|
Právě je 557 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: rosmano Willy Frantisek100
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116725431 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
| NadřazenýRe: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 14. září 2022 @ 11:10:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dokud si , Gregory, v pokoře nepřiznáš, že jsme pořád jen slabí lidé, závislí na Božích milostech (nedokázající zcela nehřešit), ale budeš se o sobě domnívat, že jsi už nějká "jiná kategorie", neposuneš se duchovně dál nikam.
Podobně si o sobě mysleli někteří židé, že jsou více, než ostatní, protože jsou potomky Abraháma.
Bůh se pyšným protiví, ale pokorným dává milost.
Hřích vykonaný ve slabosti nemá takovou závažnost, než ten úplně stejný skutek, učiněný v plném vědomí toho, že konám něco, co je Bohem přímo zakázáno a proti jeho řádu.
Vnitřní postoj lidského srdce je velmi rozhodující pro závažnost toho kterého hříchu.
Tak to vidím já.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Středa, 14. září 2022 @ 12:46:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko píšeš:
///Dokud si , Gregory, v pokoře nepřiznáš, že jsme pořád jen slabí lidé, závislí na Božích milostech (nedokázající zcela nehřešit), ale budeš se o sobě domnívat, že jsi už nějká "jiná kategorie", neposuneš se duchovně dál nikam.///
Podívej, mne zajímá to, co o tom říká Boží Slovo. A to v žádném případě nevede slabošské řeči tohoto typu. Naopak mluví o slavném vítězství v Kristu, které je také hodno Všemohoucího Boha. Náš Bůh není žádný slaboch.
Píšeš o pýše, ale přitom je to jen falešná pokora, implantovaná satanem. Podle Písma být vítězem je ctí a nikoliv pýchou.
Stále podsouváš jakousi bezhříšnost, ale to zde nikdo netvrdí (kromě Leoneta).
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 15. září 2022 @ 08:39:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Boží slovo nikdy nestojí samostaně, ale vždy po boku církve a praktického života v církvi. Vždyť církev dala světu písma Nového zákona a určila kánon Písma!
Pouze z Božího slova si totiž může každý vyčíst úplně cokoli, co ho jenom napadne. (Dänikem v Písmu objevil důkazy, že nás v minulosti navštívili mimozemšťané).
Boží slovo je tedy třeba číst v kontextu konkrétní víry, kterou učí katolická církev - ve významech, které si uchováívá kontinuálně od doby apoštolů ve své tradici.
Judaisté např. mají úplně stejné texty Starého zákona, ale rozumí jim v někdy docela odlišném významu - zase podle své judaistické tradice.
..."Podle Písma být vítězem je ctí a nikoliv pýchou. "...
Není - li vítěz "Tichý a pokorný srdcem" - není vítězem.
(L 18,9) A těm, kteří spoléhali na sebe, že jsou spravedliví, a ostatními pohrdali, řekl toto podobenství: 10„Dva lidé vystoupili do chrámu, aby se pomodlili: jeden byl farizeus, druhý celník. 11Farizeus se postavil a takto se sám u sebe modlil: ‚ Bože, děkuji ti, že nejsem jako ostatní lidé, lupiči, nespravedliví, cizoložníci, nebo i jako tento celník. 12Postím se dvakrát týdně a dávám desátky ze všeho, co získávám.‘ 13Avšak celník, který stál opodál, nechtěl ani oči k nebi pozdvihnout; bil se do prsou a říkal: ‚ Bože, projev milost mně hříšnému.‘ 14Pravím vám, že ten sestoupil do svého domu ospravedlněn spíše než onen farizeus. Neboť každý, kdo se povyšuje, bude pokořen, kdo se však pokořuje, bude povýšen.“
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Čtvrtek, 15. září 2022 @ 08:48:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | to Oko
nechápu, proč tady uvádíš bezbožného Danikena. Písmu rozumí pouze ti, co Boha milují. Nikdo jiný.
Žádná Písma jste světu nedali a už vůbec ne Kánon. I ten jste zpitvořili.
///Není - li vítěz "Tichý a pokorný srdcem" - není vítězem.///
Zase ta vaše falešná pokora?
To místo z 18,9 hovoří právě o vás, kteří si myslíte, že budete spaseni svým vlastním rozhodnutím, což je donebevolající pýcha. Kdežto celník činil skutečné pokání a doufal v Boží milost.
Vy se chcete spasit sami a na to Krista nepotřebujete. To podobenství je přesně o vás. Vy jste ten farizeus, který doufá sám v sebe a ne v milost Boží danou zdarma skrze víru.
Vždyť se jen začtěte do vašeho satanského Tridentského koncilu. Tam jste si to napsali černé na bílém.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Čtvrtek, 15. září 2022 @ 09:57:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
http://www.reformace.cz/zod-cislo-94/tridentsky-koncil-v-cestine
Na Tridentském koncilu jste zpečetili vaše falešné "evangelium."
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 15. září 2022 @ 10:00:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Jak podle tohoto měřítka v praxi chceš poznat, kdo tedy skutečně Písmu rozumí?
Podle čeho poznáš, jak kdo miluje boha? Do lidského srdce přece vidí jenom Bůh! Podle tohoto tvého kritéria si můžeš zvolit špatného učitele!
O Pánu Ježíši z počátku vyučovali apoštolové - tyto věci se pak zapsaly a uchovaly pro příští generace (jak přímo v Písmu, tak i ve psané tradici církve a ve skutečném životě církve).
..."Vy se chcete spasit sami a na to Krista nepotřebujete."...
Nepodsouvej mi tu, prosím, farizejské postoje. Lhal bys tu o mě.
Naše víra nás učí, že milosti Boží je ke spáse nevyhnutelně potřeba.
Víra je Boží dar, nadpřirozená ctnost, kterou vlévá Bůh. „K tomu, aby se
nám dostalo této víry, je potřebná předcházející a pomáhající Boží
milost a vnitřní pomoc Ducha svatého, aby se on dotkl srdce a obrátil je
k Bohu, otevřel duchovní zrak a dal ‘všem, aby s radostí souhlasili s
pravdou a věřili v pravdu’.
Pokud máš doma katolický katechismus, najdeš to tam např. v §1993; §1996;
Ovšem to samé tvrdí už i Tridentský katechismus....
|
]
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 15. září 2022 @ 10:26:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Víra je Boží dar, nadpřirozená ctnost, kterou vlévá Bůh.
„K tomu, aby se
nám dostalo této víry, je potřebná předcházející a pomáhající Boží
milost a vnitřní pomoc Ducha svatého, aby se on dotkl srdce a obrátil je
k Bohu, otevřel duchovní zrak a dal ‘všem, aby s radostí souhlasili s
pravdou a věřili v pravdu’.“ |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 16. září 2022 @ 08:07:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | to Oko
No vidíš. Tohle už je trochu něco jiného než jsi učil ty. Ber si příklad z katechismu.... :-))) |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 16. září 2022 @ 08:57:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Není - jen jsou různé úhly pohledu na stejnou věc.
|
]
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 16. září 2022 @ 09:06:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." "...
Ve skutečnosti si ale tímto principem jenom ty sám určuješ, kdo že to "mluví z Boha" a kdo že to jen "učí sám za sebe".
Měřítkem je tu tvůj vlastní úsudek...
A ten je omylný.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 16. září 2022 @ 09:12:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | to Oko
nikoliv, měřítkem je ovoce toho učení. Jestliže to učení dává svobodu v Kristu nebo jestli nás nechává stále v otroctví hříchu.
Jestliže mě to učení nakonec přenese ze způsobu života popsaném v Ř7 do života v Ř8, pak je to důkaz, že jsem na správné cestě.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 16. září 2022 @ 09:31:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | to Oko
Ve skutečnosti si ale tímto principem jenom ty sám určuješ, kdo že to "mluví z Boha" a kdo že to jen "učí sám za sebe". Měřítkem je tu tvůj vlastní úsudek... A ten je omylný.
Máš i nemáš pravdu. Ale ono to není až tak závislé jen na tomto izolovaném verši. Ve hře je víc věcí ale také zároveň i ta možnost omylu. Nebo nejistoty, jdu-li správným směrem.
Je v tom i důvěra Bohu, že nás vede správně.
Na příkladu Saule z Tarzu, pozdějšího apoštola Pavla, vidíme ještě jednu, elementární zkušenost s Bohem, která byla nad všechny pochyby.
Když se odbojnému Saulovi z Tarzu u Damašku zjevil Pán Ježíš ve své Slávě (a na tomto vidíš, že Pavel se vůbec k ničemu nerozhodoval, dokonce to ani nechtěl), tak Saul okamžitě v jedné se*****ě (když se Pán představil) věděl, že ten, kdo se mu zjevil, je zcela bez pochyb ten Ježíš Nazaretský, kterého pronásledoval. Bezpečně to poznal podle Boží Slávy provázející toto zjevení. Bylo to setkání s Bohem, v němž šlo o život. Podobně jako Izaiášovi, Ezechielovi, Gedeonovi a mnoha dalším Božím otrokům, které Pán povolal ke službě.
