|
Právě je 540 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116888368 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: Nové výklady křesťanského kréda - po úpravě
Vloženo Sobota, 25. únor 2012 @ 13:57:52 CET Vložil: Olda |
poslal Nepřihlášený Následující materiály jsou staré téměř 20 let. Bylo
to v době, kdy papežem byl Jan Pavel
II a hlavním teologem KC kardinál Ratzinger, dnešní papež. V té době, kdy
ještě nebyl rozšířen internet, mi nebyla známa apostaze bývalého papeže, která
se děla v r. 1986 v Assisi. Televize bývalého totalitního režimutěmto věcem
nevěnovala žádnou pozornost, takže tehdejší papež se mohl jevit jako kladná
postava, hlavně tím, že se mu přiznává zásluha na svrhnutí komunismu
v Evropě. Dnes je třeba v pohledu na směřování KC směrem k New
Age a odvěké snaze zlikvidovat či pohltit církve založené na biblickém učení
tento názor přehodnotit. Materiál vznikl jako reakce na nové výklady
křesťanského kréda dle Ratzingera.
Vážený pan Dr. Miroslav Vlk arcibiskup pražský
Hradčanské nám. PRAHA 1 Valašské Meziříčí 29.4.1992
Věc: Nové výklady křesťanského
kréda
Vážený pane arcibiskupe, Zdravím Vás s přáním lásky a pokoje v
Pánu Ježíši Kristu. Předně bych se měl představit. Píše Vám věřící intelektuál
pozdně středního věku, technik s nevýznamným společenským postavením. Nepatřím
sice do Vaší církve, ale do jedné protestantské větve /Církev bratrská/, avšak
problém, na který jsem narazil ve Vaší církvi se mi zdá natolik závažný a
obecný, že si, zaslouží pozornost celé křestanské církve, která jak doufám,
může být jen jedna. Vážím si Vašeho ekumenismu a tolerantního přístupu k jiným
křesťanským denominacím a proto mohu doufat, že mou snahu projevenou v tomto
dopise a přiložených materiálech nebudete hodnotit jako útok na katolickou
církev, ale jako upřímnou obavu o její budoucnost a tím i možné dopady na celé
křesťanstvo. Vím, že mé obavy jsou možná zbytečné a není v mé kompetenci se o
tyto věci starat, neboť jak víme, církev Kristova /ta neviditelná, nikoliv
nějaká její konkrétní instituční forma/ je v rukou Božích a brány pekelné ji
nepřemohou, nicméně to, na co jsem v poslední době narazil, mnou otřáslo
natolik, že jsem na rozpacích, zda takovouto nauku mohu ještě nazývat
křesťanskou.
V poslední době jsem se podrobněji zabýval studiem hnutí New Age a
objevuji nápadnou shodu některých prvků tohoto učení s novými výklady kréda,
které v katolické církvi nehlásá nějaký outsider, ale, sám prefekt kongregace
pro nauku víry se schválením papeže. Zde si skutečně musím klást otázku: Kam
kráčíš, církvi? Bude existovat jedno světové náboženství? Bude to guláš z
vlažného křesťanství, spekulace, vědy, psychotroniky, okultizmu, theosofie,
budhismu a hinduismu? Uvedené výklady se tomu silně přibližují a vezmeme-li
v úvahu, že v katolické církvi se zahnízdil i okultizmus, pak snad zbývá
už jen přistoupit na učení o reinkarnaci.
V příloze Vám zasílám stručný výtah
nových výkladů kréda, zpracovaný dle Ratzingerova Úvodu do křestanství.
Materiály mám od mého katolického souseda, který snad v dobré snaze církvi
prospět, se je snaží rozšiřovat. Nelenil jsem a vypůjčil jsem si uvedenou
publikaci a zjištuji, že se skutečně jedná o citace z tého knížky. Dovolil jsem
si na to zareagovat svým vlastním komentářem. Snažil jsem se použít k obhajobě
toho nejlepšího, co má každý křestan mít k dispozici a co by měl znát a
používat, totiž Božího slova. Můj vlastní komentář k tomu je myslím už
nadbytečný a přiznávám se, že mnohdy v důsledku citových pohnutek až
příliš kousavý. Omlouvám se Vám za tento tón v něm obsažený. Vzhledem k tomu,
že na pracovišti přicházím do styku s aktivně věřícími katolíky a přes různost
názorů se v tom základním shodujeme, takováto interpretace křasťanství je pro
mne nepřijatelná a na této věroučné bázi by byla další spolupráce sotva možná.
Vzhledem k tomu, že i Vaši věřící se cítí zmateni a nejisti a dosud větší
autoritou než Písmo svaté je jim autorita církve, bylo by dobré, kdybyste se k
této otázce - nových výkladů kréda - mohl prostřednictvím Vašich teologů
vyjádřit. Myslím si, že žádný rozumný a upřímný člověk nemůže trvale žít ve
stavu schizofrenie mysli, nemůže věřit dvěma protichůdným pravdám najednou. A
řešení, o které se nové výklady pokouší, je právě to řešení schizofrenující,
ani ryba ani rak. Bible nemůže současně mít a nemít pravdu, je-li skutečně
Božím slovem. Nebo se ve Vaší církvi připouští, že semtam něco může být pravda
a semtam něco lež nebo pohanský mýtus? Takováto nerozhodnost bude možná i
důvodem toho, že mnozí lidé houfně opouštějí řady Vaší církve. Její
"obnova“ na bázi spekulativních domněnek a racionalizace víry není
řešením, ale zavádí ji na scestí a může být její katastrofou. Duchovní
“dospělost“ může být jedině výsledkem působení Ducha svatého, který otevírá
porozumění Písmu a aplikace poznané pravdy v praxi, nikoliv naše spekulace.
Přeji Vám ve vašem úřadě mnoho zdaru, vyprošují ode Pána Boží moudrost a pro
celou, nejen Vaši, církev skutečnou duchovní obnovu Duchem Svatým skrze živé
Boží Slovo. Budu se těšit na nějaké stanovisko k zaslaným materiálům.
Výsledná
odpověď děkana KTF UK Volfa z 27.5.1992: Všechno je v naprostém
pořádku, Ratzinger je ten nejlepší teolog KC, i když je přiznávána i (ještě
horší) liberální teologie v KC.
