|
Právě je 590 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: ivanp rosmano Mikim
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116823170 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Povzbuzení: Proč nevnímat Stvořitele jako pozitivního, milosrdného, milujícího ....
Vloženo Sobota, 08. září 2007 @ 19:27:33 CEST Vložil: Bolek |
poslal nula 1) Život bytí... závisí na mnoha podmínkách. A protože je veškerá existence vždy na něčem závislá nemůže být nikdy svobodná a tedy šťastná. Je-li Bůh, stvořitel a Hospodin sám nezávislý, proč z té lásky tvořivé neutvořil dílko, jenž by se o trvání své existence nemuselo strachovat a o udržení podmínek své existence nonstop starat? Navíc on sám si ponechal právo kdykoliv si zamane existenci čehokoliv ukončit... a to ještě i z důvodu tak ješitných... až to zavání vydíráním.
2) Veškerá existence není trvalá... ihned po zjevení začíná podléhat stárnutí, uvadání, kazu, nemoci, rozpadu, rozkladu a zániku. A proto... není ani dokonalá... a s tímto vědomím... jak může milovat svého tvůrce? Jak může být trvale šťastná?
3) Podíváme-li se na organickou existenci... jenž trpí navíc tím, že se musí SAMA o prodlužování svého trvání neustále starat a to nemůže nijak jinak, než požírat jinou organickou existenci, a za takové to VLASTNÍ prodlužování a strarání se, si pak vyzvedne v pokladně tučný karmický dluhopis. A tak se ptám jak může nastat láska a mír v existenci, když je tu ta válka, agrese a požírání? Jak se máme milovat, když musíme pro svou vlastní existenci bojovat, nenávidět, zabíjet a jíst jinou existenci?
4) Celá existence, veškerý život stojí na rozkládání, kvašení, hnití, a přeměně... a tak se mi to jeví, že se mnohem více místo toho žití uskutečňuje spíše to hnití... a Boha pak vnímám jako neustálého recyklátora, kompostáře a kydače svého hnoje... A pokud tomu tak není... zkuste vypít litr svého potu, moči, zvratků, hnisu nebo sníst kilogram své stolice, mazu, hlenu, slizu. Tak co chutná? Je to slast ten život? Copak vám se to líbí, že navenek s*****íte, že v tom vaku z kůže jenž sotva drží pohromadě je narváno tolik mrtvého jenž se ve vás rozkládá a hnije? Že jste jen chodící kompost, recyklátor, hnojiště? Mě se to moc čisté a úctyhodné nejeví... být tou chodící mrtvolou jenž se den za dnem děsí nejvíce toho, že by se mohla začít rozkládat a zapáchat mrtvolně už dnes.
5) A pak tu máme člověka zvlášť... který dostal navíc k tomu žití i to prokletí to všechno vědět. Dostal i velkou hlavu, aby mohl dořešit ty DROBNÉ nedokonalosti, které jeho tvůrce nedořešil tak jako třeba u tasemnice... jenž nemůže ani vědět co je to starost a proto jí asi pečená kuřata samy létají přímo až do pusy. Ale člověk dostal i emoce... aby si mohl nad svým údělem poplakat a Bibli aby mohl žalmovat. A tak k tomu fyzickému starání dostal navíc ještě psychično a duc*****... a vědomí že bude potrestán zatracením a peklem... kdyby si náhodou chtěl svou existenci nějak něčím zpříjemnit. Aby si nesměl dělat jen tak co sám chce... a kdy se mu co chce... zkrátka aby žil jen jako loutka, nevolník, hříšník a otrok...
6) Umístit tu dušičku člověčí do tak chatrného a křehkého tělíčka, s jehož genetickou výbavou si poradí kdejaký maličký a amatérský virus... a chtít po něm aby ještě uskutečňoval i něco duchovního je totální záděr... protože člověk nemá ani chvilku spočinutí... neustále na něm visí to břemeno... ta kletba nějakého pokroku... nějaké práce pro sebe, na sobě a pro Boha v tom díle plném nedokonalosti... A tak člověk coby genetický odpad... musí sám tajně si vyrábět různé berle a invalidní pomůcky, aby lépe viděl, slyšel, komunikoval, rychleji se pohyboval, potravu si uchovával a připravoval... a nesčetně věcí pro své přežití a bezpečí potřeboval. Jak má pak takový nebožák uskutečňovat nějaký ten Boží plán, když pro samé starosti a nevyřešené nedokonalosti neví ani kde mu hlava stojí? To je dar, to je odměna... ten úděl, od kterého jsou všichni tvorové... až na člověka... osvobozeni... asi proto, že nejsou Bohem milováni jako vlastní děti... mohou si zjevně na světě beztrestně dělat co sami chtějí.
7) Ať člověk udělá cokoliv pro ulevení sobě, usnadnění sobě... tak Bůh to vidí jako rouhačství a nepokoru... a je zjevné... velmi zjevné že fandí spíše nemocem, virům, a staví člověku jen samé zkoušky a překážky... a pak se baví tím jak se člověk snažím a jak zklame... jak ho může neustále ponižovat a jemu se vysmívat... to už zavání uchyláctvím a sadismem... Protože nedokážu pochopit, jak může někoho tak dlouho bavit dívat se na to všechno utrpení, na tu všechnu bídu a starosti s existencí 24 hodin denně a nic neudělat. A že všechno, co se může k člověku chovat agresivně, nemilosrdně není nijak Bohem potrestáno, ale jakmile člověk projeví jen náznak agrese a vzteku... ihned zhřešil a půjde do pekla neboť on musí milovat... především Boha za to všechno...
A proto nemohu nikdy připustit, že autor tohoto projektu... mohl být cítící, inteligentní a láskyplná bytost... neboť ani lidská matka by nepohodila své nahé bezbranné dítě do takové predátorské džungle natož, aby mu k tomu ještě nadělila kletbu hříchu a hrozbu pekelnou a na nohu fyzicky svobodnou mu dala tu kouli duchovní přetěžkou. A kdyby jen viděl ten nepoměr slz, nářků, proseb a neštěstí... co člověk v kostelech marně k jeho jeho uším a srdci směřuje... musel by se už konečně slitovat. To i Satan... jenž dává člověku poznání... aby si mohl třeba číst v Bibli nebo vyrobit vakcínu, antidepresivum, slivovici, drogu... aby mohl na chvíli utéci... z tohoto údělu... a zapomenout... má v sobě více citu než Bůh. A když se podívám na lidi... jediné co dělají... je to, že utíkají... že se snaží se vyhnout tomu co pro ně Bůh připravil a připravuje, přestože se k němu už x tisíc let pořád modlí a zlepšení nikde.