Bůh svou Slávu nikomu nedá a satan Boží Slávu ztratil, takže to nemohlo být nějaké falešné zjevení od ďábla. A Saul to věděl - proto si mohl být jist, že slouží pravému Bohu a jde po správné cestě. |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Pátek, 16. září 2022 @ 12:23:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Gregorios777 To je pravda, Bůh svou slávu nikomu nedá |
]
|
|
| NadřazenýRe: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 14. září 2022 @ 11:33:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Gregu - spravedlivě: Kolik toho doopravdy znáš z katolického učení?
Jsou to jen tvé vlastní divoké představy!
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Středa, 14. září 2022 @ 12:48:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko,
no za 37 let toho znám dost a navíc mám doma váš katechismus. A zjišťuji, že ani ty vaše učení neznáš, protože jsi často v rozporu i s katechismem.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 15. září 2022 @ 07:29:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Až budu, Gregu, někdy v rozporu s katechismem, budeš , prosím, té lásky a upozorníš mě na to naprosto konkrétně? Takto (nekonkrétně) jsou to opravdu jen řeči o ničem.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Čtvrtek, 15. září 2022 @ 08:08:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | to Oko
Ano, počkej, jen to najdu. |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Čtvrtek, 15. září 2022 @ 13:45:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | to Oko
Tak jen malý příklad - kde je v katechismu, že byl vzkříšen náš starý člověk jako člověk nový a kde je tam napsáno, že starý člověk (Adam) už neexistuje. |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 16. září 2022 @ 08:21:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."kde je v katechismu, že byl vzkříšen náš starý
člověk jako člověk nový a kde je tam napsáno, že starý člověk (Adam) už
neexistuje. "...
V katechismu nevím, ten nemám tak prolistovaný - ale v Písmu to je přece dostatečně jasně napsáno.
Jestliže dítě Boží žije po křtu už v NOVOSTI ŽIVOTA, není to přece už "starý člověk", ale člověk nový, narozený znovu z vody a z Ducha svatého!
(Ř 6,3-4) Což nevíte, že my všichni, kteří jsme byli pokřtěni v Krista Ježíše, jsme byli pokřtěni v jeho smrt? Skrze křest jsme byli spolu s ním pohřbeni ve smrt, abychom i my, tak jako byl Kristus skrze slávu Otce vzkříšen z mrtvých, vstoupili na cestu nového života.
Náš "starý člověk" byl spolu s Kristem ukřižován, spolu s Kristem ve křtu zemřel a byl spolu s Kristem pohřben. Spolu s Kristem byl vzkříšen člověk nový - dítě Boží.
(Ř 6,6-8) A víme, že náš starý člověk byl spolu s ním ukřižován, aby tělo hříchu bylo zbaveno sil a my už hříchu neotročili. Vždyť ten, kdo zemřel, je zproštěn hříchu. Jestliže jsme s Kristem zemřeli, věříme, že spolu s ním budeme také žít.
(Kol 2,8-14) Dávejte pozor, aby vás někdo neuvrhl do otroctví oním marným lákadlem "filozofie", podle zcela lidského podání, podle živlů světa, a ne podle Krista.Vždyť v něm tělesně přebývá veškerá Plnost Božství,i vy jste v něm přidruženi k jeho plnosti, v něm, jenž je Hlavou každého Knížectva i každé Mocnosti. V něm jste byli obřezáni obřízkou, která nepochází z ruky člověka, úplným svlečením své tělesnosti; Kristova obřízka je toto:
když jste byli spolu s ním při křtu pohřbeni, byli jste tím rovněž spolu s ním vzkříšeni, protože jste uvěřili v sílu Boha, jenž ho vzkřísil z mrtvých. Vám, kteří jste byli mrtví kvůli svým proviněním a svému neobřezanému tělu, vám on dal opět žít spolu s ním! On nám odpustil veškerá naše provinění.On smazal na úkor zákonných nařízení náš dlužní úpis, jenž byl proti nám; zrušil jej tím, že jej přibil na kříž.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 16. září 2022 @ 08:51:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | to Oko
Ano, to už je něco jiného. Starý člověk ukřižován, nový člověk vzkříšen.
Ale dále: Kde je psáno, že starý člověk již přestal úplně existovat?
Jeho smrt je účinná pouze v Kristu a když my v Kristu zůstáváme. Resp. když vírou zůstáváme v Kristu.
Pokud tomu tak není, starý člověk normálně dál žije. Usmrcen je pouze v Kristu.
O hřešících Korintských je psáno, že byli ještě tělesní a žili podle člověka. Podle jakého člověka? Podle Adama - starého člověka (1Kor 3.1-3).
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 16. září 2022 @ 09:14:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Jestliže někdo zemřel a byl pohřben, už nežije. Jednou provždy.
Pokřtěný člověk je už navždycky Boží dítě - Bohem přijaté dítě. I když později od Boha odpadne a žije jako lidé tohoto světa (podle Adama), jeho nebeské "občanství" touto skutečností nezaniká.
Pořád je to Boží dítě - i když podle toho nežije.
Pořád má možnost učinit pokání a k Bohu se navrátit. Pokud však zemře ve stavu hříchu ke smrti, bude ale nakonec zavržen a jeho pověření dostane jiný (Sk 1,20).
Protože Bůh nikoho nespasí násilím, když on sám nechce být spasen.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Středa, 14. září 2022 @ 13:04:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vaše církev, Oko, váš papežský systém je velkým rouháním se Bohu, kdy namísto základu vytvořeného ze zjevení, že Ježíš je Kristus, Syn Boha živého, jste založili z touhy po moci základ na smrtelném člověku Petrovi, prý náměstku Krista, což je další rouhání a náhražka Ducha svatého, který je tím náměstkem skutečně.
Pána nad Církví Krista jste nahradili papežem. Jakpak se překládá slovo Antikrist? Je to někdo, kdo je místo Krista.
Nehledě na to, že vaše učení o papežovi vzniklo až někdy ve 4. století a ještě podvodem.
Prostě vaše církev je naprosto odlišná, ba protikladná Církvi Boží Nového Zákona. Jste JINÁ církev. Ignorující Pánova Slova a vytvářející si vlastní tradice. Tak, jako to řekl Pán o farizejích.
Rušíte Boží Slovo a nahrazujete ho vlastními přikázáními.
Marek 7:9 I pravil jim: Čistě vy rušíte přikázání Boží, abyste ustanovení své zachovali.
7 Marně mne však uctívají, když jako Boží učení učí příkazy lidí.´ 8 Opustili jste přikázání Boží a držíte tradici lidí." 9 A říkal jim: "Krásně odmítáte přikázání Boží, abyste zachovali svou tradici.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 15. září 2022 @ 08:22:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."kdy namísto základu vytvořeného ze zjevení, že Ježíš je Kristus, Syn Boha živého,
jste založili z touhy po moci základ na smrtelném člověku Petrovi, prý
náměstku Krista, což je další rouhání a náhražka Ducha svatého, který je
tím náměstkem skutečně. "...
Když se dívám, co jsi to, Gregu, vlastně napsal, tak je mi tě docela líto.
Máš to v sobě, jakýsi ten "Obraz padlé protibožské církve". Otázkou je, nakolik jsi schopen ho posoudit s realitou, kterou ti předkládám.
My jsme přece nic nezaložili - to Pán Ježíš založil svoji církev na Petrovi (Mt 16,18) a na ostatních apoštolech.
(Ef 2,20) byli jste vybudováni na základě apoštolů a proroků, kde je úhelným kamenem sám Kristus Ježíš,
To on, mocí Ducha svatého, ustanovuje pastýře svého stáda. Římská církevní obec je kontinuálně pořád ta samá církev, jako za časů apoštolů Petra a Pavla, kteří v ní za své svědectví o Kristu prolili svoji krev. Oba dva se svými životy stali sloupy víry římské církve.
Duch svatý neí žádný "Kristův náměstek".
Otec, Syn a Duch jsou jeden jediný Bůh - nikdo nedělá druhému žádného "náměstka".
Když Kristus říká apoštolům: Odcházím. Požádám Otce a on pošle místo mne Ducha svatého.... Zanedlouho přijdu k vám.. (J 16 kap.) - znamená to, že Bůh je jeden, že když koná něco Otec, koná to zároveň i Syn a koná to zároveň i Duch svatý. Duch svatý v církvi není tedy žádným "náměstkem" - je spolu s Kristem i nebeským Otcem přímo hlavou církve!.
Naše "učení o papežovi" (jak říkáš) vychází tedy přímo z Písma (Mt 16,18).
