|
Právě je 548 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: Frantisek100 oko ivanp
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116572506 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Z internetu: Veroničina rouška
Vloženo Sobota, 24. srpen 2019 @ 10:51:24 CEST Vložil: Tomas |
poslal MilanH Zajímavý dokument... už nikde jinde nenalezen.. ale vysílala ho svého času Prima (Prima Zoom) a dlouho ho měla v archivu.
"pirátská kopie", ale snad legální pro studijní účely a u některých snad i osobní potřebu: https://www.ulozto.sk/file/0HEgr9sF5dDb/lovci-zahad-16-veronicin-zavoj-dokumentarni-14-dvbt-romin-avi
PS: "množství badatelského vzrušení menší než malé !!" . Puristé a "Lekaví pro Pána" - zanechte prosím své nádoby s duchovním benzínem před prostorami tohoto "multikina" :-) Totéž platí pro palné zbraně různých myslivců či pytláků ..
|
Re: Veroničina rouška (Skóre: 1) Vložil: Neprihlaseny v Pondělí, 26. srpen 2019 @ 11:51:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Verunčinu roušku neznám. Slyšel jsem jenom o Venušiných kuličkách. Ale nejsem na to odborník. Když tak se přeptej myslivce. Ten rozumí všemu z tohoto oboru. |
Re: Veroničina rouška (Skóre: 1) Vložil: MilanH v Pondělí, 26. srpen 2019 @ 18:58:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak sis zaplácal jatýrkama. Jinak Hajneho mi radsi v kontextu "katolických specialit" nepřípomínej.. stejně si už určitě někde tady za bukem leští lauf .. Jo Hajnej a "specifika" to bude ještě hustý.. Asi mě to tady nebudou věřit, ale ani se mi do toho moc nechce .. :-) |
]
|
|
Re: Veroničina rouška (Skóre: 1) Vložil: martino v Pondělí, 26. srpen 2019 @ 20:42:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Já jsem si to nepřehrál, jen jsem si pustil ukázku a hned vidím, že se jedná o bulvární materiál, protože se nejedná o roušku sv. Veroniky ale o pohřební roušku Krista, která se dávala na obličej. Tato rouška je vystavena v kostelíku v Manopello v Itálii.
Rouška z Manoppella Rozhovor s německým historikem P. H. Pfeifferem SJMilan GlaserV pátek 1.září dopoledne, jak už jsme o tom informovali, navštíví Benedikt XVI. poutní chrám Svaté Tváře v Manoppello. Jakkoli je to návštěva spíše soukromá, setká se Svatý otec také s Božím lidem této malé vesničky v kraji Abruzzo,ve střední Itálii, čítající něco přes 6 tisíc obyvatel. O tom, co je cílem této bleskové návštěvy Benedikta XVI. právě v Manoppello hovořil s německým historikem, jezuitou P. Heinrichem Pfeifferem redaktor Vatikánského rozhlasu P. Eberhard von Gemmingen:Je zde k vidění velká monstrance s rouškou z jemné látky a na této roušce lze spatřit velice působivý obraz, který odpovídá všem klasickým zobrazením Krista. Pouze v tomto případě však nelze žádným způsobem zjistit, jakou technikou byl tento obraz vytvořen. Při pohledu na jakýkoli obraz Krista je bezprostředně vidět, že jde o namalovaný obraz anebo o nějakou techniku tkaní, ale v tomto případě nelze konstatovat nic. Obraz je zcela průhledný a to natolik průhledný, že je za ním ze vzdálenosti metr i více možno číst knihu nebo noviny... Obraz je vidět pouze za určitého osvětlení, osvětlení, které přichází zezadu a nesmí být příliš silné. Umístíte-li jej totiž proti světlu, obraz takřka úplně zmizí.Bude se Svatý otec moci dotknout této roušky? Jak je v monstranci upevněna? Dotknout se roušky přímo bylo znemožněno bratry kapucíny, kteří ji zasadili do rámu z dvojitého skla už v polovině 17.století. Od té doby nebyl nikdy otevřen a dokonce se říká, že, jakmile se rám otevře, obraz zmizí úplně, a jenom tehdy, když se obraz zase vsadí dovnitř, může být znovu spatřen.To dvojité sklo je staré tři sta let nebo bylo restaurováno? Je jasně vidět, že jde o rám, který je z ořechovníku, a že