Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 527 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116494746
přístupů od 17. 10. 2001

Duchovní poradna: Známe Ho?
Vloženo Sobota, 28. březen 2009 @ 14:51:35 CET Vložil: gojim

Zamyšlení poslal Willy

Jan 17:3,25 A toto je život věčný: Aby poznávali tebe, jediného pravého Boha, a Toho, kterého jsi poslal, Ježíše Krista. Spravedlivý Otče, svět tě nepoznal, ale já jsem tě poznal. I tito poznali, že ty jsi mne poslal.

Ř 10:1-4 Bratři, touhou mého srdce a prosbou k Bohu za ně (Židy) je, aby byli zachráněni. Neboť jim vydávám svědectví, že mají horlivost pro Boha, ale ne podle pravého poznání. Protože neznají Boží spravedlnost, a místo toho usilují postavit/založit svou vlastní spravedlnost, nepodřídili se spravedlnosti Boží. Vždyť Kristus je konec/cíl Zákona k spravedlnosti pro každého, kdo věří.

Fp 3:8,10-11 A opravdu také pokládám všechno za ztrátu pro nesmírnou vzácnost poznání Krista Ježíše, svého Pána. Pro něho jsem se všeho zřekl a pokládám to za hnůj, abych získal Krista a abych poznal Jej a moc Jeho vzkříšení i účast na Jeho utrpeních. Připodobňuji se Jeho smrti, zda bych nějak nedospěl ke vzkříšení z mrtvých.

2Tm 1:12 Proto také toto snáším, ale nestydím se za to; vím, Komu jsem uvěřil, a jsem přesvědčen, že On je mocen ochránit to, co jsem Mu/mi svěřil, až do onoho dne.

Pán Ježíš ve své tzv. "velekněžské" modlitbě řekl, že věčný život je, abychom poznávali jediného pravého Boha a Toho, Koho Bůh poslal - Ježíše Krista.

A tak se ptám: ZNÁME HO?!

Apoštol Pavel několik let před svou mučednickou smrtí píše Filpským - abych poznal Jej ... a Timoteovi - vím, Komu jsem uvěřil neboli znám Toho, Komu jsem uvěřil!

Už Izaiáš (65:1, Ř 10:20) odvážně říká: ‚Dal jsem se nalézt těm, kteří mě nehledali, dal jsem se poznat těm, kteří se po mně neptali.‘

Takže ještě jinak - DAL SE NÁM POZNAT? Nebo si myslíme, že Boha známe, ale naše horlivost pro Boha není podle pravého poznání jako u Židů, kteří usilovali založit svou vlastní spravedlnost postavenou na dodržování Zákona, neboť se nepodřídili spravedlnosti Boží a nepoznali, že Kristus je cíl Zákona ke spravedlnosti pro každého, kdo věří.

A tedy ještě jinak - ZNÁME TOHO, KOMU JSME UVĚŘILI?! Pokud jsme tedy skutečně uvěřili a pokud se nám dal Pán skutečně poznat? A chceme růst v poznání Toho, Komu jsme uvěřili? Růst v poznání Toho, Komu jsme uvěřili, je vlastně růstem v životě, který provází růst ve víře, rozhojňování se v lásce a nesení hojného ovoce (J 10:10b, 15:5).

Petr napsal ve 2P 1:8 se zřetelem na verše 5-7: A právě proto vynaložte všechno úsilí a doplňte svou víru ctností, ctnost poznáním, poznání sebeovládáním, sebeovládání vytrvalostí/trpělivostí, vytrvalost zbožností, zbožnost bratrskou náklonností, bratrskou náklonnost láskou. Máte–li totiž tyto vlastnosti a rozhojňují–li se, způsobí, že nebudete nečinní ani neplodní pro poznání našeho Pána Ježíše Krista.

To znamená, že poznání Pána Ježíše Krista není samoúčelné, ale vede k tomu, že žijeme, jak já říkám, "naroubovaným" životem (J 15), rosteme v tomto životě a neseme ovoce, k čemuž nás Pán vyvolil (J 15:16). Činíme-li cokoli bez Něho, toto ovoce nést nemůžeme a pro Boha to nemá žádný význam.

Znát Ho znamená také milovat Ho, důvěřovat Mu a mít s Ním důvěrný niterný a intimní vztah - takový, jaký nemáme s nikým jiným v celém vesmíru! Znát Ho znamená mít Ho jako svůj život a všechno, co potřebujeme. Znamená to také, že On má nás a může si nás použít kdy chce, jak chce, poněvadž jsme Mu vždycky k dispozici coby otroci, chodíce podle Ducha a následujíc Ducha, kterým se necháme vést, tzn. že jsme citliví a poslušní Jeho vedení.

Kéž se nad námi Bůh smiluje a dá nám pravé poznání Jeho samého (chceme-li to skutečně a ochotni splnit nezbytné podmínky - viz Mt 16:24 a L 9:23) se vším, co s tím souvisí, aby náš život na zemi měl pro Boha i pro nás správný smysl a význam a my byli Pánem při jeho příchodu nalezeni bez úhony a v pokoji. Amen.

Tak co? Znáte Ho?

Na vaše odpovědi se těší willy.


Podobná témata

Kázání

"Známe Ho?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 86 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 28. březen 2009 @ 17:00:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Mimochodem - objevil jsem zajímavou nepřímou úměru. Čím déle Pána poznávám, tím více, místo, aby ubývalo, jakoby přibývá toho, co ještě nevím/neznám. Takže se těším na věčnost, kdy, jak věřím, budeme mít stále co dělat ohledně poznávání našeho Boha a Pána Ježíše Krista. Tož tak.

willy



Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 28. březen 2009 @ 19:39:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Willy.

Dvě věci bych formuloval jinak.

..."Činíme-li cokoli bez Něho, toto ovoce nést nemůžeme a pro Boha to nemá žádný význam."...

To si nemyslím. Jednak pro své tvrzení těžko najdeš oporu v Písmu, jednak rozlišujeme dva vztahy, které oba vycházejí z jedné podstaty: Lásku k Bohu a lásku k bližnímu.

Tedy i skutky nevěřícího člověka mají pro Boha velký význam (Cokoli jste učinili jednomu z těchto nejmenších, mě jste učinili).

..."poněvadž jsme Mu vždycky k dispozici coby otroci"...

Toto je druhá věc, kterou člověk jednadvacátého století vnímá trochu jinak. Jistě, mezi člověkem a Bohem je obrovská nerovnost, ale Bůh nás přece nevnímá jako své otroky, ale jako milované děti. Chce, abychom měli účast na jeho životě, pozvedává nás z naší malosti do úžasné důstojnosti dětí Božích. To je skutečným přínosem křesťanství pro lidstvo, ona dobrá zpráva. Tak se z toho radujme a važme si své svobody.

Dítě, které je milováno, přece není otrokem svého Otce.





Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: Fabb v Sobota, 28. březen 2009 @ 20:25:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Můžeš být konkrétní-jaký je tvůj naroubovaný život,co se týče ovoce,měřeno Božími měřítky zaznamenanými v Bibli.Totiž spousta tzv.křesťanů je přesvědčena,že není třeba žádných konkrétních přikázání,stačí prý jen odvezdaně věřit v Ježíše.Svoboda v Kristu je přeci dána plněním Boží vůle zjevené právě Ježíšem v konkrétních činech,které sice nezaručují ze své podstaty zásluhy ke spasení,ale jsou vyjádřením poslušnosti a vztahu k dobru samému,to jest Otci nebeskému,jako zdroji života.


]


Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: moravan v Sobota, 28. březen 2009 @ 21:10:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj oko,plně souhlasím s tím, co napsal Willy - Dík Willy za ten článek."Jednak pro své tvrzení těžko najdeš oporu v Písmu,..." - Pro Willyho tvrzení se dá najít dost veršů v Písmu, zejméne v Evangeliu Jana.Mohl bych je uvést, ale bude lepší, když si ty verše sám vyhledáš. (Kdo má uši k slyšení, slyš.) Moravan.


]


Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 28. březen 2009 @ 21:27:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Asi jsi nepochopil, na co poukazuji. I nevěřící člověk může konat skutky, které Boha zajímají. Tedy ne jak se domnívá Willy, že ho vůbec nezajímají.

(Mt 25,34-40)
Potom Král řekne těm po své pravici: 'Pojďte vy, kdo jste požehnaní od mého Otce, přijměte za své dědictví to království, které je pro vás připraveno od založení světa.
Neboť jsem hladověl a vy jste mi dali najíst, měl jsem žízeň a dali jste mi napít, byl jsem cizincem a přijali jste mě.
Byl jsem nahý a oblékli jste mě, byl jsem nemocný a navštívili jste mě, byl jsem ve vězení a přišli jste za mnou.'
Tehdy mu ti spravedliví odpovědí: 'Pane, kdy jsme tě viděli hladového a nakrmili tě, anebo žíznivého a dali jsme ti napít?
Kdy jsme tě viděli jako cizince a přijali tě, anebo nahého a oblékli tě?
Kdy jsme tě viděli nemocného anebo v žaláři a přišli jsme k tobě?'
A Král jim odpoví: 'Amen, říkám vám, že cokoli jste udělali pro nejmenšího z těchto mých bratrů, to jste udělali pro mě.'


Já samozřejmě s většinou věcí v článku souhlasím, měl jsem jen dvě výhrady.


