Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Blanka.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 5, článků celkem: 16270, komentáře < 7 dní: 519, komentářů celkem: 404089, adminů: 60, uživatelů: 5115  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 253 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

martino
Lolik

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
110194447
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Mrtvý duch neexistuje-zatím
Zkušenosti

poslal Myslivec

Jeden ze zdejších katolíků napsal a zvýraznil.

Vztah k Bohu může mít i člověk zatím duchovně mrtvý..

Vložil: Tomas v Čtvrtek, 01. prosinec 2022 @ 10:35:35 CET (27 čtenářů)
Více... | 6901 bytů | komentáře? | Skóre: 0



Život víry: Petr nabídnul křest pohanům, kteří ještě dříve dostali dar Ducha.
Zamyšlení

poslal Frantisek100

 ·  1V Cesareji žil nějaký muž jménem Kornélius, důstojník pluku, zvaného Italský. · 

2Byl to člověk zbožný, s celou svou rodinou věřil v jediného Boha, byl velmi štědrý vůči židovskému lidu a pravidelně se modlil k Bohu. ·  
3Ten měl kolem třetí hodiny odpoledne vidění, v němž jasně spatřil Božího anděla, jak k němu vchází a volá na něj: „Kornélie!“ ·  
4Pohlédl na něj a pln bázně řekl: „Co si přeješ, Pane?“ Anděl odpověděl: „Bůh přijal tvé modlitby a almužny a pamatuje na tebe. ·  
5Vyprav hned posly do Joppe, ať sem přivedou Šimona, zvaného Petr. ·  
6Bydlí u Šimona koželuha, který má dům u moře.“         

 Tato kapitola začíná v Cesareji asi padesát kilometrů od Joppe. Kornelius byl Říman a  z hlediska židů tedy okupant, pohan a nepřítel. I když vojenský velitel  velel stovce vojáků a byl Říman, měl víru v Boha. Nevíme přesně jakou, ale věřil v jediného Boha on i celá jeho rodina.  Jeho zbožnost lze posoudit i podle toho, že to byl člověk, který se pěkně choval i k židovskému lidu. Nevíme, zda znal jejich náboženství, ale byl k nim štědrý. Asi dával zchudlému lidu almužny. Možná, že třeba částečně i uvěřil Bohu v judaismu, ale nepodnikl nic, aby se stal proselytou. Ostatně  by to pak ohrozilo i jeho vojenskou funkci. Má zvláštní vidění. Je ujištěn andělem, že ho Bůh má rád a dává mu příkaz, aby si nechal poslat pro Petra. Určitě to nebyla náhoda, ale Boží vedení,  které mělo význam i pro apoštola Petra. Bůh si své lidi najde všude a v tomto případě si našel římského velitele.   ·  

7Když odešel ten anděl, zavolal si Kornélius ze svých lidí dva sluhy a jednoho zbožného vojáka ze své stráže, ·  
8všechno jim vypravoval a pak je vyslal do Joppe.  

 Vidíme, že Kornelius působí svým životem i na některé svoje vojáky, kteří jsou zbožní jako jejich velitel. Právě jednoho  z nich a dva sluhy pošle do Joppe, aby vyhledali Petra.   · 

  9Druhého dne, právě když se blížili k městu, vyšel Petr za poledne na rovnou střechu domu, aby se modlil. ·  
10Pak dostal hlad a chtěl se najíst. Zatímco mu připravovali jídlo, upadl do vytržení mysli: ·  11Vidí, jak se z otevřeného nebe cosi snáší; podobalo se to veliké plachtě, kterou spouštějí za čtyři cípy k zemi. ·  
12Byly v ní všechny druhy živočichů: čtvernožci, plazi i ptáci. ·  
13Tu k němu zazněl hlas: „Vstaň, Petře, zabíjej a jez!“ ·  
14Petr odpověděl: „To ne, Pane! Ještě nikdy jsem nejedl nic, co poskvrňuje a znečišťuje.“ ·  
15Ale hlas se ozval znovu: „Co Bůh prohlásil za čisté, nepokládej za nečisté.“ ·  
16To se opakovalo třikrát a zase to všechno bylo vyneseno vzhůru do nebe. ·  
17Zatímco Petr úporně přemýšlel, co to jeho vidění může znamenat, podařilo se Kornéliovým poslům nalézt Šimonův dům. Zastavili se před vraty.     

 Petr okolo poledne vystoupil na rovnou střechu Šimonova domu v Joppe, aby se modlil. Měl právě hlad a chtěl se najíst. Dole  pod střechou možná připravovali jídlo  a jeho vůně doléhala až k němu.  On  však najednou upadl do vytržení, měl vidění. Viděl jak sestupuje z nebe jakési prostěradlo svázané za čtyři rohy a plné mnoha druhý zvířat včetně čistých i nečistých. A hlas z nebe ho pobouzí, aby zabil zvíře a jedl. Petr věděl, že podle Mojžíšova zákona se Židům zakazuje jídlo z nečistých stvoření. Petr se najednou přirozeně brání, že nikdy nejedl nic, co není košer. Jenže Bůh na jeho bránění odpoví větou, kterou třikrát opakuje. „Co Bůh prohlásil za čisté, nepokládej za nečisté.“  Jaký význam mělo toto vidění? Týkalo se jen pokrmů? Nemělo hlubší význam? Bůh chtěl víru v Krista dát i pohanům. Petr se jako Žid díval na pohany jako na nečisté, nepřátele  a cizince a tedy tím jako na bezbožné. Bůh však chtěl toto myšlení Petra změnit. I pohané měli obdržet Ducha  Svatého jako Židé. Měli padnout všechny rozdíly mezi lidmi podle původu a náboženství. Všichni v křesťanském společenství si jsou rovni. Petr přemýšlí o vidění a najednou k bráně domu dorazí Kornelovi služebníci  a hledají právě Petra.   ·  

18zavolali a ptali se, zda tu bydlí Šimon, kterému říkají Petr. ·  
19A Petr stále ještě přemýšlel o svém vidění, když mu Duch řekl: „Jsou tu tři muži a hledají tě; ·  20sejdi hned dolů a bez rozpaků s nimi jdi, neboť já jsem je poslal.“ ·  
21Petr tedy sešel dolů k těm mužům a řekl: „Já jsem ten, kterého hledáte. Proč jste za mnou přišli?“ ·  
22Oni odpověděli: „Posílá nás setník Kornélius, muž spravedlivý, který věří v jediného Boha a má dobrou pověst u všeho židovského lidu. Zjevil se mu anděl a rozkázal mu, aby tě pozval do svého domu a vyslechl, co mu máš říci.“   

