|
Právě je 592 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116824394 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: Církev vyhlíží probuzení.
Vloženo Pátek, 14. září 2007 @ 22:51:04 CEST Vložil: gojim |
poslal cizinec Každý měsíc vidím ten podtitul v tiráži jednoho časopisu. Zajímavé heslo, které jsem nikdy nepochopil, nerozumím mu. Kdo se má vlastně probudit? Rozumíte tomu někdo?
Zkoušel jsem se podívat do bible, konkordance, a kupodivu - slovo církev jsem tam našel, slovo vyhlíží také, ale o probuzení ... nic. Tak jsem se podíval trošku víc na spaní a probouzení v bibli a chci se tady s vámi o těch pár veršů podělit. První zajímavý probouzecí verš jsem našel v Proroctví Izaiáše Proroka, 52 kapitole: Iz 52 1 Probuď se, probuď se, oblec se v sílu svou, Sione, oblec se v roucho okrasy své, ó Jeruzaléme, město svaté; neboť nebude již více na tě dotírati neobřezaný a nečistý. 2 Otřes se z prachu, povstaň, posaď se,Jeruzaléme; dobuď se z okovů hrdla svého, ó jatá dcerko Sionská. 3 Takto zajisté dí Hospodin: Darmo jste sebe prodali, protož bez peněz budete vykoupeni. To mi dává smysl. Bůh říká lidu své smlouvy, že se něco děje a ten lid se má probudit. Něco o probouzení je i v Iz64,7. V tomhle smyslu je ve SZ ještě pár dalších veršů. O kousek dál, v NZ, je toho o probouzení ještě víc. Lukáš 9 32 Ale Petr a ti, kteří byli s ním, byli obtěžkáni spánkem. Když se však probudili, uviděli jeho slávu a ty dva muže, jak stojí s ním. Matouš 13, 24 jim předložil jiné podobenství. Řekl: "Nebeské království je podobné člověku rozsívajícímu na svém poli dobré semeno. 25 Ale zatímco lidé spali, přišel jeho nepřítel, nasel mezi pšenici koukol a odešel. Matouš 24, 40 Potom přišel k učedníkům a nalezl je, jak spí. Řekl tedy Petrovi: "To jste se mnou nemohli bdít jedinou hodinu? 41 Bděte a modlete se, abyste nevešli do pokušení. Duch je sice připraven, ale tělo je slabé." 42 Potom odešel podruhé a modlil se: "Otče můj, jestliže mě tento kalich nemůže minout, ale musím ho vypít, ať se stane tvá vůle." 43 A když přišel, znovu je nalezl, jak spí, protože jim ztěžkly oči. To mi dává smysl. Učedníci Ježíše měli asi častěji problém se spaním ve chvíli, kdy by měli být vzhůru.
Když se pak člověk podívá do listů, najde tam pár dalších zajímavostí: Tesalonickým, 5 5 Vy všichni jste synové světla a synové dne. Nepatříme noci ani tmě. 6 Nespěme tedy jako ostatní, ale bděme a buďme střízliví. 7 Vždyť ti, kdo spí, spí v noci a ti, kdo se opíjejí, jsou opilí v noci. 1 Kor 15 34 Opravdově procitněte a nehřešte. Někteří totiž neznají Boha - říkám to k vašemu zahanbení. Ef, 5 14 Proto se říká: "Probuď se, ty, kdo spíš, vstaň z mrtvých a zazáří ti Kristus!" 2Petr 31 Milovaní, toto je již druhý dopis, který vám píši. V nich skrze upomínání probouzím vaši upřímnou mysl, 2Petr 113 Považuji totiž za správné probouzet vás upomínáním, dokud jsem v tomto stánku, Římanům 13 11 Kromě toho znejte dobu, že už je čas probudit se ze spánku. Vždyť teď je naše spasení blíže, nežli když jsme uvěřili. Kdo to tu vlastně pospává a kdo se to má probudit? Přemýšlím nad tím heslem. Církev vyhlíží probuzení. Jaké probuzení a koho vyhlíží církev? Připadá mi to tak, jako kdyby Nový prostor měl pod hlavičkou podtitul "Spící muž na lavičce vyhlíží probuzení". Může někdo spící se zavřenýma očima vyhlížet probuzení? Kdo čekáte, že se probudí ze spánku? Probudí se snad lidé mimo církev? Mrtví se přeci probudit nemůžou. Jak by mohli. Nepotřebují probuzení, byli by z nich mumie. Potřebují vzkříšení. Nové narození. Probudí se snad Bůh? Spí snad, nebo si odskočil, že je potřeba očekávat jeho probuzení? To taky si nebude to pravé ořechové, tady se taky nějakého extra velkého probuzení nedočkáme. V nebi už probuzení je, tam se asi moc nespí. Kdo že se to tu má vlastně probudit? Myslím, že některé ty biblické úryvky dokonale vytržené z kontextu mluví docela jasnou řečí. A řekl bych, že z těch veršů mám pocit, je tu ještě někdo, kdo je zainteresovaný. Dokážu si představit jedno heslo, které mi k dané situaci připadá výstižnější.