]


Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: moravan v Sobota, 28. březen 2009 @ 22:19:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"I nevěřící člověk může konat skutky, které Boha zajímají."Ano.Izajáš 64,6.
6 Ačkoli jsme jako nečistý my všickni, a jako roucho ohyzdné všecky spravedlnosti naše. Pročež pršíme jako list my všickni, a nepravosti naše jako vítr zachvacují nás.
 Jan 3,36.
36 Kdož věří v Syna, má život věčný; ale kdožť jest nevěřící Synu, neuzříť života, ale hněv Boží zůstává na něm. Římanům 7,14-25.

14 Víme zajisté, že Zákon jest duchovní, ale já jsem tělesný, prodaný hříchu.
15 Nebo toho, což činím, neoblibuji; nebo ne, což chci, to činím, ale, což v nenávisti mám, to činím.
16 Jestližeť pak, což nechci, to činím, tedy povoluji Zákonu, že jest dobrý.
17 A tak již ne já to činím, ale ten, kterýž přebývá ve mně, hřích.
18 Vímť zajisté, že nepřebývá ve mně, (to jest v těle mém), dobré. Nebo chtění hotové mám, ale vykonati dobrého, tohoť nenalézám.
19 Nebo nečiním toho dobrého, což chci, ale činím to zlé, čehož nechci.
20 A poněvadž pak, čehož já nechci, to činím, tedyť již ne já činím to, ale ten, kterýž přebývá ve mně, hřích.
21 Nalézám tedy takový při sobě zákon, když chci činiti dobré, že se mne přídrží zlé.
22 Nebo zvláštní libost mám v Zákoně Božím podle vnitřního člověka;
23 Ale vidím jiný zákon v údech svých, odporující zákonu mysli mé a jímající mne, tak abych byl vězeň zákona hřícha, kterýž jest v údech mých.
24 Bídný já člověk! Kdo mne vysvobodí z toho těla smrti?
25 Ale děkujiť Bohu skrze Jezukrista Pána našeho. A takžť já sloužím myslí Zákonu Božímu, ale tělem zákonu hřícha. Římanům 8, 1-9.

1 A protož neníť již žádného odsouzení těm, kteříž jsou v Kristu Ježíši, totiž nechodícím podle těla, ale podle Ducha.
2 Nebo zákon Ducha života v Kristu Ježíši, vysvobodil mne od zákona hřícha a smrti.
3 Nebo seč nemohl býti Zákon, byv mdlý pro tělo, Bůh poslav Syna svého v podobnosti těla hřícha, a to příčinou hřícha, odsoudil hřích na těle,
4 Aby spravedlnost Zákona vyplněna byla v nás, kteříž nechodíme podle těla, ale podle Ducha.
5 Ti zajisté, kteříž jsou podle těla živi, chutnají to, což jest těla, ale ti, kteříž jsou živi podle Ducha, oblibují to, což jest Ducha.
6 Nebo smýšlení těla jest smrt, smýšlení pak Ducha život a pokoj,
7 Protože smýšlení těla jest nepřátelské Bohu; nebo Zákonu Božímu není poddáno, a aniž hned může býti.
8 Protož ti, kteříž jsou v těle, Bohu se líbiti nemohou.
9 Vy pak nejste v těle, ale v Duchu, poněvadž Duch Boží přebývá v vás. Jestližeť pak kdo Ducha Kristova nemá, tenť není jeho. List Galatským, celý.Zjevení Janovo 21,  8.

8 Strašlivým (bázlivým) pak, a nevěrným (unbelieving - překlad KJV), a ohyzdným, a vražedlníkům, a smilníkům, a čarodějníkům, a modlářům, i všechněm lhářům, připraven jest díl jejich v jezeře, kteréž hoří ohněm a sirou, jenž jest smrt druhá.


  








 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 29. březen 2009 @ 09:15:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pořád stejné. Jeden o voze, druhý o koze.


]


Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 29. březen 2009 @ 22:22:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Oko,

Boha samozřejmě zajímají dobré skutky nevěřících. Avšak u věřících musí být skutek vykonán v Bohu, tedy z inspirace Ducha svatého, jinak nemá pro Pána cenu - je z těla a tudíž bezcenný.

Nevěřící nemají jiný zdroj dobrých skutků, než sami sebe. Věřící však mají za svůj zdroj, ze kterého čerpají inspiraci, Ducha svatého. Proto je pro ně hříchem jednat z těla (= sami ze sebe). A to i když konají dobro.

Představ si, že Bůh by chtěl, aby jsi donesl kleště a ty by jsi místo toho donesl kladivo... Jednal by jsi ze sebe.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 30. březen 2009 @ 10:22:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregory
Tímto prozrazuješ, že nemáš ani páru, o čem to vlastně mluvíš. Zdroj dobra je pouze jeden - a tím je Bůh. Není dobra, aby nebylo vykonáno v Bohu. Bůh přece působí i v srdcích nevěřících. Duch vane, kam sám chce...

..." Proto je pro ně hříchem jednat z těla (= sami ze sebe). A to i když konají dobro."...

Větší teologický nesmysl jsem ještě neslyšel!

Konání dobra nemůže být nikdy hříchem.

Ty jsi tak posedlý literou, že ti pak jako závěry vycházejí nebetyčné hlouposti.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 30. březen 2009 @ 14:04:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Nikoli Oko,

to ty prozrazuješ, že nemáš ani páru o tom, že existují nejen zlé skutky těla, ale i dobré skutky těla. Jak už jsem psal, myslím tím, že existují pouze pro věřící v Krista.

Nevěřící nemají nic jiného, než tělesnost a proto jim jejich dobré skutky mohou být započítány. Nemají jiný zdroj než tělesnost.

Věřící však mají Ducha a proto mohou mít dva zdroje - tělo nebo Ducha. Např. Kdyby apoštol Pavel neuposlechl Ducha Ježíšova, který mu zabránil kázat Evangelium v Azii a v Bytinii (Sk 16,6-7), činil by sice DOBROU věc (kázal by Evangelium), ale nečinil by tím Boží vůli, takže by HŘEŠIL, protože by nekonal z Ducha a z jeho Moci, ale ze své tělesnosti, z neposlušnosti (jak to činí většina dnešních "kazatelů" evangelia). Potvrzení a Moc a přítomnost Ducha mohl mít pouze uprostřed Boží vůle, tedy pouze v případě misijní cesty do Makedonie. Pokud by šel do Azie nebo bytinie, šel by v nečistém duchu. Duch Boží by tam s ním nebyl.

Jestliže Tě Bůh pošle pro kleště a ty Mu přineseš kladivo, tak ho určitě naštveš a nebude se Mu to líbit. Neuposlechl jsi příkaz, ale udělal jsi si, co jsi chtěl ty.

Jednoduše řečeno - pro věřícího člověka - vše, co není skutek Boží inspirovaný Duchem svatým, pochází z tělesnosti, jakožto zlý nebo DOBRÝ skutek těla.

Ty to však asi chápat nebudeš, protože ve skutečnosti NEVĚŘÍŠ Evangeliu a tudíž budeš možná mít pouze ten jeden zdroj skutků. Z toho důvodu také věříš, že všechno dobro je od Boha.

Jako by třeba satan také např. neuzdravoval....




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 30. březen 2009 @ 15:05:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Začnu od konce.
Jak dosvědčují staleté zkušenosti exorcistů, satan v konečném důsledku neuzdravuje. Uzdraví třeba tělesné potíže, aby o to víc zatížil lidskou duši beznadějí a různými stavy depresí.

Protože já si nevymýšlím jako ty, ale věřím skutečnému evangeliu, tak se svými tvrzeními opírám o něj.

(Sk 17,26-28)
A učinil z jedné krve celý lidský rod, aby přebývali na celém povrchu země; vyměřil jim uložené časy a hranice jejich přebývání,
aby hledali Pána, zda by se ho snad mohli dotknout a nalézt ho, ačkoli není daleko od žádného z nás.
Jím totiž žijeme, hýbeme se a trváme, jak to řekli i někteří z vašich básníků: 'Vždyť jsme jeho potomstvo.'


Zapřemýšlej nad skutečným smyslem tohoto úryvku Písma a srovnej se svým výrokem: "Nevěřící nemají nic jiného, než tělesnost a proto jim jejich dobré skutky mohou být započítány".

Zdůrazňuji, že to řekli pohanští básníci, kteří podle tebe mají "jen tělesnost".


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 03. duben 2009 @ 10:35:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Oko,

já znám mnoho lidí, které satan uzdravil (skrze lidové léčitele a psychotroniky) a žádné deprese ani beznaděj nemají. Mají ji pouze ti, kteří by ji měli stejně.

Píšeš:///Protože já si nevymýšlím jako ty, ale věřím skutečnému evangeliu, tak se svými tvrzeními opírám o něj.///

Jakému evengelium věříš? Evangeliu SKUTKŮ? Samozřejmě, jak jinak. Tělesnost ani jinak věřit nemůže. Má tělesnost věřila podobně asi 15 let. Dovol, abych tě upozornil, že věříš jakémusi kompilátu judeo-křesťanství, jež vůbec není pravým Evangeliem Milosti a Pravdy. Důsledkem učení katolicizmu, je, že NEVĚŘÍTE (ohledně spásy) v Krista, ale v sebe. Vlastně Krista na NIC nepotřebujete, protože vaše učení říká, že zemřel NADARMO.