Proto nemohu nazvat Boha dobrým. A jediné co nalézám je zlo, nenávist a utrpení... jak od autora tak v jeho díle. A nejsem sám, kdo tohle vidí, cítí... byli už mnozí, kteří přišli na to jak se osvobodit z tohoto otroctví Bohu... jak se vyhnout peklu i Božímu trestu. Jak se stát Bohu rovným. Už v dobách kdy se psaly evangelia... byly tyhle věci známy, jenže církev je nezvěřejňuje... protože tam bylo sdělováno, že nesmrtelný člověk je tím nejvyšším Bohem... i návod jak Bohu i Peklu uniknout... To by se církvi asi nehodilo... Takže už tenkrát to věděli... že tvůrce, stavitel této reality je zlý a krutý... ke všemu co jest. Už tenkrát bylo jasné, že existování je strádání a tedy utrpení a hledali cestu k osvobození se z tohoto údělu neustálého rozkládání a zániku. A našli... dokonce je uvedena i v Bibli, ale je umně schována... tak umně, že tolik lidí ji přečetlo a čte a nevidí ji... samozřejmě... protože oni Bibli čtou s očekáváním nadějí s touhou po zisku po pokračování... až ji budou číst s touhou po svobodě po ztrátě či po ukončení... pak ji tam také najdou. Jak řekl Ježíš... není většího milování, než toho, dáti život za bratry své. A protože viděl že i kdyby se rozkrájel... nikam to nepovede... zvolil tu cestu na kříž, aby to vše zaniklo. Vzal na sebe tíhu všeho utrpení a pak to sebe zničil... a když se to sebe ničilo všichni ho opouštěli... i jeho Bůh ho opustil... ale on se nenechal odradit... a pokračoval. Pak už tu nebylo žádné vědomí které by se mělo čím trápit. Tomu říkám soucit. Žádná láska... nemůže nikomu pomoci od zažívání utrpení. Ona operuje až za vznikem zažívání... protože aby mohla existovat, být realizována či zažívána... zažívání a tedy utrpení potřebuje.
z článku Poslední kydání
http://www.oslikuv.net/skola/cl055.htm
|
Podobná témata
|
|
Re: Proč nevnímat Stvořitele jako pozitivního,milosrdného,milujícího.... (Skóre: 1) Vložil: Blake v Neděle, 09. září 2007 @ 14:33:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Mno, moc pěkný článek, ze kterého dýchá vzpoura člověka proti Bohu.
ad 1) je třeba si uvědomit, že to, co nyní žijeme, je důsledek hříchu, že na počátku to bylo stvořeno trochu jinak... člověk svým hříchem předal vládu ve světě Satanovi, no a podle toho to taky vypadá. A ještě si stěžuje, že za to všechno může Bůh.
ad 2) tento bod jasně ukazuje autorovu orientaci na fyzické věci. V životě ale nejde jen o fyzično - pro to platí "prach jsi a v prach se obrátíš". Existence je trvalá - lidská duše je věčná.
ad 3) viz odpověď na bod 1. A karmický dluhopis - to se tu vzalo odkud? Takže to máme kromě satanismu ještě východní náboženství.
ad 4) opět výhradní orientace na fyzično. Copak je člověk jenom tělo? Přijde mi, že právě o tom se snaží autor ostatní přesvědčit.
ad 5) člověk byl stvořen k Božímu obrazu, proto má emoce, proto dostal velkou hlavu, kterou má používat, proto se může svobodně rozhodovat. A se svobodou rozhodování jde ruku v ruce i odpovědnost. Před prvotním hříchem člověk byl dokonalý. Jedním z trestů za hřích ale bylo, že se bude v životě pachtit za živobytím. Je na tom něco nejasného?
ad 6) není pravda, že člověk nemá ani chvilku spočinutí, to spíš někteří lidé odpočívat nedokáží. Boží vůle je ale jiná - sedmého dne odpočívat.
ad 7) lež
ad další odstavec) a jsme u toho... satan dává člověku poznání ke čtení v Bibli ... a má v sobě více citu než Bůh. Hmm, moc pěkné. A pak tu máme nevyslyšené modlitby lidí, kteří se snaží vyhnout tomu, co pro ně Bůh připravil... Za co se asi modlí, když utíkají před Boží vůlí? "Efezským 2:10 Jsme přece jeho dílo, v Kristu Ježíši stvořeni k tomu, abychom konali dobré skutky, které nám Bůh připravil." Utíkají tedy před dobrými věcmi, které jim Bůh připravil, a zoufají si, že nezažívají dobré věci... prostě postavené na hlavu.
Je zajímavé, že autor prezentuje slivovici a drogy jako nástroje svobody, přitom jsou to věci, které člověka naopak spoutávají. Už samo toto ukazuje, jak moc je autor mimo realitu.
ad ještě další odstavec) jo, stát se rovným Bohu se už někdo párkrát pokoušel... satan, babylón... pokaždé se ukázalo, že to tak nějak nejde. Jejich obrovské pýše totiž unikl fakt, že mezi Stvořitelem a stvořením je zcela zásadní rozdíl.
Ke zdroji Podíval jsem se letmo na zdroj onoho textu - oslíkův net. Kromě několika dalších rádoby chytrých textů plných filozofického paskvilu jsou tam odkazy na numerologii a tibetskou knihu minulých životů. Myslím, že netřeba dalšího komentáře.
|
|
|
Re: Proč nevnímat Stvořitele jako pozitivního,milosrdného,milujícího.... (Skóre: 1) Vložil: Libby v Neděle, 09. září 2007 @ 14:50:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Jest-li to dobre chapu, tak hledate odpoved v ukonceni toho vseho spatneho co je a myslite si, ze vzit si zivot to vyresi. Jste samozrejme na omylu a dost byste si poskodil. Zase vas musim odkazat na Pana Jezise, protoze on je cesta, pravda i zivot a Pismo o nem rika: .."on, hoci bol Synom, naucil sa poslusnosti z toho, co trpel, a suc zdokonaleny stal sa vsetkym, ktori ho posluchaju, povodcom vecneho spasenia.." (Zidum 5:8,9). Utrpeni a bolest je dulezite pro lidske poznani a deje se tady na zemi, za tohoto zivota. Po smrti uz nemate sanci cokoliv zmenit. Je to cesta poznavani dobreho a zleho jak ji zacal Adam s Evou kdyz pojedli ovoce z toho stromu. Na tom nic nezmenite. Buh to tak chtel a kdyz neusetril sveho jednorozeneho Syna utrpeni a bolesti, tak je to jiste jedina dobra cesta k tomu, abychom se mohli stat Bozimi detmi s tim rozdilem, ze nemusime Bohu davat zadne obeti, protoze ji za nas jednou provzdy ucinil Bozi Syn a mame tedy pristup k Bohu aniz by nas sezehla jeho svatost. V jednom sci-fi filmu, ktery byl udelan uz dosti let zpatky a nevim uz jak se jmenuje, nabizi jeden mocny mimozemstan cloveku, ze ho zbavi pocitu bolesti a utrpeni a ze bude citit jen blaho. Clovek mu odpovi, ze to nechce, ze tu bolest potrebuje, ze je to soucast jeho zivota, ze by se bez toho necitil cely. Nejste prece tak blahovy abyste si myslel (to rikam ted ja), ze by kdokoliv mohl citit radost, kdyby nepoznal smutek. Ze by vedel co je to laska kdyby nepoznal prazdnotu. Takze zijte, obratte se ke Kristu, vyznejte sve hrichy, prijmete jmeno Pana Jezise a budete zit pro neho a ne uz pro sebe a to je veliky rozdil. Prijdete ze tmy do svetla. Pak vam bude Buh davat porozumeni mnoha vecem, ktere vas trapi a ktere pozbydou moc nad vami. Buh vas nauci i milovat zivot, protoze Pan Jezis je zivot a skrze neho a pro neho jste byl stvoren. Jeste jednu moudrost vam povim. Kdyz se Jan Werich dozvedel, ze, ja uz nevim kdo, si vzal zivot, tak z toho byl zdrcen, a jak probirali ty tezkosti toho cloveka co mnel, tak to ukoncil:" nekdy je to tezke, ale zit se musi." |
|
|
Balke (Skóre: 1) Vložil: nula v Neděle, 09. září 2007 @ 21:20:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | --Mno, moc pěkný článek, ze kterého dýchá vzpoura člověka
proti Bohu.—
tím jen potvrzuje to, že bod 7 ) tak lživý nebude…
--ad 1) je třeba si uvědomit, že to, co
nyní žijeme, je důsledek hříchu, že na počátku to bylo stvořeno trochu jinak...