|
Podobná témata
|
|
Re: Řekl bych, že Církev nemá vyhlížet probuzení, ale příchod Pána Ježíše Krista (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Pátek, 14. září 2007 @ 23:32:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Řekl bych, že Církev nemá vyhlížet probuzení, ale příchod Pána Ježíše Krista. Pán Ježíš totiž zcela jistě přijde - dříve či později. Probuzení už možná žádné nepřijde. Kdo ví, zda je Božím plánu či nikoliv?
Proto mě heslo na obálce onoho časopisu (který jsem i kdysi odebíral) zaráží.
Nestává se probuzení modlou?
r |
Re: Re: Řekl bych, že Církev nemá vyhlížet probuzení, ale příchod Pána Ježíše Krista (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Pátek, 14. září 2007 @ 23:38:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Proč už jej neodebíráš?
|
]
Re: Re: Re: Řekl bych, že Církev nemá vyhlížet probuzení, ale příchod Pána Ježíše Kri (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Pátek, 14. září 2007 @ 23:45:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nooo, nějak mi teologicky příliš nesedí.
zdraví
reformovaný |
]
Re: Re: Re: Re: Řekl bych, že Církev nemá vyhlížet probuzení, ale příchod Pána Ježíše (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Pátek, 14. září 2007 @ 23:51:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A to je důvod ho nčíst?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Řekl bych, že Církev nemá vyhlížet probuzení, ale příchod Pána Je (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Pátek, 14. září 2007 @ 23:57:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ne jediný. A vlastně asi ne ten hlavní. Hlavním důvodem asi bude, že je jedno číslo jako druhé. Skoro nečekám, že bych se dozvěděl mnoho nového. Samozřejmě trochu přeháním a třeba v průměru tak 2 zajímavé články na číslo by se našly, ale to je trochu málo.
r |
]
Re: Re: Řekl bych, že Církev nemá vyhlížet probuzení, ale příchod Pána Ježíše Krista (Skóre: 1) Vložil: Kristus v Sobota, 15. září 2007 @ 01:06:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý r,
píšeš: Řekl bych, že Církev nemá vyhlížet probuzení, ale příchod Pána Ježíše Krista. Potěšil jsi mě, neboť úplně stejně jsem reagoval kdysi, když jsem ještě tu a tam ŽV četl a zdálo se, že je "zajímaly"(?) názory čtenářů. Osobně věřím, že něco jako probuzení (lidsky pojmenováno) přijde, ale bude to právě v přímé souvislosti s Pánovým příchodem.
SV |
]
Re: Re: Řekl bych, že Církev nemá vyhlížet probuzení, ale příchod Pána Ježíše Krista (Skóre: 1) Vložil: IC434 v Sobota, 15. září 2007 @ 10:30:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Probuzení se nestává modlou. Ono už tou modlou je. |
]
Re: Re: Re: Řekl bych, že Církev nemá vyhlížet probuzení, ale příchod Pána Ježíše Kri (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Sobota, 15. září 2007 @ 20:06:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mám jednu knihu, kde je rozváděněj názor, že přeceňování probouzení je penetrace nevobrácenejch lidí do Církve, s čímž se pojí její přibližování světu a posléze úpadek.
|
]
Re: Re: Řekl bych, že Církev nemá vyhlížet probuzení, ale příchod Pána Ježíše Krista (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Sobota, 15. září 2007 @ 16:21:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Zdravím Reformovaný,
ale ano, "probuzení" přijde. Bude to ale pouze probuzení iniciované *****m, který má získat pod svou vládu ( tím probuzením ) všechny ty, co přebývají na zemi. Myslím, že to bude asi největší "probuzení" v historii.
