|
Právě je 566 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116738638 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Re: Svoboda člověka. (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pátek, 17. únor 2017 @ 07:05:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Na moje otázky mi neodpovíš? Nedozvím se, jsesli jsi pochopil, že z důvodů,
které popisuješ v článku jsme se rozhodli pro Boha, rozhodli jsme se pro
životní cestu s ním? A že to rozhodnutí bylo nejdůležitější rozhodnutí v našem
životě?
A Ty si myslíš, že Ty jsi se rozhodl pro Boha a druzí ne? A co
je to za Tvého boha, který neumí posoudit, co je větší zlo? Jasně jsi se nevyjádřil
k tomu, zda větší zlo pro naši zem bylo šest roků protektorátu nebo 40 let totality?
Jaký je ten bůh, pro kterého jsi se rozhodl, když Tě nevede k objektivitě? K velkostatkáři či k továrníkovi máš lítost a sympatie,
chudý kluk tě nezajímá. Vidíš vznik komunismu v lidské závisti, ale nepochopíš,
že to byla krutá bída a vykořisťování. A co dělala církev? Komu žehnala a koho chránila? Nejsi lepší než já či ostatní??
Nepůsobíš přesvědčivě!!! Zase tam vidím jen podvod a politiku. Kde je ten Tvůj bůh, kde???A kdy Ty odpovíš? |
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Svoboda člověka. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 17. únor 2017 @ 07:42:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | A Ty si myslíš, že Ty jsi se rozhodl pro Boha a druzí ne?
Ne, Františku, neuvažuju jako ty, abych měl neustále potřebu se srovnávat s "druhými", kdo je lepší či horší. To ti rád přenechám.
Já jsem se rozhodl pro Boha, pro to žít s ním, už před mnoha lety, bude to šestadvacet let. Znám velké množství "druhých" lidí, kteří svou svobodu využili pro totéž, také se rozhodli pro Boha a pro život s ním. Oko měl s naším rozhodnutím problém, psal tu o tom, že se rozhoduje každý den a že neví, jak to dopadne a dlouhou dobu různě oponoval, když jsme o rozhodnutí pro Boha psali. Věřím mu, co píše a nemám důvod si myslet něco jiného, než to, co o sobě píše on. A ptám se ho na to, jak uvažuje. A jestli porozuměl tomu, že pro nás je logické rozhodnout se pro Boha, když nám k tomu dal Bůh svobodu.
A kdy Ty odpovíš?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svoboda člověka. (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pátek, 17. únor 2017 @ 07:55:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Takže Ty se nevyjádříš, které zlo bylo větší, zda šest let nacistického protektorátu či 40 let
socialismu u nás ? Ale komunismus je to podle Tebe největší zlo? Proč nechceš
pochopi to, co pochopí každý člověk, pokud není zmanipulovaný Tvoji
kapitalistickou zbožností??Uvěřil si v době, kdy jsem vtrhli lidé typu
amerického pilota a zabijáka. Lidé, kteří místo pokání se chlubili tím, jak
bojovali vražděním proti komunismu ve Vietnamu. Chápu, mají Tvoje sympatie a
ovládli tě. Ne Pán Ježíš, ale západní náboženská ideologie. kterou vidíme v USA
i dnes. Jen a jen lidské a pobožné pokrytectví. Tak takovou víru Ty prezentuješ a nabízíš???Víru založenou na lžích a nenávisti,
kterou Ty vytýkáš mně??Vykrucuj se z pravdy dál, aspoň poznám jaká je zase ta Tvoje pravá víra!! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svoboda člověka. (Skóre: 1) Vložil: wollek v Pátek, 17. únor 2017 @ 09:23:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Františku, však víš, že mnohem větší zlo bylo za války. Prožil jsem podstatnou část života v komunismu, a učitě bych to období nevyměnil ani za jediný den války. Ty snad víš o někom, kdo ano?
Každý by měl vědět, jestli by raději, aby v letech 1983-1989 u nás bylo totéž, co v letech 1939-1945 (porovnávám stejně dlouhá období, které navíc může mít nejvíce pamětníků komunismu) a upřímně si přiznat, zda by ve svém srdci toužil, aby tu raději panoval ten režim a ta situace válečná... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svoboda člověka. (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pátek, 17. únor 2017 @ 11:14:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ty jsi jeden z mála těch objektivních. Pro jiné věřící větší cenu než 330 tisíc mrtvých za protektorátu,
než Lidice či Ležáky a jiné mělo to, že nacisté
zbohatlíkům nebrali majetek. A tak si říkám, co je to za víru, kterou se chlubí
a co je to za Ježíše, pro kterého prý žijí. A proto nemohu pochopit, že takoví lidé
prý žijí pro Krista. A hlavě po roce 89. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svoboda člověka. (Skóre: 1) Vložil: wollek v Pátek, 17. únor 2017 @ 11:52:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | K tomu mne, Františku, napadá asi následující:
Mt 6:19 Neukládejte si poklady na zemi, kde je ničí mol a rez a kde je zloději vykopávají a kradou. 20 Ukládejte si poklady v nebi, kde je neničí mol ani rez a kde je zloději nevykopávají a nekradou. 21 Neboť kde je tvůj poklad, tam bude i tvé srdce.
Nespravedlnost v této rovině byla a bude vždy, člověk má přijímat vyšší dary, poklady či majetek, než je ten hmotný.
