangelium.webzdarma.cz | Tož můžeme to zkusit. Abych to uved, tak jsem do dneška nevěděl (ani teď to pořádně nevím), co to KAM je a taky mne to nijak nezajímalo.
Ale v čm ten Hojak vlastně lže, nejde spíš o terminologické nedorozumění? Třeba, že p. Hojka myslí sponzorstvím finanční podporu a ne duševní vlastnictví?
Taky mi není jasné, co má společného že jakási společnosti něco poskytla jiné zahraniční společnost - co to má společného s tím, že Hojkovo tvrzení o scházení v garáži je lživé?
A ještě jednu otázku: Co ten KAM konkrétně působí zlého? Já to nevím, já se ptám, opravdu nemám moc představu, co to vlastně je... |
]
Re: Jaké je teologické pozadí KAMu? (Skóre: 1) Vložil: berkin v Úterý, 18. červenec 2006 @ 17:17:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Drahý Michale,
jsi bystrý a inteligentní chlapec. Dokázal jsi samostatně analyzovat chaismatické učení o desátcích, shromáždit o tomto tématu informace a materiály a napsat kritickou práci.
Tato diskuse poskytkla nepřeberné množství faktů o KAMu z obou stran. Určitě není problém se do toho zavrtat a lehce toto téma samostatně prozkoumat. Myslím, že by to bylo záhodno, neboť otázky, které pokládáš, nesvědčí o tom, že by ses v této diskusi alespoň zhruba orientoval. |
]
]
Re: Jaké je teologické pozadí KAMu? (Skóre: 1) Vložil: berkin v Středa, 19. červenec 2006 @ 07:07:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Drahý a milovaný Michale,
budu se za tebe modlit, aby to Pán dal novou sílu, abys sis mohl znovu přečíst diskuse kolem KAMu a zorientovat se. Věřím, že tato dezorientace je jen přechodná, a že brzy budeš v plné kondici.
Může to být i nějaké zranění nebo hořkost, které ti brání, aby ses orientoval. Zpytuj své srdce a vyznej všechno Pánu. On ti jistě odpustí a prohlédneš.
Jsem s tebou v tomto těžkém duchovním boji, bok po boku, bratře z nejmilejších. Modlím se za to, aby Pán dal pokoj tvé duši, tak jako se modlím i za Viktora Hojku, Olina Kadlece, Jiřího Krupu a další sourozence z řad charismatického hnutí. |
]
Re: Jaké je teologické pozadí KAMu? (Skóre: 1) Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Středa, 19. červenec 2006 @ 11:10:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://mocneevangelium.webzdarma.cz | No, tak to vidíš, člověk se snaží seriozně diskutovat. A dočká se akorát ironie.
A co se týče KAMu, na to že mi je putna, jsem si těch článků o ní přečetl až až. |
]
Re: Jaké je teologické pozadí KAMu? (Skóre: 1) Vložil: berkin v Středa, 19. červenec 2006 @ 15:47:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Drahý a milovaný bratře Michale,
raduji se spolu s tebou, že se ledy pohnuly a že sis již přečetl článků o KAMu až až.
Nyní se prosím soustřeď na druhou etapu a snaž se v přečteném orientovat. Věřím, že s Boží pomocí to zvládneš.
Ujišťuji tě, že se snažím s tebou velmi slušně a seriózně diskutovat a věřím, že můj přístup oceníte coby cool stejně, jako vystupování našeho drahého bratra Viktora Hojky.
Pán ti buď milostiv a dejž tobě pokoj!
V bratrské lásce a v hlubokém respektu
tvůj nepatrný bráška |
]
|
|
|
|