člověk svým hříchem předal vládu ve světě Satanovi, no a podle toho to taky
vypadá.—
Náboženská teorie,realita vypadá jaksi jinak – tak už to
funguje od pravěku mnohem dříve než si lidé ve starověku představovali v trestu různých božstev adémonů např. v Bibli
před 6000 lety.
--A ještě si stěžuje,
že za to všechno může Bůh.—
I dle Genesis ano- stvořil strom poznání ,pro člověka lákavý
na pohled,stvořil vychytralé polní zvíře-hada,které se prohánělo po Edenu ,nevědomé
lidi neschopné rozlišit dobré od zlého ,těžko to mohlo skončit celé jinak…navíc
tamní božstvo jako vševědoucí muselo vědět jak ten jeho výtvor v takových podmínkách dopadne.
--ad 2) tento bod jasně ukazuje autorovu
orientaci na fyzické věci.—
Autor se soustředí na to co vidí - tedy ono Boří stvoření
--V životě ale nejde
jen o fyzično - pro to platí "prach jsi a v prach se obrátíš".—
To platilo úplně-,pro staré Židy byla duše nerozlučně
spjata s tělem
--Existence je trvalá - lidská duše je věčná.—
Opět náboženské dogma,kterému můžete leda věřit či nevěřit
např. zrovna staří Židé na toto nevěřili např.
Kazatel
9,5
Živí totiž vědí, že
zemrou, mrtví nevědí zhola nic a nečeká
je žádná odměna, jejich památka je zapomenuta.
--ad 3) viz odpověď na bod 1. A karmický dluhopis - to se
tu vzalo odkud? Takže to máme kromě satanismu ještě východní náboženství.—
Co vím autor má takové praktické zkušenosti z meditací
--ad 4) opět výhradní orientace na fyzično.
Copak je člověk jenom tělo? Přijde mi, že právě o tom se snaží autor ostatní
přesvědčit.—
To na věci nic nemění i to tělo je Stvořitelův výtvor,snažit si ho takto udělat néněcenné a odvolávat se na teorie o nesmrtelné duši mi příjde pokrytecké
--ad 5) člověk byl stvořen k Božímu obrazu,
proto má emoce, proto dostal velkou hlavu, kterou má používat, proto se může
svobodně rozhodovat.—
Pouze relativně
--A se svobodou
rozhodování jde ruku v ruce i odpovědnost.
a jste u toho pak příjdou ty tresty a odměny..
--Před prvotním hříchem člověk byl dokonalý. Jedním z trestů
za hřích ale bylo, že se bude v životě pachtit za živobytím. Je na tom něco
nejasného?—
Zas jen teorie navíc člověka který nedokáže
rozlišit dobré od zlého dneska za dokonalého určitě neoznačíte.Dokonalý člověk taky nechybuje
--ad 6) není pravda, že člověk nemá ani
chvilku spočinutí, to spíš někteří lidé odpočívat nedokáží.—
Záleží hodně i do jakých podmínek se člověk narodí
--n
Boží vůle je ale jiná - sedmého dne odpočívat.—
Opět Vaše představa ,ono dle některých biblických verších
tamní božstvo pracovalo i sedmý den
-ad 7) lež—
Nikoli,v tom smyslu že lidé jako Vy toto potvrzují v tom
že to svobodné rozhodnutí napsat takový článek označíte za satanismus,vzpouru
proti Bohu a podobně …to už není daleko k těm pekelným trestům..takže jen potvrzujete slova autora ač sám nechcete..
--ad další odstavec) a jsme u toho... satan
dává člověku poznání ke čtení v Bibli ... a má v sobě více citu než Bůh. Hmm,
moc pěkné.--pěkně zdůvodněné.. --A pak tu máme nevyslyšené modlitby lidí, kteří se snaží vyhnout
tomu, co pro ně Bůh připravil... Za co se asi modlí, když utíkají před Boží
vůlí?--chtěli by sama pozitiva,boží negativa jim nechutnají.. --"Efezským 2:10 Jsme přece jeho dílo, v Kristu Ježíši stvořeni
k tomu, abychom konali dobré skutky, které nám Bůh připravil." Utíkají
tedy před dobrými věcmi, které jim Bůh připravil, a zoufají si, že nezažívají
dobré věci... prostě postavené na hlavu.--leda pro vás,ono snad z Bible víte že Hospodin tvoří i zlo.
--Je zajímavé, že autor prezentuje slivovici a drogy jako
nástroje svobody, přitom jsou to věci, které člověka naopak spoutávají. Už samo
toto ukazuje, jak moc je autor mimo realitu.—chybně pochopeno.Krátkodobě člověka skutečně osvobodí,proto je lidé používají,ovšem pak příjdou s dlužním úpisem
--jo, stát se rovným Bohu se už někdo párkrát pokoušel...
satan, babylón...—
V prvním případě nebiblické
tvrzení, ve druhém skutečně představa dávných Židů zobrazená v Bibli,holt
je porazili,tak je proklínali a sesíla li na ně kde co.
--Jejich obrovské pýše totiž unikl fakt, že mezi Stvořitelem a stvořením je zcela
zásadní rozdíl.--
nepovídejte
--Ke zdroji
Podíval jsem se letmo na zdroj onoho textu - oslíkův net. Kromě několika
dalších rádoby chytrých textů plných filozofického paskvilu jsou tam odkazy na
numerologii a tibetskou knihu minulých životů. Myslím, že netřeba dalšího
komentáře.—
To víte to máte jak s Biblí.. pro jednoho člověka je to
snůška mýtů až pohádek mino realitu pro jiného aktuální Boží slovo..takže je
lépe se držet konkrétních tvrzení,než lacině škatulkovat.
|
Re: Balke (Skóre: 1) Vložil: Blake v Neděle, 09. září 2007 @ 23:21:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Náboženská teorie, realita vypadá jaksi jinak – tak už to funguje od pravěku mnohem dříve než si lidé ve starověku představovali v trestu různých božstev a démonů např. v Bibli před 6000 lety.