Nespravedlivé byly třeba i porevoluční restituce, kdy se třeba ve vzdálené rodině stalo, že si manželé koupili pro podnikání nějaký objekt, naprosto legálně a čístě, vrazili do toho na opravu a přizpůsobení svým účelům statisíce - no a pak přišel někdo, kdo jim to sebral, protože to díky restituci bylo přiřknuto někomu jinému. Nějaké opravy a investice nikoho nezajímaly. Kradlo se za války, za komunismu i za kapitalismu. Je to vždy o lidech, každá doba má zlé lidi, a slušné lidi, nespravedlnost byla a bude. Nejlépe, jak se jí vyhnout, a netrápit se jí, je hledat Jeho Království a Boží spravedlnost, a ukládat si poklady v nebi. Neříkám, že je to vždy snadné, nechci to říkal jako nějakou křesťanskou frázi, ale určitě budou-li naše hlavní hodnoty jinde než v majetku, bude se nám ta nespravdlivost pozemského světa spíše vyhýbat, a budeme spíše spokojení - samozřejmě nějaké základní hmotné zaopatření ke své spokojenosti potřebuje prakticky každý. Spíše teďka mířím vůči těm, co se na to hmotné až příliš zaměřují - a bohužel hnutí víry, a podobné křesťanské směry propagující hojnost a prosperitu, k tomuto tíhnou také :-( a mnozí se nechali svést. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svoboda člověka. (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pátek, 17. únor 2017 @ 12:39:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Františku, pro mě je zase poměrně těžko pochopitelné, proč do záležitosti víry a Božích věcí pleteš záležitosti tohoto světa, který, jak bys měl vědět, celý leží v tom Zlém?
Ko 3:1-4 Jestliže jste tedy s Kristem vstali, usilujte o to, co je nahoře, kde Kristus sedí na Boží pravici. Myslete na to, co je nahoře, ne na to, co je na zemi. Neboť jste zemřeli a váš život je ukryt s Kristem v Bohu. A když se ukáže Kristus, váš život, tehdy i vy se s ním ukážete ve slávě.
Františku, zemřel jsi s Kristem? Vstal jsi s Kristem? O co usiluješ? O to, co je nahoře nebo chceš setrvat v myšlení na to, co je na zemi? Kde je tvůj poklad? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svoboda člověka. (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pátek, 17. únor 2017 @ 13:20:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A myslíš, že je správné mlčet ke zlu na zemi? Mlčet ke lži, kterou šíří sami věřící? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svoboda člověka. (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pátek, 17. únor 2017 @ 14:22:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Myslím si, že je správné hledat a činit Boží vůli a Bible nám zjevuje, že to není hledání toho, co je na zemi, ale toho, co je nahoře, kde Kristus sedí na Boží pravici, po pravici Majestátu na výsostech. Jedna věc je nemlčet ke zlu, jiná věc je nemlčet ke zlu ve smyslu mluvit Boží moudrost, Slova milosti; jinak řečeno mluvit dobře a správně. Se lží se to má podobně - ne mluvit o lži, ale mluvit pravdu. Je to něco podobného jako temnota a světlo. Ve světě je temnota (a s ní související zlo a lež > smrt) a řešením není mluvit o nebo proti temnotě, ale rozsvítit (světlo > život). Pán Ježíš učí přemáhat zlo dobrem, ne mluvením o zlu či poukazováním na zlo. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svoboda člověka. (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pátek, 17. únor 2017 @ 15:15:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A myslíš, že dobro překonává zlo tím, že válečné zločince chráníme
a umožníme jim útěk a komunisty považujeme
za větší zlo? Že neumíme objektivně porovnat
zlo? Jak pak můžeme proti zlu bojovat? Kde je tu ta Boží moudrost? Když mi věřící začne vyprávět, jak trpěli, ale není to nic s porovnáním, jak trpěli lidé za protektorátu, co si mám myslet? Je to jen komedie a podfuk víry!! Naprostá ztráta soudnosti. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svoboda člověka. (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pátek, 17. únor 2017 @ 15:54:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A myslíš, že dobro překonává zlo tím, že válečné zločince chráníme a umožníme jim útěk a komunisty považujeme za větší zlo?
Nemyslím, protože obecně (to se týká i tebe) není před Bohem spravedlivé, abychom dělali něco sami od/podle sebe.
Že neumíme objektivně porovnat zlo? Bez Boha neumíme.
Jak pak můžeme proti zlu bojovat? Bůh bojuje za nás a my můžeme bojovat jedině s Bohem a Jeho zbraněmi, poněvadž žádná naše zbraň neobstojí.
Kde je tu ta Boží moudrost? V Bohu, který nám ji dává v osobě Krista, který se nám tou modrostí stal.
Když mi věřící začne vyprávět, jak trpěli, ale není to nic s porovnáním, jak trpěli lidé za protektorátu, co si mám myslet?
To, co si myslí Bůh a pokud to nevíš, měl bys to u Boha zjistit, nejlépe v Jeho Slově, což je u tebe trochu problém, protože většinu Boží Slova považuješ v rozporu se zjevením Písma za lidská slova.
Je to jen komedie a podfuk víry!! To je tvůj názor, nikoli pravda.
Naprostá ztráta soudnosti. Tvojí nebo čí?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svoboda člověka. (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Sobota, 18. únor 2017 @ 06:21:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Že neumíme objektivně porovnat zlo? Bez
Boha neumíme.
Fajn. Tak bych rád tu Boží moudrost slyšel? Co bylo horší zlo?
Šest roků v nacistickém protektorátu anebo 40 let socialismu u nás? A doufám, že
nebudeš mlžit jako cizinec a jiní pobožní,
jinak se mohu domnívat, že pak tu soudnost nemáte a Ty snad ještě nějakou soudnost
máš. Takže s Bohem vyjádři co bylo horší zlo!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svoboda člověka. (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Sobota, 18. únor 2017 @ 13:18:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Proč? Jenom proto, že ty to chceš slyšet, abys mohl pokračovat v debatě podle tebe a ne podle Boha? K čemu ti to bude? A k čemu to bude Bohu? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svoboda člověka. (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Sobota, 18. únor 2017 @ 13:25:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bůh snad miluje pravdu. Určitě nechce, abychom si lhali a
namlouvali si, že nacismus byl menším zlem. Anebo podle Boha byl nacismus menší
zlo, protože nacisté měli na opasku Gott mit uns? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svoboda člověka. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 19. únor 2017 @ 09:17:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Františku, už dávno jsem tě upozorňoval na to, že papež Pius XI. v březnu r. 1937 vydal dvě encykliky; jedna odsuzovala nacismus jako zlo neslučitelné s životem křesťana - druhá odsuzovala komunismus jako zlo, neslučitelné s životem křesťana.