Teologie „Svatého Otce“
pro 21. století. (materiál od katolického věřícího z r. 1992)
ÚVAHA
NAD RATZINGEROVÝM ÚVODEM DO KŘESŤANSTVÍ /studijní materiál
určený ke konzultacím / Poznámky : - Teolog a univerzitní profesor Josef
Ratzinger je prefektem kongregace pro nauku víry. Koncem minulého roku ho papež
ve funkci opět potvrdil. -Chápání a ztotožnění se s jeho výkladem považuji za
víru duchovní dospělosti . - Teologické výklady créda -'
dogmat - jsou přijatelné pro kriticky smýšlející
věřící dnešní doby. V soužití /v kontaktu/ s ateistickým prostředím dávají
vážnost a reespekt křestanskému postoji ve filosofické a náboženské orientaci.
-V běžném duchovním působení kněze - učitele mezi věřícími, si však
výklady budou vyžadovat trpělivý přístup a úměrnou interpretaci v dané situaci.
Uvedení v život a do chápání prostých lidí si vyžádá delší období - je to teologie
XXI. století. - Myslím si ale, že ztotožnění se s novým výkladem,
créda - dogmat - věřícího ve svém vědomí méně váže na církev jako dříve. Ve
své víře duchovní dospělosti se obejde bez pravidelného
uctívání Boha ve společných modlitbách a bohoslužbách. - Má-li zůstat
křestanský postoj ve společnosti nadále „solí země“, je pro překonání krize
uplatňování Ratzingerovy fundamentalistiky potřebné a
důležité. Prezentaci křestanského postoje v tradiční podobě již nebere
vážně stále více lidí v křestanských regionech západní civilizace.
Příklady
nových výkladů : 1. JEŽÍŠ svým životem z Otce je svědkem Božím
/str.34/.. znamená totální službu a sebeobětování pro člověka. Tato láska je
spojení člověka s Bohem /148/. V něm se moc lásky ukázala silnější než smrt.
/113/. Důležitější než nauka a činy Ježíšovy
je chápání, že jeho osoba je naukou/131/. Ježíš je bytí od
Ty-Otce a bytí pro Vy-lidi. Víra má podstatu jen v bezpodmíněné lásce /134/.
Ježíš učinil další krok ve vývoji - průlom z omezenosti
lidského bytí /157/. Víra v jeho druhý příchod je představa,
že dějiny mají smysl, že budoucí pokolení - završení v bodu omega dosáhne sjednocení
skrze ducha /221/
2. Představa NAROZENÍ Z PANNY MARIE vypovídá,
že Ježíš jako splněná naděje Izraele nezůstala uchráněna vlivu pohanských
mýtů. Toto symbolum třeba považovat za nový počátek uprosřed dějin
/188/
3.Výklad DĚDIČNÉHO HŘÍCHU vychází ze společenské propojenosti lidí
mezi sebou a s dějinami /165/ .
4. Nauka VYKOUPENÍ A SMYSLU KŘÍŽE v definitivní
podobě promyslel Anseln z Cantenburry r. 1033/scholastika/ jako dokonalý
božsko- lidský právní systém. S takovým výkladem je nutno se rozejít.
Vykoupení podle Pavla je třeba chápat nově -
jako konečný cíl, jež lidstvo vě svém pohybu dosáhne v bodě omega. Nevztahuje
se na osamělý úděl člověka. /151, 153/
5. Slova o NANEBEVSTOUPENÍ a
SESTOUPENÍ DO PEKEL představují naší kriticky laděné generaci obraz světa o
třech poschodích, který my nazýváme mýtický. Nanebevstoupení
chápeme, že Bůh a člověk vstupují v jednotu. Nebe může být
darováno člověku jen jako naplněná láska. Peklo, existenee v definitivním
zamítnutí „bytí pro“ je dimenze lidské přirozenosti, její propast, do níž se
noří. Kristus, "nový Adam", chtěl tuto hloubku nést s námi
/113,214,215/
6. Pavlovy obrazy o VZKŘÍŠENÍ se nám staly cizí.
Nově jsme objevili nedělitelnost člověka. Vzkříšení neznamená navrácení těla
duši po mezičase. Vzkříšení se realizuje tím, že člověk vstupuje do Božího
poznání lásky a uvědomuje si, že je milován Bohem /242,248/.
7.
KŘESŤANSKÁ VÍRA není pohled na minulé události ani na
věčnost, ale pohleded dopředu - naděje /162/...Nejsme křesťany, že
dojdeme spásy, ale proto že křestanská služba má smysl a je nutná /165/.•. Křesťanství
neznamená spásu izolovaného jedince. Křestanství má smysl v rovině
celku/166/.
8. KŘESŤAN je spíše ten, kdo ví, že žije z toho, čím je
obdarován. Ví, že veškerá spravedlnost je v tom, aby se sám stal dárcem/174/. (zvýrazněno
mnou)
Quo vadis velká církvi?- směr NEW AGE ?
(Moje rakce na výklady) Koncepce religiozity pró XXI. století
- duchovní dospělost nebo odpadlictví od víry ? Budhismus nebo křestanství ?
2.Petr 2:1 - "Bývali pak i falešní
proroci v lidu, jakož i mezi vámi budou falešní učitelé, kteříž chytře uvedou
sekty zatracení, i toho Pána, kterýž je vykoupil, zapírajíce, uvodíce na sebe
rychlé zahynuti ." Efez.
4:14 - "Abychom
již více nebyli dětmi, zmítajíce a točící se každým větrem učení v
neustavičnosti lidské, v chytrosti k oklamávání lstivému " Efez. 4:18 - "Zatemněni v rozumu, odcizeni
jsouce od života Božího pro neznámost, kteráž jest v nich ze zatvrzení srdce
jejich“
Může nějaký liberální teolog opravovat boží proroky, apoštoly či
samotného Ježíše Krista a tím i Písmo Svaté? Jak se může takový člověk nazývat
křesťanem, být kardinálem a dokonce teologem /hlavním/ největší „křesťanské“
církve ? Takováto koncepce křestanství bude znamenat : - snahu přizpůsobit se
duchu světa, jeho myšlení. Je to pokus udržet lidi v církvi za každou cenu,
zabránění houfnému opouštění církve sekularizovanými členy. To není řešení,
ale, přímo katastrofa. Je to útok na samotnou podstatu křesťanství, největší
odpadlictví v historii. O co církvi jde ? O politickou moc a tím o co
největší členskou základnu nebo o spasení hříšníků ?