 Ještě než je Petr přivítal, působení Ducha pokračovalo slovy, že ti tři lidé přišli na popud Ducha Božího a že se jich nemusí obávat. Petr  sešel dolů je přivítat a  dozvěděl se, že je posílá římsky velitel, proto také jeden z mužů měl asi na sobě vojenskou uniformu. Vyptával se jich  víc a víc a dozvěděl se mnoho i o jejich veliteli, kterého mu tihle tři muži vychválili. Dozvěděl se i o andělu, který se Korneliovi zjevil a vedl ho právě k tomuto vyslání mužů k němu.  Petr se také dozvěděl, že Kornelius  chce něco od Petra slyšet. To  něco nemohlo být nic jiného než Evangelium. Petr možná nikdy neslyšel tak pěkně hovořit o římských okupantech, o tom, že jak je tento římský velitel spravedlivý  a věří v jediného Boha.       ·  

23Petr je zavedl dovnitř a nechal je u sebe přes noc. Hned druhého dne se s nimi Petr vydal na cestu a ještě několik bratří z Joppe ho doprovázelo. ·  
24Nazítří přišli do Cesareje. Kornélius je očekával a spolu s ním jeho příbuzní a nejbližší přátelé. ·  25Když chtěl Petr vejít, vyšel mu Kornélius vstříc, padl na kolena a poklonil se mu. ·  
26Ale Petr jej přinutil vstát a řekl: „Vstaň, vždyť i já jsem jen člověk.“ ·  
27Za rozhovoru vešli dovnitř a Petr shledal, že je tam shromážděno mnoho lidí.  

 Do Casareje je to z Joppe den cesty, proto je nechal Petr u sebe přenocovat a druhý den vyrazili na cestu. Vzal si sebou jako doprovod i několik bratrů v Kristu. Když přijeli k velitelovu domu, musel být Petr nesmírně překvapen. Kornelius padl před ním na kolena a poklonil se mu. Stalo se tak veřejně bez ohledu na to, jaké to pro Kornélia bude mít následky. Petrovi to až bylo nepříjemné. Cítil, že si nezaslouží takovou poctu. Když vešli dovnitř domu, čekalo na Petra mnoho lidí. Musíme se uvědomit, že to byli lidé římského původu, a tedy pohané. V takové společnosti Pavel asi dosud nebyl.   ·  

28Promluvil k nim: „Dobře víte, že židům není dovoleno stýkat se s pohany a navštěvovat je. Mně však Bůh ukázal, abych si o žádném člověku nemyslel, že styk s ním poskvrňuje nebo znečišťuje. ·  29Proto jsem také bez váhání přišel, když jste pro mne poslali, a nyní se ptám, jaký jste k tomu měli důvod.“   

V úvodu svého proslovu Petr přítomné upozornil, že není dovoleno, aby se židé  a pohané takto vzájemně stýkali, ale hned na to sdělil to, co mu Bůh ukázal. Petr   totiž nyní  sdílí něco jiného, než se dříve učili. Tu změnu v něm způsobil Bůh, který mu ukázal, že stykem člověkem se nikdo neznečistí a neposkvrní. Proto jsme přišel a ptám se na důvod, proč jste pro mne poslali.   

 ·  30Kornélius odpověděl: „Jsou to právě tři dny, co jsem se v tuto chvíli modlil ve svém domě odpolední modlitbu, a náhle stál přede mnou muž v zářícím rouchu ·  
31a řekl: ‚Kornélie, Bůh vyslyšel tvou modlitbu a ví o tvých dobrých skutcích. ·  
32Vyprav posly do Joppe a povolej odtud Šimona, kterému říkají Petr. Bydlí v domě koželuha Šimona u moře. ‘ ·  
33Hned jsem tedy pro tebe poslal a ty jsi ochotně přišel. Nyní jsme tu všichni shromážděni před Bohem a chceme slyšet vše, co ti Pán uložil.“    

 Kornélius popsal svoje vidění. Vlastně se také přiznal, že se modlil k Bohu, takže to vidění nebylo náhodou, ale Boží odpovědí na Kornéliovu modlitbu. Za tím vším stojí tedy Bůh, ve kterého Kornélius věří a Bůh také se prostřednictvím Petra bude  k němu, k nim mluvit.   ·  

34A Petr se ujal slova: „Nyní skutečně vidím, že Bůh nikomu nestraní, ·  
35ale v každém národě je mu milý ten, kdo v něho věří a činí, co je spravedlivé. ·  
36To je ta zvěst, kterou Bůh poslal synům izraelským, když vyhlásil pokoj v Ježíši Kristu. On je Pánem všech. ·  
37Dobře víte, co se dálo po celém Judsku: Začalo to v Galileji po křtu, který kázal Jan. ·  
38Bůh obdařil Ježíše z Nazareta Duchem svatým a mocí, Ježíš procházel zemí, všem pomáhal a uzdravoval všechny, kteří byli v moci ďáblově, neboť Bůh byl s ním. ·  
39A my jsme svědky všeho, co činil v zemi judské i v Jeruzalémě. Ale oni ho pověsili na kříž a zabili. ·  
40Bůh jej však třetího dne vzkřísil a dal mu zjevit se – ·  
41nikoli všemu lidu, nýbrž jen svědkům, které k tomu napřed vyvolil, totiž nám; my jsme s ním jedli a pili po jeho zmrtvýchvstání. ·  
42A uložil nám, abychom kázali lidu a dosvědčovali, že je to on, koho Bůh ustanovil za soudce živých i mrtvých. ·  
43Jemu všichni proroci vydávají svědectví, že pro jeho jméno budou odpuštěny hříchy každému, kdo v něho věří.“                       ·  
44Ještě když Petr mluvil, sestoupil Duch svatý na všechny, kteří tu řeč slyšeli. ·  
45Bratří židovského původu, kteří přišli s Petrem, žasli, že i pohanům byl dán dar Ducha svatého. ·  
46Vždyť je slyšeli mluvit ve vytržení mysli a velebit Boha. Tu Petr prohlásil: ·  
47„Kdo může zabránit, aby byli vodou pokřtěni ti, kteří přijali Ducha svatého jako my?“   ·  
48A dal pokyn, aby byli pokřtěni ve jméno Ježíše Krista. Potom jej pozvali, aby u nich zůstal několik dní.  