Proč toto vědomě stále ignoruješ?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svoboda člově (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Neděle, 19. únor 2017 @ 11:48:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Proč ale právě Vatikán ukrýval válečné zločince a pomáhal jim beztrestně opustit Evropu?
Podobně katolík Franko ve Španělsku? Ale
po pravdě. Proč bych obviňoval jen papeže a katolíky? Zločinec Erich von
Braun byl pro USA hrdina a příklad
zbožnosti. Na to, že si vybíral vězně do svých továren na V1 a V2 a tyto rakety
zajely Angličany, na to se přece zapomene. Ale komunisty musíme za každou cenu
odsoudit, protože jsou proti Bohu.
Jste jen náboženští pokrytci a lžete. Každému měříte jiným
metrem. Ale , neboj se, nejste v tom sami, abych byl objektivní.
A vůbec, dal si někdo
tu práci, aby vyškrtnul Hitlera se seznamu pokřtěných v jeho rodném místě? A proč nacistu Hesse pohřbí se všemi poctami protestante.
Pro jiné a nevinné stačí jen hromadný hrob bez pohřbu např. Lidice a děti skončí z plynových komor v krematoriích .
Je mi z vás pobožných na zvracení !!!!! Všechno zlo umíte jen obhájit a jiné způsobit. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svoboda č (Skóre: 1) Vložil: wollek v Neděle, 19. únor 2017 @ 14:32:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Františku, já si opravdu nemyslím, že by všichni křesťané byli až tak zásadně proti levicovému smýšlení a proti komunistům. Sám kolísám mezi oběma póly (pravice, levice), podle toho, kde zrovna vnímám menší zlo a větší spravedlnosti, podle toho z jaké vlády věřím, že vzejde více pokoje a požehnání Božího pro běžné slušné a pracovité lidi. Řekl bych, že mí dva úplně nejblížší lidé mimo přímou rodinu, by byli komunistickému smýšlení určitě nakloněni mnohem více, než místní - minimálně nepochybuji, že jej považovali za výrazně menší zlo, než válečné zločiny. A taky se domnívám, že i v dnešní době mají poměrně levicové názory, i když tyto věci moc neřešíme. Oba dva jsou aktivní křesťané, opravdu oddáni Pánu Ježíši. Takže si opravdu myslím, že je to o konkrétních lidech. |
]
|
|
Re: Re: Re: Re: Svoboda člověka. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 17. únor 2017 @ 09:35:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Ahoj Toníku,
Nemohu ti odpovědět na tvé otázky, neboť se stále naprosto míjíme v pojmenování věcí zásadních pro život. Pokud se neshodneme na stejných pojmech, obsahujících stejné významy, nemůžeme se domluvit.
Když hovoříme o duchovních pravdách, pak lidská slova zde mají své omezení a lidská mluva často doslova "praská ve švech".
Proto taky nelze jen tak bez pochopení podstaty šermovat verši z Písma, ale třeba pochopit jejich hlubší smysl.
..."Pokud by existoval nějaký bůh, který by lidem
dovolil a umožnil hřešit, hříchy by jim schválil a pak by je trestal za
ty dovolené a schválené hříchy, co jim umožnil dělat, tak by to byl
magor."...
Bůh není magor, ale platí, že bez Boží vůle se nemůže stát naprosto nic. Každý jev ve vesmíru se děje s Božím dovolením - a už je to výbuch supernovy, nebo meteorit, který ti spadne (či nespadne) na hlavu.
Bůh dal lidem pravidla, podle kterých mají žít, ukazuje jim cestu. Protože je to Bůh milující, který pro nás chce z mnoha různých teoretických možností a variant jak prožít své životy vždycky jenom tu nejlepší.
Na druhé straně Bůh dal člověku volnost v rozhodování, nutnou pro svobodné opětování vztahu. Tato svoboda volby v sobě nutně obsahuje i varianty jiné, horší - a na člověku je, si správně vybrat. A to se nám vždycky nedaří a horší naše volba znamená hřích.
Bůh tedy lidem určil jejich cestu - právem Stvořitele ji určil - a z tohoto pohledu Bůh lidem hřích zakázal!
ale volbu cesty přesto ponechává na člověku a dovoluje mu i se mýlit, Z tohoto úhlu pohledu Bůh dovoluje člověku i zhřešit.
Bylo by v Boží moci nedovolit nikomu zhřešit - ale pak bychom nebyli svobodní z vlastního rozhodnutí, ale jenom poslušnými loutkami, neschopnými vztahu lásky. Svobodný vztah lásky, odpovídající důstojnosti Božího dítěte, nutně v sobě nese i riziko špatných voleb, riziko ztráty směru, jakož i pokání a návraty do Otcovy náruče.
My všichni tady jsme zatím jen "lidmi na cestě". Někdo jde třeba zrovna jakž takž správně, jiný zase bloudí. Nikdo z nás není dokonalý v Božích očích. A pokud nedojdeme do cíle, nikdo z nás s určitostí nemůže tvrdit, že jen pro jakékoli své dřívější jakési rozhodnutí následovat Krista by snad už nemohl nikdy zabloudit. Nestačí totiž "...z důvodů, které popisuješ v článku jsme se rozhodli pro Boha, rozhodli jsme se pro životní cestu s ním..." - třeba nám všem v tomto rozhodnutí i vytrvat až do konce. A jsme stále lidé nevěrní svým předsevzetím, lidé hříšní.
..."víra však není jen věcí rozumu, není jen souborem pravd o Bohu, kterým věřím, či nevěřím ... Je to opak římskokatolických dogmat, které říkají, že víra je úkonem rozumu a pak vyjmenovávají souhrn "pravd", kterým se má věřit."....
