|
Právě je 540 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116734446 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: Modlitební dopis ICEJ - kritický rozbor
Vloženo Pátek, 04. leden 2013 @ 14:21:50 CET Vložil: Olda |
poslal Nepřihlášený Modlitební dopis ICEJ, Říjen 2012 (převzato z ICEJ.CZ)
Milí přátelé. na
začátku října bude Mezinárodní křesťanské velvyslanectví Jeruzalém
znovu pořádat každoroční křesťanskou oslavu Svátku stánků v Jeruzalémě.
Tématem letošních svátků je pasáž ze Zachariáše 12:10 „Duch milosti
a proseb o smilování “, přičemž se bude letos klást zvláštní důraz
na modlitbu. To zahrnuje i to, že se náš den modlitby a půstu,
který máme v rámci modlitební kampaně ICEJ na téma Izajáš 62, připojí ke
každoročnímu celosvětovému dni modliteb za pokoj Jeruzaléma, který
společně pořádají reverend Robert Stearns a dr. Jack Hayford. Obě
modlitební iniciativy budou probíhat společně jako součást slavnosti ve
středu 3. října 2012. V Jeruzalémě bude zvláštní modlitební shromáždění, které bude prostřednictvím televize GOD TV vysíláno do celého světa.
Jeruzalém byl vždy
místem, odkud Bůh zjevoval své poselství lásky a smíření se světem. Od
cesty Abrahama s Izákem do země Moria po Kristovu smrt na kříži se
všechny zásadní události dějiny spásy odehrály zde. Jeruzalém
je také místem, kde Bůh volá Izrael i národy, aby s Ním komunikovali
v modlitbě. Ve skutečnosti je povoláním Jeruzaléma být „domem modlitby
pro všechny národy,“ což bylo nejprve vyjádřeno v Izajáši 56:7 a poté
potvrzeno samotným Ježíšem v Matouši 21:13. Tomu také dobře
rozuměl král Šalamoun, jak můžeme vidět v jeho modlitbě při zasvěcení
Chrámu neboli „domu“, který postavil pro Hospodina v Jeruzalémě.
Při zasvěcení Chrámu pronesl Šalamoun mimo jiné i toto:
„Také přijde-li cizinec,
který není z Izraele, tvého lidu, ze vzdálené země kvůli tvému jménu,
neboť budou slyšet o tvém velkém jménu a o tvé mocné ruce a o tvé
vztažené paži, přijde-li a bude se modlit obrácen k tomuto domu, vyslyš
v nebesích, v sídle, kde přebýváš, a učiň vše, oč k tobě ten cizinec
bude volat, aby poznaly tvé jméno všechny národy země a bály se tě jako
Izrael, tvůj lid, aby poznaly, že se tento dům, který jsem vybudoval,
nazývá tvým jménem.“ 1. Královská 8:41-43
Šalamoun zasvětil Chrám
právě o Sukótu, Svátku stánků, a jeho modlitba slouží jako biblické
pozvání pro věřící z národů, aby se přicházeli modlit do Jeruzaléma,
obzvlášť v době tohoto svátku. Mnozí Izraelci žertují, že
z Jeruzaléma je hovor s Bohem místním voláním. On skutečně slyší
modlitby upřímných srdcí z kteréhokoliv místa na světě, ale je také
pravda, že Jeruzalém je zvláštním místem modlitby k Hospodinu, který sem
vepsal Své jméno. Tak jako křesťané ze všech národů, kteří
Hospodina znají a mají před ním bázeň, připojte se k nám 3. října, když
se budeme modlit za pokoj Jeruzaléma ze středu tohoto města a v
„ustanovený čas“ Svátku stánků.
Váš v Kristu David Parsons
Ředitel ICEJ pro média
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Možná jste již na webu ICEJ četli tento modlitební dopis.
Domnívám se, že je v některých tvrzeních v rozporu s poselstvím Nového
zákona. Pokusím se dále uvést v čem je toto poselství chybné či
zavádějící.
1) Bratr Parsons píše:
„Jeruzalém byl vždy místem, odkud Bůh zjevoval své poselství lásky a smíření se světem.“
Všimněte si v uvedeném tvrzení slova
vždy. Podívejme se na to, jak vnímali v době Starého zákona nevěřící
město Jeruzalém, zda k nim z Jeruzaléma skutečně přicházelo poselství
lásky: V Ezdráši si Bišlám, Mitredat a Tabel stěžují králi Artaxerxovi
na stavbu Jeruzaléma:
- Nalezneš v knize zápisů
a dozvíš se, že toto město je odbojné a působilo škody králům i krajům.