Papež je pastýřem Kristova stáda - následníkem pověření (služby) apoštola Petra. Protože pověšření je jedno a přechází z osoby na osobu.
Porovnej:
(Sk 1,16) Muži bratři, muselo se naplnit slovo Písma, které předpověděl Duch Svatý ústy Davidovými o Judovi, jenž se stal vůdcem těch, kteří se zmocnili Ježíše; byl počítán mezi nás a obdržel podíl na této službě.
Z odměny za nepravost získal pole, a když spadl střemhlav, roztrhl se v půli a všechny jeho vnitřnosti vyhřezly. A to se stalo známým všem obyvatelům Jeruzaléma, takže to pole bylo v jejich vlastním jazyce nazváno Hakeldama, to znamená Krvavé pole.
Neboť je napsáno v knize Žalmů: ‚Jeho příbytek ať zpustne, ať není nikoho, kdo by v něm bydlil‘ a ‚Jeho pověření ať obdrží jiný‘.
Podobně i pověření Petrovo po jeho smrti obdržel jiný - další v pořadí: Línus, Kletus, Kliment ....
Katolická církev je z vůle Krista založena na Petrovi (Mt 16,18) - je to zvlášť ustanovený druh služby pastýře v církvi (pověření) vést sbor apoštolů (pastýřů), být mluvčím církve před apoštoly i ostatním světem ....
Byl to proto Petr, kdo jako první přijal pohany do církve (u Kornélia). Neradil se kvůli tomu s žádným jiným z apoštolů....
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Čtvrtek, 15. září 2022 @ 09:33:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko píše:
Katolická církev je z vůle Krista založena na Petrovi
To přece víme. Ale novozákonní Církev je založena na Kristu, na vyznání: "Ty jsi Kristus, Syn Boha živého."
Byl to proto Petr, kdo jako první přijal pohany do církve (u Kornélia). Neradil se kvůli tomu s žádným jiným z apoštolů....
To máš pravdu. Proto dostal klíče od Království Nebes na jednorázové použití, aby otevřel pohanům do něj dveře.
A pak se musel z toho tvrdě zpovídat judaistickým věřícím v Jeruzalémě.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 15. září 2022 @ 10:23:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Petr nedostal klíče na žádné jednoráízové použití, ale jako odznak svého úřadu v církvi. Tyto klíče patří k tomuto úřadu (Petrova pověření pást Kristovo stádo - J 21,15-17) pořád.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 16. září 2022 @ 08:36:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | to Oko
nemám žádné pochyby, že Petr byl mezi Dvanácti "první mezi rovnými." On zastupoval Jeruzalémskou místní Církev navenek a všichni se zvenku obraceli na něj.
Ale Církev je založena samozřejmě na Kristu a ne na Petrovi.
Mt 16,18: A já ti pravím, že ty jsi Petr (=kámen, skála ze skály, skalák) a na té skále (řecky petra) vybuduji svou církev a brány podsvětí ji nepřemohou. 19 Dám ti klíče království Nebes, a cokoli svážeš na zemi, bude již svázáno v nebesích, a cokoli rozvážeš na zemi, bude již rozvázáno v nebesích."
Klíče Království byly použity pouze jednou, kdy jimi Petr otevřel dveře pohanům v Korneliově domě. Víš o jiném jejich použití?
A moc svazovat a rozvazovat dostali posléze všichni apoštolé. To se týká odpuštění nebo zadržení hříchů.
To za prvé. Za druhé - o žádné přenositelnosti těchto klíčů na někoho jiného není v Písmu nikde ani slůvka. Pokud by byly opravdu přenositelné, nutně by je musel mít po smrti Petra apoštol Jan. Nic takového ale nebylo.
To vy jste až někdy ve 4. století, kdy už vznikla katolická církev spojená se světem, si vymysleli papežský úřad. |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 16. září 2022 @ 09:55:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Pokud by byly opravdu přenositelné, nutně by je musel mít po smrti Petra apoštol Jan. "...
Apoštol Jan měl přece v církvi jiné pověření, než apoštol Petr. Petrovo pověření přešlo na jeho nástupce v jeho druhu služby (prvního mezi rovnými).
Pán založil svoji církev na apoštolech. Aby nevznikly mezi nimi třenice, Petr byl ustanoven jako "arbitr" všech dvanácti. Kvůli jednotě církve. A k této jednotě úpěnlivě vybízel i apoštol Jan.
(Sk 15,7) Když došlo k velkému sporu, povstal Petr a řekl jim: „Muži bratři, víte, že si mě Bůh odedávna mezi vámi vyvolil, aby skrze má ústa pohané uslyšeli slovo evangelia a uvěřili.
(Přitom víme, že ve skutečnosti Petr hlásal evangelium předně židům, Pavel pak předně pohanům. Takže Petr zde hovoří právě o výjimečné situaci u Kornélia, kdy on sám za celou církev - vedený pouze Duchem svatým - rozhodl o podstatné věci v církvi bez toho, aby se poradil s ostatními apoštoly a získal k tomu jejich souhlas).
Klíče souvisí s mocí svazovat a rozvazovat.
Jsou věci, které mohou svazovat a rozbvazovat všichni apoštolové (J 20,21-23), jsou ale také věci v církvi, které může rozvázat pouze "první mezi rovnými" - Petr a jeho nástupci.
..."To vy jste až někdy ve 4. století, kdy už vznikla katolická církev spojená se světem, si vymysleli papežský úřad."...
Zkus si nastudovat něco o listu Korinťanům, který byl napsán tuším kolem r. 96 v pořadí třetím biskupem Říma (papežem Klimentem) a jaký to mělo v celé církvi ohlas. Byl opisován a čítán při bohoslužbách v celém křesťanském světě.
http://www.ikatolici.cz/list-sv-klementa-rimskeho-korintanum/
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 16. září 2022 @ 13:21:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | to Oko:
před chvílí jsem dočetl oba listy Klementa Korintským.
Ani v jednom není nic o něčem podobném papežství. O nástupnictví Petra. Je tam pouze to, co je v Písmu - tedy o předávání moci Ducha od apoštolů ke starším.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 16. září 2022 @ 13:41:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | List vydává jasné svědectví o autoritě biskupa římského v dobách nejstarších.
To je jasné.
Spoj si to s cestami apoštola Petra:
(Sk 9,31) A shromáždění v celém Judsku, Galileji a Samaří měla pokoj a budovala se; chodila v Pánově bázni a v povzbuzování Ducha Svatého, a tak vzrůstal jejich počet. 32I stalo se, když Petr procházel všechna ta místa, že sestoupil také ke svatým, kteří bydleli v Lyddě. 33Tam nalezl jednoho člověka, jménem Eneáš, který byl ochrnutý a byl již osm let upoutaný na lůžko. 34Petr mu řekl: „Eneáši, Ježíš Kristus tě uzdravuje! Vstaň a ustel si!“ A on hned vstal. 35Viděli ho všichni obyvatelé Lyddy a Sáronu a obrátili se k Pánu. 36V Joppe byla nějaká učednice jménem Tabita, což v překladu zní Dorkas. Ta oplývala dobrými skutky a dáváním almužen. 37Stalo se, že v těch dnech onemocněla a zemřela. Umyli ji a položili do horního pokoje. 38Protože Lydda je blízko Joppe, učedníci uslyšeli, že je tam Petr, a poslali k němu dva muže s prosbou: „Rychle přijď k nám! “ 39Petr vstal a šel s nimi. Když tam přišel, zavedli ho do horního pokoje. I přistoupily k němu s pláčem všechny vdovy a ukazovaly mu košile a pláště, které Dorkas dělala, dokud byla s nimi. 40Petr poslal všechny ven, klekl si a pomodlil se. Potom se obrátil k mrtvé a řekl: „Tabito, vstaň!“ Ona otevřela oči, a když uviděla Petra, posadila se. 41Podal jí ruku a pozdvihl ji. Pak zavolal svaté a vdovy a ukázal jim ji živou. 42To se stalo známým v celém Joppe, a mnozí uvěřili v Pána. 43A stalo se, že Petr zůstal v Joppe více dní u nějakého Šimona koželuha.
Apoštol Petr procházel církve (jako pastýř "vizitoval" církve).
Na rozdíl do ostatních, kteří místní církve zakládali a do nich se později třeba znovu vraceli, Petr procházel církve bez ohledu na to, který z apoštolů je inicioval.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 16. září 2022 @ 13:58:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | to Oko
Podívej, už jen z logiky věci - proč by Pán Ježíš zakládal svou Církev na smrtelném člověku Petrovi, když ji mohl založit na sobě jako základu, čímž také tím základem je. Jiného základu nikdo založit nemůže - to praví 1Kor 3,11:
Nebo základu jiného žádný položiti nemůž, mimo ten, kterýž položen jest, jenž jest Ježíš Kristus.