To ale takhle vůbec není katolickou vírou. Snadno tě vyvedu z omylu: KKC §154-156 Není možné věřit bez milosti a vnitřní pomoci Ducha svatého. Není ovšem
méně pravdivé, řekneme-li, že věřit je ryze lidský úkon. Není totiž v
rozporu ani s lidskou svobodou, ani s rozumem, věnuje-li člověk důvěru
Bohu a přijme-li pravdy, které zjevil. I v mezilidských vztazích
neodporuje naší důstojnosti věřit tomu, co nám druzí říkají o sobě a o
svých úmyslech, a důvěřovat jejich slibům (jako např. když muž a žena
uzavírají sňatek), aby se tak navázaly vzájemné vztahy. Tím méně tedy
odporuje naší důstojnosti „s vírou plně podřídit svůj rozum a svou vůli
Bohu, když se zjevuje“, a tak s ním navázat důvěrný vztah. Lidský rozum a vůle ve víře spolupracují s Boží milostí: „Víra je úkon
rozumu, který na rozkaz vůle, pohnuté k tomu Bohem skrze milost,
souhlasí s božskou pravdou.“ Důvodem k víře není skutečnost, že se zjevené pravdy jeví jako pravdivé a
pochopitelné ve světle našeho přirozeného rozumu. Věříme „pro autoritu
samého Boha, který se zjevuje; on se totiž nemůže mýlit, ani nás nemůže
klamat“. „A přece, aby naše poslušné podřízení se víře odpovídalo
rozumu, Bůh chtěl, aby vnitřní pomoc Ducha svatého byla doprovázena
vnějšími důkazy jeho zjevení.“ Tak zázraky Krista i světců, proroctví,
rozšíření a svatost církve, její plodnost a její stálé trvání „jsou
naprosto bezpečnými znameními Božího zjevení, přizpůsobenými pro chápání
všech“, jsou to „důvody věrohodnosti“, které ukazují, že souhlas, že
souhlas víry není „nějaké slepé hnutí ducha“. |
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Svoboda člověka. (Skóre: 1) Vložil: wollek v Pátek, 17. únor 2017 @ 10:33:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ale volbu cesty přesto ponechává na člověku a dovoluje mu i se mýlit, Z tohoto úhlu pohledu Bůh dovoluje člověku i zhřešit.
Raději bych napsal umožňuje, nebo činí možným, protože takto to vyznívá, jako by člověk mohl hřešit, aniž by to bylo zlé v Božích očích. Slovo dovolit v sobě označuje i souhlas s takovým jednáním, a to se s normálním křesťanem nikdy nedomluvíš, budeš-li se vyjadřovat takto vágně. Jinak Bůh může něco zakázat, ale zároveň to může umožnit - učinit proveditelným, realizovatelným, apod. (viz ovoce v Edenu).
Genesis 3:17 Adamovi řekl: "Uposlechl jsi hlasu své ženy a jedl jsi ze stromu, z něhož jsem ti zakázal jíst. Kvůli tobě nechť je země prokleta; po celý svůj život z ní budeš jíst v trápení.
Zkus si tyto pojmy s Cizincem vyjasnit - nebo se buď budete dohadovat do nekonečna, nebo opravdu přístup jednoho z vás nebiblický. Nebo si opravdu myslíš, že Bůh Adamovi dovolil jíst ze stromu, z něhož Adam nakonec jedl?
S nádledujícím nesouhlasím, nevím odkud jsi to vytáhl, ale myslet si, že někdo uvěří na povel rozumu je docela mimo realitu, mnohých lidí, kteří by si uvěřit přáli, ale prostě jim to nejde, nedokáží to:
Lidský rozum a vůle ve víře spolupracují s Boží milostí: „Víra je úkon rozumu, který na rozkaz vůle, pohnuté k tomu Bohem skrze milost, souhlasí s božskou pravdou.“
Tedy víra není věcí, ani úkonem rozumu. Je to milost a dar Boží. Samozřejmě teď nemyslím třeba víru v evoluční teorii, nebo víru v pravdivost tvrzení prokoka Mohammeda. Lidé věří, kde čemu. Mám na mysli víru v jediného pravého Boha a Jeho Syna Ježíše Krista, ve všechny Boží věci popsané v Písmu, a také bych řekl víru spasitelnou. Také to není o víře v pouhou existenci Boží:
Jk 2:19 Ty věříš, že je jeden Bůh. To je správné. I démoni tomu věří, ale hrozí se toho.
Tady v případě démónů je to možná úkonem rozumu. Ale jinak - byl bych velmi opatrný takto neprozíravě přejímat nauky, jež jsou pouze naukami lidskými. Je však někde v Bibli napsané, že víra je úkonem rozumu, nebo něco v tom smyslu? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svoboda člověka. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 17. únor 2017 @ 18:44:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "Dovoluje" či "umožňuje" je pořád jen synonymum pro stejnou věc. Jestliže ti Bůh umožní zhřešit, dá ti k tomu prostor svobodně si zvolit, volíš s Božím dovolením. Bůh dokáže dokonce i utrpení doprovázející každý hřích využít následně k výchově člověka!
Člověk je tvor mající své limity a proto u člověka vždycky třeba stanovit rozsah platnosti daného výroku. Proto v článku hovořím o třech rovinách svobody, kde slovo "dovoluje" platí svým významem vždycky jen uvnitř těchto hranic.
..."Lidský rozum a vůle ve víře spolupracují s Boží milostí: „Víra je úkon rozumu, který na rozkaz vůle, pohnuté k tomu Bohem skrze milost, souhlasí s božskou pravdou.“"...
Zkus se zamyslet:
1.) Úplně na počátku je působení Ducha svatého v srdci člověka, působení milosti vedoucí k přijetí daru víry. To ale ještě pořád není víra - člověk má možnost tento nabízený dar i odmítnout. (Původ víry u člověka je prakticky ze slyšení Božího slova, z hlásání o Bohu - Ř 10,17).
Slyšení o Bohu i s následným uvěřením předpokládá jistou míru mentální zralosti (rozum). Miminko nemá osobní víru! Kdybys mu kázal o Bohu od rána do večera, nic to nebude platné. Nepochopí z toho nic. Podobně neschopen víry v Boha je každý mentálně postižený člověk, který nedokáže chápat význam slov. Člověk bez rozumu není schopen víry v Boha, není schopen vědomého vztahu s Bohem, kterého nevidí a nechápe, není schopen spolupracovat s Bohem. Tolik ti snad dá zdravý rozum.