Tim. 12:2 -
"a nepřipodobňujte se světu tomuto, ale proměňte se obnovením mysli své“ -
ústup z pozic Písma sv., liberální interpretace Bible, nadřazení lidského
rozumu nad Písmo, racionalizace víry, spekulace místo Bible. 1. Kor. 2:12-14 -
My pak nepřijali jsme ducha světa, ale Ducha toho, kterýž jest z Boha, abychom
věděli, které věci od Boha jsou darovány nám. O nichž mluvíme ne těmi slovy,
jimž lidská moudrost učí, ale kterýmž vyučuje Duch Svatý, duchovním to, což
duchovního přivlastňujíce“Ale tělesný člověk nechápe těch věcí, aniž jich může
poznat,, neboť ony duchovně mají rozsuzovány býti" 1. Kor. 1:19 -
"Neboť psáno jest : Zahladím moudrost moudrých a opatrnost opatrných
zavrhnu " /Iz.29:14/ - opuštění konceptu osobní spásy a individuální
zodpovědnosti za život- ignoruje se Kristova zásluha na spáse jednotlivce v
jeho smrti a vzkříšení /vykoupení/ a nahrazuje se evolucí ducha společnosti
/sebevykoupení/.
K čemu by pak byla Kristova oběť? . Tento"božsko-lidský"
právní systém nevymyslel Anselm z Cantenburry, ale sám Bůh již po pádu člověka
ho předpověděl. Předpovědělo ho mnoho starozákonních proroků i sám Ježíš
Kristus. Narození z Panny není žádný pohanský mýtus, je snad bible sbírkou
pohanských mýtů?
Gen. 3:15 - "Nadto položím nepřátelství mezi tebou
a mezi ženou, mezi semenem tvým a semenem jejím, ono potře tobě hlavu, ty jemu
patu " /adresováno Satanu. Tím "semenem ženy". t.j.
bez lidského otce je Ježíš Kristus / Viz tež Iz.7:l4 2.Petr.1:20,21
"..žádného proroctví Písma svatého výklad nezáleží na rozumu lidském,
neboť nikdy z lidské vůle nevyšlo proroctví, ale duchem Svatým puzeni jsouce,
mluvili svatí Boží lidé“ Mat. -2.0:28 - " Jako i Syn člověka
nepřišel" aby jemu slouženo bylo, ale aby on sloužil a dal život svůj na
vykoupení za mnohé“ /slova Ježíše/ - „odmytologizování „ pojmů nebe, peklo,
poslední soud.
Chybí ve srovnání s budhismem jen učení o převtělování, ale ve
smyslu evoluční teorie se začíná prosazovat i tento názor. Když všichni lidé
mají být spaseni /jednou/, nestihnou za jeden život udělat tolik dobrých
skutků, aby mohli být „sjednoceni“ s Bohem. Žd.8 9,27-8 -A jakož lidem
uloženo jednou zemříti a potom bude soud. A tak i Kristus jednou jest obětován
k shlazení, hříchů mnohých lidí, podruhé pak bez hříchu ukáže se těm, kdo,ho
čekají k spasení 2. Kor. 5:10 - "Všichni my zajisté ukázati se musíme před
soudnou stolicí Kristovou, aby přijal jeden každý odplatu za to, což skrze
tělol působil, podle toho, jakž čí práce byla, buďto v dobrém, nebo ve zlém“
Žid. 9:22 - ". A téměř všechno podle zákona krví očištováno bývá,
ale bez krve vylití nebývá odpuštění vin". -ztrátu osobnosti v posmrtné
existenci, splynutí individua s absolutnem či nějakou světovou všeduší, což je
příklon k orientálním náboženstvím - budhismu.
Povede to k etické anarchii
lidstva, už dnes značně pokročilé, na př. dokonce někteří katoličtí biskupové
dnes posvěcují homosexuální vztahy. Láska jako láska ? Kde je nějaký řád a
zákonnost, kde je spravedlnost? Láska bez spravedlnosti a pravdy je paskvil.
Takovou lásku Ježíš neučil, i když miloval i velké hříšníky. Ježíš nepřišel,
aby zrušil zákon, zákon stále platí. Ježíš přišel, aby nás ze
zlořečenství zákona vykoupil. Mat. 24:37 - " Ale jakož bylo za dnů
Noe /morální rozklad/,tak bude i příchod Syna člověka". 1. Kor.6:9
- "Zdaliž nevíte, že nespravedliví dědictví království božího
nedosáhnou ? Nemylte se však, ani smilníci, ani modláři, ani cizoložníci, ani
zženštilí, ani samcoložníci /homosexuálové/, království božího nedojdou" -
povede to k náboženskému synkretizmu, jednotnému světovému náboženství, kde
Ježíš Kristus zaujímá jen stejné postavení mezi ostatními náboženskými vůdci či
učiteli /Kristus jako nauka/, na úrovni s Budhou, Krišnou, Mohamedem atd.,
popírá se jeho božský majestát a jeho divy jsou simulovány psychickými triky či
probuzením okultních schopností člověka, biblí zakázaných. /mocné dílo
podvodu-čarodějnictví/, zcela se ignoruje jeho spasitelná úloha pro
jednotlivce.
Mat. 13:22 - "Neboť povstanou falešní Kristové a
falešní proroci a budou činit divy a zázraky k svedení byť možné bylo, také i
vyvolených." - ideologie velmi příbuzná nacistickému učení o nadčlověku či
komunistickému kolektivizmu, případně kombinaci obou. Ztrácí se lidské
individuum. Lidská společnost se skládá z jednotlivců, a pokud budou
špatní jednotlivci /neobrácení, neznovuzrození z Ducha sv. / bude špatná i
společnost. Žádná kolektivní spása neexistuje, stejně jako kolektivní vina,
pouze individuální. Nic nenasvědčuje tomu, že by hřích ze světa zmizel evolucí,
/viz dnešní světovou scénu/ . Příslušnost k nějaké církvi nikoho automaticky
nespasí. Bez pokání a víry v Kristovu zástupnou smrt a vzkříšení není odpuštění
hříchů ani věčný život. A jestli o ten panu kardinálu nejde, je to jeho věc,
ale pak ať si neříká křesťan, ale odstěhuje se raději do Tibetu. Vnitřní
proměna člověka bez víry v Krista a bez Ducha svatého je pouhá tautologie,
nikdo to sám ze své vlastní vůle nesvede. A dále je třeba se sytit Božím
slovem, ne nějakými spekulacemi.