Vždyť Petr i po svém obrácení byl schopen upadnout v pokrytectví, když před Jeruzalémskými bratry odcházel jíst mimo bratry z pohanů, Kdyby ho neusvědčil apoštol Pavel, tak jak dlouho by v tom zůstal? Jak může někdo založit Církev na nespolehlivém člověku?
Ty nevidíš, jak je to nesmyslné? Jak to ponižuje Pána Krista?
Že byl Petr první mezi rovnými, to nikdo nezpochybňuje, ale byl jen kamenem, který leží na úhelném kameni, na skále Krista.
1 Korintským 10:4 A všickni týž nápoj duchovní pili. Pili zajisté z duchovní skály, kteráž za nimi šla; a ta skála byl Kristus.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 17. září 2022 @ 09:27:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Přesto musíme, kvůli pravdivému pochopení - složit onu mozaiku obrazu církve do úplnosti úplně ze všech kamůnků této skládačky:
(Ef 2,18)
... neboť skrze něho jedni i druzí máme přístup k Otci v jednom Duchu. Proto již nejste cizinci a přistěhovalci, nýbrž spoluobčané svatých a patříte do Boží rodiny; byli jste vybudováni na základě apoštolů a proroků, kde je úhelným kamenem sám Kristus Ježíš, v němž se celá stavba spojuje dohromady a roste ve svatou svatyni v Pánu; v něm jste i vy všichni spolu budováni v Boží příbytek v Duchu.
Jen takové pochopení smyslu Písma a víry je pravdivé, které ve významu neodporuje žádnému jinému místu Písma (pravidla "regula fidei").
Závěr je tedy takový, že Kristus je "Skála", na které stojí apoštolové a proroci - ti pak spolu jsou základem Kristovy církve. Není apoštolů bez Krista a není ale ani Krista bez apoštolů.
To znamená, že pokud chce být kdokoli s Kristem, najde ho ve společenství církve, kterou na podnět Pána Ježíše založili apoštolové před dvěma tisíci roky. Církve katolické, církve apoštolské.
|
]
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 18. září 2022 @ 10:48:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jakub žil trvale v Jeruzalémě. Byl tedy tehdy místním biskupem
Jeruzaléma (zatímco Petr cestoval, založil místní církev a byl biskupem
v Antiochii, ještě později v Římě. Do Jeruzaléma se vrátil kvůli sněmu.
Tady účelově lžeš - a bereš si přitom ještě na pomoc Písmo - ovšem neříkáš celou parvdu..
Pochopitelně, kydž Petr už nebyl v Jeruzalémě, ale byl v Římě, tak šel Pavel k Jakubovi - biskupu místní církve v Jeruzalémě.
Ovšem, předtím, než apoštol Pavel zahájil svoji veřejnou činnost apoštola, odešel napřed na tři roky do Arábie, kde se duchovně připravoval na tuto svoji úlohu - potom přišel do Jeruzaléma, aby "viděl Petra". Aby totiž nekonal svévolně, ale aby hlásal evangelium s Petrovým požehnáním a Petrovým souhlasem.
(Gal 1,18) Poté jsem se po třech letech vydal do Jeruzaléma navštívit Kéfu a zůstal jsem u něho čtrnáct dní: s jiným apoštolem jsem se nesetkal, jenom s Jakubem, bratrem Páně.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 21. září 2022 @ 06:24:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jakub žil trvale v Jeruzalémě. Byl tedy tehdy místním biskupem Jeruzaléma (zatímco Petr cestoval, založil místní církev a byl biskupem v Antiochii, ještě později v Římě. Do Jeruzaléma se vrátil kvůli sněmu.
To sis asi spletl s jiným Jakubem, Stando. Jako sis spletl minule v diskuzi apoštola Filipa a evangelistu Filipa.
Apoštol Jakub žil trvale v Jeruzalémě. On zastupoval Jeruzalémskou místní Církev navenek a všichni se zvenku obraceli na něj - a písmo o tom vydává svědectví. Ta svědectví písma jsem uváděl.
Nebyl biskupem, ani nebylo potřeba, aby byl biskupem, když byl apoštolem.
?? V čem lžu?
V písmu je napsané:
Šli s námi také někteří učedníci z Cesareje a vedli nás k jednomu z prvních učedníků, jistému Mnasonovi z Kypru; u něho jsme se měli ubytovat. Když jsme přišli do Jeruzaléma, bratři nás radostně přijali. Druhý den šel Pavel s námi k Jakubovi a přišli všichni starší.
Je to pro tebe tedy lež?
Pochopitelně, kydž Petr už nebyl v Jeruzalémě, ale byl v Římě, tak šel Pavel k Jakubovi - biskupu místní církve v Jeruzalémě.
Že by šel Pavel k nějakému biskupovi, to sis vymyslel, viď. Nebo máš nějaký historický zdroj, který by uváděl, že šel Pavel k nějakému biskupu místní církve v Jeruzalémě?
Aby totiž nekonal svévolně, ale aby hlásal evangelium s Petrovým požehnáním a Petrovým souhlasem.
A k této "informaci" máš nějaký zdroj?
Toník |
]
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 26. září 2022 @ 19:47:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
To ale píšeš Stando o úplně jiné době a jiné návštěvě, víš to? Asi sis to popletl jako toho evangelistu Filipa a Apoštola Filipa.
Já psal o tomto svědectví:
Potom po čtrnácti letech jsem opět vystoupil do Jeruzaléma s Barnabášem a vzal jsem s sebou i Tita. ... Druhý den šel Pavel s námi k Jakubovi a přišli všichni starší. ... když tedy poznali tu milost, která mi byla dána, podali Jakub, Kéfas a Jan, kteří byli uznáváni za sloupy církve, mně i Barnabášovi pravici ...
Pavel tam jmenuje na prvním místě Jakuba.
Toník |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 18. září 2022 @ 10:53:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Taky si povšimni, že na sněmu nejdříve povstal Petr a pronesl své rozhodnutí.
Až potom povstal Jakub - biskup místní Jeruzalémské církve a podpořil Petrův postoj. |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 21. září 2022 @ 06:32:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Taky si povšimni, že na sněmu nejdříve povstal Petr a pronesl své rozhodnutí.
?? Jaké své rozhodnutí pronesl Petr?
Máš někde nějaké zdroje, kde by Petr pronášel nějaké rozhodnutí?
V písmu je zaznamenané o Petrovi toto:
Petr povstal a řekl jim: „Muži bratři, víte, že si mě Bůh odedávna mezi vámi vyvolil, aby skrze má ústa pohané uslyšeli slovo evangelia a uvěřili. A Bůh, jenž zná lidská srdce, jim vydal svědectví, když jim dal Ducha Svatého tak jako i nám a neučinil žádného rozdílu mezi námi a jimi, když vírou očistil jejich srdce. Proč tedy nyní pokoušíte Boha a chcete vložit na šíji učedníků jho, které nebyli schopni unést ani naši otcové ani my? Ale věříme, že jsme zachráněni milostí Pána Ježíše stejně jako oni. “
Že by Petr dělal nějaké rozhodnutí, není v písmu zaznamenané. Máš nějaký zdroj, že by Petr dělal rozhodnutí? Vydával svědectví, podobně jako Pavel. A dával dotaz na ostatní. Zjevně řečnickou otázku. A deklaroval svou víru. O nějakém rozhodnutí ani slovo.
Když domluvili, řekl Jakub:
„Muži bratři, poslyšte mne! Šimon pověděl, jak se Bůh předem postaral, aby z pohanů vybral lid pro své jméno. A s tím se shodují slova proroků, neboť je napsáno: ‚Potom se vrátím a znovu postavím Davidův zbořený stánek, jeho trosky znovu vystavím a vztyčím jej, aby i ostatní lidé horlivě hledali Pána, všechny národy, nad nimiž je vzýváno moje jméno, praví Pán, ten, který toto činí. Známé jsou Bohu jeho skutky od pradávna.‘
Proto soudím, abychom nedělali potíže těm, kteří se z pohanů obracejí k Bohu, ale napsali jim, aby se zdržovali toho, co bylo poskvrněno modloslužbou, smilstva, zardoušeného a krve. Neboť Mojžíš má ode dávných pokolení v každém městě své hlasatele v synagogách, kde bývá čten každou sobotu.“
Jakub vydal jasné rozhodnutí, co s pohany. Ne Petr. Protože Jakub byl představitelem církve v Jeruzalémě - což je zjevné i z jiných míst, která jsem citoval.
Toník
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 21. září 2022 @ 08:54:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Nejdříve Petr utišil rozepře:
Tu povstali někteří, kteří uvěřili ze strany farizeů, a říkali, že se pohané musí obřezávat a musí se jim nařizovat, aby zachovávali Mojžíšův zákon.
Apoštolové a starší se shromáždili, aby tu věc prozkoumali.