2.) Pokud mentálně vyspělý člověk uslyší Boží zavolání a uvěří Božímu slovu, rozumem teprve vyhodnotí své možnosti různých rozhodnutí, různých cest a některý si vybere cestu víry. Toto rozhodnutí pro život s Bohem je už dílem lidské vůle - člověk se rozhodl po vyhodnocení zkušenosti s Bohem rozumem i vůlí.
Až teprve nyní se dá u člověka hovořit o živé víře nejen v Boha, ale i Bohu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svoboda člověka. (Skóre: 1) Vložil: wollek v Pátek, 17. únor 2017 @ 19:36:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "Dovoluje" či "umožňuje" je pořád jen synonymum pro stejnou věc.
Ono je těžké se bavit s někým, kdo nevnímá tyto drobné nuance mezi významy slov v české jazyce - natož, když jsme se nedívali do originálů Písem. K tomu mohu dodat jen následující příklad: Bůh zakázal jíst ze stromu poznání dobrého a zlého. Podle mne jim však umožnil, aby z něho pojedli, nikdy jim to však nedovolil. A teď si vem výchovu vlastních děti (nebo si představ být učitelem v mateřské škole) a řekni dětem, že mají zakázané stříkat vodu po druhých, ale pak řekni holkám, že to sice mají zakázané, ale po klucích jim stříkat vodou dovoluješ.
Mají tedy dovolené, mohou stříkat po klucích vodu? Nevadí, že jsi jim to zakázal? Nebo když někomu něco dovolíš, znamená to, že to přesto může mít zakázané?
A teď mi řekni, jak si myslíš, že by to ty děti pochopily - klidně se zeptej maminek, co s dětmi pracující více než muži. Osobně to vnímám naprosto jednoznačně. Pokud to ani nyní neuvidíš, nepovažuji pokračování v tomto vláknu diskuze za předmětné, neboť já ten rozdíl vnímám obrovský.
Pokud jde o víru - ptal jsem se především, zda je něco takového, jako ty Tvé lidské nauky napsané v Písmu. Jinak je to celkem otázkou pohledu a patrně nejde jednoznačně zjistil nebo dokázat, co je správnou odpovědí. Osobně jsem přesvědčený, že bych bez zapřičinění Boha neuvěřil, na druhou stranou mi víra připadá i dostatečně intelektuálně opodstatněná, a taky vím, že jako mimino bych tomu nerozuměl, tak se nebudu přít. Nemám důvod, ale věřím, že minimálně v mém případě víru vypůsobil a udržuje Bůh - využivajíce i můj intelekt. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svoboda člověka. (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 18. únor 2017 @ 07:15:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Pokud jde o víru - ptal jsem se především, zda je něco takového, jako ty Tvé lidské nauky napsané v Písmu. "...
Jistěže to tam explicitně je! Stačí tomu porozumět.
Bůh přece mohl klidně dát lidem život v ráji i bez toho zakázaného stromu. A nebylo by co řešit. Ale neudělal to.
Také ty bys mohl dětem ve školce nedat k dispozici hadici s vodou a nemohly by po sobě stříkat. Výchova ale není o tom, že člověku danou věc neumožníš, ale výchova je o tom, že člověka naučíš, aby nedělal špatné věci, aby se rozhodoval správně ke svému prospěchu i prospěchu ostatních - i když se mu nabízejí i jiné varianty. Když dětem sebereš hadici s vodou, k zodpovědnému jednání je takto nenaučíš. Třeba jim ponechat určitou míru jejich svobody v tom, aby se samy mohly naučit rozhodovat. Dovolit jim rozhodnout se správně - i s rizikem, že někdo se rozhodne špatně.
Je samozřejmé, že člověk nedělá hned napoprvé všechno dobře, že někdy si sám na sobě musí vyzkoušet, že věc špatná, o které byl takto poučen, je skutečně věcí špatnou, přinášející do života zlo. Někdy až taková zkušenost člověka teprve poučí. Jen slova nám vždycky nestačí, člověk má tendenci si věci takto sám ověřovat.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svoboda člověka. (Skóre: 1) Vložil: wollek v Sobota, 18. únor 2017 @ 09:05:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bůh přece mohl klidně dát lidem život v ráji i bez toho zakázaného stromu. A nebylo by co řešit.
Otázkou nakolik to je skutečnost, nakolik je to symbolické. Určitě i kdyby tam ten strom nebyl, tak by určitě člověk nemohl zabít druhého člověka, krást a dělat další zlé věci. Pokud lidé neměly být naprogramované loutky, bylo nutné jim technicky umožnit hřešit (= dělat cokoliv jiného, než k čemu byli určeni - a tedy minout se cíle svého stvoření)
S ostatním, co píšeš o výchově, se přece dá souhlasit, až na to, že si prostě pod českým slovem dovolit představuji něco jiného než Ty. Věta "Dovolit jim rozhodnout se správně" mi zní hodně krkolomně, snad takové spojení slyším poprvé - nicméně použiji-li Tvou řeč, pak bych pokračoval takto, aby bylo jasnější o co mi jde:
Dovolit jim rozhodnout se správně, aby buď dělali to co dovolené mají, nebo dovolené nemají.
|
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svoboda člověka. (Skóre: 1) Vložil: wollek v Neděle, 19. únor 2017 @ 14:36:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak nějak - Tvojí řečí :-).
Za mne by to první dovolit mělo být nahrazené umožnit a asi bychom si dobře rozuměli :-). To už by byl spíše dotaz na nějaké jazykáře. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Svoboda člověka. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 18. únor 2017 @ 13:08:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Když hovoříme o duchovních pravdách, pak lidská slova zde mají své omezení a lidská mluva často doslova "praská ve švech".
Jo, to tuším. Vaši situaci a nejasné pojmy s nejasným obsahem tu podrobně popisoval uzivatelgranosalis. Nemáte to v životě jednoduché.
Pro mne u daného tématu nepraská lidská mluva ve švech a je jasná a jednoznačná.