 Petr uvedl své slovo poctivým doznáním, že dosud uvažoval jinak, ale nyní poznává, že Bůh nepřijímá člověka za základě  jeho národnosti, ale jde mu o upřímné a kající srdce. Nezáleží na tom, zda je to Žid či pohan.  Petr dále připomíná, že poselství evangelia bylo nejprve adresováno Židům, ale Kristus je Pánem všech, Židů i pohanů. Vše začalo v Galileji Janem Křtitelem  a pak přišel Ježíš pomazaný Duchem Božím, vedl život nesobecké služby, činil dobře, uzdravoval všechny, kteří trpěli i pod rukou ďábla.  Apoštolové s tímto Ježíšem byli svědky toho, co konal. Putovali  s nim po celém Judsku. I když žil Ježíš dokonalý život, byl pověšen na dřevo a zabit. Ale Bůh ho třetího dne vzkřísil z mrtvých a toho Ježíše pak vidělo mnoho svědků z řad věřících. A byli to i apoštolové, kteří s Ježíšem jedli  a pili, mohli se ho dotknout  a viděli, že má fyzické,  tedy materiální tělo. Pán Ježíš pak apoštoly pověřil , aby o Pánu Ježíši rozhlašovali, že je Soudce živých i mrtvých. Syn člověka bude soudit židy i pohany. A nejdůležitější nebyla poznámka o soudu, ale  o nejdůležitější pravdě evangelia, že soudu se lze vyhnout  vírou v Mesiáše. Ti, kteří uvěří v Mesiáše, přijmou odpuštění hříchů, se soudu vyhnou. A tato nabídka  platí i pro pohany.   Ještě během Petrova projevu se stalo něco, co Petr nečekal. Na přítomné sestoupila Boží moc , Duch svatý. Nastal zvláštní stav. Posluchači se začali se chovat jako ve vytržení. Jde o stav, v němž činnost smyslů je zastavena. Duchovní stav hluboké slasti, úžasu a obdivu. Výraz extáze pochází z řeckého ekstasis, které znamená „bytí vně individuality“ nebo „vytržení“. Extáze je mentálně vytříbený, nádherně intenzivní citový stav oceánské blaženosti a nepopsatelné nebeské radosti, v nichž se jedinec vnitřně rozpíná v závratném štěstí. Extáze provází spojení duše člověka s Bohem, nekonečnou existencí a božskou dokonalostí.   V tomto stavu je egoistická, podmíněná a omezená individualita vystřídána božským kosmickým vědomím. Každá autentická duchovní cesta umožňuje vytrvalému a zapálenému aspirantovi v náležitou chvíli (když je na to připravený) možnost vstoupit do stavu božské, blažené extáze. Všechna svědectví křesťanských světců a mystiků o vytržení Duchem svatým jsou popisy různých forem extáze. K fyzickým pocitům obecně spojeným s extází patří mimořádný pocit stoupání, dojem ztráty tělesné váhy (někdy v těchto případech dochází dokonce k levitaci) nebo vize výjimečně intenzivního světla. Stav osvícení je na úrovni mysli prožíván jako pocit bezčasovosti a intenzivní, hluboký a nepopsatelný prožitek klidu a blaženého míru.  Bytost v extázi se setkává s tajemnou božskou silou, která ji přesahuje a transpersonálně s ní splývá. Pro křesťanské mystiky byla extáze totéž jako přímé prožívání Boží přítomnosti, charakterizované „tajemnou duchovní jednotou“ s Bohem. A tomu odpovídají určité vnější hlasové  projevy. To se stalo zde.   Když to Petr spatřil, bylo mu jasné, že tohle, co následovalo po jeho projevu, nemohlo být způsobeno jinou silou než Duchem Božím. On i jeho bratři žasli na novým poznáním, že Duch svatý může být vylít i na pohany. Jak je to možné aniž by se napřed stali židovskými proselyty.  Petr okamžitě vycítil, že je to důkaz, že Bůh nedělá rozdílu mezi Židy a pohany,  a proto nabídnul křest. Všichni domácí a Kornelius byli pokřtěni. A nebylo k tomu třeba žádné dodržování Zákona a ani obřízka, žádný židovský rituál či obřad. My se již o tomto Římanovi dál nic více nedočteme. Určitě se jako jiní vojáci časem musel vrátit do Říma  a třeba působil v tamější křestanské komunitě. Jak dál žil se už nedozvíme. Petr zde  v Cesareji na  pozvání svých nových bratří v Kristu zůstal ještě několik dní a pak ho čekalo svědectví o této cenné zkušenosti mezi bratřími a apoštoly  v Jerusalemě.
Vložil: Tomas v Čtvrtek, 01. prosinec 2022 @ 10:34:52 CET (32 čtenářů)
Více... | 2 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Je odupštění jedostranný jednorázový akt?
Etika

poslal demagog

 Co je a co není odpuštění? Je odpuštění jednorázová jednostraná akce toho, kdo odpouští? Anebo aby odpuštění proběhlo, musí ten, komu se odpouští, uznávat, že způsobil bolest? A je legitimní v rámci odpuštění předkládat pravidla pro nový vztah mezi tím, co odpouští a tím, co ublížil? Nebylo by to v protikladu s bezpodmínečnou láskou a bezpodmínečným přijetím, jak jej očekáváme od Pána Boha? Nedegradujeme tím křesťanství na byznys, jarmark marnosti, ve kterém prodáváme spásu za pokání, pak ještě za víru, a ještě za lásku, a ještě za dobré skutky plynoucí z té lásky, a za věrnost, a za ... ???
Zdroj: http://bohu-a.svetu.cz/1476-je-odpusteni-jednostrannym-aktem.html

Vložil: Tomas v Čtvrtek, 01. prosinec 2022 @ 10:34:30 CET (31 čtenářů)
Více... | 19610 bytů | 1 komentář | Skóre: 0



Život víry: Z učení kalvinismu
Kázání

poslal gregorios777


Arminianismus je antropocentrický humanismus, panteismus NEW Age
Vložil: Tomas v Čtvrtek, 24. listopad 2022 @ 17:57:05 CET (178 čtenářů)
Více... | 4269 bytů | 8 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Co stačí, aby byl člověk zachráněn na věčnost
Zamyšlení

poslal Frantisek100

Většina křesťanů zná dobře tento popis události:   ·  


32Spolu s ním byli vedeni na smrt ještě dva zločinci. ·  
33Když přišli na místo, které se nazývá Lebka, ukřižovali jej i ty zločince, jednoho po jeho pravici a druhého po levici. ·  
34Ježíš řekl: „Otče, odpusť jim, vždyť nevědí, co činí.“ O jeho šaty se rozdělili losem. ·  
35Lid stál a díval se. Členové rady se mu vysmívali a říkali: „Jiné zachránil, ať zachrání sám sebe, je-li Mesiáš, ten vyvolený Boží.“ ·  
36Posmívali se mu i vojáci; chodili k němu, podávali mu ocet ·  
37a říkali: „Když jsi židovský král, zachraň sám sebe.“ ·  
38Nad ním byl nápis: „Toto je král Židů.“ ·  
39Jeden z těch zločinců, kteří viseli na kříži, se mu rouhal: „To jsi Mesiáš? Zachraň sebe i nás!“ ·  

40Tu ho ten druhý okřikl: „Ty se ani Boha nebojíš? Vždyť jsi sám odsouzen k stejnému trestu. ·  

41A my jsme odsouzeni spravedlivě, dostáváme zaslouženou odplatu, ale on nic zlého neudělal.“ ·  
42A řekl: „Ježíši, pamatuj na mne, až přijdeš do svého království.“ ·  

43Ježíš mu odpověděl: „Amen, pravím ti, dnes budeš se mnou v ráji.“     

     Snažím si představit, že jsem tam jako neviditelný pozorovatel, který dopředu nezná děj.  Přišel jsem zrovna, když už poprava začala. Pozoruji lidi kolem. Římské vojáky spíše zajímá Ježíšův oděv, z něhož byl vysvlečen. Ostatní  vojáci se posmívají a ještě ubožákům na kříži zvětšují utrpení tím, že místo vody podávají houbu napuštěnou octem.     

