Intimity: ODPOVĚĎ NA DESET PROINTERRUPČNÍCH ARGUMENTŮ
Vloženo Pátek, 26. leden 2007 @ 05:13:01 CET Vložil: Bolek |
poslal miloslav ODPOVĚĎ NA DESET PROINTERRUPČNÍCH ARGUMENTŮ
http://www.prolife.cz/potrat/?id=46
-
Plod se prý stává lidskou bytostí tehdy, až je schopen nezávislého života mimo matku, až je sám životaschopný.
-
-
Životaschopnost není mírou lidskosti člověka. Životaschopnost je ovlivněna úrovní medicíny, léčiv a zdravotnického personálu.
-
Podle této definice nejsou potom lidskými bytostmi diabetici, lidé napojení na umělou ledvinu a všichni ostatní, kteří jsou "schopni žít jen závislý život".
- Plod je prý jenom potenciální lidský život, který se životem teprve může stát.
-
Z lékařského hlediska je rozlišení lidského života na "potenciální" a "skutečný" pouze umělou konstrukcí, vědecky neobhajitelnou. Medicína tvrdí zcela jednoznačně, že lidský život začíná při početí.
-
Cokoli nelidského se nestává lidským tím, že zestárne nebo se zvětší; vše lidské je lidským od počátku.
-
Výrazy plod, embryo nebo novorozenec, batole, adolescent se vztahují k LIDEM určitého stupně rozvoje, ne k věcem.
- Nenarozené dítě prý není osobností, není schopno smysluplného života,nemyslí...
-
Osobnost člověka je dána členstvím v lidské rase, ne stupněm rozvoje a dokonalosti v rámci rasy.
-
Již u několikatýdenního dítěte dochází k myšlenkovým procesům. Dítě reaguje na vnější podněty.
-
Úvaha a rozhodnutí, zda životy jiných jsou smysluplné nebo ne, je vysoce nebezpečným ohrožením hodnoty lidského života.
- Plod je prý pouze součástí matčina těla.
-
Součást lidského těla je určena společným genetickým kódem, který sdílí se zbylou částí těla; genetický kód nenarozeného dítěte se od matčina kódu zcela liší. Dítě často vlastní odlišnou krevní skupinu.
-
Být uvnitř něčeho neznamená být toho součástí.
-
Lidé by neměli být diskriminováni kvůli místu svého pobytu.
- Interrupce je prý výsadně ženská otázka, protože otěhotnět může pouze žena.
-
Interrupce dopadá na celou lidskou společnost. Interrupce není feministickou záležitostí, stejně jako otroctví není pouze záležitostí otrokářů, nebo válka záležitostí generálů.
-
Jak často se "právo na svůj život" stává právem utiskovat a ubližovat druhým ve svůj vlastní prospěch?
-
Interrupce ženám nikdy neumožní vyšší společenské postavení, naopak je vykořisťuje a ponižuje.
-
Interrupce sebou vždy nese nemalé riziko poškození zdraví matky; ohrožení příštího těhotenství, případná neplodnost, psychická zátěž, zvýšená pravděpodobnost výskytu rakoviny prsu.
- Rozhodnutí, zda provést interrupci, nebo ne, je prý záležitostí lékařů, tedy odborníků.
-
Dosažení lékařského diplomu lékaře nevyjímá z povinnosti dodržovat zákon proti zabíjení.
-
Mohou právníci tvrdit, že zákon je jejich odbornost, a proto by měl být ponechán jen na jejich svědomí?
-
Současná lékařská profese opustila Hippokratovu přísahu (Ženeva, 1973). Na základě pozměněné lékařské etiky pacient dnes nemůže vědět, zda k němu lékař přistupuje v roli léčitele, nebo popravčího.
- Interrupce je prý nezbytná k omezení populačního růstu.
-
Zabíjení lidí není přijatelným prostředkem kontroly populačního růstu.
- Budou-li interrupce nezákonné, dojde prý k ohrožení života žen, neboť ty budou k interrupcím přistupovat i nadále.
-
Logika tohoto argumentu v podstatě zní - k vraždám, loupežím a jiným násilným činům bude vždy docházet, proto je uzákoňme! Potom snad už nebudou zločinem...?
-
Uzákonit procedury, které slouží k zabíjení nevinných jenom proto, abychom je učinili méně riskantními, je humánně nepřípustné.
-
Nezákonné potraty se provádějí s využitím stejného vybavení a stejných metod jako zákonné.
- Duševně nebo tělesné postižené dítě bude prý nechtěné, bude trpět, a proto je lépe...
-
V lidské společnosti neexistují "nechtěné děti". "Nechtěnost" nevyjadřuje stav dítěte, ale postoj dospělých.
-
Mezi nechtěným těhotenstvím a nechtěným dítětem je značný rozdíl.
-
Od kdy závisí právo člověka na život na tom, zda jej někdo chce, nebo ne?
-
Naše společnost je v postoji k postiženým lidem vysoce pokrytecká a cynická.
- A v případě znásilnění...?
-
Otěhotnění v důsledku znásilnění je vysoce nepravděpodobné. Statisticky k němu téměř nikdy nedochází.
-
Znásilnění není nikdy vinou dítěte. Dítě je dítětem bez ohledu na okolnosti jeho početí.
-
"Krajním" řešením by měla být adopce, ne vražda, a to nejen v případě znásilnění.
|