To, že něco funguje od pravěku, neznamená, že to není v souladu s Biblí - pro Vás s náboženskou teorií. Ostatně jak víte, že to tak bylo od pravěku? To jsou taky jen teorie. Představami pohanů o božstvech taky můžete těžko argumentovat - Hospodin si vyvolil Izrael a sním jednal. S ostatními spíš výjimečně. Teprve s příchodem Ježíše, když ho Židé nepřijali, jsme dostali my, jako pohané, možnost stát se také vyvoleným lidem. Dále netuším, kde berete 6000 let, když Bible (starý zákon) byla podle všeho napsána jen asi 1000 let před Kristem. I dle Genesis ano- stvořil strom poznání, pro člověka lákavý na pohled, stvořil vychytralé polní zvíře-hada, které se prohánělo po Edenu, nevědomé lidi neschopné rozlišit dobré od zlého, těžko to mohlo skončit celé jinak… navíc tamní božstvo jako vševědoucí muselo vědět jak ten jeho výtvor v takových podmínkách dopadne. Jednak lidé nebyli tak nevědomí, jak píšete - oni moc dobře věděli, že z toho stromu jíst nesmějí, že jim to Bůh zakázal. Byl to jediný zákaz, který člověk měl - proč? Aby měl úplnou svobodu. Tedy i svobodu neposlechnout Boha. Až tak daleko Bůh zašel. Nechtěl mít naprogramované roboty - chtěl (a stále chce), aby se člověk mohl svobodně rozhodnout s Ním být (a mít vztah) nebo nebýt. A že to těžko mohlo skončit jinak a že božstvo vědělo, jak to dopadne, takže za to vlastně ono? Typická lidská reakce, která se projevila už po prvním hříchu: Adam-to Eva mi dala jíst, Eva-to had mě svedl. Ani jeden z nich neřekl: Bože, zhřešil jsem, odpust. V životě ale nejde jen o fyzično - pro to platí "prach jsi a v prach se obrátíš".— To platilo úplně-,pro staré Židy byla duše nerozlučně spjata s tělem --Existence je trvalá - lidská duše je věčná.— Opět náboženské dogma,kterému můžete leda věřit či nevěřit např. zrovna staří Židé na toto nevěřili např. Kazatel 9,5 Živí totiž vědí, že zemrou, mrtví nevědí zhola nic a nečeká je žádná odměna, jejich památka je zapomenuta.
To je jenom polovina pravdy. Židé věří ve vzkříšení s příchodem mesiáše. Citovaný verš se tedy týká současného života, budoucí ale nijak nevylučuje. karmický dluhopis - to se tu vzalo odkud? Takže to máme kromě satanismu ještě východní náboženství.— Co vím autor má takové praktické zkušenosti z meditací
Vždyť to píšu - východní náboženství. Ještě by k tomu mohl přidat, že kvůli tomu karmickému dluhopisu polovina lidí reinkarnuje jako žížaly a že by měli jíst jen zeleninu aby se tomu vyhnuli :-). Ježíš také jedl beránka a ryby, zřejmě i další zvířata. Chce snad autor říct, že i Boží Syn má tedy karmický dluhopis? Docela síla, ne? To na věci nic nemění i to tělo je Stvořitelův výtvor, snažit si ho takto udělat méněcenné a odvolávat se na teorie o nesmrtelné duši mi přijde pokrytecké.Člověk byl stvořen dokonalý, včetně dokonalého těla. Toto stvoření ale bylo narušeno hříchem. Nic víc, nic míň. --Před prvotním hříchem člověk byl dokonalý. Jedním z trestů za hřích ale bylo, že se bude v životě pachtit za živobytím. Je na tom něco nejasného? —Zas jen teorie navíc člověka který nedokáže rozlišit dobré od zlého dneska za dokonalého určitě neoznačíte.
Já myslím, že schopnost rozlišit dobré a zlé nebyla v Edenu stěžejní a že i bez ní mohl být člověk dokonalý. Myslím, že v tomto ohledu se může Boží a lidský pohled na dokonalost mírně lišit.
Dokonalý člověk taky nechybuje.
Dokonalý člověk by nemohl být dokonalý bez dokonalé svobody, tedy i svobody neposlechnout Boha. Boží vůle je ale jiná - sedmého dne odpočívat.— Opět Vaše představa, ono dle některých biblických verších tamní božstvo pracovalo i sedmý den.To není jen moje představa, ale Boží princip. Ano, Ježíš Kristus několikrát ukázal, že tento princip není tvrdým zákonem, jak si jej přetvořili Židé. To ale princip samotný nijak nepopírá. -ad 7) lež— Nikoli,v tom smyslu že lidé jako Vy toto potvrzují v tom že to svobodné rozhodnutí napsat takový článek označíte za satanismus,vzpouru proti Bohu a podobně …to už není daleko k těm pekelným trestům..takže jen potvrzujete slova autora ač sám nechcete.. Nazývám věci pravými jmény. Chcete říci, že článek nepopisuje vzpouru proti Bohu? Nebo že vyzdvihování satana, že je vlastně hodnější a lepší než Bůh, není satanismus? Některé prvky článku celkem odpovídají satanské bibli... chybně pochopeno.Krátkodobě člověka skutečně osvobodí,proto je lidé používají,ovšem pak příjdou s dlužním úpisemTo nebylo chybně pochopeno, jen jsem popsal zmíněné věci včetně důsledku, podobně jako Vy. --jo, stát se rovným Bohu se už někdo párkrát pokoušel... satan, babylón...— V prvním případě nebiblické tvrzení, ve druhém skutečně představa dávných Židů zobrazená v Bibli,holt je porazili,tak je proklínali a sesíla li na ně kde co.Nemusím mít všechna tvrzení Biblická, ne :-) ? A pro existenci Babylonské věže existují důkazy, takže to nebyla pouhá něčí představa zobrazená v Bibli... --Jejich obrovské pýše totiž unikl fakt, že mezi Stvořitelem a stvořením je zcela zásadní rozdíl.-- nepovídejte
Inu, povídám. Kromě několika dalších rádoby chytrých textů plných filozofického paskvilu jsou tam odkazy na numerologii a tibetskou knihu minulých životů. Myslím, že netřeba dalšího komentáře.— To víte to máte jak s Biblí.. pro jednoho člověka je to snůška mýtů až pohádek mimo realitu pro jiného aktuální Boží slovo..takže je lépe se držet konkrétních tvrzení,než lacině škatulkovat.
Žádné laciné škatulkování. Numerologie je jednoduše druh věštění, a tibetská kniha minulých životů to samé v bledě modrém.