 Jak to, že Bůh nezasáhne, aby zachránil svého Syna a zabránil jeho strašnému ponižování. Visí nahý, vyčerpaný i krvácející po ranách. 

    Je asi  ticho. Všichni  pozorují, jak se budou ti tři na kříži chovat. Možná, že mezi těmi, co to pozorují , jsou prostí čumilové, kteří ani neví nic o Pánu Ježíši, ale jsou všude, kde se něco děje. Kde jsou však ti, kterým Pán Ježíš zachránil život a zdraví? Popravu přišli zkontrolovat i členové velerady, která vydala Ježíše na popravu. Mají libý pocit a důkaz, že tento slabý nahý muž nemůže být Synem Božím, za kterého se vydával. Vysmívají se.     

   V hloučku plačících žen je s matkou Marií mladičký učedník Jan. Kde vzal tu odvahu přijít  a kde  jsou ostatní učedníci? Jistě netuší, že on jediný přežije všechny své učedníky a  Bůh mu jeho statečnost ocení jeho dlouhým životem, kdy vydrží i všechna protivenství a dá mu nahlédnout do budoucnosti.  

    O čem si ti tři povídají ?    

    Je to zvláštní, protože oba dobře ví, kdo je Ježíš. Slyšeli, že je Mesiáš a Boží Syn.  Jak by se jim teď hodilo, kdyby to byla pravda. To by je určitě zachránil, ale každý věří jinak. Jeden  z nich však chce důkaz, kterým je jejich záchrana. Dokonce začne Ježíši vyčítat, co je to za Mesiáše, když neumí pomoc sobě a jim. Vůbec nemá svědomí, aby litoval toho, co napáchal a za co je odsouzen.    
   Ten druhý také věří v Mesiáše, ale jinak. Především ho trápí  vlastní svědomí a má úctu k Bohu. Napomene druhého a veřejně vyzná svoji vinu  a Ježíšovi nevinu.  A věří, že Bůh je spravedlivý a že tento Ježíš se dostane do nebe, bude vzkříšen, oni na to nárok nemají, oni si zaslouží smrt i peklo. Naposled , než mu dojdou síly mluvit, promluví k Ježíši. V jeho slovech je aspoň prosba, aby si na něj Pán Ježíš v nebi vzpomněl.   

    Co asi prožíval Pán Ježíš?   Zdá se, že všichni snad ztratili víru. Kdo z lidí pod křížem věří v Ježíšovo Božství?  Jan s ženami kolem sebe spíše prožívají žal a smutek a ani si neuvědomují, co Pán Ježíš řekl o své smrti i vzkříšení. Je to napjatá emoční chvíle.

    Jeden  z mužů na kříži učinil veřejné pokání uvěřil v Ježíše jako Mesiáše a Syna Božího.   Tady na kříži je základ křesťanství. Pokání, uvědomění si svého hříšného stavu a uvěřit v Krista. A to Bohu stačí, aby člověk byl pro věčnost zachráněn.          
Vložil: Tomas v Čtvrtek, 24. listopad 2022 @ 10:35:23 CET (1367 čtenářů)
Více... | 316 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Ježíš a politika
Zamyšlení

poslal Willy

Z internetu:

Ježíš se o politiku nestaral?
Evangelia ve svém popisu Ježíše Krista stačí k tomu, abychom uvěřili, ale zdaleka nepopisují všechny jeho skutky. Na to by nestačily ani všechny knihy světa. A nestačí ani k tomu, abychom postihli veškerou délku a šířku, výšku i hloubku Jeho plnosti, z níž všichni přijímáme. Tu můžeme postihnout pouze spolu se všemi svatými napříč věky.
Vložil: Tomas v Neděle, 20. listopad 2022 @ 17:21:23 CET (153 čtenářů)
Více... | 2238 bytů | 6 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Může náboženství nabídnout i něco užitečného?
Zamyšlení

poslal Syntezator

Křesťanství obsahuje z mého pohledu dva přínosné body:


1. Výzva k odpouštění, smazání provinění
2. Výzva k neoplácení zlem, nestupňování agrese

A začnu zase u politiky. Nebudu volit v prezidentské volbě ani Petra Pavla, ani Andreje Babiše. Mimo jiné kvůli jejich komunistické minulosti. Ale na druhé straně jsem si uvědomil, že kdybych se narodil do komunistické rodiny, jako se to přihodilo jim, tak bych zákonitě byl tím také poznamenán. Vliv rodiny je zásadní. Proto křesťanství správně říká, že lidi nemají vynášet unáhlené soudy. Nesuďte, abyste nebyli souzeni. I když tam je to už myšleno jako výhrůžka ve smyslu, jakou měrou soudíš, takovou ti bude naměřeno. Ale když odmyslím tu esoterickou nadstavbu, tak  v podstatě to je pravda. Když zvyšuješ kritiku jiných, sám na sebe si chystáš bič. 

A neoplácení stejné stejným má také kus logiky. Někdy pomůže oplatit, jsou ale situace, kdy to nemá smysl a nevede to k sebereflexi agresora. Někdy je lepší ustoupit nebo odejít. Nebo se úplně vyhnout, aby žádný konflikt ani nemohl nastat. 

Je zajímavé, že samotní křesťané z tohoto webu málo nacházejí ve své knize dobrých veršů, užitečných pro život, ale hledají tam hodně vyšponovaných ideových pasáží, pomocí kterých se vzájemně mlátí po hlavě. Přitom kdyby měli dobrou vůli, tak najdou nespočet textů, kde se shodnou navzájem (třebas katolíci s protestanty) a kde se shodnou i s nevěřícími. Tak mě napadlo udělat téma, kde budou příklady toho, co může lidi spojit. Páč jinak se tu většina článků věnuje spíše rozdělování. :-)
Vložil: Tomas v Neděle, 20. listopad 2022 @ 17:20:47 CET (742 čtenářů)
Více... | 88 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Stvoření nebo evoluční teorie ? Průzkum.
O Bibli

poslal Danny42

Ano ,velmi často frekventované téma ,a to samozřejmě i mezi křesťany. Velmi staré a mnohokrát probírané téma ,ale přesto to opět připomínám, z důvodu určitého průzkumu ,u zdejších účastníků. Aktivních není sice mnoho lidí ,spíše velmi málo ,ale je možné ,že se náhodně ( co je ovšem náhoda,že ? )připojí i noví účastníci. Tedy jednoduše ,v rámci průzkumu. Může se vyjádřit každý zdejší účastník ,který má zájem . Ať napíše svůj osobní pohled ( i samozřejmě u křesťanů, může být biblicky podložený ,to je jasné ) na to ,jak sám ( sama) bere událost, ohledně výskytu člověka ,na planetě Zemi. Pro zjednodušení, nabízím na počátek tyto možnosti ( podotýkám ,že je to velmi zjednodušeno ,protože každý oddíl lze rozebrat a rozdělit i na více částí ,ale pro tento účel stačí to zjednodušení ) : 1  - kreace  ,stvoření člověka Bohem Stvořitelem ,v 1 biblickém dnu   2 - vytvoření  člověka Bohem Stvořitelem ,za použití tzv teistickè evoluce ,3 - člověk se vyvinul tak ,jak učí klasická Darwinova teorie ,tedy předchůdci člověka ,atd atd , bez působení vyšší moci - Boha . Ano je to velmi zjednodušeno ( není rozebráno vše od kreacionistů ,ani evolučních vědců ,atd ) . Můžete psát své osobní pohledy ,i s tím jak v tomto rozumíte Bibli. Hlavně samozřejmě 1 kniha Mojžíšova.