Proto všichni ti, jejichž MODLA je probuzení, by si měli uvědomit, jaké to probuzení je vlastně nyní na programu ( podle proroctví Bible ). To, co mnozí budou nazývat probuzením, bude ve skutečnosti velkým odpadnutím, za kterým bude falešný náhražkový "Kristus", resp. Antikrist. A jak to vypadá celé to povede charismatické hnutí falešných proroků a učitelů - víte, které myslím, ty jejichž ani jedno proroctví se nenaplnilo a kterým tady hodně lidí přesto věří ( což nemohu pochopit, nějak mi to nejde ani na mozek ani na srdce ). Dokonce hltají jejich falešné knihy, čímž je finančně podporují ( Joynera a spol ).
|
]
|
|
Re: Církev vyhlíží probuzení. (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Pátek, 14. září 2007 @ 23:50:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Milý Cizinče, jsem zřejmě křesťanem zcela jiné krevní skupiny, ale mnohé Tvé
vstupy články a komentáře mne oslovují a mám ne ně stejný pohled. Asi
nikdy ze mne nebude stoupenec učitelů prosperity, a proto bych
velmi nerad se Tě nyní nějak dotkl ani bych nechtěl, aby sis to bral
nějak osobně. Jde mi čistě o princip. Ale copak Hagin, Ekman, Osteen...
a téměř všichni učitelé hypervíry neprorokují a neučí probuzení
poslední doby?
S pozdravem,
Pastýř
|
Re: Re: Církev vyhlíží probuzení. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec v Sobota, 15. září 2007 @ 20:11:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj Pastýři.
Možná máme společného více, než ti připadá :-)
Já docela dost věřím "na probuzení". Jen ho vnímám tak docela jinak. Prakticky.
Probuzení se dělá jednoduše: Nastavíš si budíka. Když se budík ozve, tak se probudíš, dáš se "do kupy" a jdeš do práce. Tomu říkám probuzení, celkem jednoduché, funkční, pochopitelné.
Když moje děti na budíka zaspí, tak k nim přijdu a jemně je pošťouchnu: "Noemko, vstávej, je čas vyrazit." Když nereaguje, trošku přitvrdím. Takové probuzení je méně příjemné, ale taky funkční.
To, co cítím z tohohle hesla, je takové sejmutí odpovědnosti: "až nastane probuzení tak se něco bude dít". Jakoby se jakékoliv probuzení týkalo někoho jiného než toho, kdo spí. Když je pondělí čtyři ráno a máš před sebou celodenní šichtu, taky asi moc nevyhlížíš probuzení. Kdyby sis ty nebo já dal nad postel cedulku "AF vyhlíží probuzení", asi by se manželky divily, co tím myslíme.
Já se taky divím. Nic proti ŽV, rád ho čtu. Ale tady jsem se tak trochu ptal, jestli tomu heslu někdo rozumí. Docela jsem i čekal odpověď. A nic. Tak snad se tu nějaká objeví, než ten článek uteče z první stránky.
|
]
Re: Re: Re: Církev vyhlíží probuzení. (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Sobota, 15. září 2007 @ 21:17:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Cizinče,
ten nápis na tom - pro orientaci velmi užitečném časopise - je sice
nelogický, ale zato velmi výstižný. Pokud někdo potřebuje probuzení,
pak tím mimo jiné vyjadřuje, že spí. Jinak já na probuzení poslední
doby také věřím, ale bude to velmi nepříjemné procitnutí a probuzení ze
sna. Toto probuzení nebude mít pro mnoho křesťanů "happy end".