Deuteronomium 18:10 Ať se u tebe nevyskytne nikdo, kdo by provedl svého syna nebo svou dceru ohněm, věštec obírající se věštbami, mrakopravec ani hadač ani čaroděj 11 ani zaklínač ani ten, kdo se doptává duchů zemřelých, ani jasnovidec ani ten, kdo se dotazuje mrtvých. 12 Každého, kdo činí tyto věci, má Hospodin v ohavnosti. Právě pro tyto ohavnosti Hospodin, tvůj Bůh, před tebou vyhání ony pronárody. 13 Budeš se dokonale držet Hospodina, svého Boha.
Takže asi tak.
|
]
|
|
Libby (Skóre: 1) Vložil: nula v Neděle, 09. září 2007 @ 21:35:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | --Jest-li to dobre chapu, tak
hledate odpoved v ukonceni toho vseho spatneho co je a myslite si, ze
vzit si zivot to vyresi.--
nechápete,fyzická sebevražda by dotyčnému ve výsledku nepomohlo jak si moc dobře uvědomuje,ono klíč všeho je ego však znáte- kdo bude chtít svou duši spasit tak ji ztratí
--Zase vas musim odkazat na Pana Jezise, protoze on je cesta,
pravda i zivot--
špatný překlad...on řekl "já" je cesta,
pravda i zivot jen skrze já-ego může člověk přijít k Otci
-- Utrpeni a
bolest je dulezite pro lidske poznani a deje se tady na zemi, za tohoto
zivota. Po smrti uz nemate sanci cokoliv zmenit.--
Libby,tvrdíte něco co sama vůbec nevíte...
--Je to cesta poznavani
dobreho a zleho jak ji zacal Adam s Evou kdyz pojedli ovoce z toho
stromu.--
no to je to peklíčko...
--V jednom sci-fi filmu, ktery byl udelan uz dosti let zpatky a
nevim uz jak se jmenuje, nabizi jeden mocny mimozemstan cloveku, ze ho
zbavi pocitu bolesti a utrpeni a ze bude citit jen blaho. Clovek mu
odpovi, ze to nechce, ze tu bolest potrebuje, ze je to soucast jeho
zivota, ze by se bez toho necitil cely. Nejste prece tak blahovy abyste
si myslel (to rikam ted ja), ze by kdokoliv mohl citit radost, kdyby
nepoznal smutek. Ze by vedel co je to laska kdyby nepoznal prazdnotu.--
ano,za kapku slasti se platí utrpením není pak divu,že takový Buddha, Ježíš a další takový svět nakonec zavrhli
-- Takze zijte, obratte se ke Kristu, vyznejte sve hrichy--
to nikomu nepomůže... ještě navíc když se autor narozdíl od vás necítí pošpiněn tak se nemá ani z čeho vyznávat.
-- Prijdete ze tmy do svetla.--
to je hra jak na Slepou bábu,vždyť i tu tmu tvoří Bůh jak se odčtete v Bibli, Libby
--Buh vas
nauci i milovat zivot, protoze Pan Jezis je zivot a skrze neho a pro
neho jste byl stvoren.--
to by byla pěkná loutkohra pro něčí potěšení,nedivím se pak autorovi,že se takových her nechce zůčasňovat. |
Re: Libby (Skóre: 1) Vložil: Blake v Pondělí, 10. září 2007 @ 00:32:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | --Zase vas musim odkazat na Pana Jezise, protoze on je cesta, pravda i zivot-- špatný překlad...on řekl "já" je cesta, pravda i zivot jen skrze já-ego může člověk přijít k Otci
Tímto "špatným překladem" argumentují celkem běžně lidé, kteří věří, že člověk může dosáhnout spasení skrze sám sebe, ze svých vlastních sil. Pokud byste ale znal Bibli, tak nemůžete nikdy napsat, že zmiňovaný překlad je špatný.
Pokud chcete polemizovat o překladu, tak se můžeme podívat na řecký text verše Jan 14:6.
legei autw [o] ihsouV, egw eimi h odoV kai h alhqeia kai h zwh: oudeiV ercetai proV ton patera ei mh di emou.
Převedeno do trochu čitelné podoby: Legei autó [o] iesous, egó eimi é odos kai é aletheia kai é zóe: oudeis erxetai pros ton patera ei mé di emou.
Poměrně přesně přeloženo: Řekl jim Ježíš, já jsem ta cesta a ta pravda a ten život: nikdo přichází k otci jestliže ne skrze mě.
Za prvním "já" - egó je tvar slovesa být - eimi v první osobě, nikoliv ve třetí, která by tam patřila, kdyby měl být překlad "já je ta cesta...". Druhé "já" zase není v první osobě jednotného čísla egó, ale emou, tedy mě.
Je evidentní, že ten, kdo vymyslel teorii špatného překladu, se překladem ve skutečnosti vůbec nezabýval.
|
]
Re: Re: Libby (Skóre: 1) Vložil: Blake v Pondělí, 10. září 2007 @ 00:36:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Koukám, že grano-editor nějak nezvládl řecký text, ačkoliv při psaní čitelný byl. Pokud by někoho zajímalo, jak to vypadá zapsané v řecké abecedě, otevřte si http://www.greekbible.com a zadejte si tam passage John 14 6. |
]
|
|
Blake (Skóre: 1) Vložil: nula v Pondělí, 10. září 2007 @ 07:52:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | --To, že něco funguje od pravěku, neznamená, že to není v souladu s Biblí— Většinou je --Ostatně jak víte, že to tak bylo od pravěku?— Je k tomu řada indicií,je to podepřeno tím co pozorujeme,různé pravěké nálezy atd. než jen tím co si lidé sepsali v nějaké knize --Představami pohanů o božstvech taky můžete těžko argumentovat - Hospodin si vyvolil Izrael a sním jednal.—
To vyjde nastejno- ti pohané se taky mnohdy považovali za vyvolené,každý si propagoval svoje vlastní božstva,které měli daný národ podporovat.
--Dále netuším, kde berete 6000 let, když Bible (starý zákon) byla podle všeho napsána jen asi 1000 let před Kristem.— Dá se to spočítat z Bible,ve středověku to také udělali
--Jednak lidé nebyli tak nevědomí, jak píšete - oni moc dobře věděli, že z toho stromu jíst nesmějí, že jim to Bůh zakázal. Byl to jediný zákaz, který člověk měl - proč? Aby měl úplnou svobodu. Tedy i svobodu neposlechnout Boha. Až tak daleko Bůh zašel. Nechtěl mít naprogramované roboty - chtěl (a stále chce), aby se člověk mohl svobodně rozhodnout s Ním být (a mít vztah) nebo nebýt.— Zase výmluvy,nelze mluvit o svobodném rozhodnutí když je za něj hned někdo trestán ,to je pak fraška ,jinak jak jsem napsal- celý ten mýtus je vlastně past na lidi –Proč byl třeba zakázaný strom stvořen lákový na pohled aby člověka přitahoval?