Vložil: Tomas v Středa, 16. listopad 2022 @ 10:44:23 CET (730 čtenářů)
Více... | 90 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Kolik lidí si dnes myslí, že jim patří nebe, ale nemají na to duchovní oděv.
Žhavá témata

poslal Frantisek100

1A Ježíš k nim znovu mluvil v podobenstvích:  


 Pán Ježíš pokračoval v podobenstvích k farizejům a ke kněžím. Učil zrovna v chrámě   a už  s nimi nějakou dobu diskutuje. Tentokrát vypravuje další podobenství   ·  

2„S královstvím nebeským je to tak, jako když jeden král vystrojil svatbu svému synu.    

 Svatba byl pojem všem známy. Věděli také, že kdo pořádal svatby v židovské kultuře, tak doručil pozvaným dvě pozvání.   ·  

3Poslal služebníky, aby přivedli pozvané na svatbu, ale oni nechtěli jít.  

 Kdo asi byli ti služebníci? Pokud  tím, kdo vystrojil svatbu je Bůh,  pak ženichem je Kristus, jeho Syn. Kdo by mohl být těmi služebníky?  Mohl by to být Jan Křtitel se svými učedníky. Oni upozorňovali  židovský národ na to, co přichází:   ·  

2„Čiňte pokání, neboť se přiblížilo království nebeské.“ ·  
3To je ten, o němž je řečeno ústy proroka Izaiáše: ‚Hlas volajícího na poušti: Připravte cestu Páně, vyrovnejte mu stezky!‘   Podobenství pokračuje dál:   · 
4Poslal znovu jiné služebníky se slovy: ‚Řekněte pozvaným: Hle, hostinu jsem uchystal, býčci a krmný dobytek je poražen, všechno je připraveno; pojďte na svatbu!‘ ·  
5Ale oni nedbali a odešli, jeden na své pole, druhý za svým obchodem. ·  
6Ostatní chytili jeho služebníky, potupně je ztýrali a zabili je.  

 Tady Pán Ježíš míří na to, co se mělo stát po jeho ukřižování. Těmi dalšími služebníky  jsou  učedníci, kteří pak kázali evangelium.  Bůh  už vše  zařídil,  a vzkříšený Ježíš je v nebi.  On zaplatil za lidský hřích a již nic nebrání na cestě do nebe. Vše je zařízeno a to je smysl druhé pozvánky. Slyší na to Židé? Někteří mají jiné starosti a zájmy a jiní dokonce tyto služebníky pronásledují, mučí  a vraždí. Pán Ježíš tak odhalil chování farizejů a kněží, které se projeví po jeho smrti. Vyplnilo se a mnoho apoštolů  a ostatních křestanů zemřelo. Vzpomeňme třeba na Štěpána! Židé odmítli to, co bylo určeno pro jejich záchranu jako vyvoleného národa.     ·  

7Tu se král rozhněval, poslal svá vojska, vrahy zahubil a jejich město vypálil.   

 Bůh použil římská vojska k potrestání Židů, což se stalo kolen roce 70.     ·  

8Potom řekl svým služebníkům: ‚Svatba je připravena, ale pozvaní nebyli jí hodni; ·  
9jděte tedy na rozcestí, a koho najdete, pozvěte na svatbu.‘ ·  
10Služebníci vyšli na cesty a shromáždili všechny, které nalezli, zlé i dobré; a svatební síň se naplnila stolovníky.   

 Další část podobenství  se zaměřuje na stav po roce 70 až do dnešní doby.  Když pozvání odmítli Židé, jsou zváni všichni lidé bez rozdílu. Proto se začalo kázat evangelium všem lidem.   Ale kdy bude ta svatba? Zatím tu není určena doba, ale popsán stav, kdy se na svatbu ženou i lidé, kteří zapomněli, že musí také přijmout to, co vždy žádal ten, kdo svatby zařídil. Na svatbu, kde je Bůh i Syn je třeba mít svatební oděv, který nabízí Bůh  a který se musí každý obléci sám.   ·  

11Když král vstoupil mezi stolovníky, spatřil tam člověka, který nebyl oblečen na svatbu.   Jaký je to svatební oblek?   ·  

Zjevení Janovo 7, 9Potom jsem viděl, hle, tak veliký zástup, že by ho nikdo nedokázal sečíst, ze všech ras, kmenů, národů a jazyků, jak stojí před trůnem a před tváří Beránkovou, oblečeni v bílé roucho, palmové ratolesti v rukou.   ·  

Římanům 13, 14nýbrž oblečte se v Pána Ježíše Krista a nevyhovujte svým sklonům, abyste nepropadali vášním.   

 A ve Zjevení: ·  

Přece však máš v Sardách několik osob, které svůj šat nepotřísnily; ti budou chodit se mnou v bílém rouchu, protože jsou toho hodni. ·  
5Kdo zvítězí, bude oděn bělostným rouchem a jeho jméno nevymažu z knihy života, nýbrž přiznám se k němu před svým Otcem a před jeho anděly.     ·  
7Radujme se a jásejme a vzdejme mu chválu; přišel den svatby Beránkovy, jeho choť se připravila 8a byl jí dán zářivě čistý kment, aby se jím oděla.“ Tím kmentem jsou spravedlivé skutky svatých. 10Velmi se veselím z Hospodina, má duše jásá k chvále mého Boha, neboť mě oděl rouchem spásy, zahalil mě pláštěm spravedlnosti jak ženicha, jenž si jako kněz čelenku bere, a jako nevěstu, která se krášlí svými šperky.   

 Ten oděv není to pozemské, co vnímáme smysly. Bílá barva  představuje čistotu duše. Člověk  přece jde na setkání s Bohem  a jeho duše musí být čistá Kristovou spravedlností a láskou.   