Sk. 3,l9 - " Protož čiňte pokání a
obraťte se, aby byli shlazeni hříchové vaši..." Řím. 6:23 -"Neboť
odplata za hřích je smrt, ale milost Boží jest život věčný v Kristu Ježíši,
Pánu našem. Jan 3.3 - "Odpověděl mu Ježíš: Amen, amen pravím tobě,
nenarodí-li se kdo znovu, nemůže viděti království Božího. . l.Petr. .1:23-
"Znovuzrozeni jsouce ne z porušitelného semene, ale z neporušitelného,
totiž skrze Živé Slovo Boží a zůstávající na věky. l.Petr. 2:2 - "Jakožto
nyní zrozená nemluvňátka, mléka beze lsti, to jest Božího slova, žádostiví
buďte, aby jste ním rostli. - tato interpretace křesťanství plně zapadá do
konceptu hnutí New Age, falešného spiritualismu.
Je to příprava pro zjevení se
antikrista. Usiluje o jednotnou ideologii, jednotnou vládu, jednotnou ekonomiku,
morální anarchii, falešné divy, okultizmus či psychotroniku, falešní Kristové,
nová totalita, apokalypsa největších rozměrů /Mat. 24 kap. / Tento vývoj bible
předpovídá pro závěr lidských dějin. Nikdo přesně neví, kdy to bude, ale
určitě ne až za 5 miliard let, jak se utěšují evolucionisté. Z běhu světových
dějin, obrazu společnosti a zejména z dějin židovského národa je možné na
leccos usuzovat, ale bude to překvapení jak pro svět, tak pro vlažné křestany
/Mat.25,1-13/ .Vzkříšení bude ke konci věků zajisté pro všechny, ale pak bude
následovat soud, žádná kolektivní spása pro všechny. Jak může papež něco
takového připustit? Nezná bibli nebo ji nechápe? Zapadá to ovšem do konceptu
běhu dějin prorokovaných Písmem svatým, a to je dalším důkazem že Bible je
pravdivá kniha. Pro jednotlivce bude důležité, aby neztratil osobní víru.
Lk.18:8 - „Ale když přijde Syn člověka, zdali nalezne víru na zemi
?" Odpovědnost těch v čele, aby nesváděli lidi bludy bude značná. „První
budou poslední a poslední první“ /Lk.13:30/. Tak to dopadá, když se staví na
člověku /humanismus/ a ne na Bohu /na Jeho Slovu/ Jer.17:5 " Takto
praví Hospodin: Zlořečený muž ten, který doufá v člověka a kterýž klade tělo za
rámě své, od Hospodina pak odstupuje srdce jeho." Citáty z Bible Kralické
Níže uvádím v přiložené tabulce stručnou charakteristiku
hlavních náboženství.
Stručná charakteristika hlavních
náboženství Divoši, animisti: Duchové jsou, dobří a zlí.
Usmiřování duchů, okultismus, fetišismus. Uctívání přírody a živlů. Kult
mrtvých.
Pohané: Mnohobožství, dobří i zlí
bohové se rodí i umírají. Různé úkony na usmíření bohů. Kněžský úřad.
Okultismus, fetišismus. Kult mrtvých. Automatismy. Orient: Reinkarnace.
Relativizace dobra a zla. Zákon karmy. Evoluce duše. Konečný cíl: splynutí
s neosobním božstvím.
Židé: Bůh je jeden, Stvořirel
všeho. Ježíš není Mesiáš a Bůh. Andělé a satan jsou stvořené bytosti. Část
andělů a satan v opozici k Bohu, je mu však podřízen . Abraham –praotec víry v
jednoho Boha. Židé jsou vyvolený národ, Mojžíš je zprostředkovatel zákona a
kultu. Sabat. Zákaz zobrazování Boha. Dosud čekají na Mesiáše – svého
politického osvoboditele. Očišťování od hříchů skrze kult zvířecích obětí
prováděných kněžími - skončil po rozboření chrámu v r.70, dnes jen čtení z Písma
a liturgické zpěvy. Židovská mystika. Zákonictví.
Islám: Bůh je jeden (Alláh),
praotcem víry Abraham. Moslimové jsou potomci Abrahámova levobočka Izmaele.
Ježíš byl jen prorok, ukřižován nebyl. Mohamed je největší prorok, údajně vzat
za živa do nebe. Peklo a nebe je. Do nebe přijdou jen Mohamedání, dodržující
pět příkazů- víra v Allaha a Mohameda, Ramadán, pouť do Mekky, 5x denně
modlitby, almužny. Negativa: Svatá válka - džihad,
mnohoženství, zahalování žen, nerovnoprávnost pohlaví. Snaha o islamizaci
světa. Terorismus.
Islámské Písmo-Korán: Nekonzistentní výtržky
z Bible (Starý a Nový zákon), domyšlenosti a výhružky jinověrcům
(nemuslimům).
Křesťané společně-základ
kreda
Navazují na židovství, doplněné učením Ježíše a apoštolů. (Nový zákon-nová
smlouva) Bůh je jeden, avšak trojjediný (Otec, Syn, Duch). Praotcem víry je
Abraham. Ježíš je člověk i Bůh v jedné osobě, narozený nadpřirozeným způsobem
(bez lidského otce) z židovské dívky (panny) Marie a jedné podstaty s
Bohem Otcem. Je to židům slíbený Mesiáš (kterého nepoznali a nepřijali), jediný
člověk, který naplnil zákon. Jeho smrt na kříži byla poslední a nutnou obětí
pro smíření s Bohem-Otcem. Zaslíbení (o Mesiáši), dané židům, bylo rozšířeno na
všechny lidi (i pohany). Je však chápáno soterologicky (spása pro nebe). Nebe,
peklo, andělé, démoni a Satan existují. Život (duchovní) smrtí nekončí.
Předpokladem spásy (záchrany od věčné smrti) je víra v zástupnou Kristovu oběť.