--To je jenom polovina pravdy. Židé věří ve vzkříšení s příchodem mesiáše. Citovaný verš se tedy týká současného života, budoucí ale nijak nevylučuje.— Opět výmluva,týká se posmrtného života - mrtví nevědí zhola nic a nečeká je žádná odměna ,tehdy Židé ještě nevěřili ani na vzkříšení na konci věků
--Vždyť to píšu - východní náboženství. Ještě by k tomu mohl přidat, že kvůli tomu karmickému dluhopisu polovina lidí reinkarnuje jako žížaly a že by měli jíst jen zeleninu aby se tomu vyhnuli— Ne, spíš by neměli pojídat mořské živočichy bez ploutví či nečistá prasata jinak je biblické božstvo tvrdě potrestá:-)
--Člověk byl stvořen dokonalý, včetně dokonalého těla. Toto stvoření ale bylo narušeno hříchem. Nic víc, nic míň.—
Kdyby to bylo tak dokonalé tak by to nemohlo být narušené nějakým hříchem
--Nazývám věci pravými jmény. Chcete říci, že článek nepopisuje vzpouru proti Bohu? Nebo že vyzdvihování satana, že je vlastně hodnější a lepší než Bůh, není satanismus? Některé prvky článku celkem odpovídají satanské bibli...—
To zato nemůžu,že to až tak vnímáte.Autor se snažil popsat podmínky zdejší mnohdy neutěšené existence a vidí kdo je zato odpovědný.
--A pro existenci Babylonské věže existují důkazy, takže to nebyla pouhá něčí představa zobrazená v Bibli...— Zikuraty se ve starověku běžně stavěli ovšem ne až do nebe:-) To že by stvořitel vesmíru měl strach,že ho ohrozí zo,že se lidé sjednotí a postaví jednu věžičku jen komicky ukazuje na tehdejší scestné představy lidí o Stvořiteli
--Žádné laciné škatulkování. Numerologie je jednoduše druh věštění, a tibetská kniha minulých životů to samé v bledě modrém. Deuteronomium 18:10 Ať se u tebe nevyskytne nikdo, kdo by provedl svého syna nebo svou dceru ohněm, věštec obírající se věštbami, mrakopravec ani hadač ani čaroděj 11 ani zaklínač ani ten, kdo se doptává duchů zemřelých, ani jasnovidec ani ten, kdo se dotazuje mrtvých. 12 Každého, kdo činí tyto věci, má Hospodin v ohavnosti. Právě pro tyto ohavnosti Hospodin, tvůj Bůh, před tebou vyhání ony pronárody. 13 Budeš se dokonale držet Hospodina, svého Boha.
Takže asi tak.— Vtipné,zřejmě si taky například nezastřihujete vlasy a vousy jak Bůh nařizuje taky ve SZ a x dalších věcí.Jinak ve SZ řada proroků bežně věštila a byla Hospodinem podporována.
|
|
|
Blake-překlad (Skóre: 1) Vložil: nula v Pondělí, 10. září 2007 @ 07:56:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | je pěkné,že jste si to nastudoval...ovšem řecký text NZ Vám v tomto případě nepomůže.Ježíš totiž mluvil aramejsky jak sám snad dobře víte. |
Re: Blake-překlad (Skóre: 1) Vložil: Blake v Pondělí, 10. září 2007 @ 11:53:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | V té době se v Izraeli běžně mluvilo aramejsky i řecky. Janovo evangelium bylo sepsané v řečtině. Tvrzení, že by někdo, kdo uměl aramejsky i řecky, špatně přeložil a zapsal tak zásadní Kristův výrok, je prostě mimo mísu. Nebo Vy jste tam byl, že dozajista víte, jak to bylo řečeno?
Nehledě na to, že by to opravdu absolutně nezapadalo do kontextu evangelií - jsou Kristocentrické, nikoliv egocentrické.
Pár veršů za všechny: Jan 3:16 Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný, kdo v něho věří, nezahynul, ale měl život věčný. Jan 3:36 Kdo věří v Syna, má život věčný. Kdo Syna odmítá, neuzří život, ale hněv Boží na něm zůstává. Jan 6:40 Neboť to je vůle mého Otce, aby každý, kdo vidí Syna a věří v něho, měl život věčný; a já jej vzkřísím v poslední den.
Tady už nelze spekulovat (nepodloženě) o jakémsi špatném překladu výrazu "já". Evangelium je o Ježíši Kristu, mesiáši, spasiteli, Božím Synu. Tak to zkuste konečně vzít na vědomí ;-). |
]
Re: Re: Blake-překlad (Skóre: 1) Vložil: nula v Pondělí, 10. září 2007 @ 13:45:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To chce praktickou zkušenost,pak to zjistíte sám co tím bylo myšleno .Těch pár veršů za všechny je komentář autora evangelia nic víc nic míň.Jak ukazuje textový rozbor evangelisté někdy vkládali Ježíšovi do úst své vlastní názory. Na vědomí nic brát nemusím,zvláště když 2,3,4, Vámi citovaná funkce je pomocí SZ a Nz právě zpochybnitelná. |
]
Re: Re: Re: Blake-překlad (Skóre: 1) Vložil: Blake v Pondělí, 10. září 2007 @ 14:19:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já praktickou zkušenost s živým Kristem mám a tak můžu potvrdit, že Kristus je skutečně jediná cesta, pravda a život, a že k Otci se nedá dostat jinak, než skrze Něj.
1 Petrův 2:6 Neboť v Písmu stojí: `Hle, kladu na Siónu kámen vyvolený, úhelný, vzácný; kdo v něj věří, nebude zahanben.´ 7 Vám, kteří věříte, je vzácný, ale nevěřícím je to `kámen, který stavitelé zavrhli; ten se stal kamenem úhelným´, 8 ale i `kamenem úrazu a skálou pádu´. Oni přicházejí k pádu svým vzdorem proti slovu - k tomu také byli určeni.
Jak se ukazuje, nemáte pro "teorii špatného překladu" žádné solidní argumenty, resp. žádné jste dosud nepředložil. Zatím se jen snažíte kličkovat od špatného překladu k použitému jazyku (což nevyšlo...) až k pofiderní interpretaci, která je ale nepodložitelná a defacto se snažíte obhájit špatný překlad jím samým, což je samo o sobě agrumentačně velmi slabé až nepoužitelné. To je asi jako tvrdit, že jablko je červené, protože je červené.
