|
Právě je 590 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: ivanp rosmano Mikim
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116822989 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Teologie: ''Žádný nemůže říci Pán Ježíš, jedině v Duchu svatém.''
Vloženo Středa, 30. srpen 2006 @ 10:21:44 CEST Vložil: Bolek |
poslal Gregorios777
Jde o výrok, který se příliš nepoužívá ve vyučování.
Asi proto, že se na první pohled zdá být nesrozumitelný.
Co asi znamená? Může třeba nevěřící vyslovit formulku "Pán Ježíš?" Může, co mu v tom brání?
Můžeme my věřící, třeba když žijeme hluboko ve světě a v těle vyslovit "Pán Ježíš"? Můžeme, proč bychom nemohli?
Avšak v obou případech jde pouze o vyznání RTŮ. Nikoli však srdce. Není to duchovní realita.
Kdo tedy může vyslovit "Pán Ježíš", aby to vyjadřovalo skutečnou duchovní realitu, aby to byl pravdivý výrok? Tedy aby to byl výrok "v duchu a pravdě"?
Abychom tomu přišli na kloub, musíme ještě vysvětlit, co to znamená "v Duchu svatém."
Znamená to být NAPLNĚNÝ Duchem svatým, být v PLNOSTI Ducha - v té míře, která je nám právě přidělena.
A v plnosti Ducha můžeme být pouze jako oddělení od světa, protože Duch svatý, je Duch ODDĚLENÝ a nemá s duchem tohoto světa nic společného.
Proto pouze ti, co zemřeli sami sobě skrze kříž,
mohou ve zkušenosti prožít vzkříšení a nanebevzetí již zde na zemi. A v nebesích, která jsou oddělena od země, je ta pravá PLNOST Ducha.
Takže pouze když jsme plni Ducha, můžeme pravdivě vyslovit jméno Pána Ježíše.
A nejen to. Právě tak to platí např. o výroku
"Miluji Tě Pane Ježíši".
Také platí, že nidko nemůže skutečně věřit než v plnosti Ducha.
Nikdo nemůže Pána milovat jinak než v Duchu. Láskou Ducha.
My nemůžeme Pána milovat sami ze sebe, v těle.
A svo rodinu a své bližní nemůžeme reálně milovat jinak než v lásko Ducha, tedy v Duchu.
Naopak, milovat je přirozeně nám Pán Ježíš zapověděl. ( Mt 10,37-39// Lk 14,26-27)
Nikdo nemůže Bohu sloužit než v plnosti Ducha,
nikdo nemůže být laskavý, radostný, pokojný,
tichý, pokorný a jest-li jaká dobrá vlastnost,
než v PLNOSTI Ducha.
Respektive může, ale je to jen tělesnost, sice dobrá tělesnost, ale tělesnost. pro nevěřící je to dobré, pro věřící však nikoliv. Naopak.
Nikdo nemůže být vysvobozen od zákona, hříchu, ani smrti bez plnosti Ducha.
Nikdo nemůže být svatý jinak, než v plnosti Ducha.
Nikdo také nemůže mít Ducha moudrosti a zjevení bez plnosti Ducha.
Teprve v plnosti Ducha začínáme vidět do Božích věcí, protože pouze Duch svatý tyto věci zpytuje a ZNÁ.
Nikdo nemůže také porozumět učení Bible, ani ji reálně číst, pouze v plnosti Ducha. Pán Ježíš řekl, že "bude-li kdo chtíti Boží vůli činiti ( posvěcení),
ten POZNÁ, zda to učení je z Boha, nebo mluvím-li sám od sebe." ( J7,17)
Tento výrok naprosto deklasuje všechny teologické fakulty, kde se studuje v lidské moudrosti řeči a je tak vyprazdňován kříž Kristův.
Vidíte, budeme-li PLNI Ducha, pak jsme bráni jako duchovní, a protože duchovní rozsuzuje
spravedlivě všecko, pak kamkoli přijdeme mezi věřící, ihned uvidíme v Duchu, zda dělají věci z Ducha, nebo "SAMI OD SEBE".
Duch svatý zpytuje všecky věci i hlubokosti Božské a přivlastňuje duchovním ( = plným Ducha) to, což duchovního jest.
Vidíte, že v 1Kor 2 je v souvislosti s duc*****stí také řečeno:"MY PAK NEPŘIJALI JSME DUCHA SVĚTA." To platí objektivně v Kristu, ale musí to platit i subjektivně v životě.
Kdo by byl tak pošetilý, že by chtěl pod vlivem ducha tohoto světa zpytovat hlubokosti Božské
nebo konat Boží vůli, či snad dokonce sloužit Bohu a Církvi?
"Naplněni buďte Duchem", píše Pavel Efezským.
Plnost Ducha svatého dokázala změnit nevzdělané a ustrašené rybáře v apoštoly,
vyslance nejvyššího Boha a Jeho Krista.
Nevzdělaný Petr byl Duchem svatým uschopněn promluvit dvakrát velice dlouze k celému Židovskému národu a jednou dokonce v mnoha světových jazycích!
Štěpán plný Ducha svatého dal farizeům takové kázání, které by těžko přednesl nějaký profesionální "duchovní" v dnešní době.
