poslal leonet Skutečnou cenu vody oceníme teprve na poušti a touha po světle se probudí, až když se ocitneme ve tmě. Nejen na těchto stránkách se setkávám s názory, že Bible a mnohé její zprávy jsou jen legendy a mýty, kterým se přikládá nanejvýš symbolický význam.
Velmi mnoho lidí se dnes usmívá, kdykoliv slyší o stvoření prvního lidského páru Adama a Evy. Ježíš však svými slovy potvrdil tato vyprávění jako skutečnou událost v prostoru a čase. Matouš 19,4-5:
… „Nečetli jste, že ten, který stvořil člověka od počátku, učinil je jako muže a ženu? A řekl: Proto opustí člověk otce a matku a přilne ke své ženě, a ti dva budou jedno tělo…“
Kolik lidí pochybuje o celosvětové potopě se zánikem všech živých tvorů? Jak o potopě hovořil Ježíš? Matouš 24,37-39:
Neboť jak to bylo za dnů Noe, tak bude i při příchodu Syna člověka. Jako totiž v oněch dnech před potopou jedli, pili, ženili se a vdávaly, až do dne, kdy Noe vešel do korábu, a nic nepoznali, až přišla potopa a všechny smetla – takový bude i příchod Syna člověka.
Nebo kdo dnes věří, že bylo zničeno město Sodoma a zachráněn Lot? A co o tom řekl Ježíš? Lukáš 17,29:
Avšak toho dne, kdy Lot vyšel ze Sodomy, pršel z nebe oheň se sírou a zahubil všechny.
Naší předkové a dnes často i my, se můžeme setkat s podobnými postoji i u teologů a dalších služebníků Božích. Ti zpochybňují nejen věrnost biblických výpovědí a jejich přesnost, ale snaží se o zlidštění a zjemnění některých biblických pojmů, aby se podle nich stála Bible a její zpráva pro člověka přijatelnější.
Někteří se snaží spojit Boží stvoření nebe a země s evolucí. Nebo zpochybňují vznik Izraelského národa. Naposledy jsem se včera setkal s názorem jednoho pastora, který vyjádřil mimo jiné i tuto větu: Kdyby bylo učení o věčném trápení v pekle pravdivé, pak bych o věčný život v nebi nestál. Zde.
Všichni tito lidé si neuvědomují, že takovými názory zpochybňují nejdůležitější skutečnost, a to že Bible je Boží slovo, a to až do nejmenších podrobností. Viz slova Ježíše. Lukáš 16,17:
Je však snadnější, aby nebe a země pominuly, než aby padla jedna čárka Zákona.
Zpochybňuje-li kdo biblické zprávy, které svou autoritou potvrdil Ježíš, zpochybňuje bezpochyby jeho autoritu. Mám docela vážné pochybnosti o obsahu víry lidí, kteří říkají: Věřím v Ježíše, ale jeho slovo se nemusí brát až tak doslova. Jestliže se kdo snaží oddělit jeho slova od Jeho osoby, vážně bloudí. Takovým bych doporučil slova známého kazatele C. H. Spurgeona: „Je lepší být Kristovým pacientem než doktorem teologie.“
Do Božího království přijdou podle slov Ježíše jen ti, kteří se řídili podle vůle Jeho Otce, zjevené v Božím slově. Naše příslušnost k Bohu se proto nerozhoduje teologickými myšlenkovými schématy, ale naším postojem k Jeho Slovu: „Kdo je z Boha, slyší Boží slova. Vy neslyšíte proto, že nejste z Boha.“ (Jan 8,47) Naše láska k Bohu a k Jeho Synu se pozná podle našeho vztahu k jeho Slovu: „Jestliže mě kdo miluje, bude zachovávat mé slovo; a můj Otec ho bude milovat… Kdo mě nemiluje, nezachovává má slova.“ (Jan 14,23-24).
Matouš 18,6.8: Kdo však pohorší jednoho z těch maličkých, kteří ve mne věří, pro toho by bylo lépe, aby mu na krk pověsili velký mlýnský kámen a potopili ho do mořské hlubiny. … lépe je pro tebe, abys vešel do života zmrzačený nebo chromý, než abys měl obě ruce nebo nohy, a byl uvržen do věčného ohně.
Na závěr připojují ještě diskusní příspěvek pod tímto mým článkem na idnes a mou odpověď:
Jsem téhož názoru jako Vy, p. Siemko, co se týká stvoření světa včetně stvoření člověka, potopy, Sodomy a Gomory, biblické historie i zkreslování a znevěrohodňování Božího slova různými teology či duchovními. Co se týká porozumění ve věci věčného trápení v pekle, domnívám se, že pastor Fürst své porozumění velmi dobře a přesvědčivě biblicky vyargumentoval a je dobré o tomto pochopení věčných muk v pekle popřemýšlet. To není projevem neúcty a nevíry ke slovům J.Krista.
Tak především, Vlastík použil vyloženě nebiblické spojení. Věčné trápení v pekle, tak to nikde v Bibli nenajdete. A proto už celá jeho argumentace nemá smysl. A to, co naznačil, "Když člověk umře, čas na hodinách jeho života se zastaví." je v rozporu se slovy Pána Ježíše a dalších pisatelů Bible. A proto jsem ho zařadil mezi ty, co učí nebiblicky. A platí o něm to, co jsem psal. Měl by se docela vážně zamyslet nad svým jednáním, neboť svými slovy pohoršuje dítky Boží.