Odedávna v něm docházelo ke vzpourám. Proto bylo to město zpustošeno. (Ezd 4,1)
Král Artaxerx se proto pokoušel dopátrat v knize zápisů zprávy o Jeruzalému:
- Vydal jsem rozkaz, aby se
hledalo, a shledalo se, že to město odedávna povstává proti králům a že
v něm docházelo k odboji a ke vzpouře. (Ezdr 4, 19)
Také Malachiáš si stěžuje na ohavnost v Jeruzalémě:
- Věrolomně jedná Juda, ohavnost
se páchá v Izraeli i v Jeruzalémě. Juda znesvěcuje svatyni, kterou
Hospodin miluje, oženil se s dcerou cizího božstva. (Mal 2,11)
Taktéž Ezechiel upozorňuje na ohavnost v Jeruzalémě:
- I stalo se ke mně slovo Hospodinovo: "Lidský synu, seznam Jeruzalém s jeho ohavnostmi. (Ez 16,1)
Co dále o Jeruzalému řekl Pán Ježíš Kristus, nebylo také vůbec lichotivé:
- Jeruzaléme, Jeruzaléme, který
zabíjíš proroky a kamenuješ ty, kdo byli k tobě posláni; kolikrát jsem
chtěl shromáždit tvé děti, tak jako kvočna shromažďuje kuřátka pod svá
křídla, a nechtěli jste! 38 Hle, váš dům se vám ponechává pustý. Mt 23,37-38)
- Neboť není možné, aby prorok
zahynul mimo Jeruzalém. Jeruzaléme, Jeruzaléme, který zabíjíš proroky
a kamenuješ ty, kdo byli k tobě posláni, kolikrát jsem chtěl shromáždit
tvé děti, tak jako kvočna shromažďuje kuřátka pod svá křídla, ale
nechtěli jste! Hle, ve svém domě zůstanete sami. (Lk 13,33-35)
Co říká o Jeruzalému apoštol Pavel?
- Hagar znamená horu Sinaj v Arábii a odpovídá nynějšímu Jeruzalému, neboť žije v otroctví i se svými dětmi. (Gal 4,25 )
A Jan na ostrově Patmos?
- Jejich těla zůstanou ležet
na náměstí toho velikého města, které se obrazně nazývá Sodoma a Egypt,
kde byl také ukřižován jejich Pán. (Zj 11,8)
Bible nám tedy zjevuje, že
Jeruzalém se kvůli mnoha hříchům Izraelitů nestal místem, odkud by vždy
plynulo poselství lásky, ale spíše se stal místem otroctví, odboje,
vzpoury, ohavnosti, vražd proroků i Božího syna.
2) Bratr Parsons dále píše:
„Jeruzalém je také místem, kde Bůh volá Izrael i národy, aby s Ním komunikovali v modlitbě.“
Toto tvrzení vyvrací Pán Ježíš v Jan 4,20-24, kde říká:
- Naši předkové uctívali Boha
na této hoře, ale vy říkáte, že místo, na němž má být Bůh uctíván, je
v Jeruzalémě!" Ježíš jí odpoví: "Věř mi, ženo, že přichází hodina, kdy
nebudete ctít Otce ani na této hoře ani v Jeruzalémě. Vy uctíváte, co
neznáte; my uctíváme, co známe, neboť spása je ze Židů. Ale přichází
hodina, ano již je tu, kdy ti, kteří Boha opravdově ctí, budou ho
uctívat v Duchu a v pravdě. A Otec si přeje, aby ho lidé takto ctili.
Bůh je Duch a ti, kdo ho uctívají, mají tak činit v Duchu a v pravdě.
Pán Ježíš zde ujišťuje své
následovníky, že končí doba, kdy se lidé budou modlit k Bohu
v Jeruzalémě a začíná doba, kdy se praví modlitebníci budou kdekoliv
na zemi modlit k Bohu v Duchu a v pravdě. Takové modlitebníky totiž Bůh
hledá.
3) Bratr Parsons dále píše:
„Ve skutečnosti je povoláním
Jeruzaléma být „domem modlitby pro všechny národy, což bylo nejprve
vyjádřeno v Izajáši 56:7 a poté potvrzeno samotným Ježíšem v Matouši
21:13.“
Parsons zde vkládá do úst Ježíše
tvrzení, které Ježíš nikdy neřekl. Podívejme se, co ve skutečnosti Pán
Ježíš v Matouši 21,12 říká:
- Ježíš vešel do chrámu a vyhnal
prodavače a kupující v nádvoří, zpřevracel stoly směnárníků i stánky
prodavačů holubů; řekl jim: "je psáno: `Můj dům bude zván domem
modlitby, ale vy z něho děláte doupě lupičů."