Abyste nejlépe vyjádřili svou víru, vydejte se na poutní cestu do Jeruzaléma a tam Bohu obětujte býčky a kozly. Pak budete ve svém židovství již naprosto dokonalí.

Aniž o tom víte, tak pošlapáváte Syna Božího, máte za nehodnou drahého vážení Jeho krev, která nás vykoupila a činíte potupu Duchu Milosti. Jediná polehčující okolnost pro vás je ta, že to činíte z nevědomosti, protože jste pravé Evangelium Milosti prozatím NIKDY NEPOZNALI.




]


Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 28. březen 2009 @ 21:49:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

píšeš: Dvě věci bych formuloval jinak.

..."Činíme-li cokoli bez Něho, toto ovoce nést nemůžeme a pro Boha to nemá žádný význam."...

To si nemyslím. Jednak pro své tvrzení těžko najdeš oporu v Písmu, jednak rozlišujeme dva vztahy, které oba vycházejí z jedné podstaty: Lásku k Bohu a lásku k bližnímu.

Pán Ježíš si myslí něco jiného: Kdo zůstává ve mně a já v něm, ten nese hojné ovoce; neboť beze mne nemůžete činit nic. (J 15:5b)

dále: Tedy i skutky nevěřícího člověka mají pro Boha velký význam (Cokoli jste učinili jednomu z těchto nejmenších, mě jste učinili). Skutky nevěřícího člověka, učiněné věřícím, mají především pro toho nevěřícího - bude za ně odměněn účastí v tisícíletém Království.

Ta druhá věc - ..."poněvadž jsme Mu vždycky k dispozici coby otroci"...

Toto je druhá věc, kterou člověk jednadvacátého století vnímá trochu jinak. Jistě, mezi člověkem a Bohem je obrovská nerovnost, ale Bůh nás přece nevnímá jako své otroky, ale jako milované děti. Chce, abychom měli účast na jeho životě, pozvedává nás z naší malosti do úžasné důstojnosti dětí Božích. To je skutečným přínosem křesťanství pro lidstvo, ona dobrá zpráva. Tak se z toho radujme a važme si své svobody.

Ř 1:1 Pavel, otrok Krista Ježíše, povolaný apoštol, oddělený pro Boží evangelium, ...
Fp 1:1 Pavel a Timoteus, otroci Krista Ježíše, ...
Tt 1:1 Pavel, otrok Boží a apoštol Ježíše Krista ...
Fm 1:1 Pavel, vězeň Krista Ježíše, ...
Jk 1:1 Jakub, otrok Boží a Pána Ježíše Krista, ...
2P 1:1 Šimon Petr, otrok a apoštol Ježíše Krista, ...
Ju 1 Juda, otrok Ježíše Krista a bratr Jakubův, ...
Zj 1:1a Zjevení Ježíše Krista, které mu dal Bůh, aby svým otrokům ukázal, co se má brzy stát.

Stačí?! Oko, dokud (jestli) nejsi otrok Pána Ježíše Krista, pak nejsi skutečně svobodný! Ano jsme milovanými Božími dětmi - to je, co se týče postavení; ale ohledně služby Bohu jsme otroky. Ohledně vztahu k Pánu Ježíši můžeme být i Jeho přátely, ale jako služebníci se máme stát "dobrovolnými" otroky. Snad se ti dostalo dostatečného svědectví od skutečných služebníků Božích, kteří se tak sami dobrovolně "otitulovali".

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Sobota, 28. březen 2009 @ 22:00:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy, bazíruješ tady na dalším nesmyslu, který ovšem z tvé hlavy není. Kdo ti ty otroky do hlavy vlámal? Pavel, a všichni další zmínění žádní otroci nebyli, naopak, byli to svobodné děti Boží, ale někdo, kdo neznal jednat svůj stav, a navíc nerozuměl řečtině, si to takto přeložil.

pokud tvá duše skutečně vězí v otroctví - čemuž nevěřím, protože vidět to nikde není - tak z něj rychle vyjdi. Je to zbytečné. 


]


Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Sobota, 28. březen 2009 @ 22:31:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pche, otroctví...
právě jsme doma dokoukali Nezkrotnou Angeliku. Jak byla ráda, že ji na trhu s otroky de Peyrac koupil. Velice duchovní film.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Sobota, 28. březen 2009 @ 22:37:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-))
Ale svou otrokyní ji neučinil, že?
Pokud vím, de Peyrac svou manželku vykoupil. Tedy před otroctvím zachránil. Myslím, že nezkrotná Angelika měla v tu chvíli jistotu spasení.


]


Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 28. březen 2009 @ 22:38:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oline,

a co říkáš Pavlovu svědectví řečené Židům jako jeho obhajoba a zárověň svedectví o jeho obrácení a spasení ve Sk 22:6-16?:
 
Stalo se mi však, když jsem byl na cestě a blížil se k Damašku, že kolem poledne mě náhle ozářilo veliké světlo z nebe. Padl jsem na zem a uslyšel jsem hlas, který mi pravil: ‚Saule, Saule, proč mne pronásleduješ?‘ Já jsem odpověděl: ‚Kdo jsi, Pane?‘ Řekl mi: ‚Já jsem Ježíš Nazaretský, kterého ty pronásleduješ.‘ Ti, kdo byli se mnou, uviděli sice světlo [a ulekli se], ale neslyšeli hlas toho, který ke mně mluvil. Řekl jsem: ‚Co mám učinit, Pane?‘ Pán mi řekl: ‚Vstaň a jdi do Damašku, a tam ti bude řečeno všechno, co ti je nařízeno učinit.‘ Protože jsem od jasu toho světla neviděl, vedli mě moji průvodci za ruku a tak jsem přišel do Damašku.

Nějaký Ananiáš, zbožný muž podle Zákona, mající dobré svědectví od všech Židů bydlících v Damašku, přišel za mnou, postavil se přede mě a řekl mi: ‚Bratře Saule, prohlédni.‘ A já jsem v tu chvíli (na něho pohlédl/nabyl zraku.. On řekl: ‚Bůh našich otců si tě vyvolil, abys poznal jeho vůli, uviděl jeho Spravedlivého a uslyšel hlas z jeho úst, neboť mu budeš přede všemi lidmi svědkem toho, co jsi viděl a slyšel. A proč nyní váháš? Vstaň a pokřti se a smyj své hříchy vzývaje jeho jméno.‘“

Takhle tedy mluvil svobodný římský občan Pavel, jehož měl římský velitel Jeruzalémské posádky strach dát zbičovat, před Židy, kteří ho chtěli zabít. A tohle mu řekl Pán následující noci (Sk 23:11): Následující noci se k němu postavil Pán a řekl: „Buď statečný, Pavle! Jako jsi o mně svědčil v Jeruzalémě, tak musíš svědčit i v Římě.

Myslíš, že toho otroka Pána Ježíše Krista v Ř, Fp a Tt 1:1 a 2Tm 2:24 nemyslel vážně anebo jde skutečně o špatný překlad?! Já si to nemyslím a věřím, že je to tak, jak je to napsáno. Tož tak.

willy



]


Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Sobota, 28. březen 2009 @ 23:01:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím, kde máš to otroctví.

Vidíš - zrovna dnes jsem četl Skutky, tu kapitolu, kde Ježíš Saula zastavil, oslepil - a pak skrze svého služebníka Ananiáše uzdravil. A povolal i Saula za Božího služebníka mezi pohany. 

Služebníci jsme, Willy, ne ale otroci. Spíše přece jsme synové podle slova "Budu k němu shovívavý, jako bývá shovívavý otec ke svému synovi, který mu slouží." 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 28. březen 2009 @ 23:25:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nechci a nebudu se s tebou přít o slova, nicméně dobře ti to napsal moravan. Buď jsem otrokem hříchu nebo Pána Ježíše Krista. A protože Pán Ježíš je dobrý Pán, jsem Jeho otrokem rád a dobrovolně. Služebník může říci svému Pánu "ne" - to a to neudělám. To si ovšem otrok nemůže a Pánův otrok ani nechce dovolit. A Pán takové takové poslušné služebníky-otroky na různé "speciální" práce potřebuje. Kdo by dnes byl ochoten trpět pro Pána to, co Pavel? Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Sobota, 28. březen 2009 @ 23:36:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tento rozhovor začal tím že tě oko správně opravilo a doplnilo. Nechtělo s tebou marně polemizovat. Ale tys na tom "slově", o které se nechceš přít, trval. Tak se nepři.

Já vám nechci nic vnucovat. Ty brňák s přítelem moravanem jste tedy buď otroky hříchu nebo Pána Ježíše Krista. No - máte-li tuto volbu, volili jste ještě dobře. Spousta lidí volí hřích. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Neděle, 29. březen 2009 @ 12:00:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Což Pavel,
ale svatý Josef. Když shledal, že je Miriam těhotná z Ducha svatého !


