Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Alexej.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 320, komentářů celkem: 430023, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 566 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116738638
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Svoboda člověka. (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pátek, 17. únor 2017 @ 07:05:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
  Na moje otázky mi neodpovíš? Nedozvím se, jsesli jsi pochopil, že z důvodů, které popisuješ v článku jsme se rozhodli pro Boha, rozhodli jsme se pro životní cestu s ním? A že to rozhodnutí bylo nejdůležitější rozhodnutí v našem životě? A Ty si myslíš, že Ty jsi se rozhodl pro Boha a druzí ne? A co je to za Tvého boha, který neumí posoudit, co je větší zlo? Jasně jsi se nevyjádřil k tomu, zda větší zlo pro naši zem bylo šest roků protektorátu nebo 40 let totality? Jaký je ten bůh, pro kterého jsi se rozhodl, když Tě nevede k objektivitě?  K velkostatkáři či k továrníkovi máš lítost a sympatie, chudý kluk tě nezajímá. Vidíš vznik komunismu v lidské závisti, ale nepochopíš, že to byla krutá bída a vykořisťování. A co dělala církev? Komu žehnala  a koho chránila? Nejsi lepší než já či ostatní?? Nepůsobíš přesvědčivě!!! Zase tam vidím jen podvod  a politiku. Kde je ten Tvůj bůh, kde???A kdy Ty odpovíš?


| Nadřazený

Re: Re: Re: Re: Svoboda člověka. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 17. únor 2017 @ 09:35:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Toníku,

Nemohu ti odpovědět na tvé otázky, neboť se stále naprosto míjíme v pojmenování věcí zásadních pro život. Pokud se neshodneme na stejných pojmech, obsahujících stejné významy, nemůžeme se domluvit.

Když hovoříme o duchovních pravdách, pak lidská slova zde mají své omezení a lidská mluva často doslova "praská ve švech".

Proto taky nelze jen tak bez pochopení podstaty šermovat verši z Písma, ale třeba pochopit jejich hlubší smysl.


..."Pokud by existoval nějaký bůh, který by lidem dovolil a umožnil hřešit, hříchy by jim schválil a pak by je trestal za ty dovolené a schválené hříchy, co jim umožnil dělat, tak by to byl magor."...


Bůh není magor, ale platí, že bez Boží vůle se nemůže stát naprosto nic. Každý jev ve vesmíru se děje s Božím dovolením - a už je to výbuch supernovy, nebo meteorit, který ti spadne (či nespadne) na hlavu.

Bůh dal lidem pravidla, podle kterých mají žít, ukazuje jim cestu.
Protože je to Bůh milující, který pro nás chce z mnoha různých teoretických možností a variant jak prožít své životy vždycky jenom tu nejlepší.

Na druhé straně Bůh dal člověku volnost v rozhodování, nutnou pro svobodné opětování vztahu. Tato svoboda volby v sobě nutně obsahuje i varianty jiné, horší - a na člověku je, si správně vybrat. A to se nám vždycky nedaří a horší naše volba znamená hřích.

Bůh tedy lidem určil jejich cestu - právem Stvořitele ji určil - a z tohoto pohledu Bůh lidem hřích zakázal!

ale volbu cesty přesto ponechává na člověku a dovoluje mu i se mýlit, Z tohoto úhlu pohledu  Bůh dovoluje člověku i zhřešit.

Bylo by v Boží moci nedovolit nikomu zhřešit - ale pak bychom nebyli svobodní z vlastního rozhodnutí, ale jenom poslušnými loutkami, neschopnými vztahu lásky. Svobodný vztah lásky, odpovídající důstojnosti Božího dítěte, nutně v sobě nese i riziko špatných voleb, riziko ztráty směru, jakož i pokání a návraty do Otcovy náruče.


My všichni tady jsme zatím jen "lidmi na cestě". Někdo jde třeba zrovna jakž takž správně, jiný zase bloudí.
Nikdo z nás není dokonalý v Božích očích.
A pokud nedojdeme do cíle, nikdo z nás s určitostí nemůže tvrdit, že jen pro jakékoli své dřívější jakési rozhodnutí následovat Krista by snad už nemohl nikdy zabloudit. Nestačí totiž "...z důvodů, které popisuješ v článku jsme se rozhodli pro Boha, rozhodli jsme se pro životní cestu s ním..." - třeba nám všem v tomto rozhodnutí i vytrvat až do konce. A jsme stále lidé nevěrní svým předsevzetím, lidé hříšní.


..."víra však není jen věcí rozumu, není jen souborem pravd o Bohu, kterým věřím, či nevěřím   ... Je to opak římskokatolických dogmat, které říkají, že víra je úkonem rozumu a pak vyjmenovávají souhrn "pravd", kterým se má věřit."....

To ale takhle vůbec není katolickou vírou.
Snadno tě vyvedu z omylu:
KKC §154-156
Není možné věřit bez milosti a vnitřní pomoci Ducha svatého. Není ovšem méně pravdivé, řekneme-li, že věřit je ryze lidský úkon. Není totiž v rozporu ani s lidskou svobodou, ani s rozumem, věnuje-li člověk důvěru Bohu a přijme-li pravdy, které zjevil. I v mezilidských vztazích neodporuje naší důstojnosti věřit tomu, co nám druzí říkají o sobě a o svých úmyslech, a důvěřovat jejich slibům (jako např. když muž a žena uzavírají sňatek), aby se tak navázaly vzájemné vztahy. Tím méně tedy odporuje naší důstojnosti „s vírou plně podřídit svůj rozum a svou vůli Bohu, když se zjevuje“, a tak s ním navázat důvěrný vztah.
Lidský rozum a vůle ve víře spolupracují s Boží milostí: „Víra je úkon rozumu, který na rozkaz vůle, pohnuté k tomu Bohem skrze milost, souhlasí s božskou pravdou.“
Důvodem k víře není skutečnost, že se zjevené pravdy jeví jako pravdivé a pochopitelné ve světle našeho přirozeného rozumu. Věříme „pro autoritu samého Boha, který se zjevuje; on se totiž nemůže mýlit, ani nás nemůže klamat“. „A přece, aby naše poslušné podřízení se víře odpovídalo rozumu, Bůh chtěl, aby vnitřní pomoc Ducha svatého byla doprovázena vnějšími důkazy jeho zjevení.“ Tak zázraky Krista i světců, proroctví, rozšíření a svatost církve, její plodnost a její stálé trvání „jsou naprosto bezpečnými znameními Božího zjevení, přizpůsobenými pro chápání všech“, jsou to „důvody věrohodnosti“, které ukazují, že souhlas, že souhlas víry není „nějaké slepé hnutí ducha
“.


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.30 sekundy