Intimity: Porno i erotika v Bibli? Pro zasmáni i poučení.
Vloženo Úterý, 16. únor 2016 @ 22:22:53 CET Vložil: Tomas |
poslal Frantisek100 Když studuji Bibli, nevím čím to je, ale nacházím zde stále větší zalíbení a mnoho poučení a dokonce se i zasměji. A kupodivu jsou zde i příběhy, které lze zařadit mezi porno, ale i velice jemnou krásnou erotiku. Posuďte se mnou.
Juda, biblická postava velkého významu. Dostal se i do rodokmenu otčína Pána Ježíše. A co se tady stalo? Zemře mu první syn a zůstane vdova Tamara, zemře i druhý syn, který měl určitou povinnost k vdově po svém bratru podle tehdejších zvyklostí a příkazů, a i ten zemře. A nejmladší syn je ještě asi moc mladý na manželské povinnosti s Tamarou. Ta je poslána ke svým rodičům. A pak se stane tohle:
· 11Tehdy řekl Juda své snaše Támaře: „Usaď se v domě svého otce jako vdova, dokud nedospěje můj syn Šela.“ Říkal si však: „ Jen aby také on nezemřel jako jeho bratři!“ Támar tedy odešla a usadila se v otcovském domě. · 12Uplynulo mnoho dní. Judova manželka, dcera Šúova, zemřela. Když se Juda utěšil, putoval se svým adulámským přítelem Chírou za střihači svých ovcí do Timny. · 13Oznámili Támaře: „Tvůj tchán putuje do Timny ke stříži svých ovcí.“ · 14Tu odložila vdovské šaty, zastřela se rouškou, zahalila se a posadila se při vstupu do Énajimu, který je u cesty do Timny. Viděla totiž, že nebyla dána Šelovi za ženu, ačkoli už dospěl. · 15Když ji Juda uviděl, považoval ji za nevěstku, protože si zastřela tvář. · 16Obrátil se k ní, sedící při cestě, a řekl: „Dovol prosím, abych k tobě vešel.“ Nevěděl totiž, že je to jeho snacha. Otázala se: „Co mi dáš za to, že ke mně vejdeš?“ · 17Odvětil: „Pošlu ti kůzle ze stáda.“ Řekla: „Ale dáš mi zástavu, než je pošleš.“ · 18Otázal se: „Co ti mám dát jako zástavu?“ Odvětila: „Své pečetidlo se šňůrkou a hůl, kterou máš v ruce.“ Dal jí to a vešel k ní. A ona s ním otěhotněla. · 19Hned nato odešla, odložila roušku a oděla se do vdovských šatů. · 20Juda pak poslal kůzle po svém adulámském příteli, aby vyzvedl od té ženy zástavu; ten ji však nenalezl. · 21Vyptával se mužů toho místa: „Kde je ta kněžka, která byla v Énajimu u cesty?“ Odpověděli: „Žádná kněžka zde nebyla.“ · 22Vrátil se k Judovi a řekl: „Nenašel jsem ji. Také mužové toho místa pravili: ‚Žádná kněžka zde nebyla.‘“ · 23Juda řekl: „Ať si to nechá; jen když nebudeme v opovržení. Vždyť jsem to kůzle poslal, ale tys ji nenašel.“ · 24Asi po třech měsících bylo Judovi oznámeno: „Tvá snacha Támar se dopustila smilstva a dokonce je již z toho smilstva těhotná.“ Juda řekl: „Vyveďte ji, ať je upálena.“ · 25Když už ji vedli, poslala svému tchánovi vzkaz: „Jsem těhotná s mužem, jemuž patří tyhle věci.“ A dodala: „Pohleď jen pozorně, čí je toto pečetidlo, šňůrka a hůl!“ Juda má obyčejný sex s ženou, kterou považuje za prostitutku. Potká ji u cesty a neodolá jejím vnadům. A jde se rovnou věci. Co za to? Kůzle. Obchod je uzavřen. Stejný jako sex za peníze. Bylo by to k zasmání, kdyby pak Juda se choval správně a uvědomil si, jaký je hříšník. Svoji snahu Támar pak chce kvůli těhotenství upálit. Že on sám je minimálně stejně hříšný, si nepřipustí. A tady jsem se opravdu začal smát, když jsem si uvědomil jak ho Tamár přelstila, když ukázala jeho pečetidlo. Na druhé straně jsem objevil v Bibli nádherný