Kristus po ukřižování vstal z mrtvých, byl vzat do nebe a opět se na zemi vrátí.
Všichni budou vzkříšeni k poslednímu soudu.
Římský
katolicismus: Základ původně společný. Bible však není zárukou pravdy a smí být
vykládána jen papežem a klérem. Papež je neomylný náměstek Krista. Není spásy
mimo KC. Ke spáse je nutný křest v KC (stačí jako novorozeně), praktikování
svátostí a dobré skutky bez konečné jistoty.
Mimobiblické
indoktrinace: Papež, očistec, svatí patroni, Mariánský kult, odpustky, uctívání
relikvií, sochy a obrazy (Marie, svatých, Ježíše), apoštolská posloupnost,
kněžský úřad, hierarchie kléru, celibát kněží, kláštery, růženec, poutě a
procesí, sedm svátostí, mše a oltář (symbolické opakování Kristovy oběti
s transsubstanciací), zpověď, modlitby za mrtvé, automatismy-(ex opere
operato), kult mrtvých, mystika, fetišismus, pověrčivost, mariánská zjevení,
okultismus. Symbioza s židovstvím a pohanstvím. Tradice má větší váhu než
Písmo. Kontinuální mimobiblická indoktrinace – víra v evoluci (i
člověka). Nejnověji: Rovnocennost všech
náboženství. Kristus jen jako nauka. Redefinice a ignorování významu Kristovy
oběti. (Duch Assisi – New Age). Přínosy: Rozvoj umění, školství,
architektůry, kultůry a udržování morálky. Charitativní činnost, péče o nemocné
(špitály). Negativní historie: Symbioza trůnu a oltáře,
inkvizice, proklínání a likvidace jinověrců, upalování, křižáctví, simonie
(svatokupectví), války o papežství, zpátečnictví, neochota k reformám a
nepřiznání omylů. Nekalý zákulisní boj o moc.
Protestantismus: Základ společný.
Teologie založena jen na biblickém kánonu. Ke spáse stačí víra v Krista.
Modlitby jen k Bohu a Kristu. Neexistuje kněžský úřad, skončil Kristovou obětí.
Svátosti dvě: Křest a Večeře Páně bez víry v transsubstanciaci. Větší důraz na
zvěst (kázání), než na ustálenou liturgii (litanie a rituály). Skutky jako
důsledek spasitelné víry, ne naopak. Existuje mnoho denominací
s nevýznamnými odchylkami a důrazy. Jednoduchá symbolika bez obrazů a
soch. Všeobecné kněžství věřících. Vliv na civilizaci: Rozvoj vědních
disciplin, průmyslová revoluce, prosazení demokracie. Racionalismus.
Sekty: Od všeho něco. Poznávací
znak-neexistuje víra v Ježíše Krista jako smírce s Bohem nebo
nestačí ke spáse.
|
Re: Nové výklady křesťanského kréda - po úpravě (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Sobota, 25. únor 2012 @ 16:40:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
V kapitolce "protestantismus" chybí mnoho jeho úchylek od Božího zjevení v Písmech, které jsou stejně závažné jako u katolicismu.
Je to např. vytvoření obrovského množství denominačních sektářských organizací. Existence stejné hierarchie jako v ŘKC, pouze pod jinými názvy (pastor, reverend apod.).
Úplně stejná infikace duchem pohanství a New Age a čarodějnictvím skrze tzv. Hnutí víry, které nevěří v Krista, ale které má VÍRU VE VÍRU, kterou může manipulovat Bohem podle libostia podle svých lidských žádostí. Což je čiré čarodějnictví.
Káže prosperitu a zdraví.
Dále je zde zřejmá infikace kultem "jáství", kdy člověk měl prý pro Boha obrovskou hodnotu a Bůh si ho tak vážil, že kvůli němu poslal svého Syna na smrt. Vše je zaměřeno na člověka. Člověk je zde centrem všeho.
Už neplatí, že Syn Boží přišel pro člověka, protože byl jen ztracený hříšník hodný pouze smrti, který potřeboval Boží Milost.
Evangelium je tak úplně převrácené na ruby. Je zde jasný vliv psychologie, kterou Hnutí víry vneslo mezi své příznivce. Káže se sebeláska a sebeúcta, navzdory Kristově Slově o tom, že naše kvůli našemu "já" musíme nést svůj kříž a že naše "já" bylo ukřižováno.
Ženy v tomto Hnutí jakož i u jiných letničních běžně vyučují muže a tak se z nich stávají čarodějnice typu Jezábel ze SZ a ze Zjevení 2,20-23.
Boží Slovo se ztrácí v moři relativismu a plularity. Subjektivním zkušenostem a zjevením je přikládán vyšší význam, než obektivním pravdám Písem.
Atd. atd.
|
Re: Re: Nové výklady křesťanského kréda - po úpravě (Skóre: 1) Vložil: Vacant v Neděle, 26. únor 2012 @ 08:42:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Protestanti jsou zkrátka také křesťani. A nic s tím nenaděláš. |
]
Re: Re: Re: Nové výklady křesťanského kréda - po úpravě (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Neděle, 26. únor 2012 @ 21:02:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To Vacant,
to ani v nejmenším nepopírám. Jen tvrdím, že protestantismus měl vždy jméno, že je živ, a přitom byl vždy mrtvý.
Ta smrt tam byla cítit už od počátku...
|
]
|
|
Re: Nové výklady křesťanského kréda - po úpravě (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 26. únor 2012 @ 08:59:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Jak by jinak mohlo dopadnout hodnocení člověka, který o něčem "volačo počul" a sám se už pasoval za "kvalifikovaného odborníka?"
Jako bych se já pokusil komentovat fotbalový zápas, nevěda, co je to ofsid.
Když povytrháváš příklady z kontextu, samozřejmě mohou osamoceně vytvořit docela jiný obraz. I citujíce Písmo, mohu takto prohlásit: "Boha není!"
" Důležitější než nauka a činy Ježíšovy
je chápání, že jeho osoba je naukou"
Jistěže, nauka, ani činy Ježíšovy nikoho nespasí, pokud on nepřijme osobu Ježíše přímo do svého srdce.
..."Nově jsme objevili nedělitelnost člověka. Vzkříšení neznamená navrácení těla
duši po mezičase. Vzkříšení se realizuje tím, že člověk vstupuje do Božího
poznání lásky a uvědomuje si, že je milován Bohem."...