Mt 25,1 Tehdy bude království nebeské, jako když deset družiček vzalo lampy a vyšlo naproti ženichovi.
Mt 25,2 Pět z nich bylo pošetilých a pět rozumných.
Mt 25,3 Pošetilé vzaly lampy, ale nevzaly si s sebou olej.
Mt 25,4 Rozumné si vzaly s lampami i olej v nádobkách.
Mt 25,5 Když ženich nepřicházel, na všechny přišla ospalost a usnuly.
Mt 25,6 Uprostřed noci se rozlehl křik: 'Ženich je tu, jděte mu naproti!'
Mt 25,7 Všechny družičky procitly a dávaly do pořádku své lampy.
Mt 25,8 Tu řekly pošetilé rozumným: 'Dejte nám trochu oleje, naše lampy dohasínají!'
Mt 25,9 Ale rozumné odpověděly: 'Nemůžeme, nedostávalo by se nám ani vám. Jděte raději ke kupcům a kupte si!'
Mt 25,10 Ale zatímco šly kupovat, přišel ženich, a které byly připraveny, vešly s ním na svatbu; a dveře byly zavřeny.
Mt 25,11 Potom přišly i ty ostatní družičky a prosily: 'Pane, pane, otevři nám!'
Mt 25,12 Ale on odpověděl: 'Amen, pravím vám, neznám vás.'
Řekl bych, že se nyní nacházíme tak mezi veršem 25,5-6
Pastýř
|
]
Re: Re: Re: Re: Církev vyhlíží probuzení. (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Sobota, 15. září 2007 @ 23:09:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Omlouvám se, že se do toho mísím, ale připadá mi na tomto podobenství zajímavý také verš
Mt 25,5 Když ženich nepřicházel, na všechny přišla ospalost a usnuly.
Usnuly jak družičky pošetilé, tak rozumné - jak ty co nevešly, tak ty co vešly. To tedy znamená, že jádro problému nebylo v usnutí.
zdraví
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Církev vyhlíží probuzení. (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Sobota, 15. září 2007 @ 23:33:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jádro problému je zde:
Mt 25,3 Pošetilé vzaly lampy, ale nevzaly si s sebou olej.
Všimni si, že všechny byly panny - byly zasnoubeny ženichovi Kristu
(nesprávněji družičky). Všechny měly bilé roucho (obraz vykoupení) a
lampy (světlo Božího slova). Neměly však olej (věřím, že nebyly plné
Ducha), který Boží slovo osvětluje. Jako kalvinista to samozřejmě musíš
nějak oddiskutovat, jak by ten kdo nevejde mohl být vykoupen, že : -)
Spát ale samozřejmě neměly, jak ukazuje hned následující verš:
Mt 25,13 Bděte tedy, protože neznáte den ani hodinu.
Nechci zpochybnit "jediný správný kalvínský výklad Bible", o
to zde nyní ani nejde. Chci jen ukázat, že spát neměly ani rozumné ani
nerozumné.
Pastýř
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Církev vyhlíží probuzení. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Sobota, 15. září 2007 @ 23:33:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Jádro pudla bylo v tom, že ty moudré panny neměly Ducha svatého pouze ve svých lampách ( = ve svém lidském znovuzrozeném duchu - duch člověka je lampa Hospodinova ), ale také ve svých zásobních nádobkách ( = v duši ), kde teprve Duch svatý může nést ovoce Ducha. Jinými slovy moudré panny nesly kříž a proto byly jejich duše obživené ( Lk 17,33 ) Duchem ( Ef 5,15-18 - choďte jako moudří = naplněni Duchem ). Hloupé panny měly místo Ducha svatého ve své duši ducha tohoto světa, protože v duši může být buď Duch svatý nebo duch světa - nemůže tam být duchovní vakuum. Při 100% oddělení a posvěcení je tam Duch svatý ( strom Života ) a při znesvěcení a neoddělení je tam duch světa ( strom poznání dobrého a zlého).