 Konec podobenství:   ·  

12Řekl mu: ‚Příteli, jak ses sem dostal, když nejsi oblečen na svatbu?‘ On se nezmohl ani na slovo. 13Tu řekl král sloužícím: ‚Svažte mu ruce i nohy a uvrhněte ho ven do temnot; tam bude pláč a skřípění zubů.‘ ·
14Neboť mnozí jsou pozváni, ale málokdo bude vybrán.“     

 Závěr je krutý, bohužel, ale i varováním. Kolik lidí si dnes myslí, že jim patří nebe, ale nemají  na  to duchovní oděv.   ·  

Matouš 7, 21Ne každý, kdo mi říká ‚Pane, Pane‘, vejde do království nebeského; ale ten, kdo činí vůli mého Otce v nebesích.      
Vložil: Tomas v Středa, 16. listopad 2022 @ 10:28:23 CET (234 čtenářů)
Více... | 23 komentáře | Skóre: 0



Život víry: ŽIVOT a smrt
Zamyšlení

poslal Willy

Podtitul: dva stromy, dvě linie, dvě smlouvy, dvě království, dvě řeky, dvě cesty, dva životy, dvě/a místa/cíle

(cílové destinace)
Vložil: Tomas v Neděle, 06. listopad 2022 @ 16:00:30 CET (203 čtenářů)
Více... | 3025 bytů | 5 komentáře | Skóre: 0



Život víry: NEJSILNĚJŠÍ SLOVA NOVÉHO ZÁKONA
Služba bližním

poslal redifon

(1) Jan 11, 43 Když to řekl, zvolal mocným hlasem: „Lazare, pojď ven!“

SMRT MUSELA PŘED BOŽÍM SYNEM USTOUPIT !!!

Tato slova mohl pronést jen Ten, v Němž byl život !

(2) Jan 1, 4 V něm byl život a život byl světlo lidí.

(3) Jan 5, 26 Neboť jako Otec má život sám v sobě, tak dal i Synovi, aby měl život sám v sobě.

Širší souvislosti

(4) Lukáš 23, 46 A Ježíš zvolal mocným hlasem: „Otče, do tvých rukou odevzdávám svého ducha.“ Po těch slovech skonal.

Tímto výrokem se Spasitel DOBROVOLNĚ VZDAL NA JISTOU DOBU NESMRTELNOSTI a odevzdal se zcela Otci. Tím se naplnila Jeho slova:

(5) Jan 10, 11 Já jsem dobrý pastýř. Dobrý pastýř položí svůj život za ovce.

(6) Jan 10, 18 Nikdo mi ho nebere, ale já jej dávám sám od sebe. Mám moc svůj život dát a mám moc jej opět přijmout. Takový příkaz jsem přijal od svého Otce.“

A v tomto stavu smrti se Spasitel sám nemohl vzkřísit, protože svého Ducha již odevzdal Otci (4), aby ho pak od Otce přijal zpět a byl tak vzkříšen :

(7) Jan 10, 17 Proto mě Otec miluje, že dávám svůj život, abych jej opět přijal.

(8) Matouš 28, 6 Není zde; byl vzkříšen, jak řekl. Pojďte se podívat na místo, kde ležel.

(9) Matouš 28, 7 Jděte rychle povědět jeho učedníkům, že byl vzkříšen z mrtvých; jde před nimi do Galileje, tam ho spatří. Hle, řekl jsem vám to.“

(10) Marek 16, 6 Řekl jim: „Neděste se! Hledáte Ježíše, toho Nazaretského, který byl ukřižován. Byl vzkříšen, není zde. Hle, místo, kam ho položili.

(11) Lukáš 24, 6 Není zde, byl vzkříšen. Vzpomeňte si, jak vám řekl, když byl ještě v Galileji,



Kristus, Beránek Boží a Spasitel světa, je jedinou pozitivní dějinnou konstantou :

(12) Jan 1, 29 Druhého dne spatřil Jan Ježíše, jak jde k němu, a řekl: „Hle, beránek Boží, který snímá hřích světa.

(13) Jan 4, 42 Oné ženě pak říkali: „Teď už věříme ne pro to, cos nám ty o něm řekla; sami jsme ho slyšeli a víme, že toto je opravdu Spasitel světa.“

(14) Židům 13, 8 Ježíš Kristus je tentýž včera i dnes i na věky.

*  *  *  -  -  -  *  *  *
rdf










Vložil: Tomas v Pátek, 04. listopad 2022 @ 10:19:40 CET (2463 čtenářů)
Více... | 392 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Tohle není podle Ježíše Krista !!!!
Žhavá témata

poslal Frantisek100

18„Hle, jdeme do Jeruzaléma a Syn člověka bude vydán velekněžím a zákoníkům; odsoudí ho na smrt ·  

19a vydají pohanům, aby se mu posmívali, zbičovali ho a ukřižovali; a třetího dne bude vzkříšen.“

20Tehdy k němu přistoupila matka synů Zebedeových se svými syny, klaněla se mu a chtěla ho o něco požádat. ·  
21On jí řekl: „Co chceš?“ Řekla: „Ustanov, aby tito dva moji synové měli místo jeden po tvé pravici a druhý po tvé levici ve tvém království.“     

 Matka svých dvou synů přistupuje k Pánu Ježíši po té, co Pán Ježíš vysvětluje učedníkům a s ním přítomným posluchačům, co ho čeká v Jeruzalémě, kam nyní se vydají. Popisuje svůj krutý konec, ale také vzkříšení. Matku však zajímá něco jiného než Ježíšovo budoucí utrpení. Jako každá matka myslí na své syny. A její dva synové už tři roky chodí s Ježíšem, zanechali svoji práci, neoženili se, nikde nepracují, takže ani nemají nic našetřeno, jsou chudí a dá se dokonce říci, že jsou závislí na tom, co jim kdo dá. Matka nechápe jaký to má smysl, ale pokud se přece jen ten Ježíš stane králem, tak synové si zaslouží v jeho království přední společenské postavení.  Matku ctí, že věří v Ježíšovo království. Možná byla svědkem i některých jeho zázraků, které dokazují, že je s ním sám Hospodin.   Kdyby nevěřila, pak by své syny asi poslala domů, aby pracovali s otcem jako dříve. Její otázka k Pánu Ježíši je projevem mateřské lásky k synům a také vychází z lidského principu něco za něco.   ·  

22Ježíš však odpověděl: „Nevíte, oč žádáte. Můžete pít kalich, který já mám pít?“ Řekli mu: „Můžeme.“    

 Pán Ježíš vyjadřuje pojmem kalich utrpení, které ho čeká, než bude ustanoveno jeho království. A na tomto utrpení budou se spoludílet i ti, co jsou či budou s ním. Budou schopni také pít ten kalich utrpení?  Jakub a Jan vyjadřují, že si věří, že vše zvládnou, ale jejich sebedůvěra však spočívá spíše v jejich horlivosti tak typické pro mládí.   ·  

23Praví jim: „Můj kalich budete pít, ale udělovat místa po mé pravici či levici není má věc; ta místa patří těm, jimž je připravil můj Otec.“       

Pán Ježíš potvrdil, co se opravdu pak stalo. Oba prošli utrpením, Jakub zemřel mučednickou smrtí a Jan byl pronásledován, vyhoštěn na ostrov Patmos, takže také trpěl jako mučedník.    Ale i když oba bratři projdou velkým utrpením a vypijí si ten pohár do dna, tak ten, kdo bude rozhodovat o jejich postavení v nebi postavení,  bude Bůh,  a ne Pán Ježíš.   ·  

24Když to uslyšelo ostatních deset, rozmrzeli se na oba bratry.   