]


Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: moravan v Sobota, 28. březen 2009 @ 23:05:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj pirmine, Willy má pravdu. Jeříš Kristus vykoupil z otroctví všechny, kteří v Něj věří. Tím otrokářem je hřích. Pokud mým Pánem je Ježíž Kritus,  jsem jeho otrokem. Jsem svobodný od hříchu, tedy i v tomto světě. (Tím neříkám, že jsem bez hříchu. Do dokonalosti mám daleko.) Omlouvám se, nemám teď čas k svému tvrzení hledat Písma.Moravan. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Sobota, 28. březen 2009 @ 23:18:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chceš-li mermomocí býti otrokem...
Já jsem vykoupen a dostal jsem svobodu, jakož i všichni ti, komu jsem evangelium kázal a kdo mu uvěřili.

Verše z Písma ani nehledej, tam jde o to, co napsal willy: někteří jedinci chybně překládají slovo DOULOS jako "otrok". Ale nevím o žádném překladu Písma, který by se toho dopustil. 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: moravan v Neděle, 29. březen 2009 @ 00:37:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Verše z Písma ani nehledej, tam jde o to, co napsal willy: někteří jedinci chybně překládají slovo DOULOS jako "otrok". Ale nevím o žádném překladu Písma, který by se toho dopustil. "Já ano.Software Theofilos 2.6, Nová smlouva (KMS). Dále viz:Charles C. Ryrie: Základy teologie, Copyright 1986 by Scripture Press Originaly published in English under the title Basic Theology by Charles C. Ryrie Copyright 1994 BIBLOS, Třinec III 32, Czech edition published by BIBLIOS,1994, ISBN 80-900240-6-8, strana 335-337.Moravan. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Neděle, 29. březen 2009 @ 12:19:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš pravdu. Na překlad KMS jsem zapoměl.
Ale pořád je to chyba, u KMSpřekladu jde zřejmě o daň za doslovnost. I to je chyba, ale holt takový byl přístup překladatelů. Zas to má tu výhodu, že mi ten překlad slouží pro kontrolu.
Ryrieho doma mám a občas i používám, tak se mrknu, co tam píše.

Já trvám na tom, že je to chyba překladu. Ale nemá cenu se na tom spořit. Jen doufám, že když jste Boží otroci, tak jako Boží otroci žijete.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Neděle, 29. březen 2009 @ 13:37:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pavel, rab Christa Iisusa....(to je zase ruština).
...tak jako Boží otroci žijete. Tato věta mi připadá až prorocká. Jak žít jako Boží otrok. To je na samostatné dlouhé téma. Byly doby, kdy spousta věcí byla mimo, např. mít doma televizi, vánoční stromeček, v kostele rock'roll, náušnice v uších žen, natož mužů. A pak se zase smělo všechno. Ale ke klidu nám to vůbec nepomohlo, asi v tom bude nějakej háček....


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 29. březen 2009 @ 13:53:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne-li přímo hák. Ach jo.


]


Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 29. březen 2009 @ 22:30:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Pirmin stabilně nechápe pojem "otrok", nevěda, že sám Pán Ježíš tohoto slova používá ve vztahu ke svým služebníkům. Pirminovi se asi tento pojem nehodí do dnešní "moderní" doby. Je to pro něj poněkud pejorativní výraz.

Avšak ten, kdo zůstává v Něm, je jeho otrok (který činí Jeho vůli), a zároveň je Jeho přítel, který s Ním má to nejužší společenství (Jan 15,14-15). A právě díky tomuto společenství, skrze které mu Pán Ježíš oznamuje všecko, cokoli slyší od Otce, mohou být těmi otroky, kteří jsou schopni konat Boží vůli, protože je jim oznamována a ukazována - slyší ji.


]


Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: moravan v Sobota, 28. březen 2009 @ 21:39:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Tak co? Znáte Ho?"  Opravdu klíčová otázka! Každý den bych měl zkoumat své svědomí: Opravdu znám Pána Ježíše Krista? Nebo si jen myslím, že Ho znám? Důvěřuji Mu plně? Jsou v mém životě nějké překážky - hříchy, které brání společenství s Ním? Pokud toto není mým životním stylem, nejsem hoden mít účast na Večeři Páně!Ahoj Willy, Tvůj článek je užitečný pro každého, kdo chce slyšet. Dík. Moravan.



Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 28. březen 2009 @ 21:50:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rádo se stalo, Moravane. Pán s tebou.

willy



]


Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Sobota, 28. březen 2009 @ 22:42:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na podzim jsem cosi dělal v dílně, mám ji v bývalém chlévě. A měl jsem puštěnej Proglas a tam byl pořad, jehož motivem bylo "Navázat vztah s Ježíšem". Ten člověk, co mluvil v rádiu, pořád zdůrazňoval, jak je důležité navázat kontakt, vztah s Ježíšem. Až mě dostal. Zastavil jsem se a v modlitbě se ptám: "Pane Ježíši, už jsem s tebou navázal vztah?" A Pán Ježíš mi okamžitě a srozumitelně odpověděl: "A s kým asi tak teď mluvíš...?"



Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Neděle, 29. březen 2009 @ 08:44:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Willy.

  Hezký článek, který vyprovokoval zajímavou diskuzi.

  Jaká to vzpoura proti tomu, že křesťané jsou otroci. A přesně od lidí, od kterých by se to dalo čekat.

  Když jsem ještě jako "neznající" Boha a později nově narozené miminko čítal v bibli to velmi známé prvokřesťanské vzácné spojení "Pán Ježíš Kristus", které je v bibli na desítkách míst, přecházel jsem ta slova bez povšimnutí. Ale stále mi vrtal hlavou jeden verš:

  "Proto vám oznamuji, že žádný, kdo mluví v Duchu Svatém, neřekne "Ježíš buď proklet," a nikdo nemůže říci "Ježíš je Pán," jedině v Duchu Svatém."

  Nerozuměl jsem tomu verši. Testoval jsem to ve svém okolí, a slova, že "Ježíš je pán" mohl vyslovit bez větších problémů v podstatě kdokoliv a žádného ducha na to nepotřeboval. Jenže já jsem věřil, že bible je docela pravdivá. Ale přišel čas, kdy jsem to zjistil: V době, kdy tohle vzácné prvokřesťanské sdělení, to jedno z prvních vyznavačských hesel, vzniklo, používalo se to slovo "Pán" jen v jediném významu.

   A lidé té doby mu rozuměli. A nikdo ho nevyslovil leč v Duchu svatém. I tady v diskuzi je vidět, jak se při té skutečnosti někteří kroutí. Někdo z neznalosti, ale někteří zjevně dobře vědí o co jde.

  Člověk pak ještě trochu víc v srdci rozumí tomu, co znamená že jsme "byli koupeni za velikou cenu" nebo že jsme "královské kněžstvo a lid získaný do vlastnictví".


  Vidím docela velký rozdíl v tom, jak lidi k Bohu přicházejí. Někdo přijde tak, že potřebuje pomoci, protože je v dluzích, nemoci, špatné situaci. Volá k Bohu, Bůh mu pomůže (nebo mu lidi pomůžou), on se má dobře, už Boha nepotřebuje a v církvi ho pak neuvidíš. Někdo přijde, protože je pro něj zajímavé uvěřit, stává se pak vyjímečným. A je mnoho dalších důvodů a mnoho druhů vztahu s Bohem.

  A pastoři jsou v depresi, že lidi po pár letech utíkají "od Boha".

  Jenže otroci neutečou. A když, tak je jejich Pán dřív nebo později chytí.

  Jsem rád, že Ježíš je Pán.



Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 29. březen 2009 @ 13:27:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky, Toníku,
 
za pěkný komentář. I já jsem rád, že Ježíš je Pán.

Připomněl mi jednu zkušenost s výrokem "Ježíš je Pán!" Pracoval jsem kdysi jako redaktor v jedněch novinách a nalepil jsem v kanceláři sdílenou s dalšími dvěma kolegy na skříň samolepku v barvě duhy s nápisem "Ježíš je Pán!" Druhý den jsem byl zabraný do psaní jakéhosi článku a najednou slyším vstoupivší kolegyni říkat "Ježíš je Pán!" Automaticky bez přemýšlení jsem řekl "amen" a teprve pak si uvědomil, co že se to vlastně stalo - kolegyně prostě přečetla onen nápis na samolepce, což samozřejmě znamenalo, že to neřekla v Duchu Svatém.

Díky tomu jsem si uvědomil "jistý rozdíl" v řečení téhož u nevěřícího, který neví, co říká a věřícího člověka, který ví (nebo by měl vědět) nejen, co říká, ale i v jakém Duchu to říká.

A jinak amen - otroci neutečou, a když, tak ne na dlouho. Vždyť si své otroctví vybrali dobrovolně - nikdo je nenutil, ale oni poznali, že je lepší být dobrovolně otrokem Páně, než nuceně otrokem někoho nebo něčeho jiného. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Neděle, 29. březen 2009 @ 14:41:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Po rozvodu jsem se odstěhoval na chaloupku pod Ještěd. V té vsi, kde jsem bydlel, jsem i pracoval jako přidavač. Blížily se Vánoce. V okolí přípravy na "oslavy".  Na zahrádce, blízko silnice, jsem měl  borovičku  (stromek).  Na špici  jsem  připevnil  papírovou kometu s nápisem Ježíš je Pán.  Nikdo na to nereagoval, až na jednoho. Jarda byl kolega z firmy. Známej opilec. Pár dní po Vánocích mě potkal. S rozzářenýma očima na mě volá: "Lůďo, to se ti teda povedlo !" Já, jako co ? "No ten nápis : Ježíš je Bůh ! " Pak mi to během jara ještě dvakrát připomínal.
Později jsem bydlel sám v paneláku. Naproti ve dveřích rozvedená maminka se dvěmi malými dětmi. Nikdy jsme spolu, až na pozdrav, nemluvili. Až podezřelé mlčení. Na vánoce si vyzdobila vchodové dveře. Smrková větvička, skleněné ozdoby... Já jsem kontroloval opět papírovou kometou s nápisem Ježíš je Pán. Jednou takhle sedím potichu doma a slyším, jak se sousedé vracejí. "...a maminko, co je tam napsáno ?" Maminka čte: "Ježíš je Pán."


