poslal Nepřihlášený Že je Ježíš nazván prvorozeným synem Marie, vůbec nedokazuje, že se Marii narodily po Ježíši další děti.
Termín "prvorozený" označuje každého, kdo se narodil jako první, bez ohledu na případné další sourozence, a který tak byl tudíž zasvěcen Hospodinu a měl zvláštní privilegia, podle Hospodinova příkazu:
"Posvěť mi všechno prvorozené, co mezi Izraelci otvírá lůno, ať z lidí či z dobytka. Je to moje!" (Ex 13,2)
"Dáš mi prvorozeného ze svých synů." (Ex 22,28)
a dalších.
Jak říká i Low-Nida Lexicon:
"In Jewish society the rights and responsibilities of being a firstborn son resulted in considerable prestige and status. The firstborn son, for example, received twice as much in inheritance as any other offspring.
The use of prótotokos - 'firstborn' does not imply in Greek that other children were also born to a woman, though in a number of languages one would never use 'firstborn' unless other children followed."
Nebo snad Izrael byl prvorozený a po něm přišel ještě nějaký druhorozený: "Toto praví Hospodin: Izrael je můj prvorozený syn." (Ex 4,22)?
A ještě doporučuji výborný článek:
http://apo-logia.blogspot.com/2007/04/mariino-panenstv-nanebevzet.html