skla, která nejsou zcela rovnoběžná, musí být dosti starobylá, nejméně ze 17.století.Odkdy se tento obraz nachází v Manoppello a proč právě tady? Je třeba vědět, že Manoppello je jednou z nejzapadlejších vesniček Abruzza. Když se objevil tento obraz v Manoppello, byl tu nový, bratry kapucíny právě dokončený, poutní kostel, který se nacházel uprostřed lesa, ale nevíme přesně, kdy se tu obraz objevil. Kapucíni o tom napsali v roce 1646 historickou zprávu, ale zdá se, že to učinili spíše proto, aby zmátli stopu, než aby řekli pravdu, protože tam tvrdí, že se rouška objevila již v roce 1506, ale v tomto roce je to z vícero důvodů nemožné. Především proto, že věc tak drahocenná jako je rouška z Manoppella může být pouze římskou Veronikou. Římská Veronika, jak se zdá zmizela ? o tom se hodně diskutovalo ? během tzv. Sacco di Roma, tedy vyplnění Říma roku 1527. Ten kdo ji ukradl, patřil jistě mezi vysoce postavené šlechtice, a nevěděl potom, jak se jí zbavit, a tak ji na dlouhou dobu ukryl. Když papež Urban VIII. možná až drastickými opatřeními chtěl, aby byly odevzdány všechny Veroniky (je známo, že jich existuje několik, které si činí nárok na to jméno), a chtěl je s největší pravděpodobností dát zničit ? bylo to v letech 1630 ? 1638, muselo se udělat něco pro její záchranu. Tehdy byla odevzdána kapucínům a tak vzniká určitá legenda, aby bylo možno říci: ?Tato rouška nemůže být rouška Veroniky, ani její kopie a proto nemusí být odevzdána papeži?. Proto byl zveřejněn její nález až po smrti papeže roku 1646.Otče Pfeiffere, papež Benedikt XVI. přichází nikoli z důvodů historických nebo vědeckých, ale z důvodů náboženských. Jaký je náboženský smysl této Svaté Tváře? Pokud se jedná o pravý obraz Krista, pak to celá naše teologie musí vzít v úvahu a může to být revoluční čin.Proč? Protože je to obraz, který je mnohem více než Písmo Svaté; obraz pravého portrétu, který nám Písmo svaté nemůže dát. Bylo by to potvrzení Božího Vtělení a Vtělení je něco individuálního. Ne obecného jak si myslí skoro všichni teologové: je to vztah s individuální osobou... a máme-li ukázat svou identitu, je vždy zapotřebí tváře, i dnes.Ale věří se přece v Ježíšovo Slovo, v to, co řekl, a ne ve Tvář! Svatý Pavel neviděl Ježíšovu Tvář, a přece je velkým věřícím, velkým křesťanem. Proč je Tvář, podle Vás, tak důležitá? Protože skýtá přímý kontakt. Slovo nikdy nedá přímý kontakt. Slovo musí mít niternost, a bez obrazu je slovo vždycky nedokonalé.Přesto však mnozí farizeové Ježíše viděli a neuvěřili! Vidět Ježíše nic neznamená, ale věřit v Ježíšovo Slovo znamená všechno: není to tak? Nikoli, protože obě dvě věci jsou důležité. Ať už si vytvořím svůj obraz nebo ne, obraz je vždy nezbytný. Nemohu věřit ve slovo pouze abstraktní. A já mám obraz, pravý obraz, a v tomto bodě musím změnit svůj vnitřní postoj.Svatá Tvář z Manoppello je tedy nějaká Ježíšova ?fotografie?? Skoro by se to tak dalo definovat, ale je něčím víc než fotografie. Je to vlastně sebezobrazení Krista.Krista zemřelého? Proč? Říkáme, že Veronika je rouškou, která byla položena na Ježíšovu hlavu v hrobu.. nebo ne? Ne, není to obraz mrtvého Krista, protože na tebe hledí a vidíš i pootevřená ústa, je živý, jakoby dýchal, jakoby hleděl na Otce. A také toto je velice důležité: když intuitivně pochopíš, že toto je největší dar, který Kristus zanechal lidstvu s výjimkou samotné Eucharistie, ale který lidstvo není schopno vidět, protože nemá čisté oči, pak lze říci jen jedno: dívej se, rozjímej, dívej se skrz tuto roušku, a ucítíš, zda je opravdu božského původu či nikoli.Všichni křesťané Afriky, Asie, Ameriky by tedy měly jít do Manoppella, aby viděli Ježíšovu Tvář.. Ježíšovo Slovo však může prostřednictvím Bible dosáhnout do všech částí světa. Proč se tedy