Když došlo k velkému sporu, povstal Petr a řekl jim: „Muži bratři, víte, že si mě Bůh odedávna mezi vámi vyvolil, aby skrze má ústa pohané uslyšeli slovo evangelia a uvěřili.
A Bůh, jenž zná lidská srdce, jim vydal svědectví, když jim dal Ducha Svatého tak jako i nám a neučinil žádného rozdílu mezi námi a jimi, když vírou očistil jejich srdce.
Proč tedy nyní pokoušíte Boha a chcete vložit na šíji učedníků jho, které nebyli schopni unést ani naši otcové ani my?
Ale věříme, že jsme zachráněni milostí Pána Ježíše stejně jako oni. “
Jestliže z této Petrovy řeči není naprosto jasný Petrův názor, že Petr je proti obřízce pohanů, tak to svědčí o tvé neschopnosti porozumět danému textu.
Pro mě osobně to ale u tvé osoby není pro mne žádné překvapení.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 21. září 2022 @ 17:40:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Jestliže z této Petrovy řeči není naprosto jasný Petrův názor, že Petr je proti obřízce pohanů, tak to svědčí o tvé neschopnosti porozumět danému textu.
Řekl bych, že z této Petrovy řeči je vidět jasný názor, že je proti obřízce pohanů. Podobně jako byl jasný názor (některých) co uvěřili, že pohané se mají dát obřezat.
Tobě taková věc není jasná?
Co konkrétně je ti na tom nejasného?
Jakub pak vydal jasné rozhodnutí:
A to rozhodnutí pak bylo jednomyslně předáno církvím z pohanů.
Toník |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: martino v Čtvrtek, 22. září 2022 @ 15:41:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko omyl, Petr nepronesl své rozhodnutí, ale konstatoval toto: Rozhodl totiž Duch svatý i my.. |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Středa, 14. září 2022 @ 14:13:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Všechny dnes existující bludy a vady jsou obsaženy v Písmu. A jedním z nich je vaše postavení tradice nad Písmo a proti Písmu.
Přesně význam slova ANTI - "proti" nebo "místo něčeho."
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 15. září 2022 @ 07:51:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Všechny dnes existující bludy a vady jsou obsaženy v Písmu."...
Někdo by tomu mohl rozumět způsobem, že Písmo učí bludy a vady.
..."A jedním z nich je vaše postavení tradice nad Písmo a proti Písmu."...
Znovu ani jedno není správně formulováno způsobem, jak věří katolíci doopravdy.
Tradice nestojí proti Písmu - to je přece kardinální blbost!
Tradice katolické církve Písmo vysvětluje ve správném významu a rozšiřuje o věci, které v Písmu nejsou. Písmo přece není jediným zdrojem života katolické církve!
To by Pánu Ježíši stačilo napsat knihu a nemusel by zakládat církev na apoštolech.
Tradice stojí rovnocenně po boku Písma jako druhý pevný bod katolické víry. a tím třetím bodem katolické víry je uskutečňování společenství církve kolem živého Krista v těle pod způsobami chleba a vína při katolické bohoslužbě. Jak známo z fyziky, teprve základna se třemi pevnými body může být základnou stabilní. Pokud ve tvé víře kterýkoli z těchto bodů schází, je tvoje víra pořád labilní.
Apoštolská tradice církve je všechno to, co apoštolové hlásali, ale nenapsali.
Zapsala to však další generace jejich žáků, zachovala se v kontinuálně v životě katolické církve až do dnešní doby.
Význam slova "anti" je podle mne jenom "proti něčemu" - opak. Tak jsem tomu vždycky rozuměl. Nikoli "místo něčeho".
Je přece historickým nezpochybnitelným faktem, že církev tady byla už dlouho před texty Nového zákona. To až tato katolická církev teprve dala světu Písmo! Nemůže být tedy Písmo nad touto církví - Písmo vzniklo až z praktického života církve, kdy se ukázalo jako nutnost některé věci zapisovat pro další generace. Zpočátku se o Kristu hlásalo jenom ústy - až později byla napsána evangelia.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Čtvrtek, 15. září 2022 @ 08:36:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko píšeš
///
Píšeš:
///církev tady byla už dlouho před texty Nového zákona. ///
To není pravda. Evangelia a listy apoštolů kolovaly po místních Církvích již od počátku vzniku Církve.
Tak se nesnažte navodit dojem, že to vy jste dali Církvi Písma. Vy jste pouze určili Kánon Písem a v případě SZ ještě chybně, protože jste tam zařadili deuterokanonické knihy, které tam vůbec nepatří a nejsou vdechnuté a inspirované Bohem. Neschválil je ani židovský koncil v Jabne roku 90.Apoštolská tradice církve je všechno to, co apoštolové hlásali, ale nenapsali.///
Ty asi nevíš, že Písmo je přímo vdechnuté Bohem, na rozdíl od těch vymyšleností těch vašich apoštolských žáků, kteří století po století stále vymýšleli další části té vaší údajné tradice, o níž ani ti vaši ranní žáci ve své době NIC nevěděli.
Takže nám, kteří chceme věrné následovat Krista, naprosto stačí Bohem inspirované a vdechnuté Písmo, které samo v následující pasáži potvrzuje svoji naprostou dostatečnost pro všechny části života věřícího:
2 Timoteovi 3:15 od dětství přece znáš svatá Písma, jež ti mohou dát moudrost k záchraně skrze víru, která je v Kristu Ježíši.16 Veškeré Písmo je vdechnuté Bohem a je užitečné k učení, k usvědčování, k napravování, k výchově ve spravedlnosti,17 aby Boží člověk byl takový, jaký má být, důkladně vystrojený ke každému dobrému skutku.
15 A že hned od dětinství svatá Písma znáš, kteráž tě mohou moudrého učiniti k spasení skrze víru, kteráž jest v Kristu Ježíši.16 Všeliké zajisté Písmo od Boha jest vdechnuté, a užitečné k učení, k trestání, k napravování, k správě, kteráž náleží k spravedlnosti,17 Aby byl dokonalý člověk Boží, ke všelikému skutku dobrému hotový.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Čtvrtek, 15. září 2022 @ 08:38:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nevím proč, ale docela solidně se ten text mého komentáře vzájemně proházel. |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 15. září 2022 @ 08:57:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Píšeš:
///církev tady byla už dlouho před texty Nového zákona. ///
Tak si udělejme krátkou chronologii:
Církev se do světa narodila o Letnicích r. 33,
První evangelium sepsal Marek, žák apoštolů, až v někdy v r. 65-70. - Janovo Zjevení v r. 94-96.
Všechna Písma Nového zákona byla sepsána svatopisci pocházejícími z už fungující křesťanské církve. Tato církev tedy dala světu všechna písma Nového zákona.
Kánon Písma byl slavnostně definován na všeobecném sněmu (koncilu) křesťanů v Africkém Hyppo Regiu v r. 397. (Jedním z účastníků byl i sv. Augustin).
Není dobré vyčíst ze slov i význam, který autor vůbec nezamýšlel. Apoštol zde ve skutečnosti jenom říká (chválí Písmo), že je dobré a užitečné pro život křesťana.
Nikde ale tím neříká, že snad jen Písmo křesaťanu stačí - to by přece neustanovoval všude ve městech místní církve, ale jen lidem roznášel knihy!
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Čtvrtek, 15. září 2022 @ 09:25:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko píše:
Není dobré vyčíst ze slov i význam, který autor vůbec nezamýšlel. Apoštol zde ve skutečnosti jenom říká (chválí Písmo), že je dobré a užitečné pro život křesťana.
Hm, dobře, tak jen pochválíme Písmo a ihned ho nahradíme svými ustanoveními...
Nikde ale tím neříká, že snad jen Písmo křesaťanu stačí - to by přece neustanovoval všude ve městech místní církve, ale jen lidem roznášel knihy!
To ale Písmo neučí. Je z něj jasné, že osobní přítomnost apoštolů mezi věřícími je nutná. Ale všechno, co se děje musí vycházet z Písem a musí být s nimi v souladu.
Vždyť věřící v Beroji dokonce Písmy zkoumali i slova samotného apoštola Pavla. A na koncilu v Jeruzalémě muselo výsledné komuniké koncilu zcela v souladu s Písmy.
Skutky apoštolské 17:10 Bratři hned v noci vyslali Pavla a Silase do Beroje. Když tam přišli, odebrali se do židovské synagógy. 11 A tamější Židé byli ušlechtilejší než ti v Tesalonice: přijali Slovo se vší dychtivostí a denně pečlivě zkoumali Písma, zdali je tomu tak.
Skutky apoštolské 15:15 A s tím se shodují slova proroků, neboť je napsáno: (Jeruzalémský koncil)
Sám Pán Ježíš citoval z Písem v Evangeliích nesčetněkrát a jasně dával najevo svou nelibost, když farizeové rušili Písma svými ustanoveními.