Vrácení těla duši po mezičase je pohled pozemský, pohled v čase. Je to nezpochybnitelný časový úsek mezi smrtí těla a posledním soudem na konci věků, kdy bude vzkříšení těla. Tento časový úsek se neustále s každou další generací zkracuje. Ale jen z pohledu člověka žijícího!
Z pohledu věčnosti však není plynutí času tak, jak ho známe. Z pohledu věčnosti se každý člověk hned po smrti setkává s Kristem (prochází jeho soudem - skládá účet) a když je spasen, je už s Kristem v nebi ve věčné blaženosti, kde mu nic nechybí. Člověk je duší v těle, kdyby byla v nebi jen duše, člověk by nebyl úplný, nemohl by být plně šťastný, cosi by mu pořád chybělo. Takový stav je v nebi nemyslitelný. Z toho logicky vyplývá, že spasený člověk v nebi už přebývá v oslaveném těle. Že tedy jeho osbní soud po smrti těla je zároveń už jaksi (pro lidský rozum nepředstavitelně) i zároveň soudem na konci věků (na věčnosti čas ztrácí svůj rozměr a je jen přítomnost). Vždyť dva posmrtné soudy (jeden hned po smrti a druhý na konci věků - Zj) nemají žádné opodstatnění a byly by duplicitní. Z pohledu věčnosti je jen jeden soud.
..."KŘESŤANSKÁ VÍRA není pohled na minulé události ani na
věčnost, ale pohleded dopředu - naděje" ...
(Ř 5,1-5) Když jsme tedy ospravedlněni z víry, máme pokoj s Bohem skrze
našeho Pána, Ježíše Krista,
skrze něhož také máme vírou přístup k této milosti, ve které
stojíme a chlubíme se v naději Boží slávy.
A nejen to, ale chlubíme se i souženími, neboť víme, že
soužení působí vytrvalost,
vytrvalost spolehlivost a spolehlivost naději.
A naděje nezahanbuje; neboť v našich srdcích je rozlita Boží
láska skrze Ducha Svatého, který nám byl dán. (Ř 15,12) A znovu Izaiáš říká: "Přijde kořen Isajův, jenž povstane,
aby vládl národům; v něj složí národy svou naději." ...Nejsme křesťany, že
dojdeme spásy, ale proto že křestanská služba má smysl a je nutná .•. Křesťanství
neznamená spásu izolovaného jedince. Křestanství má smysl v rovině
celku"...
Křesťanství není jen o vztahu člověk - Bůh, ale tento vztah se transformuje do vztahů k žijícím bližním i k andělům a svatým v nebi. Křesťanství je plnost vztahů sdílení lásky, žádná chudoba.
|
Re: Re: Nové výklady křesťanského kréda - po úpravě (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Neděle, 26. únor 2012 @ 10:04:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Křesťanství není jen o vztahu člověk - Bůh, ale tento vztah se transformuje do vztahů k žijícím bližním i k andělům a svatým v nebi. Křesťanství je plnost vztahů sdílení lásky, žádná chudoba....
..myslíš že pracirkev vzývala anjelov, zosnulých v Kristu?....a že ap. Pavel nosil na krku svaté ostatky mučeníka Štefana ? možno aj Mária mala na krku náhrdelník so svatými ostatkami a bola s tým všetkým vzatá do neba...
Kolosenským 2:18 Nech vás nikto nepripraví vedome o odmenu ponižovaním seba a uctievaním anjelov, chvastavými videniami ani tým, že sa nadarmo nadúva v telesnom zmýšľaní
ivanp |
]
Re: Re: Re: Nové výklady křesťanského kréda - po úpravě (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 26. únor 2012 @ 18:52:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...".myslíš že pracirkev vzývala anjelov, zosnulých v Kristu?"...
Myslím, že na rozdíl od tebe občas i myslím. Anděl je duch, Boží posel a pomocník lidí. Smrt těla se ho tedy netýká - nemá tělo.
Naši andělé neustále hledí na tvář našeho nebeského Otce.
Nadarmo se nadouváš!
|
]
Re: Re: Re: Re: Nové výklady křesťanského kréda - po úpravě (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Neděle, 26. únor 2012 @ 19:42:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | takže pracirkev vzývala anjelov?....možno rímsky katolíci, ale cirkev nikdy nikoho okrem Boha nevzývala...
ivanp |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Nové výklady křesťanského kréda - po úpravě (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 26. únor 2012 @ 20:37:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Co si představuješ pod pojmem "vzývat?"
Pokud klanění, tak katolíci se klaní jedině Bohu.
Pokud prosit anděla nebo svatého na Kristově trůnu (Zj 3,21) o přímluvu za nás u Boha - proč ne? Řekni nám jediný důvod!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové výklady křesťanského kréda - po úpravě (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Neděle, 26. únor 2012 @ 20:49:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | jediný dúvod je ten že ten kto sa primlúva a prosí anjelov, svatých a kohokoľvek zo stvorenstva je to, že nie je synom (alebo dcerou)....bojí sa Otca, pretože ,, hnev Boží zostáva na ňom,, a preto oroduje u kohokoľvek len nie u Otca...príčina je jasná...strach a Boží hnev...lenže kresťania volajú ,, Abba Otče,, a prichádzajú priamo k Otcovi z radosťou lebo sú synovia a dcéry... iba človek z predsudkami, nečistým svedomím a strachom prichádza za anjelom, , mŕtvym, pannou ap....kresťania podľa písma idú vždy priamo k Otcovi, kedže sú jeho deti...to pochopíš až vtedy keď sa staneš Božím dieťaťom, zatiaľ sa drž katechizmu... ivanp |
]
Ivane (Skóre: 1) Vložil: Vaszti v Neděle, 26. únor 2012 @ 21:58:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Co to je za evangelizace?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové výklady křesťanského kréda - po úpravě (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Neděle, 26. únor 2012 @ 20:51:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Proč ne?
A to je jediný důvod?
Tensvatý není Bůh, aby mohl slyšet modlitby všech svatých na každém místě a v každém čase. Vy z něj ale boha touto vírou děláte. Jakož i z Marie, Ježíšovy matky, která rovněž nemá tyto Boží atributy.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové výklady křesťanského kréda - po úpravě (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 27. únor 2012 @ 07:11:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Ten svatý není Bůh, aby mohl slyšet modlitby všech svatých na každém místě a v každém čase"...