]


Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Neděle, 29. březen 2009 @ 14:22:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hele - další. Ježíš je Pán, ale my nejsme jeho otroci. Ty ano, cizinče?


]


Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Neděle, 29. březen 2009 @ 15:18:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Já ano, Pirmine.


]


Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Neděle, 29. březen 2009 @ 15:29:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dík za odpověď, já ne. Ale není v tom vzpoura, jak naznačuješ, nýbrž vykoupení.


]


Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 29. březen 2009 @ 09:33:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V tomto případě nevidím vůbec důvod se přít. Je to jen hra se slovíčky. Ne nadarmo jsem zdůraznil spojení slova otrok s jednadvacátým stoletím, kde má toto slovo pejorativní význam. Nežijeme v Pavlově době, kdy otroctví bylo pro mnohé denní realitou a bylo vnímáno jako přirozený stav části lidstva, tedy naprosto jinak, než dnes.

Je mi zcela jedno, zda se kdo ve svém vztahu ke Kristu hlásí ke svobodě, či k otroctví. Když to podrobně rozebereme, tak zjistíme, že stejně mluvíme o tom samém. Ale propagovat v dnešní době Krista s poukazováním na to, že jsem jeho otrokem, je pro neznalé vyloženě kontraproduktivní. Obecně chápaný význam slova otrok je v dnešní době opačný, než jak ho vnímá třeba Willy.

Protože skutečností je, že vztahem ke Kristu se člověk stává svobodným.



Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 29. březen 2009 @ 09:38:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
(Gal 4,1-7)
Říkám však, že dokud je dědic nedospělý, ničím se neliší od otroka, ačkoli je pánem všeho,
ale je pod poručníky a správci až do času určeného otcem.
Stejně i my, když jsme byli nedospělí, byli jsme zotročeni pod principy tohoto světa.
Když však přišla plnost času, poslal Bůh svého Syna, narozeného z ženy, narozeného pod Zákonem,
aby vykoupil ty, kteří byli pod Zákonem, abychom přijali právo synovství.
A protože jste synové, Bůh poslal do vašich srdcí Ducha svého Syna, volajícího: "Abba, Otče!"

A tak už nejsi otrok, ale syn, a když syn, pak také Boží dědic skrze Krista .



]


Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 29. březen 2009 @ 09:59:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
(Ř 8,19-21)
Neboť stvoření napjatě vyhlíží a očekává zjevení Božích synů
(stvoření je totiž poddáno marnosti, ne dobrovolně, ale kvůli tomu, který je poddal)

v naději, že i ono samo bude VYSVOBOZENO Z OTROCTVÍ zkázy do slavné svobody Božích dětí.



]


Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Neděle, 29. březen 2009 @ 15:43:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Oko.

  Když jsem si kdysi četl bibli, nechápal jsem jednu věc. Jak je možné, že Izraelci byli v Egyptě jako otroci, když Josef, díky kterému se tam dostali, byl přece vládce nad celým Egyptem? Kde se stala ta přesmyčka, že se z rodu vládnoucího v celém Egyptě stal národ otroků?

  A on je ten důvod jednodušší, než to vypadá. Žádná přesmyčka nebyla. Josef byl totiž celou dobu od začátku do konce v Egyptě otrokem, stejně jako jeho rodina. Otrokem faraona byl i v době, kdy byl vládcem nad celým Egyptem a kdy faraonovi vykoupil za jídlo celý známý svět, včetně jeho vlastní rodiny. Byl velmi privilegovaný člověk, ale stále otrok.


  Stejné je to dnes. Znám hodně lidí, kteří jsou "svobodní" a nejsou "otroci": Mají volební právo, jídla co chtějí, v koupelně teplou vodu, v garáži Fabii a každý rok jezdí do Chorvatska. Jenže ta svoboda má svoje limity: Většina z těch lidí začne v sedmnácti hákovat a končí okolo pětašedesáti, den co den, měsíc co měsíc, rok co rok, od rána do večera, než se ohlédnou, je život pryč. Nemůžou se sebrat a vyrazit třeba na rok na misijní cestu jako Pavel nebo kamkoliv jinam.

  Takový život se podobá mnohem spíš životu privilegovaných bohatších otroků ve stylu Josefa v Egyptě, než svobodných lidí, kteří mohou dělat cokoliv, kdykoliv a kdekoliv. Snad mi rozumíš.

  To slovo "otrok" je asi staromódní, ale nejlépe vyjadřuje podstatu věcí. Dneska nejsou lidi otroci právním řádem a vlastnictvím někomu, ale jsou otroci vlastnictvím mamonu. Skutečné svobody ve světě jen pramálo.


  A to slovo "otrok" vzhledem k Ježíši a Bohu má jednu hezkou vlastnost: Ochranu člověka. Pro mnoho lidí má to slovo "otrok" zvláštní druh ochrany  (třeba i pro mne) a to je ochrana sama před sebou. Jestliže jsme tedy skutečně vykoupeni a jsme Boží vlastnictví, nemusíme se už bát sami sebe, co kdy kde provedu, nebo co kdo kdy kde provede mně. To už není jen naše věc, ale hlavně věc našeho majitele. Jsem-li otrok, už tolik nezáleží na tom, jestli uteču - stejně si mne můj Pán jednou najde.

  Jedinou starostí tak zůstává poslouchat svého Pána, ostatní starosti jsou na něm. Asi jsem radši, když se věci v životě zjednodušují, než zesložiťují.


]


Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 29. březen 2009 @ 22:40:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Pán Ježíš, říká Petrovi - volná parafráze: Když jsi byl mladý, chodíval jsi, kam jsi chtěl, ale až zestárneš, jiný tě opáše (sváže ti ruce, dá ti na ně pouta) a povede tě, kam bys nechtěl (Jan 21).

Takto totiž působí skutečná Boží vůle. Jdeš, tam, kam bys v životě nešel a děláš, co by jsi v životě nechtěl dělat. Není to krásný příklad otroctví vzhledem k našemu Pánu?

Kdo toto nezná, pouze prozrazuje, že nikdy neokusil Boží vůli a že ji tudíž ani v nejmenším nečiní.


]


Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 29. březen 2009 @ 22:43:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen.


]


Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Neděle, 29. březen 2009 @ 23:37:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregory, o tom tady není sporu. Přál bych ti, abys to taky někdy poznal.
Na druhou stranu Ježíš mluvil o dni Petrovy smrti a to ti nepřeju.


]


Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 30. březen 2009 @ 10:13:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Takto totiž působí skutečná Boží vůle. Jdeš, tam, kam bys v životě nešel a děláš, co by jsi v životě nechtěl dělat. Není to krásný příklad otroctví vzhledem k našemu Pánu? Kdo toto nezná, pouze prozrazuje, že nikdy neokusil Boží vůli a že ji tudíž ani v nejmenším nečiní."...

Ono je velice snadné odsuzovat jiné, že oni jsou vedle a hřímat, jaký že já jsem to správný křesťan.

Ale v čem se odlišuje svoboda křesťana před otroctvím?
V poznání Boží vůle a jejím následným radostným přijetím.

(Mt 16,24)
Potom Ježíš řekl svým učedníkům: "Chce-li někdo přijít za mnou, ať se zřekne sám sebe, vezme svůj kříž a následuje mě.

Petr jako člověk by si jistě nevybral ukřižování. A kdo z nás ano? Tedy jako člověk byl zotročen, ale jako křesťan dokázal přijmout Boží vůli, přijmout svůj kříž a dobrovolně nastavit ruce ke spoutání. U vědomí, že bude následovat stovky křesťanských mučedníků, kteří již položili své životy před ním.
Otrok by se bránil, protestoval, žehral na svůj osud, Petr svůj kříž přijal s radostí, že se setká s Kristem.

(Mt 11,29-30)
Vezměte na sebe mé jho a učte se ode mne, neboť jsem mírný a pokorný v srdci; a najdete odpočinek pro své duše.
Vždyť mé jho je příjemné a mé břemeno lehké."

Chápete už, že svoboda křesťana spočívá právě v dobrovolném a radostném přijetí Boží vůle? Přijmu - li svůj kříž, na druhém konci mi ho pomáhá nést sám Kristus!

Toto vy nazýváte otroctvím, já svobodou!

Kdo toto nezná, pouze prozrazuje, že nikdy neokusil Boží vůli a že ji tudíž ani v nejmenším nečiní."...(Jak praví Gregory)


]


Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 30. březen 2009 @ 13:11:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Oko,

je vidět, že vůbec nechápeš dobrovolné a radostné otroctví - takové, jako když otrok ve SZ zákoně dostal šanci od svého Pána (po sedmi letech) být svobodný, avšak on si probodl ucho na znamení oddanosti svému Pánu a zůstal i nadále jeho otrokem:

"Pakli by řekl otrok:"Miluji pána svého, manželku svou i syny své, nevyjdu svobodný. Tedy postaví ho pán jeho před soudci a přivede ho ke dveřím neb k veřeji a probodne pán jeho ucho jemu špicí, i zůstane otrokem jeho navěky." (Ex 21,6)

Mám na mysli tento druh pozitivního otroctví.