popis erotické lásky. Rút a Boáz. Rút je nádherná cizinka, mladá vdova, která svoji tchyni doprovází do její země. Je pracovitá a všimne si ji i svobodný Boáz. Asi nesmělý starší muž. Líbí se mu a moudrá Noemi pozná v těch lidských pohledech, že tito lidé se mají rádi. Jak to udělat, aby se sblížili, aby ta nesmělost zmizela a zatoužili být navždy spolu. A tak jednoho dne dá své snaše tyto rady: · 1Potom jí její tchyně Noemi řekla: „Neměla bych ti, má dcero, vyhledat odpočinutí, aby ti bylo dobře? · 2Hleď, což není Bóaz, s jehož děvečkami jsi byla, náš příbuzný? Právě dnes v noci bude na humně převívat ječmen. · 3Umyj se, potři se mastí , přehoď si plášť a sejdi na humno. Nedej se však tomu muži poznat, dokud nedojí a nedopije. · 4Až si lehne a ty zjistíš, kde leží, půjdeš, odkryješ mu plášť v nohách a lehneš si tam . On ti pak poví, co máš učinit.“ · 5Odpověděla jí: „Vykonám všechno, co mi říkáš.“ · 6Sešla na humno a udělala všechno, jak jí tchyně přikázala. Vidíte v tom tu jemnou erotiku? Umyj se, navoňavkuj se ( to je tam mast) atd. Mělo smysl se takhle parádit na místo, kde je plno prachu, na mlat? A pak si lehni k jeho nohám? A co dál? · 7Bóaz se najedl, napil a byl dobré mysli. Pak si šel lehnout na kraj hromady obilí. Ona se přikradla, odkryla mu plášť v nohách a lehla si. · 8O půlnoci se ten muž vyděsil, trhl sebou a vidí – v nohách mu leží žena. · 9Otázal se: „Kdo jsi?“ Odpověděla: „Jsem Rút, tvá služebnice. Rozprostři nad svou služebnicí křídlo svého pláště , vždyť jsi zastánce.“ · 10Nato jí řekl: „Požehnána buď od Hospodina, má dcero. Projevila jsi teď větší oddanost než dříve, že nechodíš za mládenci, ani nuznými ani bohatými. · 11Už se neboj, má dcero! Udělám pro tebe všechno, oč si říkáš. Všechen můj lid v bráně ví, že jsi žena znamenitá. · 12Ano, jsem vskutku váš zastánce. Je však ještě jiný zastánce, bližší příbuzný než já. · 13Zůstaň tu přes noc. Ráno, bude-li on chtít, dobrá, ať se tě zastane; nebude-li ochoten být ti zastáncem, zastanu se tě sám, jakože živ je Hospodin. Spi klidně až do rána.“ · 14Tak spala u jeho nohou až do rána. Ale vstala dříve, než by kdo mohl poznat druhého, protože Bóaz řekl: „Jen ať se nikdo nedoví, že přišla na humno žena.“ Dovedu si představit, že se zpočátku leknul, ale pak byl moc a moc rád. Ta její vůně a ženskost na něho zapůsobila, ale tak, že se hned nevěnovali sexu, ale bavili se spolu o budoucnosti, o tom, že budou spolu, že budou rodinou. Možná se políbili a vše bylo něžné. Příští den Boáz vše zařídí, aby se mohla stát jeho ženou. Ale vše pro to udělal. · 13I vzal si Bóaz Rút a stala se jeho ženou. Vešel k ní a Hospodin jí dopřál, že otěhotněla a porodila syna. · 14Tu řekly ženy Noemi: „Požehnán buď Hospodin, který tě odedneška nenechává bez zastánce, jehož jméno se bude ozývat v Izraeli. · 15On ti vrátí smysl života, bude o tebe ve stáří pečovat. Vždyť jej porodila tvá snacha, která tě tolik miluje. Ta je pro tebe lepší než sedm synů.“ · 16Noemi vzala dítě, položila si je na klín a stala se mu chůvou. · 17Sousedky mu daly jméno. Řekly: „Noemi se narodil syn“, a pojmenovaly jej Obéd (to je Ctitel [Hospodinův]) . To je otec Jišaje, otce Davidova. Jaký obrovský rozdíl mezi Judou a Boázem?? A docela pravdivé příběhy, které ukazují lidský život pravdivě i k našemu posouzení.
|