|
]
Re: Re: Re: Blake-překlad (Skóre: 1) Vložil: Blake v Pondělí, 10. září 2007 @ 14:46:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ještě mě k onomu "já jsem" vs. "já je" napadlo: kdybyste znal lépe Janovo evangelium, věděl byste, že slovní spojení "já jsem" je pro něj typické. Je to paralela k "já jsem" resp. "jsem který jsem", jak se představil Hospodin Izraeli ve starém zákoně. Celé Janovo evangelium je "já jsem" prostoupené. Je tedy nesmysl, že by se v jednom případě autor mýlil a zapsal "já je" jako "já jsem", jak se snažíte nepodloženě tvrdit, a v ostatních případech by to zapsal správně. Pak se nabízí ještě možnost, že by to ve všech případech bylo špatně - to si ale rovnou můžete začít upravovat i další slovní spojení a výsledkem bude paskvil evangeliu hodně vzdálený, tak jako v případě záměny "já jsem" za "já je". Prostě to tam nesedí. |
]
|
|
Re: Proč nevnímat Stvořitele jako pozitivního, milosrdného, milujícího .... (Skóre: 1) Vložil: Manciny v Pondělí, 10. září 2007 @ 11:55:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Je pravda, že někdy jako křesťan mám takové pocity, jaké popisuje autor nula a je to asi ve zdravém duchovním životě normální. Každý křesťan někdy zapochybuje i o těch nejzákladnějších věcech. Takové pocity ale zdaleka nepřevažují. Naopak. Přes všechny výše popisované skutečnostži to člověka k Bohu neodolatelně táhne a (křesťanská) víra člověka kultivuje. Bod 4, dá se na to podívat i takto, ale já osobně nemám pocit, že anpř. člověk do kterého jsem zamilovaný, je chodící kompost. Nemám také pocit, že snaha lidí zpříjemňovat si život po svém a bez Boha , vede nějakému viditelnému štěstí, to by naše ateistická země musela být asi nejšťastnější země na světě. Naopak ze své zkušenosti vím, že ke spokojenosti a štěstí vede uposlechnutí Boží vůle, i když všemu úplně nerozumím. |
|
|
Re: Proč nevnímat Stvořitele jako pozitivního, milosrdného, milujícího .... (Skóre: 1) Vložil: Blake v Pondělí, 10. září 2007 @ 14:47:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Zajímalo by mě, proč jste sem tento článek uploadnul - co očekáváte, co si od toho slibujete, co tím sledujete?
Pokud zveřejníte takovýto článek na křesťanském serveru, můžete přirozeně čekat, že se k němu někdo vyjádří, a že toto vyjádření vůbec nemusí být v souladu s pohledem článku.
Napsal jsem svojí reakci, svůj pohled jakožto pohled znovuzrozeného křesťana. V podstatě mě ani tak nezajímá, co si o tom myslíte Vy. Nechci se s Vámi přít - proč taky? Je jasné, že Váš pohled je prostě jiný. Vy jste svůj pohled vyjádřil článkem, já reakcí. Vy nevěříte křesťanství, já ano. Vy věříte v jakýsi, byť mimo kontext a nepodložený, překlad Jan 14:6, já ne. Veškerá další diskuse se prostě točí kolem těchto rozdílů.
Vy mě o svých argumentech nepřesvědčíte, já si zas nedělám ambice přesvědčit Vás o mých. Věřte si, čemu chcete, to je věc každého člověka. Jen jsem prostě chtěl napsat pohled na věc mě jako křesťana.
|
|
|
Blake (Skóre: 1) Vložil: nula v Pondělí, 10. září 2007 @ 15:33:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | --Zajímalo by mě, proč jste sem tento článek uploadnul - co očekáváte, co si od toho slibujete, co tím sledujete?--
A proč bych měl něco nutně očekávat a něco si slibovat? Prostě jen tak
--Pokud zveřejníte takovýto článek na křesťanském serveru, můžete přirozeně čekat, že se k němu někdo vyjádří, a že toto vyjádření vůbec nemusí být v souladu s pohledem článku.--
ano to se dalo předpokládat
--Napsal jsem svojí reakci, svůj pohled jakožto pohled znovuzrozeného křesťana.--
Znovuzrozeného,který je jako vítr jsem na těchto stránkách ještě jaksi neviděl ale kdedo se za něj prohlašuje
-- Vy nevěříte křesťanství, já ano.--
to je hodně široký pojem ono není křesťanství jako křesťanství --Vy věříte v jakýsi, byť mimo kontext a nepodložený, překlad Jan 14:6, já ne.--
snažím se spoléhat na praktickou zkušenost,ono papír snese kdeco byť je mnohými vyhlašován za Slovo Boží
-- Jen jsem prostě chtěl napsat pohled na věc mě jako křesťana.--
samozřejmě,jen by to chtělo nějaké příklady ze života jasné každému a ne hypotézy o nesmrtelnosti duše, či mluvících zvířatech,a prvních lidech před 6000 lety u Eufratu
|
Re: Blake (Skóre: 1) Vložil: Blake v Úterý, 11. září 2007 @ 15:33:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | --Napsal jsem svojí reakci, svůj pohled jakožto pohled znovuzrozeného křesťana.-- Znovuzrozeného,který je jako vítr jsem na těchto stránkách ještě jaksi neviděl ale kdedo se za něj prohlašuje
Díky Bohu se posuzování znovuzrození neřídí Vaším názorem a to že něco nevidíte neznamená že to není - může to taky znamenat že jste slepý nebo vidět nechcete nebo možná nemůžete - to nevím. Každopádně znovuzrození popisuje Ježíš např. v:
Jan 3:3 Ježíš mu odpověděl: "Amen, amen, pravím tobě, nenarodí-li se kdo znovu, nemůže spatřit království Boží." 4 Nikodém mu řekl: "Jak se může člověk narodit, když už je starý? Nemůže přece vstoupit do těla své matky a podruhé se narodit." 5 Ježíš odpověděl: "Amen, amen, pravím tobě, nenarodí-li se kdo z vody a z Ducha, nemůže vejít do království Božího.