Boží vůle, kterou Boží otroci vykonávají je však často spojená s překonáváním strachu z lidí (se smělostí a odvahou) - Sk 9,11-15 // Sk 4,29.

Kázání Evangelia, pokud je konáno podle Boží vůle, tedy pod vedením Ducha, kdy káže jeden či dva věřící právě na místě, kde je k tomu vyzve Duch (a ne plánovaně a organizovaně s dvacetičlenným týmem), je vždy spojeno se značným rizikem.

Pán Ježíš však chce, abychom měli Jeho Ducha - abychom byli ochotni za každých okolností Ho následovat a po Jeho vzoru položit za něj svůj život.

Proto nám dává Pán jako varovný příklad otroka, který zakopal svoji hřivnu v zemi. Ten otrok řekl: "Bál jsem se tě Pane." On se bál být naplněn Duchem svatým, přestože byl povolán za Božího otroka, který měl ve služebnosti vykonávat Boží vůli. Bál se následků kázání Evangelia, nebyl ochoten zaplatit s tím spojené oběti a utrpení. Věděl, že naplnění Duchem ho povede do konání Boží vůle spojené s mnoha riziky a utrpením a proto svou hřivnu zakopal v zemi (= v tělesnosti) a nechodil naplněný Duchem svatým.

Píšeš Oko o radostném přijetí Boží vůle. Ano. Avšak není to žádná procházka růžovým sadem. Nese to s sebou velké utrpení jak na duševní tak na tělesné úrovni.

Boží vůle však musí být vykonána - jak říká apoštol Pavel:"Běda by mě bylo, kdybych nekázal" (1Kor 9,16). Také proto se mluví o otroctví, neboť Boží vůle musí být splněna. Jinak následuje "běda", pro toho, kdo ji měl vykonat a nevykonal. Abychom si rozuměli, mám na mysli skutečnou Boží vůli, která byla připravena Pánem již před ustanovením světa, a kterou je třeba hledat (a být za tím účelem naplněn Duchem v plnosti), nemyslím něco, o čem si někdo pouze myslí, že je to Boží vůle a přitom je to jen jeho nápad, něco co může nebo je schopen učinit, či dokonce něco, co ho baví dělat....

Otroctví Pánu je však vždy spojené s přátelstvím Pána k nám - neboť "Vy přátelé moji jste, učiníte-li, co já přikazuji vám. Nebudu vás více nazývati otroky, neboť otrok neví, co by činil pán jeho. Ale vás jsem nazval přáteli, neboť všecko, což jsem koli slyšel od Otce svého, oznámil jsem vám."(Jan 15,14-15)

Bez nejužšího společenství (přátelství) s Pánem, který nám oznamuje od Otce Boží vůli, není ani možné být Jeho otrokem.

Ostatně Oko, srovnej si utrpení apoštolů při kázání Evangelia s "utrpením" vašich katolických prelátů ("apoštolů"), kteří vysedávají na zlatých trůnech a Evangelium nejen že nekáží, ale ani ho dokonce NEZNAJÍ, protože ho převrátili.






]


Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 30. březen 2009 @ 14:02:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neříkal jsem, že je to jen slovíčkaření?

Vysvětluj dneska někomu neznalému pojem pozitivní otroctví. Myslíš, že to přijme?
Otroctví je dneska chápáno, jako opak svobody - důsledek násilí, důsledek hříchu. Mluvíme přece o otroctví hříchu! To je skutečné otroctví se vším všudy.

Kralický překlad v (J 15) používá slovo "služebník", ne otrok. Už před tolika staletími cítili překladatelé, že slovo "otrok" nevystihuje správně smysl uvedeného místa. A kralický překlad téměř doslovně kopíruje řecký originál!

Dítě Boží nemůže být otrokem ze samé podstaty!

(Gal 4,30-31)
Avšak co říká Písmo? "Vyžeň služku i jejího syna, neboť syn služky nebude dědicem se synem svobodné."
A tak, bratři, nejsme dětmi služky, ale té svobodné .


I dítě následuje a poslouchá svého Otce, ale z jiných motivů, než otrok.

Vyber si, zda chceš být dítě Boží, nebo jen poslušný otrok.

Neznám žádného katolického "preláta", který by vysedával na zlatých rtůnech. Uvízl jsi oběma nohama někde ve středověku. Zato znám některé, kteří evangelium nejen dobře znají (převracíš ho někdy ty), ale hlavně ho hlásají svými životy. A nemusíš se obávat, že každý z nich nemá ten svůj kříž "ušitý" přesně na míru.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 30. březen 2009 @ 14:13:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ale Oko,

náš vztah s Bohem má mnoho různých aspektů. Pochopitelně, že ve vztahu Otec-dítě nejsme otroci. Ve vztahu Pán-otrok, nebo chceš-li služebník, však ano.

Ostatně hlavní význam řeckého slova "dulos", je OTROK, NEVOLNÍK. proto překlad KMS je v tomto věrný originálu.

Možná je lepší slovo "nevolník", protože Boží sluhové nejsou VOLNÍ dělat si, co chtějí, ale jsou vázání hledat a činit Boží vůli předem připravenou. Nečiní-li Boží vůli, pak hřeší, i kdyby dělali dobré věci. A proto svoboda od otroctví hříchu, je jen v otroctví (nevolnictví) Kristově.

Kdo zná Pána, ten ví, že činění Boží vůle je skutečně v jistém smyslu otroctví, protože otrok musí dělat to, co vidí, že dělá Jeho Pán, tak jako Syn Boží dělal to, co viděl dělat Otce. Nemohl si dovolit udělat jeden jediný skutek jiný. Neřekl ani Slovo mimo svého Otce.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 30. březen 2009 @ 21:06:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Křesťan plní Boží vůli ne proto, že musí, ale že sám chce. Pán Ježíš neměl zájem dělat cokoli jiného, než si přál jeho Otec. Z vlastní vůle. To není otroctví. Otroctví je vynuceno násilím.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 30. březen 2009 @ 22:22:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

a co říkáš tomuto: A trochu poodešel, padl na tvář, modlil se a říkal: „Můj Otče, je–li to možné, ať mne mine tento kalich. Avšak ne jak já chci, ale jak chceš ty.Mt 26:39

„Otče, chceš–li, přenes tento kalich ode mne, avšak ne má vůle, nýbrž tvá se staň.L 22:42

Jakého násilí se dopustil Bůh Otec na Synu, že řekl tato slova coby Spasitel-otrok?! A nezůstal jen u slov, ale vykonal to, co chtěl Otec.

Velmi se mýlíš, oko. Křesťan, který je otrokem Pána Ježíše Krista, poměrně často plní Boží vůli, přestože sám nechce to, co chce Bůh. A činí tak proto, že je otrokem a přítelem Pána Ježíše Krista, Jehož následuje jako svůj vzor a příklad ve všem! A nemyl se dál a uvědom si, že Ježíšovými přáteli jsme pouze tehdy, když činíme, co nám přikazuje. Jinak ne!

Jan 15:14 Vy jste moji přátelé, činíte–li, co vám přikazuji.

Z vlastní zkušenosti svědčím, že mi Pán mnohokrát přikázal něco, co jsem nechtěl udělat. A když jsem ze začátku občas odmlouval nebo se chtěl dohadovat, pocítil jsem i Jeho přísnost a jednou, když jsem nepřestal, mě "potrestal" svým mlčením, které ovšem bylo velmi výmluvné. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 31. březen 2009 @ 10:53:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy
Tvrdíš přece to samé, co já svým příkladem o Petrovi. Jako člověku se mu taky nechtělo jít na smrt, ale zvolil dobrovolně Boží vůli. Motivem mu byla láska. Dítě říká ANO Otcovu záměru. A tím se toto liší od otroctví, jak ho vnímáme dneska. Otrok jde z donucení, protože mu nic jiného nezbývá, dítě jde z vlastního rozhodnutí a dobrovolně. I když po překonaném vnitřním zápase.

Konáš Boží vůli protože ses tak sám nakonec rozhodl, nebo jen ze strachu z trestu?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 31. březen 2009 @ 20:18:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

už mnohokrát se mi u tebe stalo, že ti v reakci na to, co napíšeš, položím nějakou zásadní otázku, ty na ni neodpovíš a položíš jinou - buď špatnou nebo nepřípadnou. Co si od toho slibuješ a co s tím hodláš dělat?!

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 31. březen 2009 @ 22:19:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Prosím, celý můj komentář je odpovědí na tvou otázku. Bůh nečinil Kristu násilí, Kristus sám se rozhodl přijmout Boží vůli a přinést oběť. Tak jedná milující syn, ne sluha, nebo dokonce otrok.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 30. březen 2009 @ 14:04:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A tak už nejsi otrok, ale syn, a když syn, pak také Boží dědic skrze Krista .