Tedy přesně to, co děláte vy.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 15. září 2022 @ 10:05:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pán Ježíš citoval z písem Starého zákona - místa, která hovořila o něm.
Co konkrétně máš na mysli, že my z toho rušíme svými ustanoveními?
Zde se jedná přece o zásadní úlohu Písma, jakou má v životě křesťrana - působí spolu se vším ostatním, co církev uchováívá jako svůj poklad víry.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Čtvrtek, 15. září 2022 @ 13:52:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko píše:
Co konkrétně máš na mysli, že my z toho rušíme svými ustanoveními?
Stále se tady o to pořád přeme. Vaše nesmyslná mariánská úcta, vaše modly v podobě obrazů a soch, ale hlavně vaše JINÉ evangelium hlásající spásu ze skutků, vaše kněžství, které v NZ vůbec není, papežský úřad, který nepřijali ani Pravoslavní, pokryté hlavy kněžstva, smilstvo vašeho duchovenstva se světskou politickou mocí, povinný plošný celibát a z toho plynoucí ohavnosti vašich tzv. kněží, jsou to desítky věcí, co jste si postupně přimysleli během staletí. Mohl bych pokračovat ještě dlouho. |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 16. září 2022 @ 08:08:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Gregu,.
Pokud máme k něčemu dospět, nebude to skrze seznamy. Bavme se vždycky jenomo jediné konkrétní věci, abychom mohli u ní jít do hloubky.
Tedy jenomstručně: 1.) Důvody oprávněné mariánské úcty jsme tu už probírali mnohokrát. (Zj 12,1; Gn 3,15).... 2.) modlou je, že si cokoli (či kohokoli) postavíš na první místo v životě místo Boha. U mě to není ani socha, ani obraz. 3.) My hlásáme . že milosti Boží je ke spáse nevyhnutelně zapotřebí. (je k ní ale zapotřebí i rozhodnutí člověka. Bůh nás totiž nespasí bez nás.
4.) Kněžství v Novém zákoně samozřejmě je - ustanovují je v jednotlivých místních církvích ("starší") skrze vkládání rukou toho, kdo byl Duchem svatýmk této službě už zmocněn. Kristus přece založil svoji církev jako obraz stáda, vedeného pastýři.
5.) Papežský úřad s mocí klíčů ustanovil Pán Ježíš (Mt 16,18). Pravoslavní tento úřad "prvního mezi rovnými" mají také - po roztržce s východní církví si určili za "prvního mezi rovnými Konstantinopolského patriarchu. To je jejich "papež". Také koptská církev v Africe má pořád svého papeže.
6.) Celibát není povinný.
Je součástí duchovního povolání (podle doporučení apoštola Pavla).Kdo se na celibát necítí, může se oženit a prožít křesťanský plnohodnotný život podle svého povolání od Boha.
(1 Kor 7,32) Chci, abyste byli bez starostí.
Kdo nežije v manželství, stará se o věci Pána, jak by se zalíbil Pánu, ale kdo se oženil, stará se o věci světské, jak by se zalíbil své ženě, a je rozdělený.
Neprovdaná žena a panna se stará o věci Pána, aby byla svatá tělem i duchem. Ale když se provdá, stará se o věci světské, jak by se zalíbila svému muži.
Toto říkám k vašemu prospěchu, ne abych vás omezoval, ale abych vás vedl k počestnosti a k nerušené oddanosti Pánu.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 16. září 2022 @ 08:56:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, dobře. na ničem v tom se neshodneme a ani nemůžeme.
Jen malý příklad: Celé Písmo je užitečné k učení a k získání moudrosti.
V celém Písmu není ani jeden příklad, kdy by si Boží lid legálně (kromě případů, kdy k tomu dal pokyn přímo Bůh) učinil nějakou sochu, obraz, či podobenství.
A nikde v celém Písmu není zachycena ani popsána konkrétní podoba Ježíše Krista. Což je samozřejmě úmyslné.
Tak jak si někdo může dovolit proti Písmu instalovat sochy a obrazy v církevních budovách?
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 16. září 2022 @ 09:38:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Písmo přece nikde nezakazuje instalovat sochy a obrazy v církevních budovách ani nikde jinde!
Uměleckými díly chválíme Boha! neživá hmota v nich totiž zjevuje neviditelnou duchovní skutečnost - ideu. Proto na zhotovení uměleckého díla člověk potřebuje nejenom zručnost, ale hlavně inspiraci od Ducha svatého. Každé skutečné umělecké dílo vyjadřuje myšlenku a vyznačuje se typickými vlastnostmi: je krásné, pravdivé a dobré.
Bůh podporuje lidské umění - nezakazuje! Všechny nádherné chrámy byly lidmi postaveny k oslavě Boha!
Šalomoun, když vystavěl chrám Hospodinu, tak nechal také vyzdobit stěny obrazy (např, cherubů) - prostuduj si lépe Písmo!
((Ex 26,31) Uděláš oponu z příze modré, purpurové a karmínové a z jemně tkaného plátna; na ní budou vytvořeni cherubové jako umělecké dílo.
(1 Kr 6,23) Udělal ve svatyni dva cheruby z olivového dřeva, deset loket vysoké.
(1 Kr 7,29) Na postranicích, které byly mezi rámy, byly lvi, býci a cherubové, i na rámech nahoře. Dole pod lvy a býky byly udělány převislé věnce. |
]
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 16. září 2022 @ 13:27:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Vždyť to není pravda!
Jednou snad Hospodin něco povolí a jindy to zakáže?
Židé měli zakázáno už od dob Mojžíše jenom dělat si modly, kterým by se klaněli. Jinak nebyl důvod jim cokoli zakazovat.
Ten zákaz vyrábění si zobrazení Boha byl neoddělitelně spojen s klaněním se takovému výtvoru lidských rukou.
Když nebylo klanění, nebylo žádné modlářství.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 16. září 2022 @ 13:48:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, tak si to někde najdi - Židé to nedělali a mají to také ve svých Písmech.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 16. září 2022 @ 14:01:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | to Oko
Nebo myslíš, že je možné udělat si obraz Krista nebo sochu a neklanět se tomu?
Nehledě na to, že zobrazovat Boha zakázáno naprosto. A Kristus je Bůh. Navíc ani nikdo neví, jak vypadal a apoštolé o tom úmyslně pomlčeli. Právě proto, aby si nikdo nemohl udělat obraz.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 17. září 2022 @ 09:14:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Chováš se jako pravý zákoník - otrok litery. Schází ti pochopení smyslu oněch zákazů.
Bůh přišel na svět v lidském těle Ježíše Krista. Všichni lidé tejhdy věděli, jak vypadá Bůh. Pán Ježíš byl dokonalým obrazem (živým hmotným obrazem) svého nebeského Otce.
Podle tebe sám Bůh porušil svůj zákaz zobrazovat Boha - když Boha v Ježíši Kristu zobrazil?
..."myslíš, že je možné udělat si obraz Krista nebo sochu a neklanět se tomu? "...
Dokonce to vím s jistotou. "Stvoření Adama" v Sixtinské kapli zobrazuje Boha a je uměleckým dílem inspirovaným Duchem svatým. Vyjadřuje hluboké duchovní pravdy. Nemám toto dílo na prvním místě důležitosti v životě, přesto svojí hlubokou čistou krásou má i ono své místo v mém životě..
Ikona "Svatá trojice" od Andreje Rubleva zachycuje okamžik navštívení Abraháma Hospodinem. Také je to umělecké tílo, také skrze krásu vypovídá hluboké pravdy víry. Ale také ji nemám jako modlu, je mi docela lhostejná. Na rozdíl od těch osob, které zobrazuje ...
|
]
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 18. září 2022 @ 10:05:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Poslušnost liteře bez porozumění skutečného smyslu je zákonictvím
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 18. září 2022 @ 11:13:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | to Oko
Poslušnost liteře i bez porozumění je pořád lepší než neposlušnost nebo učení protikladného učení, než je psáno. |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 18. září 2022 @ 11:49:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dokonalost křesťana spočívá ve dokonalosti jeho svobody a v porozumění, co po nás Bůh vlastně žádá.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Pondělí, 19. září 2022 @ 12:22:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Gregorios777 litera se čte s pomocí Ducha svatého - pro pochopení |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Pondělí, 19. září 2022 @ 20:13:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Někdy mě až zaráží ,jak je v některých zobrazeních ,Ježíš zobrazen ,jako člověk dlouhých blonďatých vlasů. Až skoro někdy jakoby nějaký skandinávský typ ( nebo slovanský ? ). |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Pátek, 16. září 2022 @ 12:57:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Gregorios777 Jak si někdo může dovolit instalovat sochy a obrazy No přece z moci Božího slova Když ti Bůh řekne, že ta hlína, na které stojíš, je svatá, tak ona je svatá Je to otázky víry, důvěry a k tomu je třeba odložit svou všemocnost a sebestřednost Co Bůh řekne, to je |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 16. září 2022 @ 13:11:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | to Akuzativ
A kde to Bůh řekl? Kde je to v Božím Slově? |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Pátek, 16. září 2022 @ 13:27:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Gregorios777 o hlíně, půdě víš - to řekl Bůh Mojžíšovi O hadovi Ohnivcovi na žerdi víš, nebyla to modla O dotknutí se šatů Krista víš, a to nebylo modlářství O zástěrách nebo šátcích víš, a to nebylo modlářství O cherubech víš, a to nebylo modlářství O vodě víš, a to nebylo modlářství atd. atd. ......