Slyšel jsi někdy o věčné blaženosti v nebi? Je to stav, který plyne z důvěrného spojení s Kristem, se sdílení jeho trůnu (Zj 3,21). Kristus už přece vládne na nebi i na zemi (Mt 28,18)!
Kristus slyší každou modlitbu na každém místě a v každém čase. Naprosto jistě! Svatí, kteří jsou spolu s ním, tak mohou slyšet tyto modlitby také. Nikoli ovšem ze své moci, ale z moci Kristovy, kterou on s nimi sdílí (Zj 2,26-28). Tak je to doopravdy s těmi Božími atributy, Bůh se s nimi sdílí. Dává svatým usednout na jeho trůnu! (Zj 3,21)
Je to podobné, jako bys pobýval uvnitř slunce a mohl se dívat ven. Uvidíš na každé místo, kam dopadnou sluneční paprsky. Nikoli však svojí zásluhou, ale jen díky těmto slunečním paprskům.
Je jenom jeden zdroj věčného světla a tím je Bůh. Svatí v nebi však mají na tomto světle už svůj podíl v tom, že díky němu mohou slyšet naše modlitby. Vidí všude tam, kam dopadají paprsky Boží lásky.
Proto apoštol Pavel může směle napsat, že (přestože jsou svatí v nebi spolu s Kristem) jsme obklopeni zástupem svědků (svatých v nebi) a s nimi - uprostřed nich, v živém společenství s nimi, kráčíme k našemu spasení (Žd 12,1).
Písmu je třeba porozumět tak, jak ho vykládá katolická církev už od nepaměti, od dob Krista a apoštolů. Všechny ty ostatní lidské vymyšlenosti (hereze) jsou výrazem lidské pýchy, která vede ke slepotě k Božímu slovu.
Celé křesťanství je vírou ve sdíleném živém společenství lásky všech tvorů v Bohu. Je to společenství části církve putující po této zemi, části církve trpící (zemřelí - očišťující se a připravující se tak na nebe) i části církve vítězné v nebi (andělé a svatí spolu s Kristem v nebi).
|
]
]
Pastýř (Skóre: 1) Vložil: Vaszti v Neděle, 26. únor 2012 @ 21:54:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pastýři přečtěte si Bibli. Předpokládám, že se hlásíte ke křesťanům, tak abyste byl v obraze. Sem tam otevřu nějaký váš komentář a nevím, co si mám o vaši evangelizaci myslet. Napište nějaké vyznání v článku.
|
]
]
Re: Re: Pastýř (Skóre: 1) Vložil: vlastik v Neděle, 26. únor 2012 @ 22:20:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jaelo už vím, to video je výklad vašeho nového kréda , bezeslov...
|
]
Re: Re: Pastýř (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 27. únor 2012 @ 08:15:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vlastiku proč vůbec navštěvuješ takové stránky?
Proč mrháš časem, daným od Boha?
Co ti na to mám říct? Už nešňupej! Drogy jsou svinstvo a křesťan je přece určen k životu ve svobodě!
|
]
Re: Re: Re: Pastýř (Skóre: 1) Vložil: vlastik v Pondělí, 27. únor 2012 @ 09:36:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Prášky z ostatků a rozemletých kostí mrtvých nešňupu a ani je jinak ,ani šamansky neužívám.
A jsem rád, a z toho se raduji , že Kristus vstal z mrtvých... V Něm je složená veškerá má naděje . On je má svoboda i můj život.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové výklady křesťanského kréda - po úpravě (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 27. únor 2012 @ 07:18:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."A takto ten bůh vypadá"...
Sám Kristus o tomto chlebu svědčí, že je to jeho tělo, dané za život světa.
A apoštol Pavel varuje, že kdo tento "chléb" jí nehodně (ve hříchu), jí vlastní odsouzení.
(1 Kor 11,29) Neboť kdo jí a pije nehodně, jí a pije sám sobě odsouzení,
jelikož nerozsuzuje Pánovo tělo.
Takže ano, i v této podobě k nám přichází náš Bůh a v lásce se nekrvavým způsobem vydává k naší záchraně.
Neboť chce, aby byli všichni lidé zachráněni pro věčnost.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové výklady křesťanského kréda - po úpravě (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 27. únor 2012 @ 23:40:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko,
nekrvavým způsobem? Kde o něčem takovém Kristus hovořil, kde o tom hovořili apoštolé, kde Písmo?
Písmo pouze říká, že Kristus obětoval pouze JEDNU, neopakovatelnou Oběť a žádné jiné již není zapotřebí!!!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové výklady křesťanského kréda - po úpravě (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 01. březen 2012 @ 20:34:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Přesto tuto svoji oběť už nekrvavým způsobem zpřítomnil na Zelený čtvrtek při poslední večeři. "Vezměte a jezte, tento chléb je moje tělo, které se za vás vydává!"
Tak to říká Písmo.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové výklady křesťanského kréda - po úpravě (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 01. březen 2012 @ 21:44:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Oko a mohli jít na zelený čtvrtek učedníci k přijímání, když ještě nebyli křesťani a neznovuzrodili se z vody a ducha?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové výklady křesťanského kréda - po úpra (Skóre: 1) Vložil: Irena v Čtvrtek, 01. březen 2012 @ 21:57:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | :-) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové výklady křesťanského kréda - po úpravě (Skóre: 1) Vložil: Irena v Čtvrtek, 01. březen 2012 @ 22:00:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | když už byla oběť zpřítomněna dopředu na Zelený čtvrtek, proč v pátek Ježíš umíral? |
]
|
|
Re: Nové výklady křesťanského kréda - po úpravě (Skóre: 1) Vložil: Jan21 v Pondělí, 27. únor 2012 @ 13:07:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Dotaz pro adminy:
Děkuji za částečné přeformátování a z znovunačtení příspěvku. Nelze přesunout původní nepřehledný příspěvek do koše, jak si to přál ze zcela jiných pohnutek "taky diskutér" Querkus, aby to nebylo zbytečně duplicitní a veškerou diskuzi (včetně starých příspěvků) přesunout pod tuto verzi? Někdo diskutuje ke staré verzi a někdo k verzi po úpravě.