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 30. březen 2009 @ 14:15:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Oko,

ty jen vytrháváš z kontextu. To mohu také. Např.:"Zjevení Ježíše Krista, které dal jemu Bůh, aby ukázal OTROKŮM svým, které věci by se měly díti brzo..." (Zj 1,1)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 30. březen 2009 @ 14:53:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gregu.
Jestliže vytrhávám z kontextu, oprav mě! Jaký jiný je tedy smysl onoho místa? Ono se lehko vykroutí obviněním z vytrhávání, ale dolož!

(Gal 4,1-7)
Říkám však, že dokud je dědic nedospělý, ničím se neliší od otroka, ačkoli je pánem všeho,
ale je pod poručníky a správci až do času určeného otcem.
Stejně i my, když jsme byli nedospělí, byli jsme zotročeni pod principy tohoto světa.
Když však přišla plnost času, poslal Bůh svého Syna, narozeného z ženy, narozeného pod Zákonem,
aby vykoupil ty, kteří byli pod Zákonem, abychom přijali právo synovství.
A protože jste synové, Bůh poslal do vašich srdcí Ducha svého Syna, volajícího: "Abba, Otče!"

A tak už nejsi otrok, ale syn, a když syn, pak také Boží dědic skrze Krista .


Nevím, ze kterého překladu Bible čerpáš, ale už první vydání Kralické Bible (z r. 1613) zní jinak:

(Zj 1,1)
Zjevení Ježíše Krista, kteréž dal jemu Bůh, aby ukázal služebníkům svým, které věci měly by se díti brzo, on pak zjevil, poslav je skrze anděla svého, služebníku svému Janovi,


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 30. březen 2009 @ 16:59:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Oko,

služebník v kralické Bibli je OTROK v řeckém originále. A otrok má, stejně tak jako každý jiný pojem v Písmech mnoho různých aspektů. Od otroka hříchu až po otroka bídným živlům, otroka Zákona až po otroka Pána Ježíše Krista.

Právě tak existuje náš vztah k Bohu jako Otci, kdy jsme děti a náš vztah k Pánu, jako otroků a přátel. A to jaksi asi nejsi schopen nebo ochoten rozlišit a pojmout. Proto to vytrhneš z kontextu, bez ohledu i na jiné smysly a na jiné existující aspekty.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 30. březen 2009 @ 21:00:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregoty
Znovu opakuješ, že vytrhávám z kontextu, aniž bys to jakkoli dokazoval. O komentář výš jsem tě žádal, abys tedy uvedené místo vyložil "správně". Když já vytrhávám.

Neudělals to. Raději slovíčkaříš.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 31. březen 2009 @ 06:30:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,

ale vždyť jsem ti odpověděl. Vytrhl jsi ten verš protože nebereš v úvahu existenci jiných veršů o otrocích.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 31. březen 2009 @ 10:43:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já tě žádal, abys opravil můj "vytržený" smysl těchto veršů: Já myslím, že vytržený nijak není, že postavení křesťana se dá v dnešní době vyjádřit přesnějšími výrazy. Musíš brát v úvahu, že jazyk se vyvíjí a význam některých slov se časem posunuje, nebo i mění.

(Gal 4,1-7)
Říkám však, že dokud je dědic nedospělý, ničím se neliší od otroka, ačkoli je pánem všeho,
ale je pod poručníky a správci až do času určeného otcem.
Stejně i my, když jsme byli nedospělí, byli jsme zotročeni pod principy tohoto světa.
Když však přišla plnost času, poslal Bůh svého Syna, narozeného z ženy, narozeného pod Zákonem,
aby vykoupil ty, kteří byli pod Zákonem, abychom přijali právo synovství.
A protože jste synové, Bůh poslal do vašich srdcí Ducha svého Syna, volajícího: "Abba, Otče!"

A tak už nejsi otrok, ale syn, a když syn, pak také Boží dědic skrze Krista .



]


Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 30. březen 2009 @ 17:06:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Čili otroctví Pána Ježíše Krista znamená, že si obrazně od Něj necháme propíchnout ucho, abychom slyšeli, co Duch každodenně praví o Boží vůli pro náš konkrétní život.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pondělí, 30. březen 2009 @ 19:42:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Propíchnout ucho, ne vypíchnout oko :-)
Já Oka chápu, výraz otrok zní opravdu ošklivě.
Zmiňuji ještě jednou, co jsem psal výše: Dlouho jsem nechápal, jak mohl Josef tak klidně zkousnout, že je Miriam těhotná z Ducha sv. Bylo to jedině tím, že již dříve přijal JHVH jako svého Pána a Spasitele. Musel mít svůj život plně Bohu vydaný. Zkrátka byl to Boží .....


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 30. březen 2009 @ 21:02:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vydat se Bohu v dobrovolnosti je přímo opakem vztahu otroctví. Otroctví je totiž vynucováno násilím.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 31. březen 2009 @ 06:34:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Oko,

hezké názory, jen že jsou jen lidské. Není snad určitý druh násilí, když Pavel řekl, že by mu bylo běda, kdyby nekázal?

Což nevíš, co se stane s otrokem, který zakopal svoji hřivnu?

Není snad pohrůžka trestem určitým násilím? Otrok prostě musí poslouchat, přesně jako voják. I my jsem vojáci (rytíři) Ježíše Krista.
Když neuposlechneme Pána, má to následky.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 31. březen 2009 @ 06:38:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Oko,

netrestá snad Pán svůj lid za hřích? A nečinění Boží vůle je hřích. A Pán má dlouho trpělivost a shovívavost. Jednoho dne však udeří, když se hřích nahromadí.

Nenesl snad David kruté následky svého hříchu, přestože mu bylo odpuštěno a přestože bylo obnoveno jeho společenství s Hospodinem?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 31. březen 2009 @ 10:34:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gregory.
Vzpomeň si, že právě já jsem ten, který zde vždy upozorňoval, že i odpuštěný hřích nese následky - proto odpustková praxe v církvi.

Abys mohl Boží vůli ve svých konkrétních životních situacích znát, musí ti být zjevena. Aby ti mohla být zjevena, musí o to být z tvé strany zájem. Boží "vysílač" vysílá čtyřiadvacet hodin. Pokud si ale nenaladíš ten svůj "přijímač" na Boží vlnu, nic se nedozvíš. Bůh nám může svoji vůli sdělovat skrze Písmo, ale také třeba skrze životní události.

Člověk, který o Boha nestojí, Boží hlas zpravidla ignoruje. Ale slyšívá ho přesto i tak skrze hlas svého svědomí. Sice ne tak jasně a zřetelně, jako ten, kdo žije v úzkém společenství s Bohem, přesto dostatečně na to, aby se nemohl vymlouvat na úplnou neznalost.

Hádáme se zde pořád zbytečně o slova (jaký mají význam) a přitom jde o postoj. O naše postavení vůči Bohu, které není v žádném případě v horizontální rovině, jako rovný s rovným, ale v rovině vertikální - Bůh a jeho stvoření. Ale v tomto mezi námi nejsou zásadní rozpory.
Starozákonní člověk vnímal toto své postavení trošku jinak, než vnímá křesťan. On se skutečně Boha bál, měl z něho strach pro jeho velikou moc, jakou se projevoval. Ale přišel Kristus a pozdvihl důstojnost člověka naprosto nezaslouženě do úrovně dětí Božích. Víme, že jsme milováni a to láskou dokonalou. Ze svého Otce nemusíme mít strach, protože přes celou jeho velkou moc víme, že sleduje jen a jen naše dobro.

Naplňovat Boží vůli je tedy především k našemu prospěchu.

Běda, kdybych tak nečinil, nemohl bych v tomto životě zakoušet štěstí. Trpěl bych pocity nenaplněnosti a promarněnosti.

Už Jeremjáš toto krásně vyjádřil:

(Jer 20,7-9)
Přemlouvals mě, Hospodine, a dal jsem se přemluvit. Zdolal jsi mě a přemohl. Po celé dny jsem jen pro smích, každý se mi vysmívá. Sotvaže promluvím, úpím, přivolávám násilí a zhoubu, neboť Hospodinovo slovo mi přináší jen potupu a pošklebky po celé dny.  Řekl jsem: „Nebudu je připomínat, už nebudu v jeho jménu mluvit,“ avšak je v mém srdci jak hořící oheň, je uzavřeno v mých kostech, jsem vyčerpán tím, co musím snášet, dál už nemohu.

Nemohu si pomoct, ale tak, jak je v dnešní době chápán význam slova "otroctví" pouze v negativním významu, nevytihuje náš vztah k Bohu. Vztah křesťana k Bohu je ryze pozitivní, v lásce a dobrovolnosti.
Ale v tom se také nelišíme, jen to různě nazýváme.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 01. duben 2009 @ 23:43:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Milé Oko,

tzv. "odpustková praxe" v církvi, je ta největší blbina, co jsem kdy slyšel. Nemám čas právě teď teologicky rozebírat zvrhlost odpustků.
S praxí prvotní Církve ani s vůlí Boží to nemá pranic společného.

Není jiná cesta k odpuštění hříchů, než krev Kristova. A jsou jen dvě cesty, jak Bůh naloží s NÁSLEDKY našich hříchů. Buď na ně vztáhne své milosrdenství nebo nás nechá výchovně trpět. Člověk však ničím jiným následky svých hříchů nemůže odčinit.