Hřích a zlo je špatné, ubližuje člověku i lidem okolo něj. Bůh lidem jasně hřešit zakázal, hřešit jim nedovolil, a to už od začátku. Hřích není svoboda, ale hřích je otroctví, svázanost. Hřích a zlo není Boží vůle. Bůh nechce aby lidi hřešili. Ve chvíli, kdy se člověk dostane do Boží výchovy, Bůh ho vždy jasně, jednoznačně a přímo vede k tomu, aby se od zla a hříchu odvrátil.
A pro mne u toho nic ve švech neprasklo. Kontext bible, písma svatého v této věci pro mně hovoří naprosto jasně.
Proto taky nelze jen tak bez pochopení podstaty šermovat verši z Písma, ale třeba pochopit jejich hlubší smysl.
Pokud to nelze, tak to nedělej a máš problém vyřešen!
Bůh není magor, ale platí, že bez Boží vůle se nemůže stát naprosto nic. Každý jev ve vesmíru se děje s Božím dovolením - a už je to výbuch supernovy, nebo meteorit, který ti spadne (či nespadne) na hlavu.
Já to chápu. Vyrobili jste si lidskou konstrukci, že Bůh dovoluje lidem hřešit, že schvaluje zlo a že je dokonce Boží vůle, aby lidi hřešili a aby dělali zlo. A protože vám pojmy "praskají ve švech", tak tu vaši konstrukci různě "zakulacujete" a zamotáváte, aby nevypadala na první pohled tak blbě.
Protože je to Bůh milující, který pro nás chce z mnoha různých teoretických možností a variant jak prožít své životy vždycky jenom tu nejlepší.
A kolik je těch "nejlepších možností"?
Je to jedna, nebo je jich více?
Pokud je to jen jedna "nejlepší" možnost, proč chce ten bůh jen jednu možnost? Dává vám to nějakou logiku? Co to máte za "svobodu", že pro vás chce bůh jen jednu možnost?
Svoboda je, když si člověk může vybrat z více možností, které bude žít. Pokud je jen jedna možnost, "ta nejlepší" a člověk by si měl vybrat povinně tu "nejlepší", tak to není svoboda, ale je to sociální inženýrství.
Pro to, aby byla svoboda výběru, měl by mít člověk alespoň dvě možnosti. Nejlépe více možností. A skutečná svoboda je taková, že si člověk může vybírat mnoho možností, nepřeberně možností. To je zase svoboda, kterou chce pro nás náš Bůh. Proto nám taky hřích zakazuje: Protože hřích omezuje lidskou svobodu, více či méně likviduje jednotlivé možnosti svobodné volby.
My všichni tady jsme zatím jen "lidmi na cestě". Někdo jde třeba zrovna jakž takž správně, jiný zase bloudí.
To ano. O tom už jsme si psali.
A jsme stále lidé nevěrní svým předsevzetím, lidé hříšní.
To má taky řešení: Předsevzetí si nedávat a nehřešit tím.
To ale takhle vůbec není katolickou vírou.
Od kdy, prosím tě? Kdy se to změnilo a kdo to zrušil? Proč jsi o tom něco nenapsal, bylo by to určitě zajímavé!
Už tedy neplatí, že "Víra je úkonem rozumu,který ,opíraje se o autoritu Boží vševědoucnosti a pravdomluvnosti, souhlasí s pravdou Bohem, zvláště skrze Krista a jeho Církev, zjevenou"?
Snadno tě vyvedu z omylu:
?? Z jakého omylu jsi mne chtěl vyvést? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svoboda člověka. (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Sobota, 18. únor 2017 @ 13:58:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pro to, aby byla svoboda výběru, měl by mít člověk alespoň dvě možnosti.
Nejlépe více možností. A skutečná svoboda je taková, že si člověk může vybírat
mnoho možností, nepřeberně možností. To je zase svoboda, kterou chce pro nás
náš Bůh. Proto nám taky hřích zakazuje: Protože hřích omezuje lidskou svobodu,
více či méně likviduje jednotlivé možnosti svobodné volby.
Ty umíš tak balamutit. Jako ten jeden kazatel po roce 89
vysvětloval Zákon a jak jsme povinni ho
vždy a za všech okolností dodržet. Tak se ho ptám, co mohl dělat člověk za
války, když věděl, že soused ukrývá židovku a esesák se ho zeptá, zda o tom
neví. A on to ví a řekne, že neví. Tak vlastně lže, hřeší a pokud řekne
pravdu a udá souseda, pak nehřeší, ale
co způsobí zla. A ten chytrý kazatel se usmál a řekl, přece může mlčet. Ale
mlčení je projev souhlasu, jsem oponoval. Další odpověď mi nedal.
Stejně tak se vžijme do situace matky v těžkých dobách,
která ukradne chléb pro své dítě, pak hřeší. Měla jinou možnost?? Co měly dělat
tisíce nevolníků za franzouské revoluce,
když Ludvík XVI, pořádá po týden žranici pro šest tisíc členů šlechty a církve?
A chudáci nevolníci trpí hladem? Ti, co makají na ně. Jaké měli další svobodné
volby? Jakou svobodnou volby měla ta matka a ten člověk za protektorátu??
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svoboda člověka. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 20. únor 2017 @ 07:01:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Františku, neruzumím tvému příspěvku. Píšeš že "umím balamutít" a pak uvádíš hned několik příkladů, které potvrzují to, co píšu.
Pokud tě něco zajímalo, tak se zeptej jasně.
Lidé v tehdejší době to měli těžké. Nevím, jak moc znáš dějiny, ale jedna z mála možností bylo utéct. Psal jsem ti, že svoboda je pro nás jedna z nejvyšších hodnot. U nás jsou zajímavé například dějiny Moravanů a jejich církve. To byli lidé, kteří žili ve stejném prostředy nesvobody, jaké popisuješ a měli stejné hodnoty, jako my. Pro svobodu se byli schopni vzát všeho. Odešli tehdy ze svých domovů, zanechali na místě často všechen svůj majetek a odešli do Ochranova, na panství člověka, který byl křesťanem a vyznával hodnoty svobody a křesťanství. Společně tam vybudovali nové město. Pak nesli tu svobodu dál, do celého světa, od jižní afriky po grónsko, od ameriky po tichomoří. Byli součástí i probuzení a obrácení k Bohu v Anglii, Americe. Znáš jejich příběh? Je to jeden z nejznámějších příběhů křesťanství, který dobře popisuje svobodu a hodnoty, které žijeme a vyznáváme. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svoboda člověka. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 19. únor 2017 @ 18:21:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku, Je to docela nechutné, jak věci překrucuješ. Proč to vlastně děláš?