Bůh ukazuje takto, jako na ?fotce?, abych tak řekl, skrytě, a všichni mají věřit v tuto Ježíšovu Tvář, která je kdesi skryta. Řekl bych nejprve jednu věc: dnes máme fotografii a můžeme proto fotografovat předmět, který se prostřednictvím fotografie může šířit po celém světě. Ale na druhém místě bych zmínil, že i katolická Církev ? nejen protestantská ? by se měla něco naučit od východní Kristovy Církve prostřednictvím ikon předávaných staletími. Vzor, který nikdo až do dneška nemohl ukázat, je totiž právě rouška z Manoppella: model, na jehož základě vznikly všechny ikony. Není pravda, že to není nutné. Už alespoň od 2. nicejského koncilu bychom měli říkat, že je nezbytné tvořit Pravý Obraz Kristův, právě abychom uctili Jeho pravý obraz.Nakonec snad můžeme říci ještě pár slov o vztahu mezi Tváří Krista z Manoppello a Turínským plátnem: obrazy se liší nebo jsou si podobné? Jak spolu vlastně souvisejí? To studovala podrobně sestra Blandina Pascalis: to ona mne seznámila s Manoppello! Když se položí na sebe fotky dvou obrazů ve velikosti 1:1, a to může a má udělat každý, kdo chce vidět zda se kryjí, lze spatřit, že se kryjí naprosto dokonale. Vzniká tak jediný obraz, který je zároveň trojí: obraz Plátna a dalo by se skoro říci jako Otec obraz z Manoppello jako Syn a jediný obraz, který vznikne spojením obou dvou, který je jako Duch Svatý: přesně jako v teologii Trojice. |
Re: Veroničina rouška (Skóre: 1) Vložil: MilanH v Pondělí, 26. srpen 2019 @ 20:49:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | zajímavé.. OK, může být .. |
]
Re: Veroničina rouška (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 26. srpen 2019 @ 22:35:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak to jsem si myslel, že si jako poutník znalejší. Toto je starší dokument, a překvapuje mne, že o něm nevíš. Pokud se na dokument podíváš, najdeš v něm zdokumentované fakta, které potvrdili nejvyšší řk představitelé. Takže opatrně s tím tvým unáhleným bulvárem. Napřed se na to podívej, a pak kritizuj. A co se týka Veroniky. V Písmu o ní není zmínka.
Vera icona byl původní název "veroničiny" roušky, tedy roušky jako součásti rubáše o které se zmiňuje evangelium. Z vera icona vznikl mýtus o Veronice. Podle vera icona byly až do středověku prokazatelně zobrazované podobizny Krista. |
]
Re: Veroničina rouška (Skóre: 1) Vložil: MilanH v Úterý, 27. srpen 2019 @ 09:00:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | OK, může být .. :-)
znova jsem ten dokument "nakoukal" a je fakt zajímavý .. Martino asi mate, že je mírně "protiVatikánský", ale jen mírně.. já se - po tom nakoukání a načtení informací o VERAIKON, MANDALAION "a spol" .. kloním k závěru toho jednoho činovníka, který "ten podvrh" nevidí tak zle.. rouška ochraňovaná ve Vatikánu byla prostě odcizena a nastal problém - co s tím. Navíc čas rychle letěl a "noví činovníci" dost dobře si už nemuseli pamatovat, jak původní rouška vypadala .. a tak při nějakém znovushromažďováním zmizlých (ukradených) relikvií jimi mohla být prostě být přijmuta nějaká náhrada/nedokonalá kopie či prostě nějaký jiný obraz - wiki myslím píše o obrazu ze syrské Edessy, o tom se mimojiné (o tom obrazu..) zmiňuje Eusebius ..
ve zkratce: obsah dokumentu de fakto podán zde: http://www.milujte.se/storage/dalsi/milujte-se-2007-3.pdf ve článku Největší zázrak jaký máme .. prosím nenechat se rozhodit možná poněkud "dětinskou" formou časopisu (to platí vzláště pro Martino a KC!!), jde o konkrétní článek (asi přetisk z Die Welt), ne časopis..
Veronika - Berenike - nemusí být až takový blábol... (a roušek samozřejmě mohlo být více .. živého Krista (Křížová cesta..), mrtvého Krista (rubáš ..), Zmrtvýchvstalého Krista .. - což je asi ta v Manopellu, také součást rubáše ..)