 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 03. duben 2009 @ 10:06:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milé Oko,

mně ale vůbec nezajímá, jak je v dnešní době chápán význam slova "otroctví." Mně pouze zajímá, jak byl chápán v prvním století ve vztahu ke Kristu, protože tento význam trvá navěky.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 31. březen 2009 @ 10:56:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
G
Nahoře máš ještě mé vyjádření ke "skutkům těla".


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Úterý, 31. březen 2009 @ 21:25:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Oko, princip otroctví není v násilí. Otroctví s násilím přímo nesouvisí. Násilí souvisí s otroctvím jako třeba s fotbalem. A základní princip fotbalu taky není násilí (teď nemyslím americký fotbal :-)

  Princip otroctví je vlastnictví. V tom se odlišuje od jiných vztahů, třeba od vztahu Zaměstnavatel-Zaměstnanec, Otec-dítě, Hospodář-služka a podobně.

  Základní princip otroctví je ten, že člověk patří někomu jinému se vším, co má. Je to podobné jako v manželství. Jako manžel patříš svojí manželce a ona tobě. Všechno co vlastníš ty, vlastní i ona. Manželství je jiný vztah, než třeba otcovství. To, co patří tobě, nepatří tvému otci a naopak. Leda bys zemřel ty nebo tvůj otec.

  V tom jsme otroci a v tom je Ježíš Pán a v tom je celý princip - že všechno co máme, patří ve skutečnosti jemu. Ježíši patří můj život, stejně jako majetek a cokoliv, co "patří" mě a já jsem ve skutečnosti jen správce, ne majitel.

  Samozřejmě, že ve vztahu k Bohu není jen tenhle aspekt, je tam i aspekt Božího dítěte a partnerství krevní smlouvy, ale tyhle věci se nevylučují.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Úterý, 31. březen 2009 @ 22:03:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No to je mi zase newspeaček!
Princip otroctví mě nezajímá. Zajímá mě, zda jsem otrok nebo svobodný. Tuto formulaci, vylučující, máš v Bibli. A taky máš v Bibli nikoli snad "princip", ale původ otroctví. Čti Gen 8.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Středa, 01. duben 2009 @ 00:09:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Jsem rád, že mě tak poctivě čteš, Oline.


]


Genesis 8 (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Středa, 01. duben 2009 @ 21:26:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Teda jsem asi trouba, ale Genesis 8 je o potopě světa nikoliv o otroctví.


]


Re: Genesis 8 (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Pátek, 03. duben 2009 @ 23:23:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odkazuji to zpaměti, tak snad jsem se nesekl - je tam pasáž o původu otroctví: "Proklet buď Kenaán, ať je navěky otrokem svých bratří." ...a verše související.


]


Re: Re: Genesis 8 (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Sobota, 04. duben 2009 @ 10:17:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Genesis 9, 25
Zlořečený buď Kanaán, ať je pro své bratry otrokem všech otroků! (B21 :-))
Kanaán byl Chámův syn. (Nutno přečíst související verše.)



]


Re: Re: Re: Genesis 8 (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Sobota, 04. duben 2009 @ 13:17:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak pardon, je to 9.kap.
Protože je to první zmínka o otroctví v knize "původů a počátků" (otroctví se jinak v Bibli moc neřeší, počítá se s ním jako s hotovou věcí) tak je to důležitý příběh k pochopení věci - jaký je rozdíl mezi otročením hříchu a službou Bohu.

Podstatou "newspeaku" je matení pojmů - jak ví každý čtenář Orwella. A já považuji používání českých slov "služebník" a "otrok" jako by to byla synonyma (řečtina pro to má jedno základní slovo, význam je zřejmý z kontextu) za skutečné matení. Typicky křesťanské: není to míněno vážně. Celá řada lidí, co se tady hlásí k tomu, že jsou "otroci ježíšovi",patrně není ochotna sloužit. Jo, jsou to ve svých představách otroci - ale jako Josef v Egyptě - otroci na samém vrcholu pyramidy.  Jsou to sice "otroci", to jistě, ale nikdo jim nesmí nic nařídit, nikomu se taky nebudou zodpovídat. Jsou přece pouze "otroci Ježíšovi", a Pán tady neni!  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 31. březen 2009 @ 22:24:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pavel ale tyto věci na rozdíl od tebe vylučuje. Nedovedu si představit jak byste asi křičeli, že ignoruji Bibli, kdybych já na něčem takovém v rozporu s evangeliem trval. Buď jsi otrok, nebo jsi syn. Obojí být nemůžeš.

(Gal 4,1-7)
Říkám však, že dokud je dědic nedospělý, ničím se neliší od otroka, ačkoli je pánem všeho,
ale je pod poručníky a správci až do času určeného otcem.
Stejně i my, když jsme byli nedospělí, byli jsme zotročeni pod principy tohoto světa.
Když však přišla plnost času, poslal Bůh svého Syna, narozeného z ženy, narozeného pod Zákonem,
aby vykoupil ty, kteří byli pod Zákonem, abychom přijali právo synovství.
A protože jste synové, Bůh poslal do vašich srdcí Ducha svého Syna, volajícího: "Abba, Otče!"

A tak už nejsi otrok, ale syn, a když syn, pak také Boží dědic skrze Krista .



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Úterý, 31. březen 2009 @ 22:59:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestli pak ty Oko, neprotestuješ (protestující katolík :-)) jenom tak z principu. Vždycky jsem se domníval, že je katolictví bližší být pokorný trpělivý /trpící/ služebník, Bohu se vydávat nežli být radostný, dary přijímající syn. Kéž bych se pletl.
Viz návrat ztraceného syna. Chtěl být alespoň služebníkem /otrokem/ a hle, stal se opět synem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 01. duben 2009 @ 10:22:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Lu.
Snažím se popsat věci, jak je vidím já a pochopit, jak je vidí jiní.Nejsem z principu rebelem, spíš člověk smířlivý. Ale protiví se mi nepravda a tak se snažím na ni trpělivě poukazovat. Nedělám si patent na rozum, ale kolikrát už se mi stalo, že myslíme věci stejně, nebo velmi podobně a dohadujeme se zbytečně o slovní formulace.

..."že je katolictví bližší být pokorný trpělivý /trpící/ služebník, Bohu se vydávat nežli být radostný, dary přijímající syn."...

To se paradoxně navzájem nevylučuje. Křesťan má být radostný. Ale ne jako klaun, ale plný vnitřní radosti, plynoucí ze zažívání trvalého společenství s Bohem. Papež J.P.II. kamkoli přijel, začínal dvěma způsoby. V době velikonoční slovem "RADUJTE SE, KRISTUS OPRAVDU VSTAL" nebo slůvkem "NEBOJTE SE", protože křesťan se skutečně nemá čeho bát. Myslím, že pro každého z nás, nejen pro katolíky, je těžké být pokorným a trpělivým. Ale nezlehčoval bych to, jsou to duchovní cnosti, výsledek spolupráce Božích milostí a naší práce na sobě. Určitě to není nic negativního, protože to odvádí člověka od pomíjivosti Světa a přibližuje k Bohu.

Snažil jsem se své myšlenky vyjádřit v článku o kříži, ale asi se mi moc nepovedl, nechal ostatní lhostejnými. Svůj kříž je třeba přijmout, ne ho odmítat. Není nám příjemný, ale pro kolik lidí už znamenal záchranu, skutečný život. Chce to ho poponášet každý den, pak je lehký, protože nám ho pomáhá nést sám Kristus. Odmítneme - li svůj kříž, stejně nás čeká "za rohem" ale pak je k neunesení těžký.

Včera mi zemřel otec, ale já, i když jsem lidsky smutný z odloučení, jako křesťan se raduji, protože ho smrt nepřekvapila a vím, že se vrátil do náruče, ze které kdysi vyšel.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Středa, 01. duben 2009 @ 15:57:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Oko,
 UPŘÍMNOU SOUSTRAST.
Pán Ježíš nechť je v těchto chvílích s Tebou i s Tvojí rodinou.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 01. duben 2009 @ 17:50:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rozumím tvému smutku i tvé radosti, oko,

prožil jsem je podobně, když před více než třemi lety zemřela moje mamka. I když byl i smutek, radost o mnoho převažovala, neboť odloučení je na "chvíli", ale radost je a bude navěky. A s ní tak trochu i tichá "závist" ve smyslu - žít pro mne znamená Kristus, zemřít ZISK (Fp 1:21). Tož tak.

Pánova milost buď s tebou.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 01. duben 2009 @ 20:19:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji vám.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 01. duben 2009 @ 23:50:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Oko,

také přijmi moji upřímnou soustrast.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 02. duben 2009 @ 18:50:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
I tobě děkuji.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Neděle, 05. duben 2009 @ 17:02:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,

i já se připojuji s upřímnou soustrastí. Ať tě Pán posiluje v této těžké chvíli..

Irena


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Známe Ho? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 01. duben 2009 @ 23:47:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Oko,

jenže otrok má v Bibli několik různých aspektů. Záleží na tom, v jakém smyslu již nejsme otroci (otroci Zákona), a v jakém smyslu stále otroci jsme a navěky budeme (otroci Ježíše Krista).

Ty to už děláš skoro jako Demagog - bereš Písmo už jen mechanicky - bez zkoumání významu jednotlivých různících se aspektů slov.


]


Stránka vygenerována za: 0.52 sekundy