Pán Ježíš řekl hloupým pannám:"Neznám vás", protože poznání Pána přichází pouze s naplněním duše ( mysl, city a vůle ) Duchem svatým. Pouze když máme mysl Páně ( 1Kor 2,16 ), city Páně ( Fil 2,5 - lásku k tomu co miluje a nenávist k tomu, co nenávidí ) a je-li naše vůle ( Žd 10,9 ) podřízená Pánu, můžeme Pána poznávat a On nás.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Církev vyhlíží probuzení. (Skóre: 1) Vložil: Kristus v Sobota, 15. září 2007 @ 23:55:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je to tak. Jádro problému není v usnutí. Četl jsem výklad, že ono usnutí prostě znamenalo, že umřely. A vstaly = vzkříšení v tom duchovním stavu, v jakém "usnuly". Vejití na svatbu s Ženichem je součástí odměny pro vítěze tvořící Nevěstu. Lampa je duch člověka a nádobka je duše. Olej = Duch Boží, obsažený v lampě, je třeba mít i v duši, tzn. dovolit Duchu, aby se šířil z ducha do duše, která má být proměněna (Ř 12:2). To však znamená zaplatit cenu = ztratit duši kvůli Pánu a evangeliu (Mk 8:35, L 9:24, L 17:33, J 12.25) v tomto věku, aby duše mohla mít potěšení od Pána ve věku budoucím = tisícileté Království. Pošetilé panny jsou ty, které věznily Pána Ducha ve svém duchu a nebyly ochotny zapřít samy sebe (Mk 8:34), ztratit svůj život duše, aby skrze ně mohl být Pán vyjádřen jako jejich život.
Naše duše je pro Pána cenná tím, že skrze ni může být vyjádřen. Ale k tomu potřebuje naši ochotu spolupracovat. Nejsme-li ochotni zapřít svou duši=spolupracovat, nemůže být skrze nás Pán vyjádřen, protože nás k tomu nebude nutit. Ano, Bůh v nás působí chtění i skutečné činění, ale nikoli proti naší vůli. Jsme to my, kdo musíme projevit naše chtění Pána následovat tím, že zapřeme sami sebe. Proto Pán řekne pošetilým pannám: neznám vás. Ony Mu nikdy nedovolily, aby je skutečně poznal; rozuměj důvěrně, intimně, v skrytu, v láskyplném vztahu. Proto nemohou patřit k Jeho milé (Pís. Šal. 6:7-8).
SV |
]
|
|
Re: Církev vyhlíží probuzení. (Skóre: 1) Vložil: Olin v Sobota, 15. září 2007 @ 23:30:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Děkuji, Toníku. To heslo už mě mnoho let míchne. A tys to pojednal velmi realisticky.
Podívej se na to takhle: Tomáš Dittrich je žurnalista. Vidí církev, jak s indiánsky zacloněnýma očima vyhlíží, kdy se národ probudí. A tohle nám novináři dělaj furt!
Olin |
|
|
Re: Církev vyhlíží probuzení. (Skóre: 1) Vložil: Manciny v Pondělí, 17. září 2007 @ 08:40:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Co si pamatuji tak od pádu komunismu se neustále ozývají hlasy a zaslíbení, že probuzení už přichází a často byly uváděny i přesné časové údaje, kdy má k probuzení v ČR dojít. Nidky se ovšem NIC nestalo (ve větším měřítku). Myslím, že ti , kdo taková proroctví přinášeli, by měli zpytovat svědomí. Národ jako takový náboženskou obnovu skutečně nutně potřebuje, je ovšem otázka, jak by takové hnutí mělo vypadat. Já osobně bych své přátele do sboru Hnutí víry nevzal, protože bych měl strach, co by se tam s nimi za pár let stalo. Každý křesťan by měl žít jako probuzený a oslovovat tak své okolí. Je Boží věcí, zda se něco začne dít s celým národem. Česká republika není USA ani Argentina ani Maďarsko a tamní zkušenosti jsou dle mého názoru ve větší míře do ČR nepřenosné. |
Re: Re: Církev vyhlíží probuzení. (Skóre: 1) Vložil: Olin v Čtvrtek, 20. září 2007 @ 22:44:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Čau Mancini!
Dovol, prosím, osobní otázku: kdes byl, když bylo "probuzení"?
Olin |
]
|
|
|
|