Veronika: https://cs.wikipedia.org/wiki/Svatá_Veronika Jméno Veronika je latinizovaná verze řeckého jména Bereniké ( Berenika), které se vyskytuje v pobiblické křesťanské tradici. Teprve ve středověku, kdy se samotná Veroničina rouška označovala jako veronica, začal být původ jména odvozován od sousloví vera icon, pravý obraz (Kristovy tváře).
O konkrétní Tváři z Manopella: (opět více méně zazní v dokumentu): https://svatatvar.webnode.cz/svata-tvar/tvar-z-manoppella/
No jinak k možnému "konspiratio Vaticana" či spíše "jednoduše pochybení" - svědectví Lutherova. "čistý lněný pruh, jež ho nijak nezaujal" (vysvětleno ve článcích .., díval se z větší dálky a nešel blíž ..)
jinak k tomu Velkému plenění Říma - je no to celý článek na wiki: https://cs.wikipedia.org/wiki/Sacco_di_Roma zřejmě plenili luteránští žoldnéři ve službách katolického císaře.. nicméně historici se -asi -shodují v tom, že to "Řím prostě potřeboval" .. - to bych v tomto článku nehodnotil ..
No, překvapil Pytláckej, překvapil.. člověk by skoro řekl, že ti možná také jde - jako Okovi - o "hledání pravdy padni komu padni" !! a to je - zde se zřejmě shodneme - přece základ.
No jinak "dobrá zpráva pro romafobiky" - tak je přece úplně jasné, že všechny tyto artefakty zřejmě prostě "šlohli křižáci" při velkém plenění Konstantinopolu Byzantincům, východním Římanům (v té době už od Roma emancipovaným s nastupujícím řeckým nacionalismem).. článek na wiki: https://cs.wikipedia.org/wiki/Konstantinopol , úryvek: Bod 2., Tažení křižáků na Konstantinopol
|
]
Re: Veroničina rouška (Skóre: 1) Vložil: martino v Úterý, 27. srpen 2019 @ 21:08:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | MilanH
já se - po tom nakoukání a načtení informací o VERAIKON, MANDALAION "a spol" .. kloním k závěru toho jednoho činovníka, který "ten podvrh" nevidí tak zle.. rouška ochraňovaná ve Vatikánu byla prostě odcizena a nastal problém - co s tím.
martino
Já si včera shlédl asi minutovou ukázku a hned jsem věděl, že je to manipulace. Dnes jsem to protrpěl a shlédl celé. Proč již včera jsem ten tkz. dokument odmítl? Především proto, že se zde plácají nesmysly a nepoužívá se zdravý rozum. Je to prostě manipulační bulvár špatně udělaný. Ta rouška z Manopella kde jsem byl osobně není a nemůže být rouška sv. Veroniky, která ji osobně předala papeži Klementu který seděl na Petrově stolci 91-97, byl to myslím čtvrtý papež a dokonce se o něm píše v Písmu o němž se Pavel zmiňuje, že se společně s ním namáhal při šíření evangelia a patří k těm, jejichž jména jsou v knize života (Flp 4,3). Ta rouška sv. Veroniky otiskla tvář Spasitele, která byla zmučená, plná krve od ran zloduchů, plná krve tekoucí z hlavy s trnovou korunou, ale tvář z Manopella je tvář Spasitele Zmrtvýchvstalého.
Shrnuto: Tvář mrtvého a umučeného Spasitele máme na Turínském plátně, usmívajíci tvář z Manopella je tvář Vzkříšeného Krista a Tvář na roušce sv. Veroniky byla tvář Krista nesoucího po bičování, trním korunování svůj kříž. Mrtvý obličej z
Turínského plátna a žijící tvář z Manoppella je tvář téhož člověka. |
]
Re: Veroničina rouška (Skóre: 1) Vložil: MilanH v Středa, 28. srpen 2019 @ 08:36:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Viděl bych to takto: Ohledně Tváře (Zmrtvýchvstalého Krista) z Manoppella je to skvělý "fandovský" dokument. Plus "docela dobré uvedení do tématu" - různých ARTEFAKTů, byť i jen literárních (třeba reálie zapsané Eusebiem..) spojených s Ježíšem Kristem jeho pozemské fáze života je samozřejmě více ..