Vyjadřuji se přece dostatečně jasně.
..."Každý jev ve vesmíru se děje s Božím
dovolením - a už je to výbuch supernovy, nebo meteorit, který ti spadne
(či nespadne) na hlavu.
- Já to chápu. Vyrobili jste si lidskou konstrukci ...."
Nevyrobili jsme si žádnou lidskou konstrukci - tak tomu prostě jenom je. Takový je stav věcí v Božím stvoření, kde Bůh je svrchovaným pánem nad všemi událostmi.
Jsou věci, na které ve svém stavu evidentně nemáš, jsou pod tvojí rozlišovací schopností - a je ztrátou času a energie je s tebou probírat.
Však i tvé omyly jsou názorem - a já ho sice nesdílím, ale i tak ho respektuji.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svoboda člověka. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 20. únor 2017 @ 06:47:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Je to docela nechutné, jak věci překrucuješ. Proč to vlastně děláš?
Stando, co překrucuju?
Tak buď nešermuj verši vytrženými z kontextu, nebo pak nepiš, že nejde dělat to, co děláš... Obojí najednou je nelogické.
Nejsi to snad ty, kdo tu propaguje "svobodu" a pak píšeš, že "bez Boží vůle se nemůže stát naprosto nic"? Tak si to srovnej: Buď dal Bůh lidem skutečnou svobodu, nebo se bez Boží vůle nemůže naprosto nic stát.
Oboje najednou těžko může platit. Logicky. To ti nedá ta tvoje "logika"? Pořád tu o logice píšeš...
A nesměřuješ tím tvým "bez Boží vůle se nemůže stát naprosto nic" k tomu, že bez Boží vůle se nemůže stát zlo a hřích? (jelikož "zlo a hřích" je jistě podmnožina "naprosto vše". Nebo ne?) Jinými slovy, že zlo a hřích je Boží vůle? (Což by neznělo tak znešeně filozoficky) Nebo ve tvé "logice" to máš porovnané jinak? Když se řekne "bez Boží vůle se nemůže stát naprosto nic", tak to ve tvé "logice" neznamená, že zlo a hřích je Boží vůlí?
Proč neodpovíš na otázku po té nejlepší možnosti, nejlepší variantu?
Ptal jsem se schválně, protože jsem vyrůstal v ideologii "jediné a pravé nejlepší možnosti". Jediné pravé životní povolání, jediná a pravá manželka, jediné a pravé místo na bydlení, jediné, jediné...
A tomu jsme omylem říkali "svoboda".
Když jsem se pak stal křesťanem, vedl mne Bůh ke skutečné svobodě, k tomu, abych se rozhodoval. Rozhodoval mezi více možnostmi, více variantami. Protože to je opravdová svoboda. Více možností práce. Více potenciálních manželek. Více míst na bydlení. Více, více, více.... A mně, vychovanému v komunismu, kde v kolíbce naplánovali co bude člověk dělat do důchodu a v katolicizmu, kde měl člověk získat "jediné a pravé povolání", žijícího na vesnici, kde byla tak jedna potenciální solidní manželka, se to vůbec nelíbilo.
Tak jsem se z Boha marně několik let snažil dostat tu "Nejlepší Variantu" a Bůh furt nic.
Znova a znova mě stavěl před rozhodnutí.
Z více variant.
Protože vybírat si z jedné jediné varianty není svoboda.
A tak se tě ptám, jak to máte vy.
Když jsi konfrontován, tak je to překrucování?
Jsou věci, na které ve svém stavu evidentně nemáš, jsou pod tvojí rozlišovací schopností - a je ztrátou času a energie je s tebou probírat.
Já vím, Stando.
Když je ti téma nepohodlné a dojdou ti ty tvoje "argumenty", zakončíš ho tvou "svobodou" lhát, nějakým tvým hodnocením diskutujícího z tvého pohledu. To už znám z tvé "diskuze" dobře.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svoboda člověka. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 20. únor 2017 @ 09:33:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Obojí najednou je nelogické."...
Naopak, obojí je logické.
Bůh postavil před člověka svobodu volby - protože bez této svobody nelze vstoupit do plnohodnotného vztahu. Bůh samotnému člověku dovolil zvolit si hřích, či zvolit si život s ním. Bůh jistě člověka naučil jít po správných cestách, ale člověk sám si volí.
Bůh dává člověku vybrat mezi požehnáním a prokletím (Dt 28 kap.) a člověk sám si vybírá.
Chceš - li. můžeš plnit přikázání, je ve tvé moci zůstat věrným. (Bůh) před tebe položil oheň a vodu, vztáhni ruku, po čem chceš. Před každým je život a smrt, každému dá Bůh to, co bude chtít.
Ty jsi toto ve své zaslepenosti přesto nazval: "vybírat si z jedné jediné varianty.." - je tedy zjevné, že logického dialogu v této oblasti nejsi vůbec schopen.
Nahoře jsi pochvalně okomentoval můj výrok: "víra však není jen věcí rozumu, není jen souborem pravd o Bohu, kterým věřím, či nevěřím" - Podle tebe je prý v rozporu s učením římskokatolické církve.