Můžu s naprostou jistotou prohlásit, že znovuzrozený jsem, a rozhodně nejsem na těchto stránkách jediný - bez ohledu na to, jaký je Váš názor, protože znovuzrození je o člověku a Bohu, nikoliv o člověku, Bohu a o tom, co si o tom myslí někdo další ;-). |
]
|
|
Blake (Skóre: 1) Vložil: nula v Pondělí, 10. září 2007 @ 15:40:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ještě k tomu "já jsem" právě to má nejen v Janově evangeliu mnohem hlubší rozměr než Ježíšova fyzická osoba nejlepší popis jsem našel v nekanonickém tzv. Tomášově evangeliu pravděpodobně nejstarším evangeliu vůbec
Ježíš řekl:Já jsem to světlo, které je nade všemi. Já jsem veškerenstvo. Veškerenstvo ze mě vyšlo a veškerenstvo přišlo ke mně. Rozštípněte dřevo a já jsem tam, zvedněte kámen a najdete mne tam. Tomáš 77
|
Re: Blake (Skóre: 1) Vložil: Blake v Pondělí, 10. září 2007 @ 16:27:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Právě proto je divné, že by na jediném místě bylo "já je" a na ostaních ne... Skutečně to pokládám za účelový výmysl, než jakkoliv podloženou věc. |
]
|
|
Re: Proč nevnímat Stvořitele jako pozitivního, milosrdného,....aneb staré a nové doby (Skóre: 1) Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pondělí, 10. září 2007 @ 22:21:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | V tom článku se mísí dva koncepty v poznání i konání. Vezměme to stručně – starší a novější. Uvidíme nakonec, že hranice mezi nimi se posouvá a často nevíme, jestli kde už nová doba nastala a kdy stará skončila. (1) Staré doby byly kruté a znaly poslušnost a příslušnost. Člen národa byl poslušný jako všichni. Jeho ochrana pro člověka- poslušníka byla božská, trvalá a neměla chybu. Hospodin chránil svůj národ, ale to bylo umožněno jeho poslušností. Pak Hospodin, který je Ochránce a Pěstovatel dokázal krátce přemoci i národy okolo. O stvoření se neuvažuje, vše je v systému. Člověk je lepší než tvorstvo, a proto Ho chválí, přináší oběti. Okolo jsou nepřátelé nebo alespoň nedbající národy. U tak zvaných ´pohanských národů´ totéž, až na to, že krutosti se projevovaly nejen v osobách jednotlivců, ale i v obětech – lidských i dětských (u Molocha aj.). Zbytek, jakási ´hranice doby ´ je vidět na příběhu Abraháma a Izáka. Krutý starý zvyk byl přinášet v obět prvorozence. Abrahám je na předělu staré doby, slyšel hlas a měl obětovat syna. Potom opět slyšel hlas a bylo mu oznámeno, že ne člověka, ale jen zvíře. Abrahám je na hranici ´starého´ a ´nového´. Etnografové a historici zjistili, že obětování prvorozeného bylo obvyklé v oblasti kolem Středozemního moře (jiné oblasti to neznají, ani v Africe, ani v Indii, ani v Číně). Postupme dále. (2) Nová doba je doba vědomí. Bují filosofie, úvahy, racionální poznání, vytrácí se úcta a dětinská důvěra. A to od časů řeckých filosofů po Voltaira a fenomenologii (jak řekl Šalamoun ´nic nového pod Sluncem´). Vzniká dobrovolnost. Kdo chce, uznává Stvořitele, kdo nechce, ne. Je tu liberalismus. Koncept spásy daný poslušným plněním rad, které jsou moudřejší než jsme schopni myslet, je tímto způsobem ohrožený. Ta ´nová doba´ takto ve stručnosti nazvaná (to jsem móóc zjednodušil) trvá od helénizmu po dnes. A proto nejde o to, jestli chápeme, jak věci jsou, ale jde o to, jak žijeme. (3) Jak rozlišit nové a staré. Jednoduché rozřešení tohoto rozdílu je zde ve slovech: Lukáš 9,51 (Ježíš) upjal svou mysl k cestě do Jeruzaléma 9,52 a poslal před sebou posly. .... přišli do jedné samařské vesnice, aby pro něho vše připravili. 9,53 Ale tam jej nepřijali, protože jeho tvář byla obrácena k Jeruzalému. 9,54 Když to uviděli učedníci Jakub a Jan, řekli: "Pane, máme přivolat oheň s nebe, aby je zahubil, jako to učinil Eliáš?" 9,55 Obrátil se a pokáral je: "Nevíte, jakého jste ducha. 9,56 Syn člověka nepřišel lidi zahubit, ale zachránit." A šli do jiné vesnice. Tak to byla ukázka, abychom si všimli, co to je ´nová doba´a ´nový duch´. Ne ničit, bojovat a mít nepřátele. Naopak, uzdravovat, posílit, posloužit a spasit. (4) Předěl mezi ´novým´ a ´starým´ není jednoduše vyjadřitelný podle doby. Byl to předěl v jednání Asbraháma – konec lidské oběti a konec oběti dítěte - byl to předěl v jednání Ježíše, který poučil své žáky, a je to předěl třeba i v humanismu, který skončil s upalováním kacířů (v polovině XIX. století). A ještě jsou doby a epochy, kde nedošlo k přeměně na ´nové ´. Ve XX. století se povýšila idea ´jedné krve, jednoho národa´ v Německu. Ve jménu očisty rasy se vedla válka a atd. Uctívala se přírodní síla ´vril´, která je všude v přírodě. Byl to náznak jakoby ´pohanství´, ve skutečnosti to byl návrat ´staré doby´. Neboť tam nedošlo k přeměně chápání a postoje, tam ještě ´nová doba´ nenastala. (5) A kde není pochopení pro zjemnění, pro dobro, tam se vyskytuje také konání podle vzoru ´satanismu´. Protože satanista je člověk, který má dojem, že ´po dobrém to nejde´ a uchyluje se k ilegální činnosti. Zbytečně. Není třeba se vzpírat ani přírodě (výtvoru Božímu), včetně přírodní energie vril nebo éter nebo pozitrony a podobně, jakkoliv nazvané, ani Stvořiteli. Stvořitel pamatoval na dobré věci. Omylem se stavíme proti němu, když nepochopíme cesty. Satanista je na cestě k omylu. Lépe by mu bylo, kdyby by ateistou a svou silou by přetvářel přírodu a nemusel se uchylovat k podzemní činnosti ducha a slova. Lepší by byl šlechtitel Mičurin se svými novými odrůdami jablek, který by se nestaral o náboženství ani o ateismus, než aktivní bojovatel proti Bohu. Protože vyšlechtěním jablek udělá dobře lidem a tím tvoří dobro. |
|
|
Re: Proč nevnímat Stvořitele jako pozitivního, milosrdného, milujícího .... (Skóre: 1) Vložil: Manciny v Úterý, 11. září 2007 @ 10:29:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Musím obdivovat, že uživatel nula má velmi slušné znalosti Písma i mimokanonických spisů. Je dobré, že někdo říká naplno pochybnosti, které nás křesťany někdy trápí. Čím je člověk déle křesťanem, tím jakoby pochybností přibývá. Taky se ptám, proč je příroda na jednu stranu krásná a na druhou stranu je to horor, kde jeden organismus požírá často hrozným způsobem jiný organismus. Pak je tu otázka, zda by křesťan neměl uvažovat třeba o částečném vegetariánství. Starý zákon je také často nepochopitelně krutý a nevěřící člověk musí mít nutně pochybnosti, zda je SZ Bůh opravdu láskyplný (a že nevěřící kamarádi umějí klást kousavé otázky). To se nicméně dá vysvětlit dobovým pozadím. Teologie se přece také vyvíjí a barbarskou starozákonní dobu nelze soudit dnešními měřítky. Stejně tak je nutno přistoupit i k mytologii v 1. knize Mojžíšově, otázka viny a trestu, stromů v ráji a jablek, hadů a svodů. Všechno je to snaha lidí vysvětlit původ zla a těžkostí ve světě, to graduje ještě v knize Job. Nakonec stejně zůstanou jen otázky. Myslím, že kdyby nám bylo všecno jasné, už by nebylo potřeba víry a často i odvahy a důvěry spolehnout se na Boží vedení. Všechno bude jasné až na druhém břehu. Tam se dozvíme, jak moc jsme se pletli a třeba, jestli vůbec ještě něco je. Myslím, že většina lidí žije ráda a nehořekuje nad tím, že se museli narodit. Život je dar a křesťanství nás vede k tomu, abychom si navzájem život zpřijemňovali. Proto mi přijde logické být věřící, pokud se už chci kormoutit nad problematikou a tíhou existence života. A jak někdo hezky řekl: Bůh nemlčí, to my mlčíme. |
|
|
|
|