V další věci - pravost či "typová shoda" (nemusí to být hned falsum, může to být třeba jiný obraz ..) bych to zhodnotil tak, že - ze své pozice - "do toho nevidím" a nemohu se tedy dost dobře vyjádřit .. Byť se mi zdá, že nějaké vodítko tam naznačeno je .. těžko ale říct - "kolik je na tom pravdy". Takže tomu bych přiznal "rovinu spekulací".
No jinak ta žena - jedna z posledních zpracovatelek mořského hedvábí ASI žije, je hebrejslo-fénického původu a je s ní rozhovor např. zde: , ale tato kauza tam zmíněná není (v onom rozhovoru, jestli jsem dobře četl..) https://www.e15.cz/magazin/chiara-vigova-je-posledni-kdo-zpracovava-morske-hedvabi-1225700
je to zřejmě ona .. ?? |
]
]
Re: Veroničina rouška (Skóre: 1) Vložil: martino v Středa, 28. srpen 2019 @ 10:53:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | MilanH
Již jsem včera to napsal jasně a srozumitelně. Je zde rouška sv. Veroniky. Zde je otisk tváře zmučeného Krista, pak zde máme tvář z Turínského plátna Krista zemřelého a konečně zde máme tvář Krista mírně usmívajícího v okamžiku Zmrtvýchvstání. Ten kdo nerezignoval na zdravý rozum nemůže mít otisk tváře pěstmi pobité, otoky a hlavně krví k nepoznání znetvořené za otisk shodný s tváří mírně usmívající, kde po krvi a podlitinách není ani památky. Podle výzkumu Turínského plátna měl Spasitel od ran obě oči opuchlé otokem, že je jen stěží mohl otevřít. Proto mám celý ten tkz. dokument za bulvár, tedy špatně odvedenou práci, kdy se jen manipuluje s fakty. Uvedu jen jednu věc z toho bulváru. Tam se zveřejnil údajný rám kde měla být původní rouška sv. Veroniky. Všechny předměty ve vatikánské klenotnici jsou podrobně popsány, včetně svého inventárního čísla. V dokumentu toto bylo ignorováno, naopak až zjevně ignorováno, tedy kamerou přehlíženo, natož aby uvedli přesné míry tkz. původního skla se sklem současným, které je ze 17 století. To jsou jen prkotiny, které divák nesleduje a je počítáno, že se bude soustředit jen na to, co je mu servírováno. Já mám někde doma bohužel nevím kde, fotokopii myslím z roku 1970 kde má být původní rouška sv. Veroniky, ale to jsem si uvědomil až nyní, je tam současně i několik papežských pečetí. Až budu dělat pořádek v knihovně rád si to znovu ověřím. Jen se divím, že jsem to nikde na internetu nenašel. Je pravda, že dnes se mnozí domnívají, že je ta rouška ztracená, ale rozhodně to je tvář bolestí a utrpením znetvořená a nelze ji prohlašovat za shodnou s rouškou z Manopella. Ta rouška z Manopella má tu zvláštnost, že je na ni obraz jak z předu, tak zezadu. Rouška je v rámu nad oltářem, ale věřící mohou když není mše procházet po schodech a dřevěném pódiu právě za oltářem v tak těsné blízkosti, že jsou od rouška jen několik centimetrů. A o čem se v dokumentu vůbec nemluvilo je to takz. acheropito, tedy obraz nenamalovaný neboť stejně jako např. obraz Panny Marie Guadalupské obraz není součástí materiálu o kterém se domníváme že je to např. zde mořské hedvábí, tunika Juana, nebo Tvář Krista v klenotnici Svatých schodů z Jerusalema v Římě. Acheropita je obraz, který se setiny milimetru vznáší nad materiálem o kterém se domníváme, že je jeho součástí, jak ve 20 století zjistily přístroje z NASA. |
]
]
Re: Veroničina rouška (Skóre: 1) Vložil: martino v Čtvrtek, 29. srpen 2019 @ 16:12:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | MilanH
martino
Bereš to asi jako zprávu 100% ve všech případech. Ale já psal jen o tilmě Juana Diega, o tváři Krista v Římě atd. Zde to vím, ale acheropita jsou obrazy nenamalované lidskou rukou ale zda ten obraz není součástí podkladu všech obrazů, která nazýváme acheropita to nevím. Závěr. Zde by mnozí blouznivci a fanatici to mohli pochopit tak, že jsem psal o 100%, ale já psal jen o tom co vím.
|
]
]
|
|
|
|