A prorok Izaiáš v 56,6-8:
- šechny, kdo dbají na to, aby
neznesvěcovali den odpočinku, kdo se pevně drží mé smlouvy, přivedu
na svou svatou horu a ve svém domě modlitby je oblažím radostí, jejich
oběti zápalné a obětní hody dojdou na mém oltáři zalíbení. Můj dům se
bude nazývat domem modlitby pro všechny národy, je výrok
Panovníka Hospodina.
Vidíme, že zde Pán Ježíš ani
prorok Izaiáš vůbec nehovoří o tom, že město Jeruzalém bude domem
modlitby, to je vážný omyl. Pán Ježíš i Izaiáš zde hovořili o tom, že
místem modlitby ve Starém zákoně byl Jeruzalémský chrám. Zboření chrámu
v Jeruzalémě tak bylo definitivní tečkou za doufáním Židů v to, že
v hromadě krásně postaveného kamení v Jeruzalémě bude přebývat Bůh. Proto říká Štěpán ve své řeči k židovským kněžím:
- Avšak Nejvyšší nepřebývá
v chrámech, vystavěných lidskýma rukama, jak praví prorok: `Mým trůnem
je nebe a země podnoží mých nohou! Jaký chrám mi můžete vystavět, praví
Hospodin, a je vůbec místo, kde bych mohl spočinout? Což to všechno
nestvořila má ruka?´ Jste tvrdošíjní a máte pohanské srdce i uši!
Nepřestáváte odporovat Duchu svatému, jako to dělali vaši otcové. Byl
kdy nějaký prorok, aby ho vaši otcové nepronásledovali? Zabili ty, kteří
předpověděli příchod Spravedlivého, a toho vy jste nyní zradili
a zavraždili. (Sk7,48-48)
Poselstvím Nového zákona tak je, že je dnes pravým božím chrámem církev a Pán Ježíš Kristus.
- Nevíte, že jste Boží chrám a že
Duch Boží ve vás přebývá? Kdo ničí chrám Boží, toho zničí Bůh; neboť
Boží chrám je svatý, a ten chrám jste vy. (1 K 3,16)
- Ježíš jim odpověděl: "Zbořte tento
chrám a ve třech dnech jej postavím." Tu řekli Židé: "Čtyřicet šest let
byl tento chrám budován, a ty jej chceš postavit ve třech dnech?" On
však mluvil o chrámu svého těla. (J 2,19-21)
- Avšak chrám jsem v něm nespatřil: Jeho chrámem je Pán Bůh všemohoucí a Beránek. (Zj 21,22)
4) Bratr Parsons dále píše:
„..a učiň vše, oč k tobě ten cizinec bude volat, aby poznaly tvé jméno všechny národy země.“ a dále: „..a jeho modlitba slouží jako biblické pozvání pro věřící z národů, aby se přicházeli modlit do Jeruzaléma.“
Parsons zde ve druhé větě své výzvy
nenápadně zaměnil slovo cizinec za slovo věřící, čímž zcela odstranil
původní význam Šalomounovy modlitby. Skutečností totiž je fakt, že
křesťané již dnes nejsou žádní cizinci a proto pro ně neplatí výzva
k pouti do Jeruzaléma k neexistujícímu chrámu. Apoštol Pavel křesťany
ujišťuje v Ef 2,19:
- „Nejste již tedy cizinci a přistěhovalci, máte právo Božího lidu a patříte k Boží rodině.“
Jako křesťané jsme domácí Boží
a máme tak přímý přístup k Bohu, bez chrámu, bez náboženských poutí
do Jeruzaléma, bez pozemských kněží, bez obětí zvířat a dalších
rekvizit Starého zákona. Proto Pán Ježíš učí, že nejlepším místem
k modlitbě je náš domov a nikoliv v otroctví ležící Jeruzalém.
- Když se modlíš, vejdi do svého
pokojíku, zavři za sebou dveře a modli se k svému Otci, který zůstává
skryt; a tvůj Otec, který vidí, co je skryto, ti odplatí. (Mt 6,6)
5) Bratr Parsons dále píše:
„Připojte se k nám 3. října , když se budeme modlit za pokoj Jeruzaléma.“
Zde je třeba upozornit křesťany na to,
že nikde v Novém zákoně nečteme nic o tom, že by se křesťané měli
modlit za pokoj Jeruzaléma. Když apoštol Pavel uvádí, za co se mají
křesťané modlit v 1 Tm 2,1-4, uvádí zcela jiné priority:
- Na prvním místě žádám, aby se
konaly prosby, modlitby, přímluvy, díkůvzdání za všechny lidi, za
vládce a za všechny, kteří mají v rukou moc, abychom mohli žít tichým
a klidným životem v opravdové zbožnosti a vážnosti. To je dobré
a vítané u našeho Spasitele Boha, který chce, aby všichni lidé došli
spásy a poznali pravdu.