 Co bylo důvodem rozmrzelosti ostatních učedníků nad oběma bratry? Určitě to nebylo vědomi, že se oba bratři chovali netaktně k Pánu Ježíši, ale spíše stejné přání o jejich postavení v nebi. I oni uvažují podle principu, co za to. Když oni bratři, jaké postavení bude naše?   ·  

25Ale Ježíš si je zavolal a řekl: „Víte, že vládcové panují nad národy a velicí je utlačují. ·  
26Ne tak bude mezi vámi: kdo se mezi vámi chce stát velkým, buď vaším služebníkem; ·  
27a kdo chce být mezi vámi první, buď vaším otrokem. ·  
28Tak jako Syn člověka nepřišel, aby si dal sloužit, ale aby sloužil a dal svůj život jako výkupné za mnohé.“    

 Pán Ježíš tu situaci vnímá a má příležitost vysvětlit jim to, co vnímají zatím špatně. Na Zemi, kdo vládne a panuje, tak utlačuje. Oni tohle dobře vědí. Z takového panovníka na ostatní působí moc a síla, která vede lidi i ke strachu. Pán Ježíš je král nebeského království, ale on panuje podle jiných principů. On slouží všem. Přece jim sám dává příklad a vidí, jak působí na lidi a jak jim pomáhá. A to si ještě neuvědomují, že obětuje i svůj život. A takové jednání by mělo být mezi vámi už tady na Zemi. Kdo chce být velký, ať co nejvíc slouží druhým. V tom je jeho velikost, která platí i pro nebeské království.   A jak to bylo s křesťany v dějinách? Jsou projevem služby paláce církevních hodnostářů, drahá roucha a okázalost?? Tohle není podle Ježíše Krista!!!!          
Vložil: Tomas v Pátek, 04. listopad 2022 @ 10:19:15 CET (101 čtenářů)
Více... | 1 komentář | Skóre: 0



Život víry: Připrav se na setkání se svým Bohem, Izraeli!
Zamyšlení

poslal Nepřihlášený

Velcí teologové reformace se prý eschatologií příliš nezabývali. Často ji nezahrnovali do svých komentářů k jednotlivým biblickým knihám a knize Zjevení se poněkud vyhýbali. Eschatologie totiž, jak se zdá, podléhá až příliš dobovým podmíněnostem. Před časem jsem se pročítal názorovými výměnami mezi dispenzacionalisty z Dallaského semináře (DTS) a amilenialisty z Westminsterského semináře (WTS). 

Vložil: Tomas v Úterý, 01. listopad 2022 @ 18:15:32 CET (725 čtenářů)
Více... | 23420 bytů | 96 komentáře | Skóre: 0



Život víry: A to je přece to nejkrásnější !!!!
Zamyšlení

poslal Frantisek100

   Víme, jak vypadá nebeské království? Lidé mají různou představu a vždycky je to pro ně místo klidu, lásky, štěstí, bez pláče, bez utrpení a starostí… Představy však bývají různé, ale směr a cíl je vždy stejný.        Učedníci Pána Ježíše byli také zvědaví. Slyšeli, jak  Pán Ježíš hovoří o nebeském království a o tom, že aby se tam dostali, musí myslet a  chovat se k Bohu jako děti.  Byli by rádi, kdyby jim Pán Ježíš ono nebeské království nějak blíže popsal.  


 Ve 20. kapitole Matouše čteme:   · 

1„Neboť s královstvím nebeským je to tak, jako když jeden hospodář hned ráno vyšel najmout dělníky na svou vinici. ·  
2Smluvil s dělníky denár na den a poslal je na vinici. 

 A pokračování až do  verše 19.   

 Příběh, který Pán Ježíš učedníkům vypravuje má aspoň trochu něco o nebeském království přiblížit. Pán Ježíš jim těžko může vyobrazit nějakou konkrétně smyslovou podobu, protože se ani nedá popsat našimi smyslovými vjemy, ale zaměří se na jeden příklad  ze sociálních vztahů, jakou je odměna za práci. V nebeském království je odměna pro všechny, kteří nějakým způsobem slouží Bohu, stejná bez ohledu na délku výkonu. Ostatně tam, kde platí věčnost, nemají časové údaje ani smysl. A práce? Ta už nepředstavuje námahu, bolest svalů či jiné problémy. To v nebi není. A jaká je ta stejná odměna? Přece věčný život s Kristem a  naším Bohem.   Uspokojilo toto podobenství jejich zvědavost? Uspokojilo by i dnešní věřící?  
  • 1. Korintským 2, 9Ale jak je psáno: ‚Co oko nevidělo a ucho neslyšelo, co ani člověku na mysl nepřišlo, připravil Bůh těm, kdo ho milují.‘
Dále Pán Ježíš hovoří i takto:     · 

Matouš 22, 30Po vzkříšení se lidé nežení ani nevdávají, ale jsou jako nebeští andělé. · 
Marek 12, 25Když lidé vstanou z mrtvých, nežení se ani nevdávají, ale jsou jako nebeští andělé
. · 
Lukáš 20, 35Avšak ti, kteří byli hodni dosáhnout budoucího věku a vzkříšení z mrtvých, nežení se ani nevdávají.  

 Takže existuje v nebi muž  a žena ? U andělů se pohlaví neuvádělo.   Ale záleží snad na tom?  

 Jan  píše   · 

  Zjevení Janovo 21, 4a setře jim každou slzu z očí. A smrti již nebude, ani žalu ani nářku ani bolesti už nebude – neboť co bylo, pominulo.“ 

   A to je přece to nejkrásnější!!!!  
Vložil: Tomas v Pondělí, 31. říjen 2022 @ 10:08:00 CET (1253 čtenářů)
Více... | 213 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Dvě úrovně našeho postavení před Bohem
Kázání

poslal gregorios777

Pro většinu věřících v Krista je následující článek asi nepochopitelný…

Vložil: Tomas v Úterý, 25. říjen 2022 @ 10:09:21 CEST (1198 čtenářů)
Více... | 5486 bytů | 221 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Jak se dostat do království nebeského?
Žhavá témata

poslal Frantisek100

1V tu hodinu přišli učedníci k Ježíšovi s otázkou: „Kdo je vlastně největší v království nebeském?“   