Oba zmínění Boží služebnící mluvili pod INSPIRACÍ
a ZJEVENÍM Ducha. A mohli tak učinit, protože byli
naprosto odděleni od zemských věcí tohoto světa - následkem toho byli PLNI Ducha.
Jako zesvětštělí nikdy plni Ducha svatého být nemůžeme, leda tak plni ducha světa.
Pavel píše do Církve v Korintu:"Vidíte zajisté povolání své bratří, že nemnozí moudří podle těla
( inteligentní ), nemnozí mocní, nemnozí urození."
V prvotní Církvi nebylo mnoho takových lidí.
Ale pokud se někdo posvětil ke konání Boží vůle,
pak PLNOST Ducha v něm ho v těchto věcech DOPLNILA. Proto Pavel Kolossenským píše:
"V Něm ( Kristu) jste DOPLNĚNI."
To je právě případ Kristových 11 učedníků.
Bratří, když kážeme, jak kážeme? Kážeme v moudrosti řeči a vyprazdňujeme kříž Kristův?
Nebo kážeme plni Ducha svatého - Slovo kříže,
které pochází ze zapření naší duše, braní kříže
a smrti našeho JÁ, které je velmi náboženské
a chtělo by také sloužit Bohu?
Jsou naše slova z těla, naše vlastní, nebo pocházejí z inspirace a zjevení Ducha?
Pouze díky Pánovu kříži a našemu kříži, který neseme, kážeme slovo kříže v Boží moci.
( 1Kor 1,17-18)
Celé kapitoly 1.a 2. Kor píší o tomto tématu.
Protože určitá vůdčí skupina věřících v Korintu
spoléhala na své přirozené intelektuální a duševní schopnosti, potřebovali slyšet Slovo kříže. Oni totiž o všem většinou jen prázdně filozofovali.
Neměli moc Ducha svatého. Měli sice mnoho duchovních darů, ale byli tělesní, žili ve světě
a bylo mezi nimi mnoho hrubých tělesných hříchů
i bludů v učení.
Jediným účinným lékem pro ně bylo kázání
"Ježíše Krista, a to Toho Ukřižovaného".
|
Re: ''Žádný nemůže říci Pán Ježíš, jedině v Duchu svatém.'' (Skóre: 1) Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 30. srpen 2006 @ 10:41:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Já za tím jménem Pán rozumím ono hebrejské Adonaj.
Pro židy to muselo být docela těžké přiznat ono jméno Adonaj Ježíši Kristu, ale stejně tak i pro pohany. Protože tak defakto přiznáváme Ježíši Kristu Božství. Co se spojovalo se jménem Adonaj ve Starém zákoně, to je nyní spojeno se jménem Ježíš.
Je pravdou, že v řečtině je tam kyrios a to se dá také přeložit jako Adon.
S přáním pokoje Karels
|
|
|
Re: ''Žádný nemůže říci Pán Ježíš, jedině v Duchu svatém.'' (Skóre: 1) Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 30. srpen 2006 @ 11:06:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Zajímavá lingvistická hádanka, kým Pán Ježíš je? Podle kázání Petra ve Skutcích: "Ať tedy všechen Izrael s jistotou ví, že toho Ježíše, kterého vy jste ukřižovali, učinil Bůh Pánem a Mesiášem." (Skutky 2:36) může být jak Adonajem, tak i Adonem!
Petr završuje své kázání touto větou, tímto prohlášením: "Ať tedy všechen Izrael s jistotou ví, že toho Ježíše, kterého vy jste ukřižovali, učinil Bůh Pánem a Mesiášem." (Skutky 2:36) Podle textu "a každý, kdo vzývá jméno Páně, bude zachráněn." (Skutky 2:21), který vztahuje Petr na Ježíše Krista je Ježíš Adonaj, avšak podle textu "David nevstoupil na nebe, ale sám říká: 'Řekl Hospodin mému Pánu: Usedni po mé pravici" (Skutky 2:34) je Ježíš Adon!
Protože máme řecké překlady Nového zákona tak je v textu: "Ať tedy všechen Izrael s jistotou ví, že toho Ježíše, kterého vy jste ukřižovali, učinil Bůh Pánem a Mesiášem." (Skutky 2:36) řecké slovo Kyrios. Řecké slovo Kyrios je možným řeckým kalkem hebrejského slova Adonaj i Adon.
Předpokládám, že Petr kázal hebrejsky, tak musel v textu Skutků 2:36 prohlásit, že Bůh učinil Ježíše Adonajem, Adonem (to je právě ta záhada, zda Adonaj, nebo Adon).
S přáním pokoje, Karels |
|
|
Re: ''Žádný nemůže říci Pán Ježíš, jedině v Duchu svatém.'' (Skóre: 1) Vložil: Speranza v Pátek, 08. září 2006 @ 21:41:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Díky za hluboké zamyšlení...
Speranza |
Re: ''Žádný nemůže říci Pán Ježíš, jedině v Duchu svatém.'' (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pátek, 08. září 2006 @ 22:17:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Rádo se stalo milý Speranzo. |
]
|
|
|
|