Pavel zde zmiňuje dva hlavní
okruhy, za co se mají křesťané modlit: 1) Za všechny lidi 2) Za vládce
a za všechny, kteří mají moc. Není zde vůbec žádná zmínka o modlitbě
za Jeruzalém. Máme se modlit za všechny lidi, ne se upínat na
Jeruzalém, jako hlavní téma našich modliteb. Zde by někdo mohl oponovat,
že výzva k modlitbě za Jeruzalém je přece napsána v Ž 122,6:
- Vyprošujte Jeruzalému pokoj: Kéž v klidu žijí ti, kdo tě milují!.
Zde je však třeba uvést, že kniha
Žalmů není a nikdy nebyla Novozákonní knihou, ale patří do Starého
zákona a modlitba za Jeruzalém, která je zde po Židech požadována,
nebyla dobrovolná, ale byla jedním z přikázání, které Starý zákon
po Židech pod hrozbou trestu požadoval. Pokud jsme však uvěřili
v Ježíše Krista, potom již nejsme pod zákonem. Budeme-li se přesto
vracet svými rádoby zbožnými skutky pod zákon, pak nás apoštol Pavel
velmi důrazně varuje před následky takovéhoto jednání v Gal 5,4:
- Odloučili jste se od Krista vy všichni, kteří chcete dojít ospravedlnění na základě zákona, pozbyli jste milosti.
Výzva ICEJ obsahuje i další
nepřesnosti a omyly, zastavil jsem se ale pouze u pěti, které byly
natolik matoucí, že by mohly křesťany přivést ke konání skutků, které
po nás Ježíš Kristus vůbec nežádá.
Pokoj Vám.
Jiří Doležel
Zdroj: www.reformace.cz
|
Re: Modlitební dopis ICEJ - kritický rozbor (Skóre: 1) Vložil: Vacant v Sobota, 05. leden 2013 @ 21:21:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Ten kdo je bez hříchu ať hodí kámen na svaté město Jeruzalém. |
Re: Re: Modlitební dopis ICEJ - kritický rozbor (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Neděle, 06. leden 2013 @ 11:13:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Matouš 23:37 Jeruzaléme, Jeruzaléme, který zabíjíš proroky a kamenuješ ty, kdo byli k tobě posláni; kolikrát jsem chtěl shromáždit tvé děti, tak jako kvočna shromažďuje kuřátka pod svá křídla, a nechtěli jste!
Lukáš 13:34 "Jeruzaléme, Jeruzaléme, který zabíjíš proroky a kamenuješ ty, kdo byli k tobě posláni, kolikrát jsem chtěl shromáždit tvé děti, tak jako kvočna shromažďuje kuřátka pod svá křídla, ale nechtěli jste!
Lukáš 13:33 Avšak dnes, zítra i pozítří musím jít svou cestou, neboť není možné, aby prorok zahynul mimo Jeruzalém."
Matouš 24:2 On však jim řekl: "Vidíte toto všechno? Amen, pravím vám, že tu nezůstane kámen na kameni, všecko bude rozmetáno."
Marek 13:2 Ježíš mu řekl: "Obdivuješ ty velké stavby? Nezůstane z nich kámen na kameni, všechno bude rozmetáno."
Lukáš 19:44 Srovnají tě se zemí a s tebou i tvé děti; nenechají v tobě kámen na kameni, poněvadž jsi nepoznalo čas, kdy se Bůh k tobě sklonil."
Lukáš 21:6 "Přijdou dny, kdy z toho, co vidíte, nezůstane kámen na kameni, všechno bude rozmetáno."
|
]
|
|
Re: Modlitební dopis ICEJ - kritický rozbor (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Pondělí, 07. leden 2013 @ 10:16:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | O významu Jruzaléma svědčí kde co. Od proroků Izaiáše a Jeremiáše přes zájem zlých sil o toto místo až po Nebeský Jeruzalém budoucnosti. Nedaleko odtud bude zničen antikrist. Bůh žehnej panu Parsonsovi a všem lidem.
|
|
|
|
|