Diskutujícím:
Přál bych si, aby diskuze byla skutečně věcná, neodbíhající od tohoto vážného tématu k jiným věcem. Děkuji. |
Re: Re: Nové výklady křesťanského kréda - po úpravě (Skóre: 1) Vložil: Jan21 v Pondělí, 27. únor 2012 @ 14:12:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Omlouvám se za přehmat. Tím "taky diskutujícím" co by rád házel do koše byl v tomto případě Martino, ale jedná se o stejnou krevní skupinu. |
]
|
|
Re: Nové výklady křesťanského kréda - po úpravě (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Pondělí, 27. únor 2012 @ 16:30:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Jsem moc rád že nás Bůh vyslyšel a dal nám za Svatého otce právě kardinála Ratzingera. Pevného a zároveň laskavého člověka hluboké víry. Neznám nikoho kdo by byl pro tohle povolání vhodnější.
|
Re: Re: Nové výklady křesťanského kréda - po úpravě (Skóre: 1) Vložil: Jan21 v Pondělí, 27. únor 2012 @ 17:42:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Hluboké víry v co?
- že bible není zárukou pravdy?
- že Ježíš byl jen obyčejný člověk?
- že jeho panenské početí je pohanský mýtus?
- že Ježíšova smrt na kříži nemá nic společného s vykoupením jednotlivého člověka?
- že lidstvo se samo spasí evolucí ducha?
|
]
Re: Re: Nové výklady křesťanského kréda - po úpravě (Skóre: 1) Vložil: Jan21 v Pondělí, 27. únor 2012 @ 17:58:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Hluboké víry v co? (jak spekuluje Ratzinger):
- že bible není zárukou pravdy?
- že Ježíš byl jen obyčejný člověk?
- že jeho panenské početí je pohanský mýtus?
- že Ježíšova smrt na kříži nemá nic společného s vykoupením jednotlivého člověka?
- že lidstvo se samo spasí evolucí ducha?
Jeremjáš 17:5 Takto praví Hospodin: Zlořečený ten muž, kterýž doufá v člověka, a kterýž klade tělo za rámě své, od Hospodina pak odstupuje srdce jeho.
|
]
|
|
Pas beránky mé (Skóre: 1) Vložil: Vaszti v Pondělí, 27. únor 2012 @ 17:49:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Benedikt XVI. drží v rukou Petrovy klíče a pase beránky. Nebojme se, Kristus vede církev, kterou ustanovil, On je její hlavou a je stále s námi. Aleluja.
|
Re: Pas beránky mé (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Pondělí, 27. únor 2012 @ 19:14:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Benedikt je tak maximálne zástupca rímskeho cisára...aj titul má ten istý...je to naviac zbožštený človek (neomylný), tak isto ako pravý rímsky cisár...každý kto má otvorené oči to vidí...iba rimania nie...zrejme ,,pasie,, svoje ovečky rímskou inkvizíciou a jezuitským rádom...vďaka Bohu za to, že nás chráni pred rímskym katolicizmom...
ivanp |
]
Re: Re: Pas beránky mé (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Úterý, 28. únor 2012 @ 14:26:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mohu se zeptat který titul má podle Vás společný ? A jak jste přišel na to že římští císařové byli neomylní ? To o nich myslím nikdo netvrdil. Ani o pohanských božstvech, i ta byla považována za omylná. Podobnou neomylnost jakou má Svatý otec měl od Boha z titulu svého úřadu židovský velekněz. Vztahovalo se to i na špatné velekněze, jako byl Anaáš s Kaifášem. V Bibli o tom najdete zmínku před Ježíšovým odsouzením. Kromě toho papežové nevládnou světskou mocí, s vyjímkou malé pořádkové jednotky. Těžko se dá očekávat od Ježíšových tovaryšů že nebudou pást Boží ovečky a pomáhat Svatému otci a celému lidstvu. Od toho jsou tady. A patří k těm nejlepším které znám. Tenhleten řád má 195 svatých a blahoslavených, většinou mučedníků. Od svého počátku chodí na misie a na nejnebezpečnější místa. Až dodneška. Tam kde jsou války, revoluce, nemoci a vražedné podnebí. Totalitní režimy. Tam kde jsou křesťani vražděni pro víru. Do civilizovaných zemí jako je ta naše si mnozí z nich jezdí jen párkrát v životě odpočinout. |
]
Re: Re: Re: Pas beránky mé (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Úterý, 28. únor 2012 @ 18:50:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | pontius Maxius je spoločný titul ktorý prebral pápež od cisára, čím dal celému svetu najavo že je to toisté,,,rímsky cisár bol poločlovek-poloboh...dnešný papa je zástupca, boha na zemi a je neomylný ako Boh a je mu vzdaná božská, kultovná úcta...zároveň je papa najvyšší predstaviteľ štátu a cirkvi...je to ten istý hybrid akým bol cisár...spojenie sveta a náboženstva...
ivanp |
]
Re: Re: Re: Re: Pas beránky mé (Skóre: 1) Vložil: vlastik v Úterý, 28. únor 2012 @ 19:44:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dokonce ‚usedl v chrámu Božím‘ a vydává se za Boha.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: VICARIUS FILI DEI (Skóre: 1) Vložil: helena v Středa, 29. únor 2012 @ 06:33:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | VICARIUS FILI DEI JE ANTIKRIST! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: VICARIUS FILI DEI (Skóre: 1) Vložil: vlastik v Středa, 29. únor 2012 @ 08:45:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Znamení druhého příchodu Páně
1 Pokud jde o příchod Pána Ježíše, kolem něhož budeme shromážděni, prosíme vás, bratří,
2 abyste se nedali snadno vyvést z rovnováhy nebo vylekat nějakým projevem ducha nebo řečí či listem, domněle pocházejícím od nás, jako by den Páně měl už nastat. 3 Žádným způsobem se nedejte od nikoho oklamat, protože nenastane, dokud nedojde ke vzpouře proti Bohu a neobjeví se člověk nepravosti, Syn zatracení. 4 Ten se postaví na odpor a ‚povýší se nade všecko, co má jméno Boží‘ nebo čemu se vzdává božská pocta. Dokonce ‚usedne v chrámu Božím‘ a bude se vydávat za Boha. |
]
]
|
|
|
|