Tak jsem ti citací katechismu dokázal, že zase jen "trepeš nesmysly", že můj výrok je plně v souladu s učením římskokatolické církve:
KKC §154-156 Není možné věřit bez milosti a vnitřní pomoci Ducha svatého. Není ovšem
méně pravdivé, řekneme-li, že věřit je ryze lidský úkon. Není totiž v
rozporu ani s lidskou svobodou, ani s rozumem, věnuje-li člověk důvěru
Bohu a přijme-li pravdy, které zjevil. I v mezilidských vztazích
neodporuje naší důstojnosti věřit tomu, co nám druzí říkají o sobě a o
svých úmyslech, a důvěřovat jejich slibům (jako např. když muž a žena
uzavírají sňatek), aby se tak navázaly vzájemné vztahy. Tím méně tedy
odporuje naší důstojnosti „s vírou plně podřídit svůj rozum a svou vůli
Bohu, když se zjevuje“, a tak s ním navázat důvěrný vztah. Lidský rozum a vůle ve víře spolupracují s Boží milostí: „Víra je úkon
rozumu, který na rozkaz vůle, pohnuté k tomu Bohem skrze milost,
souhlasí s božskou pravdou.“ Důvodem k víře není skutečnost, že se zjevené pravdy jeví jako pravdivé a
pochopitelné ve světle našeho přirozeného rozumu. Věříme „pro autoritu
samého Boha, který se zjevuje; on se totiž nemůže mýlit, ani nás nemůže
klamat“. „A přece, aby naše poslušné podřízení se víře odpovídalo
rozumu, Bůh chtěl, aby vnitřní pomoc Ducha svatého byla doprovázena
vnějšími důkazy jeho zjevení.“ Tak zázraky Krista i světců, proroctví,
rozšíření a svatost církve, její plodnost a její stálé trvání „jsou
naprosto bezpečnými znameními Božího zjevení, přizpůsobenými pro chápání
všech“, jsou to „důvody věrohodnosti“, které ukazují, že souhlas, že
souhlas víry není „nějaké slepé hnutí ducha“. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svoboda člověka. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 21. únor 2017 @ 06:45:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Bůh samotnému člověku dovolil zvolit si hřích, či zvolit si život s ním.
A už jsme zase u toho tvého boha, co lidem dovolil zvolit si hřích. A tobě ho jistě taky dovoluje. A nejspíš taky schvaluje lidem zlo. Takže ten tvůj bůh se nezměnil?
Takže celý ten rozumný článek, co jsi psal, byl omyl? Psal jsi v něm boldem o Bohu, že "nikomu neporučil, aby byl bezbožný, nikomu nedal dovolení, aby hřešil." A teď píšeš, že Bůh samotnému člověku dovolil zvolit si hřích. A to je jistě oboje "logické" v tvé "logice".
Ty jsi toto ve své zaslepenosti přesto nazval: "vybírat si z jedné jediné varianty.." - je tedy zjevné, že logického dialogu v této oblasti nejsi vůbec schopen.
Stando, to sis mne asi s někým spletl, jak nečteš, co ti píšu a nesleduješ kontext.
Ty tvoje motaniny s bohem, co lidem dovolil hřích, co tu píšeš, bych nazval třeba nesmysl, nelogičnost, převrácenost, hloupost. Nenazval bych to "vybírat si z jedné varianty". Chápu, že když máte "svobodu hřešit", že máte jistě mnoho variant, ze kterých si můžete vybírat to, co vám váš bůh dovolil.
Dotazem na "jednu variantu" jsem reagoval na tvou větu:
Ptal jsem se, jestli ta "nejlepší varianta", kterou ten bůh chce, je jen jedna jediná. Nebo jestli máte možnost si vybrat z více největších variant. To mne stále zajímá.
Chápu, že při hřešení máte opravdovou "svobodu", máte dovoleno hřešit a můžete si vybírat bezpočet možností. Nic nemáte zakázané.
Zajímá mne, jak je to když nehřešíte. Máte taky svobodu?
Kdyby nebyl na světě hřích, vůbec žádný, takže byste si nemohli zvolit ani jeden hřích. Měli byste pak nějakou svobodu? Mohli byste si vybrat víc variant než jen jednu, nebo byste v takovém případě svobodu zcela ztratili? Psal jsi tu cosi ve smyslu, že kdyby nebyl hřích, tak bys neměl svobodu a neměl si co vybírat. Tak mne zajímá, jestli to stále ještě platí.
To sis mne asi s někým spletl. Já jsem cizinec, psal jsem tu:
A na ta římmskokatolická dogmata, která jsi ty sám před lety uváděl, jsem dával odkaz.
A v těch dogmatech je hned na začátku napsané:
Víra je úkonem rozumu, který, opíraje se o autoritu Boží vševědoucnosti a pravdomluvnosti, souhlasí s pravdou Bohem, zvláště skrze Krista a jeho Církev, zjevenou. - 1.vatikánský k.
A pak následují desítky "pravd" o bohu předkládaných k věření. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svoboda člověka. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 21. únor 2017 @ 08:35:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Víra je taky úkonem rozumu, není však jenom úkonem rozumu, ale také úkonem vůle a citu.
To je však evidentně nad tvé možnosti chápání.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svoboda člověka. (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Úterý, 21. únor 2017 @ 10:23:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Žd 11:1,3 Víra jest podstata věcí, v něž doufáme, důkaz skutečností, které nevidíme.Vírou rozumíme, že Božím výrokem byly uspořádány světy, takže to, co vidíme, nevzniklo z viditelného. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svoboda člověka. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 21. únor 2017 @ 12:13:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vždyť to říkám: Ve víře má svoji nezastupitelnou roli jak náš rozum, tak i naše rozhodnutí (vůle) a také city.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svoboda člověka. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 21. únor 2017 @ 17:47:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | To je však evidentně nad tvé možnosti chápání.
Já vím, Stando. Ta tvoje "svoboda" lhát, kterou vždycky zakončíš ty tvoje "diskuze".
No, napsal jsi hezký článek, který vypadal, že ses trochu srovnal v těch podivných "!bozích do lidem dovolují hřešit a schvalují jim zlo". Ale podle diskuze to vypadá, že máš toho boha, co ti dává svobodu hřešit, pořád. Brát ti ho nebudu.
To, zda bys měl bez hříchu svobodu vybírat si alespoň dvě možnosti, nebo zda bys bez hříchu svobodu zcela ztratil, se asi nedozvím?
|
]
|
|
|
|