No, prostě je třeba poslouchat Boží hlas Máme nástupce apoštolů a pokud nerozumíš nebo nerozumíme Božímu slovu, tak oni to vysvětlí srozumitelně Nevíme-li, je tu tradice od apoštolů Modlářství je vlastně nevíra v Boha |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Pátek, 16. září 2022 @ 13:33:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Gregorios777 a to nemluvím o plivnutí do hlíny a o uzdravení slepoty Nemluvím o potření slepých očí Tobitovi Nemluvím o malomocenství, které bylo uzdraveno vstoupením do řeky, do obyčejné vody Nemluvím o mrtvém prorokovi, na jehož tělo byl vhozen mrtvý voják a on znovu povstal k životu
Je to o tom, věřit Bohu a ne sobě
atd. atd.
Naši předkové říkali když Pán Bůh dopustí......
Oni ještě měli tu pevnou víru My se chytáme toho, co jsme schopni pevně držet v ruce a dál nejdeme |
]
]
|
|
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 15. září 2022 @ 16:54:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ |
Celá ta vaše rétorika je divná, nezvykle posunutá mimo realitu života.
Stando, jestli dobře chápu realitu vašeho života, tak jak jsi o vaší realitě svědčil, že
- .. jsi byl hloupý, lákala tě pozlátka světa
- .. jsi byl povrchní a nevzdělaný
- .. máš "svobodu hřešit" a "svobodu odejít od Boha"
- .. máš náklonnost ke zlému
- .. ve tvém životě neexistuje nic takového jako definitivní rozhodnutí
- .. mnohé z vás musí nejdříve život pořádně skřípnout, aby si zase vzpomněli na Boha.
- .. každý následující den máš pořád plný rozhodování. Třeba o tom, zda se manžel doma postaví k utírání nádobí, nebo zda si má raději otevřít pivo a svalit se na gauč
- .. zůstáváš stále jenom na povrchu - ve svých frázích
- .. co člověka nic nestojí, za nic nestojí a člověk si toho neváží
- .. žiješ v přesvědčení, že tento boj je pořád bojem o váš věčný život, o vaši věčnou spásu. Za nic jiného nestojí bojovat.
a o mnoha dalších takových podobných věcech, které tvoří tvojí realitu a které znovu a znovu přinášíš do diskuze.
Tak to, co žijeme my a co tu popisujeme, je opravdu hodně mimo realitu vašeho života. To sis všiml dobře.
Žijeme něco jiného, než ty. Jinou realitu.
Proto jsme psali o přijetí smlouvy, která je v Ježíši Kristu a vydání života Bohu. Psali jsme o definitivním rozhodnutí, které je důležité, protože je až na věčnost. Proto jsme psali o novém narození a rozloučení se starým životem. Proto jsme psali o záchraně nejen od hříchu a jeho otroctví, záchraně, která je v Ježíši, ale i o záchraně od zkaženého světa. Proto jsme psali i o Boží výchově, o tom, že k nám Bůh mluví ve zcela konkrétních věcech a vychovává nás - tak, jako dobrý otec vychovává svoje děti. Proto jsme psali o svobodě, kterou máme v Ježíši a co pro nás ta svoboda znamená - že je to svoboda pro život Proto jsme psali o moci Ducha svatého a jeho darech, které jsou potřeba pro práci v církvi i mimo církev. Důležitou práci. Proto jsme psali o tom, že je důležité bibli žít, zakusit na vlastní kůži.
Rozumím, že to jsou věci mimo realitu tvého života. Ale tak proto je diskuze, že se můžeš seznámit s životy jiných lidí, s něčím, co neznáš, nezažil jsi. Toník
|
| NadřazenýRe: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 16. září 2022 @ 07:51:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku, toto ale nepředvádíš opravdovou diskusi (ta musí být kvůli srozumitelnosti pouze nad jedním tématem.
Toto jsi si jenom povytrhával pár bodů z našich diskusí na různá témata navzájem spolu nesouvisejících z jejich původního kontextu a do opozice k nim zařadil zase pár svých zažitých frází. Tedy jakési "seznamy".
Musel bych psát celé knihy, abych tě pořád opravoval a uváděl věci na pravou míru - jak jsem je skutečně tehdy myslel. Na to opravdu nemíním plýtvat svým časem.
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 16. září 2022 @ 08:12:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, ty jsi napsal: "Celá ta vaše rétorika je divná, nezvykle posunutá mimo realitu života." Reagoval jsem tedy k tomu, co jsi přinesl do diskuze.
Chápu, že psaní o vysvobození ze hříchu je pro tebe divné a je to mimo realitu tvého života. Žiješ zjevně jinou reality, než my.
Těch pár bodů není vytrhávaných, jsou to témata z tvé reality, která jsi opakoval znovu a znovu a dlouhodobě přinášel do diskuze. Kromě nich bylo ještě mnoho dalších, co jsi přinášel znovu a znovu - sekty, hereze, život mimo církev ... Máš zkrátka realitu, kterou píšeš a dokola opakuješ.
Stejně tak to, co píšeme my - spasení v Pánu Ježíši, nový život, rozloučení se starým, moc Ducha svatého, učení, kterému věříme a které žijeme, církev a lidé v ní, služba v církvi, život a dělání něčeho užitečného, to není vytrhané, jsou to zase témata z naší reality, který žijeme my.
Pokud tedy přineseš do diskuze nápad, že naše rétorika je mimo tvou realitu, tak s tebou souhlasím. To, o čem píšeme, je zjevně mimo tvou realitu.
Na to není potřeba plýtvat časem, je to jasné na první pohled.
Toník |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 16. září 2022 @ 09:26:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Naše "reality" jsou opravdu rozdílné.
Když člověk dlouhodobě žije v těžkém hříchu, je jako slabý nemocný člověk, jako umírající člověk na nebezpečnou nemoc.
Když učiní pak pokání a Bůh mu hříchy odpustí, tak je to uzdravení, záchrana života.
Na tomto bychom se, myslím, zatím asi oba dva shodli.
Dále jsou naše "reality" ale už rozdílné:
Ta tvoje realita tu představuje člověka v okamžitém návratu k plné síle a plné odolnosti proti oné nemoci konkrétního hříchu. Byl jsi plně uzdraven a nyní máš dostatek sil znovu už nezhřešit.
Ta moje realita představuje člověka také uzdraveného (nemoc ho už nesežírá), ale člověka pořád slabého jako moucha - tak ve skutečnosti totiž vypadá každý člověk, který byl dlouho nemocen. Svaly mu atropovaly, zadýchá se na pár schodech - žádná veliká zásoba sil.
Zatím!
Ale pokud ve zdraví vydrží a nemoc se nevrátí (rozuměj: nezhřeší oním hříchem, který ho ničil a ze ketrého byl uzdraven) , síly se mu postupně vracejí, svalstvo zesílí, schody zase vyběhne jako mladík....
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 17. září 2022 @ 14:47:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Na tomto bychom se, myslím, zatím asi oba dva shodli.
Ne, Stando. Na tvých výmyslech se neshodneme.
Já určitě s tebou ne.
Bůh nám neodpustil za pokání, odpuštění od Boha není něco-za-něco. A i nám Bůh dává odpouštět druhým tak, jako on odpustil nám - bez zásluh, bez toho, že bychom čekali na pokání, bez toho, abychom odpouštěli za pokání.
I v tomto je naše realita velmi rozdílná.
Ta tvoje realita tu představuje člověka v okamžitém návratu k plné síle a plné odolnosti proti oné nemoci konkrétního hříchu. Byl jsi plně uzdraven a nyní máš dostatek sil znovu už nezhřešit.
Ne, to není moje realita.
A nevím, proč takhle neustále nesmyslně nutíš lidem okolo tebe tvoje blbosti, jako by byly jejich. Proč pořád tyhle přehazovačky vašich nesmyslů na druhé - jeden tu přehazuje svoje ješu, další kapitalisty, další putinovy agenty, další boha, co mu dělá nachytávky, další zase NARy, ....
Proč to děláte?
K čemu vám to je, přehazovat vaše hloupé iracionální nápady či to, co vám straší v hlavě, na druhé lidi?