 Proč je to zajímá? Ještě tam nejsou a jak si nebeské království představují? Nemají vzor v tom  pozemském, kde je určitá hierarchie od krále směrem dolů až k otrokům?  Jaké postavení by tam asi chtěli mít?  Dokázali by se smířit i s tím nejnižším? Jejich uvažování je čistě pozemské, kdy člověk zajímá jen jeho vlastní já. Kéž bych já tam měl vyšším postavení. Ale ono to je třeba jinak a učednici zatím nic o skutečném  nebeském království nevědí a v jejich mozku je spíš sobecká touha po nejvyšším postavení. Proto by rádi od Pána Ježíše znali odpověď.   Pán Ježíš zná jejich myšlenky, ví, že ještě nemají Ducha Božího  a ovládá je jen to pozemské. Chce jim ukázat, že důležitější je jiná otázka. Jak se do toho nebe dostanou?   · 

  2Ježíš zavolal dítě, postavil je doprostřed  

 Pan profesor Matějíček nám jednou vyprávěl to, co mne zaujalo. Krásně popsal reakci dítěte, když něco provede. Maminka se na něj rozzlobí. Dítě zpozorní a vnímá nelibě hněv maminky. To je stav, který je nepříjemný  a kterého se potřebuje zbavit. Vnímá to jako ztrátu její lásky. A tak se k mamince začne více tulit, s pláčem se přizná k činu, kvůli kterému se na něho maminka hněvá. Ono totiž chce zas její lásku a tak “otravuje“, pláče, přiznává se. A co udělá maminka? Přivine ho  k sobě, dá mu pusu a dá najevo, že mu odpouští, protože ho miluje. A dítě je neskonalé šťastné.   Tohle je třeba, aby prožil člověk ve vztahu k Bohu. Přiznal  se k hříchu a toužil přijít k Němu  a prosit o odpuštění jako dítě maminku. A pak ucítí i ten krásný projev Božího milosrdenství  a lásky.    Učedníci tento pocit stav dosud neznají a nechápou  a mají bohužel jiné starosti.   ·

3a řekl: „Amen, pravím vám, jestliže se neobrátíte a nebudete jako děti, nevejdete do království nebeského. ·  
4Kdo se pokoří a bude jako toto dítě, ten je největší v království nebeském. ·  
5A kdo přijme jediné takové dítě ve jménu mém, přijímá mne. ·  
6Kdo by svedl k hříchu jednoho z těchto nepatrných, kteří ve mne věří, pro toho by bylo lépe, aby mu pověsili na krk mlýnský kámen a potopili ho do mořské hlubiny. ·  
7Běda světu, že svádí k hříchu! Svody sice nutně přicházejí, ale běda tomu, skrze koho přijdou  

 Pán Ježíš místo sdělení o tom, kdo je v nebeském království největší, zavede jejich problém jinam. Jaký mají oni být, aby se tam dostali. Naznačí, že tam se otázka velikosti řeší jinak. Naznačí jim, že takové postavení by měli zaujmout už tady na zemi. Také upozorňuje na bezpečí Božích dětí, tedy jich jako Božích učedníků a apoštolů, tady na zemi. Zatím to ještě učednici nechápou, ale časem pochopí.   Jak to chápe dnešní svět??!!!  
Vložil: Tomas v Úterý, 25. říjen 2022 @ 10:09:06 CEST (442 čtenářů)
Více... | 53 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Agent 006 s povolením hřešit. A nadčasová boží milost.
Katolicismus

poslal Nepřihlášený



Vložil: Tomas v Úterý, 25. říjen 2022 @ 10:08:49 CEST (179 čtenářů)
Více... | 8900 bytů | 8 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Proč žádný katolík nevydá svědectví o svých nesmírných užitcích ze mše?
Katolicismus

poslal Nepřihlášený

to Oko






Vložil: Tomas v Pátek, 14. říjen 2022 @ 09:34:08 CEST (5126 čtenářů)
Více... | 1364 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Znáš Otce i Syna?
Grano Salis

poslal Nepřihlášený

Reaguješ na obsah sdělení?


Nereaguješ na obsah sdělení, ale reaguješ na autora sdělení?

Reaguješ sám na sebe?




Vložil: Tomas v Pátek, 14. říjen 2022 @ 09:33:32 CEST (187 čtenářů)
Více... | 1803 bytů | 8 komentáře | Skóre: 0



Život víry: Ježíšova slova Pokolení nevěřící a zvrácené platí i pro dnešek
Zamyšlení

poslal Frantisek100

·  17Ježíš odpověděl: „Pokolení nevěřící a zvrácené, jak dlouho ještě budu s vámi? Jak dlouho vás mám ještě snášet? Přiveďte mi ho sem!“   Proč se Pán Ježíš tak rozčílil na učedníky?


 Pokolení nevěřící a zvrácené? Nebylo to tím, že učedníci si chtěli přisvojit to, co jim nepříslušelo? Schopnost léčit a vyhánět démony? To platí i pro dnešní svět. Co všechno si přisvojují dnešní křesťané? Co je falešných léčitelů, proroků a vůdců sekt a církví? Pán Ježíš se na své učedníky rozčílil. Dotklo se ho jejich jednání. Co mají za víru? Proč neposlali toho nešťastného otce se synem k němu, ale sami se pokoušeli o to, co do jejich kompetence nepatří? A oni se pak ještě snad i rozčilují?   · 

 19Když byli učedníci s Ježíšem sami, přistoupili k němu a řekli: „Proč jsme ho nemohli vyhnat my?“  20On jim řekl: „Pro vaši malověrnost! Amen, pravím vám, budete-li mít víru jako zrnko hořčice, řeknete této hoře: ‚Přejdi odtud tam‘, a přejde; a nic vám nebude nemožné.“   

 Možná někteří řeknou, že to tu Pán Ježíš nějak přehání. Copak je možné přenášet hory? Ale Pán Ježíš zase hovoří obrazně. Tou „horou“ obrazně pro člověka mohou být jeho starosti, problémy, tíha. Ale stačí mít aspoň trochu víry v Boha a ono se to změní a ty starosti a problémy zmizí. O tom je víra, ale ne o tom dělat zázraky  ani se chlubit tím, jaký jsme věřícím, že se veřejně modlím, hovořím o Bohu apod. Takových lidí jsem viděl, ale pak se ukáže, že si jen na něco hrají. Učedníci se chovali špatně a nepochopili, že jsou určité věci, které patří Bohu a o které můžeme jen prosit, ale my to sami schopni nedokážeme bez Boží pomoci.  Učedníci se chtěli vyrovnat Ježíši,  a proto se na ně tak Pán Ježíš rozčilil.  

 Dnešní svět je takový, že zasahuje i do toho, co lidem nepatří. Co lidí si hraje na bohy, chovají se navenek zbožně, chlubí se Biblí a přísahají na ni, když mají mít významnou funkci, jako třeba prezidenti v USA. Ale je to k ničemu  a jen komedie.   Co  asi myslí Pán Ježíš o dnešním světě, plného jen  náboženské přetvářky  a pýchy, zloby a  nenávisti.?  
Vložil: Tomas v Pátek, 14. říjen 2022 @ 09:25:54 CEST (348 čtenářů)
Více... | 26 komentáře | Skóre: 0




Stránka vygenerována za: 0.47 sekundy