Stando, vždyť už jsi dokonce psal, že tento tvůj způsob "diskuze" nemá žádný smysl! Že nikam nevede!
Proč to tedy děláš znovu a znovu a znovu přehazuješ tvoje nápady na druhé?
To 𝓶𝓸𝓳𝓮 realita představuje Boha, který má dost sil a moci vysvobodit člověka ze hříchu. On je ten vysvoboditel, zachránce, spasitel. Ne člověk svojí silou a mocí. A Bůh má dost těch sil na začátku života křesťana, v první chvíli, kdy se člověk narodí znovu. V první chvíli, kdy člověk dostane nové srdce, nového ducha. V první chvíli, kdy se narodí jako Boží dítě. A často už před tím, když je člověk ještě schovaný jako miminko, ještě se nenarodil.
To 𝓶𝓸𝓳𝓮 realita představuje Boha, který má dost sil zachránit člověka z jakkoliv hrozného hříchu, bez ohledu na to, jak moc hřích člověka oslabil, jak moc člověka opanoval. A mám moci ho přenést pře jakkoliv těžké období.
Dáváme k tomu takový obraz ze života.
Kouká se tak člověk s Bohem v nebi na svoji životní cestu, jak jde světem.
Na začátku troje stopy, byl doma s tátou a mámou. Pak jedny stopy... šel životem sám. Pak jsou najednou stopy dvě - "Jej, tady jsem já začal chodit s tebou, Bože!" říká. A jdou dál, cesta vede do kopce. A tam najednou jedny stopy zmizí. "A vidíš, Bože - tady jsi mně ty opustil. Zrovna, když jsem já byl nejslabší, měl jsem nejmíň sil!".
Já myslím, že ten pohled člověka se spoustou svalů a síly už jsi někdy slyšel a víš, jak to bylo?
Toník |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 18. září 2022 @ 10:03:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Bůh nám neodpustil za pokání, odpuštění od Boha není něco-za-něco."...
Toníku, blábolíš tu opilecké nesmysly. Úplně bez rozumu a bez ladu a skladu. Snůška rádoby vznešených frází!
Podáváš zde ale obraz nepravdivého světa, ve kterém lidé hřeší a Bůh jim hříchy odpouští z vlastního rozhodnutí i bez toho, že by oni učinili pokání, že by o to odpuštění vůbec stáli! Odpouští snad Bůh hříchy lidem, aniž by se oni obrátili a změnili své smýšlení? Aniž by litovali zla, které sami sobě i jiným lidem svými hříchy způsobili?
A tomuto ty říkáš racionální pohled na svět?
Cožpak nemáš ani špetku soudnosti?
Realita skutečného života je taková: Žádný člověk není schopen sám od sebe činit pokání ze hříchů. Potřebuje k tomu nutně Boží milost - rozpoznat svoji hříšnost, svoje zlo, které bylo jeho vlastním dílem.
Proto Duch svatý působí v nitru hříšníka a vzbuzuje v něm touhu po životě lepším, radostnějším, krásnějším, opravdovějším. Člověk má pořád svobodu tento vnitřní hlas Ducha v sobě zadusit, neposlouchat, zahlušit. Má ale také stejnou svobodu se rozhodnout svůj život změnit a jít za tímto lepším, vyšším cílem...
A tehdy, po tomto lidském rozhodnutí přimknout se k Bohu, přichází na řadu pokání člověka (za účinné podpory Boží milosti), obrácení, změna smýšlení ...
Dále vyznání hříchů v pokoře Bohu i církvi, odpuštění hříchů a nový život s Bohem. Ten život čistší, radostnější, krásnější, opravdovější ...
|
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 22. září 2022 @ 07:07:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Stando, tohle je tvůj "zájem o věcnou diskusi" co máš prý vždycky?
Podáváš zde ale obraz nepravdivého světa, ve kterém lidé hřeší a Bůh jim hříchy odpouští z vlastního rozhodnutí i bez toho, že by oni učinili pokání, že by o to odpuštění vůbec stáli!
Já vím, Stando.
Odpuštění z milosti, jen ze síly a moci toho, kdo odpouští, bez skutků, ne za odměnu, je pro tebe nepravdivý svět.
A svět, ve kterém máš "boha", co vám dává "svobodu" hřešit a hřešit vám dovoluje, to je tvůj pravdivý svět. A je to tak logické ve tvé situaci.
To je přeci tvoje věc, co máš.
Pro nás je odpuštění z milosti realita. Zažili a zažíváme ho jak od Boha, v tom nám jde příkladem, tak zažíváme Boží výchovu k tomu, abychom lidem odpouštěli sami za sebe, bez toho, že bychom viděli pokání. I tobě Stando odpouštím tvoje lži, útoky, urážky, hulvátství, i když jsi za celá léta neprojevil jedinou známku pokání.
Člověk má pořád svobodu tento vnitřní hlas Ducha v sobě zadusit, neposlouchat, zahlušit.
A je vám taková "svoboda" k něčemu užitečná?
Ten život čistší, radostnější, krásnější, opravdovější ...
A to je virtuální svět, viď. Moc vám to takto nefunguje.
Stando, nesvědčíš o tom - jen tady v diskuzi poslední týdny plodíš ve tvé "svobodě" hřešit plodíš jednu lež za druhou, jedno hulvátství za druhým, přehazuješ na druhé tvůj virtuální svět.
Ani nemluvě o Martinovi - chceš říci, že jeho život s konkubínami, drogami, touhou utéci od manželky, od dětí, s alkoholem, prášky, se sektářskou evangeličkou, co ho ovládá, je "čistší, radostnější, krásnější, opravdovější"? Nenech se vysmát, Stando.
Teď tu dva lidé nahodili téma "vysvobození ze hříchu".
Píšeme si tu o tom tématu, diskutujeme, sdílíme zkušenosti. Psal jsem ti k tomu tématu v minulosti, jak osobní zkušenost, tak naše učení o tom, že Ježíš přišel lidi vysvobodit ze hříchu, zbavit člověka hříchu. A že jsem to mnohokrát v životě zažil. A dával ti konkrétní příklady - třeba s krádeží na poli, se zabíjením pro zábavu....
A píšu ti to z reality znovu. K tématu. Tentokrát k vašim nápadům na "svaly".
To 𝓶𝓸𝓳𝓮 realita představuje Boha, který má dost sil a moci vysvobodit člověka ze hříchu. On je ten vysvoboditel, zachránce, spasitel. Ne člověk svojí silou a mocí. A Bůh má dost těch sil na začátku života křesťana, v první chvíli, kdy se člověk narodí znovu. V první chvíli, kdy člověk dostane nové srdce, nového ducha. V první chvíli, kdy se narodí jako Boží dítě. A často už před tím, když je člověk ještě schovaný jako miminko, ještě se nenarodil.
To 𝓶𝓸𝓳𝓮 realita představuje Boha, který má dost sil zachránit člověka z jakkoliv hrozného hříchu, bez ohledu na to, jak moc hřích člověka oslabil, jak moc člověka opanoval. A mám moci ho přenést pře jakkoliv těžké období.
Dáváme k tomu takový obraz ze života.
Kouká se tak člověk s Bohem v nebi na svoji životní cestu, jak jde světem.
Na začátku troje stopy, byl doma s tátou a mámou. Pak jedny stopy... šel životem sám. Pak jsou najednou stopy dvě - "Jej, tady jsem já začal chodit s tebou, Bože!" říká. A jdou dál, cesta vede do kopce. A tam najednou jedny stopy zmizí. "A vidíš, Bože - tady jsi mně ty opustil. Zrovna, když jsem já byl nejslabší, měl jsem nejmíň sil!".
Já myslím, že ten pohled člověka se spoustou svalů a síly už jsi někdy slyšel a víš, jak to bylo?
Toník |
]
Re: Pán Ježíš tě přišel vysvobodit (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 24. září 2022 @ 14:40:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Zde vůbec nejde o ochotu Boha hříchy odpustit (te je zde vždycky) - zde jde o relevantní postoj hříšníka v pokání milost odpuštění hříchů přijmout. Na základě vyznání hříchů Bohu i církvi (J 20,21-23).
Bez pokání je odpuštění hříchů člověkem blokováno. Bez pokání není odpuštění hříchů.
Nedomýšlíš tyto tvoje fráze do důsledku.
Vysvobodí Bůh snad úplně každého člověka ze hříchu, když na to má podle tebe dost sil?
A ty tu mluvíš o jakémsi svém "reálném světě"?
Bez toho, že by byl hříšník nespokojen s dosavadním způsobem života, že by se nechtěl změnit a žít lépe s Bohem, tak Bůh hříchy neodpustí. Protože hříšník musí nejdříve ze hříhů učinit pokání (obrátit se, změnit smýšlení) - a až tehdy Bůh hříchy odpustí.
|
]
|
|
|
|